Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Truma Combi - zasilanie.
Autor Wiadomość
Mazur 
weteran
Robert Mazur


Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Piwa: 84/104
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-11-24, 15:48   

:offtopic:
Czytam i nasuwa się takie samo zapytanie jak innych- : po co ?
Rozumiem, że fun "majsterklepki" :bigok , ale dla mnie to przerost formy nad treścią.
Widzę same minusy. Pomijając rzeczy które Autor ma ( internet wifi + router zasilany "czymś" ) i zakładając że nie jeździ w zimie częściej niż raz na miesiąc to:
-po co trzymać wodę, aż się zaśmierdzi ? (czy srebro pójdzie do zbiornika ? , ale to też stara woda :( )
- po co to wszystko grzać, skoro można wypuścić wodę i mało tego...wyczyścić zbiornik bo zawsze jest osad. Wyczyścić filtr pompy bo zawsze jest osad ! Nawet po krótkim sezonie. (chyba że pobierasz wodę z kranu TYLKO dla gospodarstw domowych, bo inne źródła zawsze są z mikro piaskiem) Zawsze mam osad w zbiorniku .
- po co grzać gdy nie używany skoro powstaje różnica temperatur i skraplanie w środku kampera = niepotrzebna wilgoć
- zasilanie prądem + gazem = koszty
- cały czas martwiłbym się czy nie PALI (się) za dużo :haha: , czy to działa, czy może za bardzo grzeje, może za mało, może gazu brak , może nie odpaliło ? POJADĘ/pójdę sprawdzić. (wyklucza sens tego rozwiązania) Niestety ja taki jestem, stąd ten tekst :)

Technologia nie jest mi daleka bo korzystam z takiego rozwiązania dla ogrzewania = sterowania wifi grzejnikami w firmie, ale tam nic się nie zapali i wszystko jest na prąd i wokół ściany/ beton. Natomiast mam podgląd na temperaturę i jakby było 100stopni lub brak zasięgu, to wiem że się tam chyba pali :haha:
Właśnie, co jak zniknie zdalny zasięg sterowania gazem w kamperze?

Przeczytałem tego posta chyba jako pierwszy, jak nie było jeszcze odpowiedzi, ale od razu takie rzeczy mną motały.
Może ja głupi jestem i po prostu się nie znam , ale kto bogatemu i szalonemu zabroni :spoko Miłego :ok
Bez odbioru :spoko
_________________
Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu'
Ostatnio zmieniony przez Mazur 2021-11-24, 16:21, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Liberm 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Rimor Primero 350
Dołączył: 21 Maj 2020
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-11-24, 16:20   

Postaram się wyjaśnić w skrócie na czym polega moje "szaleństwo" :mrgreen: :

- używam w zimie vana bardzo często
- zgadzam się, że grzanie na stałe nie ma sensu (wilgoć, zużycie gazu)
- solary zapewniają mi nawet w pochmurne dni wystarczającą ilość prądu (ruter 7 W)
- ruter zapewnia mi stały podgląd kamery, temperatury itp.
- wodę na bieżąco używam
- koszt przerobienia trumy by miała moduł inet jest abstrakcyjny

Dlatego pomyślałem o zdalnym, prostym przekaźniku który włączy piec ustawiony np. na 2, bym mógł w mróz nie uszkodzić instalacji, wejść do ciepłego kampera itp.

Dziękuję Wszystkim za komentarze, nawet te prześmiewcze :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 328/454
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2021-11-24, 16:31   

Było w innym wątku, ale pokażę raz jeszcze:


To był mój kamper, tak skończyły się modyfikacje z prądem przez nowego właściciela i pozostawienie na zimę podłączonych akumulatorów...
Niewiele brakowało, że oprócz kampera, kolega straciłby dom i dorobek całego życia.

Zawsze powtarzam, gdzie tylko mogę: wyjmujcie akumulatory na zimę, jak nie podróżujecie!
Ludziska bagatelizują napięcie 12V - bo to tylko 12V i nic się nie stanie - nic bardziej mylnego, 12V potrafi być bardziej niebezpieczne przy zwarciu niż 230V.
Wystarczy, że dobiorą się gryzonie do instalacji...

Ale jak to mówią: "twój cyrk, twoje małpy"
:spoko
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2021-11-24, 20:51   

Najprostszy sposób na sterowanie Trumą Combi to pozostawienie jej włączonej, ustawionej na odpowiednie parametry i przerwanie mostka oznaczonego FENSTER SCHALTER. Truma ze zwykłym pokrętłem dla ludzi zatrzyma się po przerwaniu obwodu a po przywróceniu połączenia wystartuje. W panelu z wyświetlaczem pojawi się błąd ale zniknie sam po przywróceniu połączenia.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 45/34
Skąd: Wrocław

Wysłany: 2021-11-24, 21:14   

Liberm napisał/a:
Jak byłby ktoś zainteresowany tematem, zapraszam do dyskusji. Nawiązałem ciekawy kontakt z amerykańską firmą, która produkuje m. in. termostaty/sterowniki do urządzeń grzewczych i klimatyzacji sterowane przez wifi do kamperów. Nie robią na razie dla trumy, ale zainteresowali się tematem. Koszt takiego sterownika to ok 240$, znacznie taniej niż adaptacja starszej trumy na inet.


Poszperałem trochę w internecie i znalazłem informację, o tym że czujnik temperatury trumy jest czujnikiem analogowym rezystancyjnym - tak jak podejrzewałem.

Jego chrakterystyka to 15 °C – 16.2 kOhm / 20 °C – 12,6 kOhm / 25 °C – 10.0 kOhm - do sprawdzenia w Twoim sprzęcie. Jeśli u Ciebie jest czujnik rezystencyjny, to oszukanie sterownika będzie bardzo proste i będziesz mógł to zrobić za kilka kilkadziesiąt złotych. Wystarczy zwykły przekaźnik (najlepiej bistabilny). W trybie I fabryczny obwód czujki nie jest modyfikowany - truma działa tak jak do tej pory i pilnuje nastawionej temperatury (nazwijmy to trzyb Truma ON). W trybie II przekaźnik dodaje równolegle do obwodu czunika rezystor. Zakładając, że w temp 0st rezystancja czujnika wynosi powiedzmy 25 kOhm (do zbadania) wystarczy, że podłączysz równolegle rezystor 5 kOhm i sterownik trumy będzie myślał, że masz w kamperze ze 30 st i nie będzie grzał (tryb Truma OFF). Wystarczy tylko czymś wysterować ten przekaźnik - np jakimś ESP - proste i tanie rozwiązanie umożliwi zdalne sterowanie.

Ciekawy jestem czy ta amerykańska firma korzysta właśnie z patentu na oszukiwanie sterownika -
analizując ten problem wpadłem na pomysł modyfikacji mojej instalacji webasto - tak, aby oszukiwać ją jeszcze sprytniej - ale o tym będzie osobny wpis.
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Liberm 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Rimor Primero 350
Dołączył: 21 Maj 2020
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-11-25, 08:52   

Dzięki za podjęcie tematu. Myślałem o przekaźnikach blebox SwitchBoxDC, mają też czujnik temperatury współpracujący. Odnośnie firmy od termostatów, w europie chyba nie działa, może ją znacie - microair.net. Namawiam gościa by popracowali nad trumą. Byłby chyba rynek.
Biorę się ostro do nauki , jeszcze raz dzięki :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***