Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Co dzisiaj naprawiłem w swoim kamperze
Autor Wiadomość
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2022-01-27, 10:32   

Qmplu, mam 2,0 160KM
Ciekawią mnie ustawienia o któych piszesz. Jeśli pierwszy serwis był przewidziany na 30tys, a ja zrobiłem przy 10tys, a obecnie jest 21tys przebiegu , to trochę mi nie pasuje. No niechby równo 25tys i komunikat to ok.
Chyba że...
W Citroenie jak byłem na pierwszej zmianie oleju, mechanik ustawił że następna zmiana oleju za 10tys km, to mogłoby pasować.
.
Robert, już za późno, kupione ale będę obserwował mojego piesieła czy coś go drażni.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-01-27, 10:49   

trochę bazujemy na tym na czym uczyliśmy się, z czym zetknęliśmy się kiedyś, a czas leci.

w tej chwili przeglądy (wymiana oleju, filtrów) jest w dłuższych przebiegach.
10 tyś km było w Maluchu, Polonezie, gdy olejem był Superol made in CPN.

dzisiejsze silniki samochodowe spokojnie przetrzymują 30 tyś km, przy średnich olejach.
trzeba pamiętać, że silnik pojazdu typu kamper pracuje w innych warukach niż silniki samochodów osobowych czy dostawczych.
przyspieszania, hamowania są o wiele rzadsze, dłuższa praca w stałych warunkach, jazda na tempomacie na długich dystansach.

z najdłużyszym okresem między przeglądami zetknąłem się u Mecedesa (pojazd ciężarowy), przy transporcie dalekobieżnym, przy olejach wskazanych przez producenta okres ten wynosi maksymalnie 180 tyś km.

więc ten przebieg 30 tyś km, dla współczesnych pojazdów jest moim zdaniem wystarczający, a dla kamperów aż nadto.

jednak część z nas wychowana na pojazdach i olejach z przed 40 lat nie dopuszcza innej możliwości jak wymiana oleju i filtrów rzadziej niż 10-15tyś km.
co oczywiście nie będzie ze szkodą dla silnika.

Superol.jpg
Plik ściągnięto 992 raz(y) 110,54 KB

_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robert-4 
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner TravelVan T690
Dołączył: 26 Maj 2020
Piwa: 22/30
Skąd: Władysławowo
Wysłany: 2022-01-27, 16:01   

Socale napisał/a:

.
Robert, już za późno, kupione ale będę obserwował mojego piesieła czy coś go drażni.


Jak przyjdą i będą miały regulację to będzie opis, które na jakie paskudztwo i których nie używać przy piesełach :)
Walczę z kunami w dwóch miejscach - w jednym jedzą (jadły) mi dom, w drugim jedzą stodołę i zjadły mi wyciszenie maski samochodu w dwóch pojazdach. Dlatego teraz jeden jest włączony pod kamperem i przyczepami kolegów (ten działa 360*) i stoi na ziemi, a drugi jest pod maską. Koledzy w przyczepach maja podpięte w środku pod aku.

pozdrawiam R
_________________
Pozdrawiam
Robert
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mirek67 
trochę już popisał

Twój sprzęt: KNAUS
Dołączył: 24 Maj 2008
Piwa: 4/3
Skąd: Lublin, Łęczna
Wysłany: 2022-01-27, 17:27   

:roll: U mnie był czas że na deklu silnika to chyba lambadę tańczyła, położyłem na to kawałek tektury, ścierę spryskaną ropą, zawieszkę wc i się obraziła .............
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2022-01-27, 18:12   

Cyryl napisał/a:
...
10 tyś km było w Maluchu, Polonezie, gdy olejem był Superol made in CPN.
...
więc ten przebieg 30 tyś km, dla współczesnych pojazdów jest moim zdaniem wystarczający, a dla kamperów aż nadto.
...

Superol był dla Diesli, dla benzynowych był Selektol, również Made in CPN.
.
Widzisz te 30tys km to na drugim końcu patyka jest, do 2,2CDI Mercedesa wlewam 5/30 i każą mi przyjechać za 10tys km na zawieszce, wiadomo, by częściej grosiki zostawiać.
Jednak przyjeżdżam po 15 tys. ale 20tys nigdy nie przekraczam. To jest te auto które czasami nawet nie wystygnie.
Natomiast 30tys dla wyżyłowanego silnika dźwigającego non stop 3,5t+ nie spałbym spokojnie.
560zł kosztuje serwis ASO Citro, raz na 2 lata, nie żal złotówki.
Faktem nie bez znaczenia jest, że współczesny diesel np taki CDI w kombi aby jechać 100/h kręci się 1600RPM, co kiedyś np. w popularnym okularze 100/h musiał kręcić 2200RPM
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-01-27, 21:03   

to jest jak z paskami rozrządu na początku miały wytrzymałość około 50 tyś km, później 70 tyś km, dzisiejsze paski (markowe) mają okres użytkownia ponad 200 tyś km.

oczywiście auto z powiedzmy 2010 roku ma w instrukcji wymianę paska co 70 tyś, ale wtedy współczesnych pasków nie było.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Comsio 
Kombatant
weteran cepek

Twój sprzęt: Ducato II 2,5 tdi 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2013
Piwa: 85/405
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-01-28, 19:03   

Cyryl napisał/a:
trochę bazujemy na tym na czym uczyliśmy się, z czym zetknęliśmy się kiedyś, a czas leci.

w tej chwili przeglądy (wymiana oleju, filtrów) jest w dłuższych przebiegach.
10 tyś km było w Maluchu, Polonezie, gdy olejem był Superol made in CPN.

dzisiejsze silniki samochodowe spokojnie przetrzymują 30 tyś km, przy średnich olejach.
trzeba pamiętać, że silnik pojazdu typu kamper pracuje w innych warukach niż silniki samochodów osobowych czy dostawczych.
przyspieszania, hamowania są o wiele rzadsze, dłuższa praca w stałych warunkach, jazda na tempomacie na długich dystansach.

z najdłużyszym okresem między przeglądami zetknąłem się u Mecedesa (pojazd ciężarowy), przy transporcie dalekobieżnym, przy olejach wskazanych przez producenta okres ten wynosi maksymalnie 180 tyś km.

więc ten przebieg 30 tyś km, dla współczesnych pojazdów jest moim zdaniem wystarczający, a dla kamperów aż nadto.

jednak część z nas wychowana na pojazdach i olejach z przed 40 lat nie dopuszcza innej możliwości jak wymiana oleju i filtrów rzadziej niż 10-15tyś km.
co oczywiście nie będzie ze szkodą dla silnika.



O fajna kolekcja :ok mam dwie flaszki hipolu :mikolaj
_________________
Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 441/325
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2022-01-28, 19:43   

Dziś zamontowałem na kolumnie kierownicy przewodowy pilot do sterowania radiem Pioneer.

Wojtek Socale jest autorem lutowania :lol:

Reszta opisu i więcej zdjęć tutaj:

https://www.camperteam.pl...p=891773#891773

Screenshot_20220128-181944_Gallery.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 839,99 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 328/457
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2022-01-28, 20:10   

LukF napisał/a:
Dziś zamontowałem na kolumnie kierownicy przewodowy pilot do sterowania radiem Pioneer.

Ja mam lepszy, sterowany głosem, tylko czasami się zacina, ale generalnie bezbłędnie działa. Zauważyłem, że zacina się jedynie jak za głośno wydaję komendy... :roll: Po upgrade softu potrafi nawet navi obsłużyć, YT i parę innych :haha: :haha: :haha:


A u Ciebie - wygląda super :bigok
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 69/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-01-28, 20:16   

Banan napisał/a:
Ja mam lepszy, sterowany głosem, tylko czasami się zacina, ale generalnie bezbłędnie działa. Zauważyłem, że zacina się jedynie jak za głośno wydaję komendy... :roll: Po upgrade softu potrafi nawet navi obsłużyć, YT i parę innych :haha: :haha:

Eeee...tam. Ja to mam takie sterowanie głosem, że mogę nawet kazać się zamknąć rozmówcom red. Mazurka z RMF-u (jak plotą głupoty) :haha: :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 328/457
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2022-01-28, 20:31   

Kazik II napisał/a:
Ja to mam takie sterowanie głosem, że mogę nawet kazać się zamknąć rozmówcom red. Mazurka z RMF-u (jak plotą głupoty)

Kaziu, wygrałeś... :puchar
:haha:
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
voice 
weteran
Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły


Twój sprzęt: Bürstner Lyseo T 710
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Piwa: 20/21
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2022-01-29, 08:34   

Łukasz dobrze Ci się steruje bo wydaje mi się, że ta manetka za bardzo w dół idzie. ??
_________________
Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 441/325
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2022-01-29, 09:19   

voice napisał/a:
Łukasz dobrze Ci się steruje bo wydaje mi się, że ta manetka za bardzo w dół idzie. ??


Mogę powiedzieć z dłuższego doświadczenia bo już ponad rok testuję to rozwiązanie (teraz mam nową manetkę bo poprzednia nie zawsze reagowała precyzyjnie). Na zdjeciach wygląda, że mocno w dół schodzi. Ale kiedy usiądzie się za kierownicą to jest wygodnie. Prawą ręką intuicyjnie i bez patrzenia wszystkie przyciski i rolkę się obsługuje. Oczywiście wolałbym żeby manetka była całkiem w poziomie, ale takie ustawienie wymusza stacyjka oraz kształt oryginalnej obudowy kierownicy w Ducato.
Podsumowując: jestem bardzo zadowolony- nie muszę wreszcie sięgać do przycisków radia. Bo fabryczny Pioneer u mnie nie ma pokręteł, tylko kilka małych przycisków fizycznych plus dotykowy panel. Podczas jazdy nie fajna taka obsługa. Zdalne sterowanie konieczne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 184/392
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-01-29, 09:55   

LukF napisał/a:
. Oczywiście wolałbym żeby manetka była całkiem w.

Ciekawe czy dało by się zaadoptować i co trzeba by wymienić.

Screenshot_20220129_095053.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 137,49 KB

_________________
komplet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 126/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2022-01-29, 10:35   

Cyryl napisał/a:
trochę bazujemy na tym na czym uczyliśmy się, z czym zetknęliśmy się kiedyś, a czas leci.

w tej chwili przeglądy (wymiana oleju, filtrów) jest w dłuższych przebiegach.
10 tyś km było w Maluchu, Polonezie, gdy olejem był Superol made in CPN.

dzisiejsze silniki samochodowe spokojnie przetrzymują 30 tyś km, przy średnich olejach.
trzeba pamiętać, że silnik pojazdu typu kamper pracuje w innych warukach niż silniki samochodów osobowych czy dostawczych.
przyspieszania, hamowania są o wiele rzadsze, dłuższa praca w stałych warunkach, jazda na tempomacie na długich dystansach.

z najdłużyszym okresem między przeglądami zetknąłem się u Mecedesa (pojazd ciężarowy), przy transporcie dalekobieżnym, przy olejach wskazanych przez producenta okres ten wynosi maksymalnie 180 tyś km.

więc ten przebieg 30 tyś km, dla współczesnych pojazdów jest moim zdaniem wystarczający, a dla kamperów aż nadto.

jednak część z nas wychowana na pojazdach i olejach z przed 40 lat nie dopuszcza innej możliwości jak wymiana oleju i filtrów rzadziej niż 10-15tyś km.
co oczywiście nie będzie ze szkodą dla silnika.


chwila a superol to nie był na 2 tysiące?
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***