Energoblok DS300- brak pomiaru napięcia akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 13/8 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2022-05-09, 16:23 Energoblok DS300- brak pomiaru napięcia akumulatora
|
|
|
Pacjent energoblok ds300.
Nie pokazuje napięcia naładowania akumulatora auta. Akumulator pokładowy widzi normalnie.
Wszystkie bezpieczniki w energoblok są ok. |
|
|
|
|
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 329/457 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2022-05-09, 17:01
|
|
|
Jak masz multimetr, to w pierwszej kolejności pomiar napięć przyrządem. Ja bym sprawdził również wszystkie wsuwki, szczególnie na masie i potraktował środkiem do usuwania tlenków metali, robię to co roku na wiosnę.
|
_________________ Pozdrawiam - Darek
|
|
|
|
|
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 13/8 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2022-05-09, 17:07
|
|
|
Do energoblok + i - dochodzą tyle, że jest w tym ustrojstwo tylko jedno takie polaczenie. Skąd w takim razie moduł ma pomiar baterii auta?
Pomiar jest dopiero po pośpiechu kampera do 230V. Może tak ma być?!
Po odpaleniu nie swieci się ikona ładowania dwóch akumulatorów, więc chyba jedna jest coś nie tak. |
|
|
|
|
|
marcincin
zaawansowany
Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 45/34 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-05-10, 09:33
|
|
|
Horte napisał/a: | Do energoblok + i - dochodzą tyle, że jest w tym ustrojstwo tylko jedno takie polaczenie. Skąd w takim razie moduł ma pomiar baterii auta?
Pomiar jest dopiero po pośpiechu kampera do 230V. Może tak ma być?!
Po odpaleniu nie swieci się ikona ładowania dwóch akumulatorów, więc chyba jedna jest coś nie tak. |
Najprawdopodobniej masz wersję energobloku z usuniętą funkcją łączenia akumulatorów (brak przekaznika łączącego i brak połączenia do konnektora B1 [zasilanie z alternatora]. Ładowanie akumulatora zabudowy z alternatora jest realizowane przez osobny separator. Twój energoblok nie ma funkcj ładowania akumulatora rozruchowego i dlatego nie pokazuje jego napięcia. To co widzisz po podpięcu 230V to jest napięcie ładowarki.
Niedawno na forum był opisywany dokładnie taki sam przypadek.
https://www.camperteam.pl...ghlight=#897214 |
_________________ Marcincin
|
|
|
|
|
|
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 13/8 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2022-05-10, 12:52
|
|
|
Wiesz może co i w którym miejscu trzeba zainstalować, żeby uruchomić tą funkcję? |
|
|
|
|
marcincin
zaawansowany
Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 45/34 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-05-11, 09:30
|
|
|
Horte napisał/a: | Wiesz może co i w którym miejscu trzeba zainstalować, żeby uruchomić tą funkcję? |
Bez przerabiania instalacji raczej się nie obędzie.
Jest kilka opcji:
1. Twój energoblok został fabrycznie pozbawiony tej funkcji przez brak montażu pewnych elementów - można pokusić się o wlutowanie brakujących elementów (przekaźnika i być może coś jeszcze) - raczej ryzykowne - nie gwarantujące powodzenia
2. Wymiana energobloku na wersję wspierającą ładowanie aku rozruchowego - opcja kosztowna.
3. Dodanie do istniejącej instalacji separatora akumulatorów - ja tak zrobiłem w moim projekcie:
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=33059
wersja prostsza:
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=32474
Dla opcji 1 i 2 trzeba także usunąć/zbypasować obecny separator akumulatorów, który przepuszcza prąd tylko w jednym kierunku - alternator/aku rozruchowy -> aku zabudowy
Dla opcji 3 wyjście separatora, które ma zasilać akumulator rozruchowy, należy podłączyć przed obecnym separatorem - pomiędzy akumulatorem rozruchowym a wejściem separatora.
Wszystkie trzy opcje wymagają ingerencji w instalację. Pytanie, czy "gra jest warta świeczki" - w jakich sytuacjach potrzebujesz ładowania akumulatora rozruchowego? |
_________________ Marcincin
|
|
|
|
|
kaimar
weteran kaimar
Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2022-05-11, 16:46
|
|
|
To może trochę wyjaśnień bo coś tu za dużo nieścisłości.
W tym systemie akumulator rozruchowy jest doładowywany samoczynnie prądem 2A - priorytet aku zabudowy.
Pomiar napięcia akumulatorów i całe zarządzania następuje w panelu kontrolnym a nie na płycie DS300.
Pomiędzy panelem a płytą DS300 jest 16 żyłowy kabel czyli duże prawdopodobieństwo że coś nie będzie nie tak.
W wersji panela PC-200 można nawet ustawić rozdzielczość wskazań napięcia akumulatora.
Symbol dwóch akumulatorów zapala się podczas pracy silnika gdy akumulator rozruchowy jest w pełni naładowany.
Do urządzenia nie podłącza się D+. Sygnał ten jest symulowany w urządzeniu. Jeżeli DS300 ma pracować w nowszym samochodzie z inteligentnym alternatorem to jest kłopot. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
|
marcincin
zaawansowany
Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 45/34 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-05-11, 17:16
|
|
|
kaimar napisał/a: | To może trochę wyjaśnień bo coś tu za dużo nieścisłości.
W tym systemie akumulator rozruchowy jest doładowywany samoczynnie prądem 2A - priorytet aku zabudowy.
Pomiar napięcia akumulatorów i całe zarządzania następuje w panelu kontrolnym a nie na płycie DS300.
Pomiędzy panelem a płytą DS300 jest 16 żyłowy kabel czyli duże prawdopodobieństwo że coś nie będzie nie tak.
W wersji panela PC-200 można nawet ustawić rozdzielczość wskazań napięcia akumulatora.
Symbol dwóch akumulatorów zapala się podczas pracy silnika gdy akumulator rozruchowy jest w pełni naładowany.
Do urządzenia nie podłącza się D+. Sygnał ten jest symulowany w urządzeniu. Jeżeli DS300 ma pracować w nowszym samochodzie z inteligentnym alternatorem to jest kłopot. |
Są wersje DS300 z okrojona funkcjonalnością łączenia akumulatorów
https://www.camperteam.pl...d.php?id=314976
I z tego co napisał kolega, taką właśnie wersję posiada - złącze B1 jest niepodłączone tak jak na zdjęciu, brak przekaźnika RL6 więc nie ma szans na ładowanie aku rozruchowego. |
_________________ Marcincin
|
|
|
|
|
|
kaimar
weteran kaimar
Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|