Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Banan
2021-12-16, 21:34
KONIEC PRZERab. BLASZAKÓW NA KAMPERY ? +opowieści fantastów
Autor Wiadomość
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2022-01-23, 22:10   

Mam te fotele pierwsze, dwa lata tenu dalem za nie u producenta 1050 euro netto. Za obicia w intapie 700zl brutto.
Nikt mnie nie slucha, ale te fotele sa niewygodne... Strasznie.
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 126/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2022-01-23, 22:13   

Sharavalv napisał/a:
smok_wawelski napisał/a:
bert napisał/a:
akcyza ta sama.....
Wydaje mi się ze nie ta sama - owszem w procencie ta sama ale liczona od niższej wartości jaką ma samochód osobowy w stosunku do specj-kempingowego który jest wart więcej od osobowego


Dokładnie to miałem na myśli w jednym z moich poprzednich postów.

+ minimum owe 8 tysi za zrobienie "na osobowy"
ale co ja tam będę liczył cudze piniądzory ;)
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Sharavalv 
początkujący forumowicz

Dołączył: 14 Mar 2021
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2022-01-24, 12:12   

bert napisał/a:

ale co ja tam będę liczył cudze piniądzory ;)


Jeśli wiesz, jak zbudować kampera na 4 miejsca i nie płacisz tych pieniędzy, to proszę podziel się tą informacją.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sterciu 
zaawansowany


Twój sprzęt: Karmann Colorado 650
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Piwa: 15/9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-01-24, 12:25   

Sharavalv napisał/a:
bert napisał/a:

ale co ja tam będę liczył cudze piniądzory ;)


Jeśli wiesz, jak zbudować kampera na 4 miejsca i nie płacisz tych pieniędzy, to proszę podziel się tą informacją.


Kupić auto z dwoma rzędami siedzeń ;)
_________________
Pozdr. Marcin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Meyer 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020
Piwa: 11/6
Skąd: Mazovia
Wysłany: 2022-01-24, 12:49   

To jest ulubiony temat panów z ITS :shock:
Zatem z dedykacją dla nich krótki filmik jak młody człowiek napracował się i teraz czerpie radość.
Nie ukrywam że cieszy oko stara skorupa przywrócona do życia ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
smok_wawelski 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Kwi 2019
Piwa: 122/77
Skąd: Kraków-przedmieścia
Wysłany: 2022-01-24, 17:06   

sterciu napisał/a:
Kupić auto z dwoma rzędami siedzeń
Tak to faktycznie banalnie proste, aut jest jak psów, osobowych busów też - tyle ze z osobowego mamy "akwarium". Natomiast żeby ta dwurzędowa osobówka stała się całorocznym kamperem to np. pasowałyby podwójne okna czy ocieplona ściana w łazience a nie pojedyncza szyba wiec o ile nie jest się trochę blacharzem i lakiernikiem to nie ma już tak różowo.
Nie mówię że to jakiś kosmos zaślepić okna "akwarium" i wstawić podwójne, lakierem prysnąć też nie straszny problem ale jednak jeśli ktoś nie ma tych umiejętności, sprzętu czy warunków to musi zlecić taką przeróbkę i zaczynają się nie tak małe koszty.
_________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Sharavalv 
początkujący forumowicz

Dołączył: 14 Mar 2021
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2022-01-24, 18:04   

smok_wawelski napisał/a:
sterciu napisał/a:
Kupić auto z dwoma rzędami siedzeń
Tak to faktycznie banalnie proste, aut jest jak psów, osobowych busów też - tyle ze z osobowego mamy "akwarium". Natomiast żeby ta dwurzędowa osobówka stała się całorocznym kamperem to np. pasowałyby podwójne okna czy ocieplona ściana w łazience a nie pojedyncza szyba wiec o ile nie jest się trochę blacharzem i lakiernikiem to nie ma już tak różowo.
Nie mówię że to jakiś kosmos zaślepić okna "akwarium" i wstawić podwójne, lakierem prysnąć też nie straszny problem ale jednak jeśli ktoś nie ma tych umiejętności, sprzętu czy warunków to musi zlecić taką przeróbkę i zaczynają się nie tak małe koszty.


Widzę duży problem ze zmniejszeniem liczby miejsc w tym przypadku. Busy z 4 miejscami się nie zdarzają, jeśli są dwa rzędy siedzeń, to zwykle jest to co najmniej 6-7 miejsc. Nie możesz po prostu wyrzucić dodatkowych siedzeń. Wtedy pojawią się problemy podczas kontroli na drodze i podczas przeglądów technicznych.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 126/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2022-01-24, 18:23   

Sharavalv napisał/a:
bert napisał/a:

ale co ja tam będę liczył cudze piniądzory ;)


Jeśli wiesz, jak zbudować kampera na 4 miejsca i nie płacisz tych pieniędzy, to proszę podziel się tą informacją.


ależ to - w moim przypadku - było proste. Zdecydowałem się na zakup bazy z większą ilością miejsc niż jest mi potrzebna. Budowy (jak do tej pory trzy) zaczynałem na ciężarówkach o liczbie miejsc siedzących od 6 do 9 stosownie do potrzeb zmiejszając tą liczbę do potrzebnej dla mnie ilości miejsc, zmniejszenie jest bez kosztowe (oświadczenie), a Badanie Techniczne to legalizujące jest połączone z badaniem technicznym potrzebnym do zmiany przeznaczenia z "ciężarowy" na "spec kemping".

nadal nie rozumiem istoty zmiany ciężarówki na osobowy a potem w następnym ruchu na kempingowy. Dwa ruchy zamiast jednego(?). Ale też przyznaję nie muszę wszystkiego rozumieć, mam swoje ograniczenia w tej (i nie tylko tej) dziedzinie ;)
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Sharavalv 
początkujący forumowicz

Dołączył: 14 Mar 2021
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2022-01-24, 18:31   

bert napisał/a:


ależ to - w moim przypadku - było proste. Zdecydowałem się na zakup bazy z większą ilością miejsc niż jest mi potrzebna. Budowy (jak do tej pory trzy) zaczynałem na ciężarówkach o liczbie miejsc siedzących od 6 do 9 stosownie do potrzeb zmiejszając tą liczbę do potrzebnej dla mnie ilości miejsc, zmniejszenie jest bez kosztowe (oświadczenie), a Badanie Techniczne to legalizujące jest połączone z badaniem technicznym potrzebnym do zmiany przeznaczenia z "ciężarowy" na "spec kemping".

nadal nie rozumiem istoty zmiany ciężarówki na osobowy a potem w następnym ruchu na kempingowy. Dwa ruchy zamiast jednego(?). Ale też przyznaję nie muszę wszystkiego rozumieć, mam swoje ograniczenia w tej (i nie tylko tej) dziedzinie ;)


Cóż, po pierwsze, można po prostu zostawić osobowy i nie robić specjalnego kempingowego. Po drugie, w moim dziale komunikacji zmniejszenie liczby miejsc jest również dużym problemem. Nie wiem dlaczego, ale tak jest. Aby zmniejszyć liczbę miejsc, wymagają również PIMOT itp.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
smok_wawelski 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Kwi 2019
Piwa: 122/77
Skąd: Kraków-przedmieścia
Wysłany: 2022-01-24, 20:01   

bert napisał/a:
...nadal nie rozumiem istoty zmiany ciężarówki na osobowy a potem w następnym ruchu na kempingowy.
idea jest prosta - kasa, akcyzowa kasa :)
osobówkę trojaczka wycenią powiedzmy np na 25-30tysi - na ile wycenią kampervana z podobnego rocznika ? Oczywiście zabawa ma sens tylko przy motorach powyżej 2,0 i akcyzie 18% - akcyza liczy się nieco dziwnie nie wprost od ceny brutto nabycia więc po prostu trzeba policzyć i wyjdzie czy to ma sens czy nie.

Sharavalv napisał/a:
Wtedy pojawią się problemy podczas kontroli na drodze i podczas przeglądów technicznych.
Realnie nie sądzę żeby pojawiły się na drodze jeśli nie będziesz przewoził 7 osób na 4-rech fotelach, na przeglądzie to już kiedyś pisałem - diagnosta ma prawo zażądać kompletności siedzeń zgodnie z ilością miejsc w DR - czy to zrobi czy nie ciężko przewidzieć.
Sharavalv napisał/a:
Po drugie, w moim dziale komunikacji zmniejszenie liczby miejsc jest również dużym problemem.
WK to nie bardzo ma co tu do gadania - chyba chodzi Ci o OSKP

U mnie był ciężarowy a 29-06-2021 został zmieniony rodzaj na: specjalny i przeznaczenie na: kempingowy bez zmiany ilości i umiejscowienia miejsc - nie było czasu na kombinowanie z miejscami bo wisiał nade mną miecz akcyzy - zmiana poleciała z fabryczną ławką.
Pierwotnie chciałem zostawić 3 i zmienić umiejscowienie (4 mi nie były potrzebne). Czyli na pasażerze pojedynka i 1 siedzenie w 2-gim rzędzie - tu po rozeznaniu sprawy była tylko droga przez mękę a raczej przez kasę i PIMOT/ITS bo TDT niestety jeszcze tego nie robi - gdyby robił preferowałbym te instytucję, współpracuje z Dozorem Technicznym zawodowo i wydaje mi się on konkretniejszą instytucja niż PIMOT i ITS razem wzięte.
Sytuacja rodzinna jednak mi się zmieniła - córka z końcem 2021 poszła na swoje i teraz pewniejsze jest to że prędzej pożyczy auto na wyjazd ze swoim chłopem niż że pojedzie gdzieś ze starymi. Zacząłem wiec pomalutku iść w przeciwną stronę i gryźć temat zmniejszenia z 3 na 2 miejsca w specj-kempingowym - wymagania które mi podano aby to zrobić full legal to:
- poświadczenie producenta lub jego przedstawiciela ze samochód był homologowany w wersji 2 miejscowej
- wywalenie ławki i zamontowanie pojedynczego fotela oraz pasa przez osobę z PKD 45.21Z
- najlepiej dowód na to że fotel pojedynczy pasażera i pas jest nowy - ponieważ używane są niejasno określone jako zabronione w myśl tego Rozporządzenia
- przegląd rozszerzony z dokumentacja na OSKP
- WK wymiana DR na zaktualizowaną ilość miejsc

A praktycznie pojedynka pasażera w Jumperze 2002-2006 wchodzi w te same fabryczne mocowania co ławka......
Konia z rzędem temu kto zrozumie przepisy tego kraju - po prostu idąc full legal prawnie jest to kabaret i farsa
Choć powyższe wygląda jakbym to pisał po dobrej gorzale - niestety pisze to trzeźwy jak świnia a info wydaje mi sie jest dość wiarygodne i pochodzi z OSKP która mogę scharakteryzować mianem "stacja przyjazna robionym kampervanom" - jest to info w założeniu 100% legalności bez żadnego przymykania oka.
Czy to krakowski czy bardziej podkrakowski regionalizm i czy gdzie indziej jest inaczej - po prostu nie wiem - wiem natomiast że znaleźć kompetentnego kumatego diagnostę to problem, wiem że polskie przepisy są pomotane jak 100m sznurka w ciasnej kieszeni i wiem że kopiąc się z koniem zwykle wygrywa koń.
_________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom.
Ostatnio zmieniony przez smok_wawelski 2022-01-24, 21:13, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 126/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2022-01-24, 21:10   

Sharavalv napisał/a:
bert napisał/a:


ależ to - w moim przypadku - było proste. Zdecydowałem się na zakup bazy z większą ilością miejsc niż jest mi potrzebna. Budowy (jak do tej pory trzy) zaczynałem na ciężarówkach o liczbie miejsc siedzących od 6 do 9 stosownie do potrzeb zmiejszając tą liczbę do potrzebnej dla mnie ilości miejsc, zmniejszenie jest bez kosztowe (oświadczenie), a Badanie Techniczne to legalizujące jest połączone z badaniem technicznym potrzebnym do zmiany przeznaczenia z "ciężarowy" na "spec kemping".

nadal nie rozumiem istoty zmiany ciężarówki na osobowy a potem w następnym ruchu na kempingowy. Dwa ruchy zamiast jednego(?). Ale też przyznaję nie muszę wszystkiego rozumieć, mam swoje ograniczenia w tej (i nie tylko tej) dziedzinie ;)


Cóż, po pierwsze, można po prostu zostawić osobowy i nie robić specjalnego kempingowego. Po drugie, w moim dziale komunikacji zmniejszenie liczby miejsc jest również dużym problemem. Nie wiem dlaczego, ale tak jest. Aby zmniejszyć liczbę miejsc, wymagają również PIMOT itp.


poproś o podstawę prawną :mrgreen:
WK ma/musi przyjąć to co im diagnosta w BT napisze, do tego dostają fakturę lub oświadczenie o dokonaniu przebudowy z / na (oczywiście od stosownego PKD).
Diagnosta zaś stwierdza, stan faktyczny. W tym to, że pojazd spełnia (lub nie spełnia) warunki techniczne dla pojazdów kempingowych oraz ma, tyle i tyle siedzeń mniej niż miał.
Jakież to warunki bezpieczeństwa mają spełniać zdemontowane (usunięte siedzenia?) i gdzie one mają to czynić ;)
Co innego w drugą stronę i jest to zrozumiałe.
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
weteran


Twój sprzęt: MCLOUIS 252
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 31/9
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2022-01-25, 13:01   

a w Norwegii zauważyłem ostatnio wysyp przerobionych na kampery blaszaków.
https://www.finn.no/car/m...nkode=241132437
z tego co się dowiadywałem od sprzedających, podczas przeglądu nie interesuje nikogo co się ma "na pace" tylko sprawność techniczna pojazdu. Są to auta dostawcze cały czas.
_________________
THX za wszystkie postawione browary. Jestem miło zaskoczony. Pozdro.
Darson ®
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Monter 
stary wyga
www.dem.yt


Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Paź 2020
Piwa: 31/26
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-01-25, 14:43   

No ale u nas jak masz dostawcze i nie zdemontujesz przegrody to na przeglądzie też nikogo nie interesuje co masz na pace.

Odnośnie tematu wątku - u mnie podpytywałem na 2 stacjach i o przeróbce (gdybym o tym myślał) mogę zapomnieć - tu u mnie sami służbiści, nie podpiszą nawet zamiany ławki na pojedynczy fotel pasażera... Także ten.

Oglądając różne filmy na YT widać, że coraz częściej ściana zostaje i typ pewnie też - bo po co generować sobie te kosmiczne koszty przerejstrowywania? Pewnie ludzie mając do wyboru skakanie od drzwi do drzwi versus akcyza, wybierają to pierwsze ;)
_________________
Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Sharavalv 
początkujący forumowicz

Dołączył: 14 Mar 2021
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2022-01-25, 14:48   

Monter napisał/a:
No ale u nas jak masz dostawcze i nie zdemontujesz przegrody to na przeglądzie też nikogo nie interesuje co masz na pace.


Czy mogą być na pace okna kempingowe i markiza? :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 441/325
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2022-01-25, 15:24   

Sharavalv napisał/a:


Czy mogą być na pace okna kempingowe i markiza? :)


Mogą. Zwłasza markiza :haha:

Ona na pace robi klimat kampera :haha:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***