Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączenie przetwornicy Volt 1500/3000
Autor Wiadomość
blue60 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Roller Team Zefiro Plus 284TL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2011
Piwa: 6/9
Skąd: pl
Wysłany: 2022-01-12, 11:19   Podłączenie przetwornicy Volt 1500/3000

Witam,
Zakupiłem przetwornicę Volt sinus plus 3000 i chce ją podłączyć do instalacji 230V, tak żeby w gniazdkach po odłączeniu od słupka było napięcie.
Przy przeglądaniu "na żywo" w kamperze nasunęła mi się wątpliwość w którym miejscu należy ją podlączyć.Nawet przy zastosowaniu przełącznika automatycznego i odłączeniu od słupka, ładowarka ( 230 na 12V ) zawsze będzie próbowała ładować akumulator, z którego tak naprawdę będzie zasilana.
Czy coś źle myślę?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yamah 
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Sty 2019
Piwa: 258/104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2022-01-12, 15:34   Re: Podłączenie przetwornicy Volt 1500/3000

blue60 napisał/a:
Witam,
Zakupiłem przetwornicę Volt sinus plus 3000 i chce ją podłączyć do instalacji 230V, tak żeby w gniazdkach po odłączeniu od słupka było napięcie.
Przy przeglądaniu "na żywo" w kamperze nasunęła mi się wątpliwość w którym miejscu należy ją podlączyć.Nawet przy zastosowaniu przełącznika automatycznego i odłączeniu od słupka, ładowarka ( 230 na 12V ) zawsze będzie próbowała ładować akumulator, z którego tak naprawdę będzie zasilana.
Czy coś źle myślę?

Właśnie jestem po modyfikacji takiego podłączenia.Zrezygnowałem z automatycznego przełącznika na ręczne sterowanie aby mieć kontrolę nad "ustrojstwem" :-P
Jako że rysunki to słabo mi wychodzą więc podrzucę ci fotkę z podłączenia..wszystko działa :bigok tylko muszę pamiętać o wyłączeniu ładowarki :roll: a przetwornicę uruchamiam z panelu wewnątrz
ale tu są koledzy specjaliści od prądu więc na pewno lepiej tobie coś doradzą 8-)

IMG20220107173550.jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 1,75 MB

IMG20220112160650.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 1,49 MB

_________________
Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2022-01-12, 20:34   

Ja bym bez większych kombinacji zastosował na szynie 2 przekaźniki NO, które rozłączałyby fazę i zero zasilania ładowarki 230/12V w chwili zaniku napięcia ze słupka = obydwa podpięte przed przełącznikiem słupek/przetwornica.
Np takie:
https://www.speckable.pl/...wE&gclsrc=aw.ds

p no.jpg
Plik ściągnięto 2277 raz(y) 20,13 KB

_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
rigg 
stary wyga


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lis 2014
Piwa: 26/14
Skąd: Kaszubowo
Wysłany: 2022-01-12, 20:56   

Wymontowałem z mojego kampera przetwornicę z gratami (na sprzedaż jest wszystko) i była ona podłączona jak na schemacie poniżej. Niemiec zastosował rozdzielnię MPC 1000, która przejmuje za Ciebie - sterowaną mikroprocesorowo - wybór pomiędzy dwoma dostępnymi źródłami napięcia 230V. Typowym zastosowaniem jest zastosowanie rozdzielni jako obwodu priorytetowego sieci na terenach kempingowych lub zewnętrznych, w których występuje automatyczne przełączanie między napięciem zewnętrznym (sieć publiczna) a napięciem wewnętrznym (przetwornica)

IMG_20220112_204505.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 687,27 KB

IMG_20220105_110556.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 1,38 MB

IMG-20211228-WA0003.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 133,43 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
yamah 
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Sty 2019
Piwa: 258/104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2022-01-13, 06:27   

Socale napisał/a:
Ja bym bez większych kombinacji zastosował na szynie 2 przekaźniki NO, które rozłączałyby fazę i zero zasilania ładowarki 230/12V w chwili zaniku napięcia ze słupka = obydwa podpięte przed przełącznikiem słupek/przetwornica.
Np takie:
https://www.speckable.pl/...wE&gclsrc=aw.ds

No tak..praktyczne i wygoda :wyszczerzony: tylko z miejscem do zamontowania muszę pomyśleć :roll:
_________________
Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
blue60 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Roller Team Zefiro Plus 284TL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2011
Piwa: 6/9
Skąd: pl
Wysłany: 2022-01-13, 11:18   

Socale napisał/a:
Ja bym bez większych kombinacji zastosował na szynie 2 przekaźniki NO, które rozłączałyby fazę i zero zasilania ładowarki 230/12V w chwili zaniku napięcia ze słupka = obydwa podpięte przed przełącznikiem słupek/przetwornica.
Np takie:
https://www.speckable.pl/...wE&gclsrc=aw.ds



Czy mógłbyś narysować odręczny schemat?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2022-01-13, 21:10   

Jasne że tak, lecz mam pewne obawy gdyż jeśli oczami wyobraźni elektryka nie widzisz schematu z zastosowaniem tych przekaźników, to mam obawy że niepowodzenie spadnie na moją odpowiedzialność.
Mogę narysować zamysł żebyś mógł to zobaczyć a nie schemat do bezwzględnego wykonania.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
blue60 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Roller Team Zefiro Plus 284TL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2011
Piwa: 6/9
Skąd: pl
Wysłany: 2022-01-13, 21:58   

No to proszę o zarys.
Bo myślę że to nic nie pomoże.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
blue60 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Roller Team Zefiro Plus 284TL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2011
Piwa: 6/9
Skąd: pl
Wysłany: 2022-01-16, 12:01   

Dzięki wszystkim za pomoc.
@yamah, Twoje rozwiązanie byłoby dla mnie najlepsze, ale u mnie ładowarka zamontowana jest pod siedzeniem pasażera a poza tym nie ma osobnego włącznika.

Poszedłem za radą @papamila i zamontowałem oddzielne gniazdo 230 zasilane po włączeniu przetwornicy.
Gniazdko połączyłem kablem linką 3x1,5 o długości 5m.Czy bezpiecznik 50A będzie odpowiedni, zakładając, że głównie będę używał ekspresu do kawy 1200W?
Czy lepiej założyć większy?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rob 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Dethleffs Trend T6717
Dołączył: 11 Maj 2021
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Skandynawia
Wysłany: 2022-05-07, 00:58   

Jesli mówisz o zabezpieczeniu 12V z aku to 50A za zdecydowanie za malo. Tez mam ekspres 1260W taki na kapsułki Nespresso Pixie i mierzyłem cęgowym miernikiem pobiera podczas parzenia ok.105A z baterii. A przetwornice mam mniejszą niż Twoja.
Normalnie dobierasz kable i bezpiecznik do maksymalnej mocy przetwornicy. Jesli na 100% wiesz ze bedziesz korzystał tylko z ekspresu to potrzebujesz minimum 125A a nawet 150A. Do wykorzystania pełnej mocy to 250A.
I tutaj pojawia się kolejne pytanie o pojemność baterii, przekrój przewodów które dałeś, odległość przetwornicy od baterii i takie tam.
Pamietaj że bezpiecznik też musi być dobrany do średnicy przewodów. Jak porzadne średniice przewodów dałeś to mniejszy bezpiecznik nie narobi szkody. Ale jak za cienkie przewody i duży bezpiecznik to możesz spalić kampera. :stop:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***