Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Poduszki pneumatyczne, przeróbka, obniżanie kampera.
Autor Wiadomość
voice 
weteran
Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły


Twój sprzęt: Bürstner Lyseo T 710
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Piwa: 20/21
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2022-04-11, 16:30   

Panowie mam pytanko co jest nie tak, ostatnio zauważyłem taki objaw.
dopompowałem cisnienie do 2 Barów przychodzę na drugi dzień i nie miałem powietrza, dopompowałem ponownie i ponownie to samo. za trzecim razem dopompowałem ale odłaczyłem kompresor. Powietrze zostało i trzyma.

Pomyślałem coś wina kompresora Chińskie badziewie więc zamontowałem oryginalny od Citroena ale sytuacja jest dokładnie ta sama. jak mam podłączony kompresor to powietrze ucieka.

Co może być przyczyną takiego zachowania.
_________________
Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2022-04-11, 17:15   

Opisywałem wcześniej - miałem zaworki , nigdy nie zostawiałem na kompresorze. Nie trzyma zawór zwrotny albo go po prostu nie ma :-( w tych kompresorach.
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2022-04-11, 17:58   

Kompresory same w sobie nie są w pełni szczelne.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mazur 
weteran
Robert Mazur


Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Piwa: 84/106
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-04-11, 18:08   

EwaMarek napisał/a:
Opisywałem wcześniej - miałem zaworki , nigdy nie zostawiałem na kompresorze. Nie trzyma zawór zwrotny albo go po prostu nie ma :-( w tych kompresorach.

Taki zawór to podstawa. Ostatnio wymieniałem cały osprzęt na "nowszy", zawór wcześniej miałem, ale gdzieś znalazłem informację, że brak może być też bolesny dla kompresora w czasie jazdy. Ciśnienie "na wybojach" się zmienia i ciśnie na kompresor.

zawor1_8.jpg
Plik ściągnięto 1981 raz(y) 13,93 KB

_________________
Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu'
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
voice 
weteran
Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły


Twój sprzęt: Bürstner Lyseo T 710
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Piwa: 20/21
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2022-04-12, 07:16   

Mazur napisał/a:

Taki zawór to podstawa. Ostatnio wymieniałem cały osprzęt na "nowszy", zawór wcześniej miałem, ale gdzieś znalazłem informację, że brak może być też bolesny dla kompresora w czasie jazdy. Ciśnienie "na wybojach" się zmienia i ciśnie na kompresor.

Byłem sprawdzić i mam tak jest trójnik:
zawory zwrotne są zamontowane dwa na prawą i lewą stronę i po środku jest podłączony kompresor bez zaworu zwrotnego. Czy mam dokupic jeszcze jeden zawór na kompresor ??

to co za każdym razem mam odłączać i podłączać kompresor. Tak chyba być nie może ??
_________________
Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2022-04-12, 11:41   

Na pewno to są zawory zwrotne? Może jest uszkodzony lub jakiś brud podszedł. Albo ucieka gdzie indziej... np tymi zaworkami do spuszczania.
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mazur 
weteran
Robert Mazur


Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Piwa: 84/106
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-04-12, 13:16   

voice napisał/a:
Byłem sprawdzić i mam tak jest trójnik:
zawory zwrotne są zamontowane dwa na prawą i lewą stronę i po środku jest podłączony kompresor bez zaworu zwrotnego. Czy mam dokupic jeszcze jeden zawór na kompresor ??

Teoretycznie jest w porządku, powinno być prawidłowo. Przy takim podłączeniu nie widzę różnicy podłączonego, czy odłączonego kompresora, więc przyczyna inna. Dziwne że nie uchodzi jak odłączysz kompresor. :roll: Mam trzeci przy kompresorze, ale to niekonieczne w takim układzie. Wstawiłem bo miałem trzeci ;)
Rozumiem, że masz podłączone tak jak na tym zapożyczonym schemacie, zawory w miejscu żółtych strzałek.

Chyba że to nie są zawory , a łączniki, tzw. mufy, a przy podłączeniu do kompresora masz zaworek jak w normalnym kole (ja nie mam) , czyli jak wciśniesz w przewód kompresora to on się otwiera, a jak wyciągniesz to zamyka, jak w kole przy pompowaniu ? Wtedy może się taka sytuacja zdarzyć. Chyba tylko wtedy ? W sensie odłączasz jest ok, przyłączone-puszcza na kompresor, a on puszcza w kabinę :)

EwaMarek napisał/a:
Na pewno to są zawory zwrotne?
no właśnie. Wykręcić i sprawdzić organoleptycznie, czy dmucha w jedną stronę.

schemat.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 208,15 KB

_________________
Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu'
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
voice 
weteran
Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły


Twój sprzęt: Bürstner Lyseo T 710
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Piwa: 20/21
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2022-04-12, 16:47   

Panowie dziękuję za odzew, tak sa to na 100% zawory zwrotne zamontowane jak na schemacie.
dzisiaj zadzwoniłem do firmy Rolgum gdzie kupowałem bo jest jeszcze gwarancja, okazało się, że rok temu mieli jakąś partię wadliwych tych zaworów zwrotnych, ustaliłem, że wyślą mi nowe całe przyłącze a stare im odeślę. Zobaczymy bo faktycznie może trafiłem na wadliwe.

Ale musze zrobić trochę reklamy dla Firmy Rolgum bo podejście do klienta mają naprawdę na wysokim poziomie. Firma warta polecenia.

Dam znać jak zamontuje nowe przyłącze
_________________
Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Voku 
zaawansowany

Twój sprzęt: Dethleffs
Nazwa załogi: Nasz Karawaniang
Dołączył: 01 Lip 2016
Piwa: 5/8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-05-09, 12:55   

Jak by ktoś jechał do MTT System na montaż zawieszenia pneumatycznego może powołać się na nas "Nasz Karawaning" dostanie 5% rabatu może nie za wiele ale zawsze to coś. My już po montażu jeździ się zdecydowanie lepiej.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***