Mam te fotele pierwsze, dwa lata tenu dalem za nie u producenta 1050 euro netto. Za obicia w intapie 700zl brutto.
Nikt mnie nie slucha, ale te fotele sa niewygodne... Strasznie.
R
Wydaje mi się ze nie ta sama - owszem w procencie ta sama ale liczona od niższej wartości jaką ma samochód osobowy w stosunku do specj-kempingowego który jest wart więcej od osobowego
Dokładnie to miałem na myśli w jednym z moich poprzednich postów.
+ minimum owe 8 tysi za zrobienie "na osobowy"
ale co ja tam będę liczył cudze piniądzory
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
To jest ulubiony temat panów z ITS
Zatem z dedykacją dla nich krótki filmik jak młody człowiek napracował się i teraz czerpie radość.
Nie ukrywam że cieszy oko stara skorupa przywrócona do życia ...
Tak to faktycznie banalnie proste, aut jest jak psów, osobowych busów też - tyle ze z osobowego mamy "akwarium". Natomiast żeby ta dwurzędowa osobówka stała się całorocznym kamperem to np. pasowałyby podwójne okna czy ocieplona ściana w łazience a nie pojedyncza szyba wiec o ile nie jest się trochę blacharzem i lakiernikiem to nie ma już tak różowo.
Nie mówię że to jakiś kosmos zaślepić okna "akwarium" i wstawić podwójne, lakierem prysnąć też nie straszny problem ale jednak jeśli ktoś nie ma tych umiejętności, sprzętu czy warunków to musi zlecić taką przeróbkę i zaczynają się nie tak małe koszty.
_________________ O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom.
Dołączył: 14 Mar 2021 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2022-01-24, 18:04
smok_wawelski napisał/a:
sterciu napisał/a:
Kupić auto z dwoma rzędami siedzeń
Tak to faktycznie banalnie proste, aut jest jak psów, osobowych busów też - tyle ze z osobowego mamy "akwarium". Natomiast żeby ta dwurzędowa osobówka stała się całorocznym kamperem to np. pasowałyby podwójne okna czy ocieplona ściana w łazience a nie pojedyncza szyba wiec o ile nie jest się trochę blacharzem i lakiernikiem to nie ma już tak różowo.
Nie mówię że to jakiś kosmos zaślepić okna "akwarium" i wstawić podwójne, lakierem prysnąć też nie straszny problem ale jednak jeśli ktoś nie ma tych umiejętności, sprzętu czy warunków to musi zlecić taką przeróbkę i zaczynają się nie tak małe koszty.
Widzę duży problem ze zmniejszeniem liczby miejsc w tym przypadku. Busy z 4 miejscami się nie zdarzają, jeśli są dwa rzędy siedzeń, to zwykle jest to co najmniej 6-7 miejsc. Nie możesz po prostu wyrzucić dodatkowych siedzeń. Wtedy pojawią się problemy podczas kontroli na drodze i podczas przeglądów technicznych.
Jeśli wiesz, jak zbudować kampera na 4 miejsca i nie płacisz tych pieniędzy, to proszę podziel się tą informacją.
ależ to - w moim przypadku - było proste. Zdecydowałem się na zakup bazy z większą ilością miejsc niż jest mi potrzebna. Budowy (jak do tej pory trzy) zaczynałem na ciężarówkach o liczbie miejsc siedzących od 6 do 9 stosownie do potrzeb zmiejszając tą liczbę do potrzebnej dla mnie ilości miejsc, zmniejszenie jest bez kosztowe (oświadczenie), a Badanie Techniczne to legalizujące jest połączone z badaniem technicznym potrzebnym do zmiany przeznaczenia z "ciężarowy" na "spec kemping".
nadal nie rozumiem istoty zmiany ciężarówki na osobowy a potem w następnym ruchu na kempingowy. Dwa ruchy zamiast jednego(?). Ale też przyznaję nie muszę wszystkiego rozumieć, mam swoje ograniczenia w tej (i nie tylko tej) dziedzinie
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Dołączył: 14 Mar 2021 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2022-01-24, 18:31
bert napisał/a:
ależ to - w moim przypadku - było proste. Zdecydowałem się na zakup bazy z większą ilością miejsc niż jest mi potrzebna. Budowy (jak do tej pory trzy) zaczynałem na ciężarówkach o liczbie miejsc siedzących od 6 do 9 stosownie do potrzeb zmiejszając tą liczbę do potrzebnej dla mnie ilości miejsc, zmniejszenie jest bez kosztowe (oświadczenie), a Badanie Techniczne to legalizujące jest połączone z badaniem technicznym potrzebnym do zmiany przeznaczenia z "ciężarowy" na "spec kemping".
nadal nie rozumiem istoty zmiany ciężarówki na osobowy a potem w następnym ruchu na kempingowy. Dwa ruchy zamiast jednego(?). Ale też przyznaję nie muszę wszystkiego rozumieć, mam swoje ograniczenia w tej (i nie tylko tej) dziedzinie
Cóż, po pierwsze, można po prostu zostawić osobowy i nie robić specjalnego kempingowego. Po drugie, w moim dziale komunikacji zmniejszenie liczby miejsc jest również dużym problemem. Nie wiem dlaczego, ale tak jest. Aby zmniejszyć liczbę miejsc, wymagają również PIMOT itp.
...nadal nie rozumiem istoty zmiany ciężarówki na osobowy a potem w następnym ruchu na kempingowy.
idea jest prosta - kasa, akcyzowa kasa
osobówkę trojaczka wycenią powiedzmy np na 25-30tysi - na ile wycenią kampervana z podobnego rocznika ? Oczywiście zabawa ma sens tylko przy motorach powyżej 2,0 i akcyzie 18% - akcyza liczy się nieco dziwnie nie wprost od ceny brutto nabycia więc po prostu trzeba policzyć i wyjdzie czy to ma sens czy nie.
Sharavalv napisał/a:
Wtedy pojawią się problemy podczas kontroli na drodze i podczas przeglądów technicznych.
Realnie nie sądzę żeby pojawiły się na drodze jeśli nie będziesz przewoził 7 osób na 4-rech fotelach, na przeglądzie to już kiedyś pisałem - diagnosta ma prawo zażądać kompletności siedzeń zgodnie z ilością miejsc w DR - czy to zrobi czy nie ciężko przewidzieć.
Sharavalv napisał/a:
Po drugie, w moim dziale komunikacji zmniejszenie liczby miejsc jest również dużym problemem.
WK to nie bardzo ma co tu do gadania - chyba chodzi Ci o OSKP
U mnie był ciężarowy a 29-06-2021 został zmieniony rodzaj na: specjalny i przeznaczenie na: kempingowy bez zmiany ilości i umiejscowienia miejsc - nie było czasu na kombinowanie z miejscami bo wisiał nade mną miecz akcyzy - zmiana poleciała z fabryczną ławką.
Pierwotnie chciałem zostawić 3 i zmienić umiejscowienie (4 mi nie były potrzebne). Czyli na pasażerze pojedynka i 1 siedzenie w 2-gim rzędzie - tu po rozeznaniu sprawy była tylko droga przez mękę a raczej przez kasę i PIMOT/ITS bo TDT niestety jeszcze tego nie robi - gdyby robił preferowałbym te instytucję, współpracuje z Dozorem Technicznym zawodowo i wydaje mi się on konkretniejszą instytucja niż PIMOT i ITS razem wzięte.
Sytuacja rodzinna jednak mi się zmieniła - córka z końcem 2021 poszła na swoje i teraz pewniejsze jest to że prędzej pożyczy auto na wyjazd ze swoim chłopem niż że pojedzie gdzieś ze starymi. Zacząłem wiec pomalutku iść w przeciwną stronę i gryźć temat zmniejszenia z 3 na 2 miejsca w specj-kempingowym - wymagania które mi podano aby to zrobić full legal to:
- poświadczenie producenta lub jego przedstawiciela ze samochód był homologowany w wersji 2 miejscowej
- wywalenie ławki i zamontowanie pojedynczego fotela oraz pasa przez osobę z PKD 45.21Z
- najlepiej dowód na to że fotel pojedynczy pasażera i pas jest nowy - ponieważ używane są niejasno określone jako zabronione w myśl tego Rozporządzenia
- przegląd rozszerzony z dokumentacja na OSKP
- WK wymiana DR na zaktualizowaną ilość miejsc
A praktycznie pojedynka pasażera w Jumperze 2002-2006 wchodzi w te same fabryczne mocowania co ławka......
Konia z rzędem temu kto zrozumie przepisy tego kraju - po prostu idąc full legal prawnie jest to kabaret i farsa
Choć powyższe wygląda jakbym to pisał po dobrej gorzale - niestety pisze to trzeźwy jak świnia a info wydaje mi sie jest dość wiarygodne i pochodzi z OSKP która mogę scharakteryzować mianem "stacja przyjazna robionym kampervanom" - jest to info w założeniu 100% legalności bez żadnego przymykania oka.
Czy to krakowski czy bardziej podkrakowski regionalizm i czy gdzie indziej jest inaczej - po prostu nie wiem - wiem natomiast że znaleźć kompetentnego kumatego diagnostę to problem, wiem że polskie przepisy są pomotane jak 100m sznurka w ciasnej kieszeni i wiem że kopiąc się z koniem zwykle wygrywa koń.
_________________ O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom.
Ostatnio zmieniony przez smok_wawelski 2022-01-24, 21:13, w całości zmieniany 1 raz
ależ to - w moim przypadku - było proste. Zdecydowałem się na zakup bazy z większą ilością miejsc niż jest mi potrzebna. Budowy (jak do tej pory trzy) zaczynałem na ciężarówkach o liczbie miejsc siedzących od 6 do 9 stosownie do potrzeb zmiejszając tą liczbę do potrzebnej dla mnie ilości miejsc, zmniejszenie jest bez kosztowe (oświadczenie), a Badanie Techniczne to legalizujące jest połączone z badaniem technicznym potrzebnym do zmiany przeznaczenia z "ciężarowy" na "spec kemping".
nadal nie rozumiem istoty zmiany ciężarówki na osobowy a potem w następnym ruchu na kempingowy. Dwa ruchy zamiast jednego(?). Ale też przyznaję nie muszę wszystkiego rozumieć, mam swoje ograniczenia w tej (i nie tylko tej) dziedzinie
Cóż, po pierwsze, można po prostu zostawić osobowy i nie robić specjalnego kempingowego. Po drugie, w moim dziale komunikacji zmniejszenie liczby miejsc jest również dużym problemem. Nie wiem dlaczego, ale tak jest. Aby zmniejszyć liczbę miejsc, wymagają również PIMOT itp.
poproś o podstawę prawną
WK ma/musi przyjąć to co im diagnosta w BT napisze, do tego dostają fakturę lub oświadczenie o dokonaniu przebudowy z / na (oczywiście od stosownego PKD).
Diagnosta zaś stwierdza, stan faktyczny. W tym to, że pojazd spełnia (lub nie spełnia) warunki techniczne dla pojazdów kempingowych oraz ma, tyle i tyle siedzeń mniej niż miał.
Jakież to warunki bezpieczeństwa mają spełniać zdemontowane (usunięte siedzenia?) i gdzie one mają to czynić
Co innego w drugą stronę i jest to zrozumiałe.
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Twój sprzęt: MCLOUIS 252
Nazwa załogi: Załoga G. Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 31/9 Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2022-01-25, 13:01
a w Norwegii zauważyłem ostatnio wysyp przerobionych na kampery blaszaków.
https://www.finn.no/car/m...nkode=241132437
z tego co się dowiadywałem od sprzedających, podczas przeglądu nie interesuje nikogo co się ma "na pace" tylko sprawność techniczna pojazdu. Są to auta dostawcze cały czas.
_________________ THX za wszystkie postawione browary. Jestem miło zaskoczony. Pozdro.
Darson ®
Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2020 Piwa: 31/26 Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-01-25, 14:43
No ale u nas jak masz dostawcze i nie zdemontujesz przegrody to na przeglądzie też nikogo nie interesuje co masz na pace.
Odnośnie tematu wątku - u mnie podpytywałem na 2 stacjach i o przeróbce (gdybym o tym myślał) mogę zapomnieć - tu u mnie sami służbiści, nie podpiszą nawet zamiany ławki na pojedynczy fotel pasażera... Także ten.
Oglądając różne filmy na YT widać, że coraz częściej ściana zostaje i typ pewnie też - bo po co generować sobie te kosmiczne koszty przerejstrowywania? Pewnie ludzie mając do wyboru skakanie od drzwi do drzwi versus akcyza, wybierają to pierwsze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum