Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Prawo Jazdy B (możlie) że pojedziemy do 4,250 lub 4,5 tony
Autor Wiadomość
Osinskiluk 
początkujący forumowicz

Dołączył: 17 Lut 2020
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Łomianki
Wysłany: 2022-05-01, 23:02   

Kazik II napisał/a:
A tak w ogóle to naszła mnie refleksja - czy nie lepiej byłoby po prostu ogólnie podnieść uprawnienia dla kat "B" do 4250 kg zamiast cudować że ten wolno tamten nie wolno. Bo to prowadzi ogólnie do pewnych absurdów - kierowca bus powie: niby czemu kamperowiec może prowadzić cięższe auto a ja nie? Samochody się zmieniły a przepisy od dawien dawna nie. Współczesne samochody to zupełnie inna bajka, ich poziom bezpieczeństwa jest nieporównywalny z czasami kiedy tworzono przepisy o 3,5 t dla kat. "B"


Ja tak rozumiem te zmiany. Zmiana dmc dla kategorii B do 4250kg. Nie dotyczy to tylko kamperow.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/480
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2022-05-02, 08:12   

Czy spotkał ktoś Ducato Maxi L4 H2 z 11' roku koła 16 cali, silnik 3.0 o większym DMC niż 3.5t ?
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mischka 
Kombatant


Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Lut 2016
Piwa: 113/120
Skąd: Bawaria
Wysłany: 2024-02-29, 18:46   

jest dobrze, dzisiejszy artykuł z niemieckiej prasy

https://www.autobild.de/a...e-25282335.html

plus tłumaczenie:

"Podczas czytania reformy dyrektywy w sprawie praw jazdy Parlament Unii Europejskiej zatwierdził rozszerzenie prawa jazdy klasy B z dotychczasowych 3,5 do 4,25 tony dla samochodów kempingowych. Według Stowarzyszenia Przemysłu Caravaningowego (CIVD) jest to druga instytucja UE, która opowiedziała się za reformą, której domaga się branża caravaningowa. Rada Europejska głosowała za jego przyjęciem już w grudniu 2023 r.
Więcej szczegółów zostanie jednak wynegocjowanych dopiero po nowych wyborach do Parlamentu Europejskiego na początku czerwca 2024 r. Zwiększenie limitu masy powinno dotyczyć samochodów kempingowych i ambulansów, niezależnie od rodzaju napędu. W przypadku innych typów pojazdów zwiększenie dopuszczalnej masy całkowitej należy jednak powiązać z zastosowaniem alternatywnego napędu.
Przedłużenie prawa jazdy klasy B: Branża caravaningowa angażuje się w to od lat
CIVD z zadowoleniem przyjmuje decyzję Parlamentu Europejskiego. Według stowarzyszenia zwiększenie masy do 4,25 tony umożliwi zrównoważone i przyjazne rodzinom podróżowanie furgonami, półzintegrowanymi i zintegrowanymi kamperami dostępnymi dla milionów ludzi.
Od lat europejska branża caravaningu prowadzi kampanię za pośrednictwem swojej organizacji parasolowej „European Caravan Federation” (ECF) na rzecz rozszerzenia dopuszczalnej masy ciała prawa jazdy kategorii B dla wszystkich samochodów kempingowych. Aby wakacje były przyjazne dla klimatu i rodziny, potrzebne są proste i przyjazne dla konsumentów przepisy. Ponadto wzrost przyczynia się również do osiągnięcia europejskich celów zrównoważonego rozwoju."
_________________
W życiu piękne są tylko chwile...
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2024-03-01, 00:24   

Chodzi o pchanie na siłę elektryków....bo są cięższe od spalinowych. A Niemce chcą zarobić więc pod ich dyktando będą zmieniać prawo.
Nie ma co liczyć na napędy konwencjonalne.
Żaden z pomysłów ostanich osłów z PE nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/480
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2024-03-01, 10:41   

mischka napisał/a:
Według stowarzyszenia zwiększenie masy do 4,25 tony umożliwi zrównoważone i przyjazne rodzinom podróżowanie furgonami, półzintegrowanymi i zintegrowanymi kamperami dostępnymi dla milionów ludzi.

i do budżetu ViaTola wpadnie więcej kasy :diabelski_usmiech
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 69/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-03-01, 11:22   

Niby że tam jest napisane, że ma to dotyczyć kamperów ogólnie, czyli i spalinowych. Ale ja do końca w to nie wierzę.Tak by wynikało z tej gadki-szmatki nowomowy rodem z czasów minionych:
mischka napisał/a:
Aby wakacje były przyjazne dla klimatu i rodziny, potrzebne są proste i przyjazne dla konsumentów przepisy. Ponadto wzrost przyczynia się również do osiągnięcia europejskich celów zrównoważonego rozwoju."

Oni mają chyba gotowe szablony do pisania takich farmazonów. Można by jeszcze dodać "Aby Europa rosła w siłę, a ludziom żyło się dostatniej" Koń by się uśmiał :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2024-03-01, 13:48   

O tej zmianie wspomina się coraz częściej i być może to przejdzie
Tym niemniej będzie to dotyczyło NOWYCH!!! kamperów z nowymi homologacjami
No chyba że ktoś trafi rodzynka pow. 3,5T akurat z homologacją na 4.25T
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 69/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-03-01, 15:05   

Tak czy owak mając w papierach DMC 3,5 t. i tak więcej nie obciążymy. A to chyba zdaje się jest nasza bolączka. Pociecha dla tych, którzy będą kupować nowe. A producenci przestaną cudować z wagą aby tylko się zmieścić w 3,5 t. I to jest pozytywny aspekt sprawy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gryz3k 
Kombatant


Twój sprzęt: Hymer Eriba B514 Sl
Nazwa załogi: gryz3k
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Wrz 2010
Piwa: 558/295
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2024-03-01, 15:11   

papamila napisał/a:
O tej zmianie wspomina się coraz częściej i być może to przejdzie
Tym niemniej będzie to dotyczyło NOWYCH!!! kamperów z nowymi homologacjami
No chyba że ktoś trafi rodzynka pow. 3,5T akurat z homologacją na 4.25T


Mój Hymer wyjechał z fabryki jako 4250 i od razu przerobiono go na 3,5 t. Mam dwie homologacje. Znaczy będzie można zmienić. :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mischka 
Kombatant


Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Lut 2016
Piwa: 113/120
Skąd: Bawaria
Wysłany: 2024-03-01, 18:37   

Kazik II napisał/a:
Tak czy owak mając w papierach DMC 3,5 t. i tak więcej nie obciążymy.

a dlaczego?
_________________
W życiu piękne są tylko chwile...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2024-03-01, 22:40   

Ponieważ zakończy się to mandatem i zakazem dalszej jazdy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 69/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-03-01, 23:54   

papamila napisał/a:
Tym niemniej będzie to dotyczyło NOWYCH!!! kamperów z nowymi homologacjami

Jakoś nie wyobrażam sobie, jak to w praktyce miałoby wyglądać. Czy w przepisach dot. uprawnień na kat B będzie pisało, że uprawnia również do pojazdów specjalnych kempingowych o DMC do 4250 ale tylko homologowanych po ....... roku? Trochę to głupie, bo niby czemu ktoś kupujący starszego kampera o DMC do 4250 musiałby dorabiać kat C a jakby kupił nowszy to już nie. To byłoby zupełnie bez sensu. Choć może nie doceniam inwencji brukselskich specjalistów od giętych bananów.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2024-03-02, 06:44   

Będzie to tylko dotyczyło pojazdów zasilanych ogniwami. Są on cięższe. A sprzedać trzeba. Niemiec chce zarobić :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mischka 
Kombatant


Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Lut 2016
Piwa: 113/120
Skąd: Bawaria
Wysłany: 2024-03-02, 06:50   

majsterus napisał/a:
Ponieważ zakończy się to mandatem i zakazem dalszej jazdy.

Sugerujesz że wszyscy jeżdżą grzecznie nie przekraczając dmc? Tu na forum są opisane sytuacje w których po zapłaceniu mandatu kamperowcy jechali dalej, tak że nie wiem po co ta histeria.
_________________
W życiu piękne są tylko chwile...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mischka 
Kombatant


Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Lut 2016
Piwa: 113/120
Skąd: Bawaria
Wysłany: 2024-03-02, 06:56   

majsterus napisał/a:
Będzie to tylko dotyczyło pojazdów zasilanych ogniwami. Są on cięższe. A sprzedać trzeba. Niemiec chce zarobić :wyszczerzony:

:lamiesz
_________________
W życiu piękne są tylko chwile...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***