Bybobil Ducato L3H2 2.3 |
Autor |
Wiadomość |
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2021-12-06, 12:03
|
|
|
Dzienks Mavv, staram się 😉
Oglądałem ostatnio recenzje Affinity na YT, (polskikarawaning) i rzuciło mi się w oczy jak łatwo obraca się fotele przednie kiedy obrotnica jest POD prowadnicami. Co skłania mnie do rozważenia wymiany foteli z Sharana na insze. Moje fotele odwracają się w stronę drzwi (jakoś nie mogę się psychicznie przemoc do usunięcia zabezpieczenia) i zawsze kolidują z drzwiami, słupkiem i kierownica przy obracaniu. Pierwszy wybór padł na fotele z Phedry/c8/807, ale zauważyłem że tam jest również obrotnica jest nad prowadnicami.... Więc pytanie mam, czy występują wersję bez obrotnicy? Tak żebym mógł fotel przypiąć do obrotnicy z alledrogo, takiej za 599... Pytanie drugie : czy może próbuje wylać dziecko z kąpielą i po usunięciu (przerobieniu) bolca będą się obracać łatwiej i prawie bezkolizyjnie? Chętnie bym to zobaczył na krótkim filmie
Ktoś ma takie fotele bez bolca?
A może jakieś inne fotele są świetna wygodną alternatywą do zamontowania na obrotnicy?
R
Edit.
Zdecydowałem dać im szansę. Bo przecież wygodne są...
Wytnę boleć i dospawam jaką substytut...
Dam do tapicera żeby jakiś kolorek wstawił ładny... Bronzowy pluszzz...
I obuduje podstawy w technologii drewniani drukowanej...
Tylko najpierw skończę żonce kuchnie w domu 🤦 |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2022-05-25, 09:05 Nic miłego...
|
|
|
Wzięło i zeżarło...
Nie rozumialem dlaczego zeżarło mi tylna belkę... No bo skąd tam tyle wody, słonej zapewne żeby wyżreć ja tak kompletnie..
Tyle z niej zostało...
No trochę więcej...
Po rozcięciu takiej którą kupiłem na reperaturkę, wyszło szydło z worka.
Otóż z powodu podwinięcia rantu tylnej ściany progu w kierunku "do przodu", pęd powietrza wciska wodę przez odplywy... Tyle się mówi że kluczowe jest żeby odplywy byly odetkane...
zblizenie
No .. byly k...wa odetkane.
Na tym "nowym" elemencie jest juz rdza, a w moim byly dziuuuuury...
R
Tak dla przestrogi posiadaczy blaszek ducato. |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2022-05-31, 14:42
|
|
|
co prawda teraz mam inne problemy niż przeciągać kable kamer przez cały samochód, ale zrobiłem prototyp obudowy ekranu kamer cofania 360... Montaż w miejscu gdzie większość ma lampkę
dołożyłem tez 5 przełączników z podświetleniem...
TOP GUN teraz na topie
powoli do celu, ale szału ni mo...
R
obraz_2022-05-31_144039560.png
|
|
Plik ściągnięto 1635 raz(y) 149,19 KB |
obraz_2022-05-31_144137181.png
|
|
Plik ściągnięto 6 raz(y) 96,66 KB |
|
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-06-01, 23:25
|
|
|
Podziwiam , twoje zdolności w projektowaniu 3D, Ja ginę w temacie i kręcę się w miejscu.
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2022-06-02, 01:03
|
|
|
Dzięki, sprawia mi to przyjemność. Czytalem ze Buffet radzi zatrudnic sie tam gdzie chcialoby sie pracowac, nawet gdyby nie potrzebowalibysmy pieniedzy. To ja moge projektowac kampery. Chociaz to tylko namiastka.
Jak skoncze wrzuce na thingiverse. Moze sie komus przydac. Nie pasuje do standardowego sufitu ducato, ale mozna zeskanowac ramke lampki i cos wymyslic.
O ile te kamery 360 beda mialy jakikolwiek sens.
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
sapero
trochę już popisał
Dołączył: 03 Lis 2021 Piwa: 1/4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-06-16, 16:33
|
|
|
Jak sprawdza się wełna owcza po 4 latach ? Czy zmieniłeś ją jednak na coś innego ? |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2022-06-16, 19:29
|
|
|
Wełna sie sprawdza... Czesc welny wymieniłem na welne poliestrowa, taka watolinę, eksperymentalnie... Teraz zamowilem rolke tej welny z butelek PET... Tez eksperymentalnie. Jest sztywniejsza, lepiej trzyma forme, ale wlokna ma grubsze...
Trzeba by potestowac szczegółowo.
Czesc owczej wyciagnalem, po tym jak się okazało że bez paroizolacji się nie obejdzie. Szkoda mi jej było.
Mam na następny projekt 👍
W miejscach gdzie przy różnych przeróbkach ja wyciągam, jest sucho, nie siada, nie zmienia zapachu, gości brak.
A w słupki napchalem, dlaczego nie. Jest miekka łatwo się upycha.
Smialo moge polecic. Ale paroizolacja musi byc jak w każdej wełnie.
Polecam tez fluidfilm... Tez owczy produkt. Teraz wymieniam czesc progow, bo jak aplikowalem fluidfilm 5 lat temu, nie miałem dostepu do kompresora, wiec nakladalem pedzlem. I te wewnetrzne progi/fartuchy zgnily, bo tam pedzel nie siega... Wszystko co pofilmfluidowane, nie rdzewialo dalej... I naprawde wsiąka nawet w ta gume na podwoziu. Smarowalem podloge, (tylko miejscowe zaprawki farba robilem) i gdzie sie przesaczyl przez nitonakretke, rozsaczyl sie na conjmnajmniej 5 cm wkolo od spodu.
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2022-07-11, 11:51
|
|
|
Hejka, pisze w swoim wątku, zeby nie zasmiecac.
Pytanie o spalanie. Ale tak wlasciwie to o jakosc paliwa na stacjach europy.
Rozdział 1
Dla uzyskania pelnego obrazu musimy się cofnąć do zeszłego roku, kiedy to założyłem oponki Michelin camping i spodziewałem się spadku spalania. Nie jakiegoś dramatycznego, ale tak 0.2 /100 by mnie satysfakcjonowało.
A tymczasem spalanie w zeszłe polskie wakacje miałem zdecydowanie wyższe. Koło 10.5 o ile pamiętam.
Do wniosków doszedłem po przypadkowym tankowaniu na lotosie na zadupiach dolnego Śląska. Juz wyjeżdżając ze stacji wiedziałem. Przez poprzednie 2 tygodnie tankowałem na Orlenie. Na stacjach wzdłuż autostrady i expresowek.
Spalanie spadło do ok 9.6. nigdy więcej Orlenu.
Rozdział drugi
W marcu zrobiłem trasę oslo-bielsko i z powrotem, zatankowalem w Szwecji na shellu i zauważyłem że spalanie spadło jeszcze bardziej.
Potem co prawda wzrosło do nawet 11 z hakiem bo musiałem się na południu szwecji zmagać z wiatrem, a tam potrafi fukać. Kto był to wie.
Rozdział 3
W zeszłym tygodniu znów zrobiłem taka trasę, z tym że wracałem przez Danię i Niemcy. Cos mi wypadło i musiałem odpuścić zarezerwowany prom i jechać przez most, a potem przez Niemcy.
I w niemczech zatankowalem na Shellu... Zwyklego diesla.. nie zadnego v-pupę-power.
I
.
.
spalanie
.
.
.
spadlo
.
.
.
do
.
.
.
.
8.4 (potem 8-6 bo troszke wialo) !!!!!!!!!!
Byłem w szoku
Mocnym
Kocham niemieckiego shella!!!!!
Jak pomyslalem tak zrobilem i przed Kołbaskowem zjechalem do wsi i zalalem pod korek wachy za 1.98 eruaska...
I juz po 100m wiedzialem ze shell mnie tez kocha.....
Tylko inaczej...
Od tylu...
Jednym slowem hitlerowcy mnie oszwabili i spalanie wynosilo 9.9, spadlo potem do 9.6, moze z wiatrem...
Poczatkowo myslalem że to polskie paliwo, bo granica blisko, ale teraz czytam ze jest niedaleko szczecina rafineria w Schwedt, nota bene kontrolowana przez rosnieft...
W czechowicach mamy rafinerie Lotosu, wiec zakładam ze okoliczne stacje maja stamtąd paliwa. Lotos jest bezsprzecznie lepszy niz orlen, to przekonanie wg ankiet jest bezsprzeczne.
Pytanie 1
Jaki jest klucz wyboru stacji w pl i w krajach na poludnie?
Pytanie 2
Moze jest juz watek tego dotyczacy?
Dla watpiacych w jakosc analizy porownawczej - zawsze ustawiam tempomat na 100 - wiadomo czasem 99, czasem 102....
I tak wale 300km.
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2022-07-11, 12:53
|
|
|
Przy tak wielkiej gablocie więcej zależy od wiatru i warunków na drodze niż od paliwa.
Przynajmniej takie jest moje zdanie z 4 lat jazdy dukatem.
Jak jeżdżę do 100 to pali poniżej 10, jak jeżdżę ponad 100 to pali tyle ile jadę
110 - 11L
140 - 14L
Jak się kołatałem przez pół europy ze znajomym który na starutkim tranzicie ma przelotową 90, to u mnie zeszło poniżej 9l w skali całego wyjazdu.
Tak bardzo bym nie dowierzał magicznym właściwościom paliwa. Inne czynniki bardziej zauważalnie wpływają na zużycie. |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 212/479 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2022-07-11, 13:44
|
|
|
decumanus napisał/a: | Pytanie 1 |
Pierwsza lepsza na trasie.
decumanus napisał/a: | Pytanie 2 |
|
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2022-07-11, 14:44
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: |
|
No ale gdzie bylo?
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2022-07-11, 14:48
|
|
|
reaven22 napisał/a: | Przy tak wielkiej gablocie więcej zależy od wiatru i warunków na drodze niż od paliwa.
Przynajmniej takie jest moje zdanie z 4 lat jazdy dukatem.
Jak jeżdżę do 100 to pali poniżej 10, jak jeżdżę ponad 100 to pali tyle ile jadę
110 - 11L
140 - 14L
|
Ogólnie też tak mam, ale sęk w tym, że byl lekki wiaterek z boku... Raczej mnie nie pchał.
Bede obserwował spalanie na paliwach z europy... Pierwszy pod nóż pojdzie slovnaft na Słowacji...
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2022-07-16, 17:36
|
|
|
Zmiana warunków testu.
1. Miała miejsce wymiana oleju.
2. Zwiększenie predkosci autostradowej do 107 km/h (2.5k rpm)
3. Uzycie klimatyzacji 100%.
slovnaft w slowackiej zilinie 10.1 l/100km
Shell na austriackiej autostradzie 9.6
Potem wjechalismy w góry.
Jak dotychczas jakość paliwa z orlenu w okolicach psiej kupy.
R
Zdjecie z Lago di Fusine
SmartSelect_20220716-173019_Photos.jpg
|
|
Plik ściągnięto 9 raz(y) 297,76 KB |
|
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
|