Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Energoblok DS300- brak pomiaru napięcia akumulatora
Autor Wiadomość
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 13/8
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2022-05-09, 16:23   Energoblok DS300- brak pomiaru napięcia akumulatora

Pacjent energoblok ds300.
Nie pokazuje napięcia naładowania akumulatora auta. Akumulator pokładowy widzi normalnie.
Wszystkie bezpieczniki w energoblok są ok.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 329/457
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2022-05-09, 17:01   

Jak masz multimetr, to w pierwszej kolejności pomiar napięć przyrządem. Ja bym sprawdził również wszystkie wsuwki, szczególnie na masie i potraktował środkiem do usuwania tlenków metali, robię to co roku na wiosnę. ;)
:spoko
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 13/8
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2022-05-09, 17:07   

Do energoblok + i - dochodzą tyle, że jest w tym ustrojstwo tylko jedno takie polaczenie. Skąd w takim razie moduł ma pomiar baterii auta?

Pomiar jest dopiero po pośpiechu kampera do 230V. Może tak ma być?!

Po odpaleniu nie swieci się ikona ładowania dwóch akumulatorów, więc chyba jedna jest coś nie tak.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 45/34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-05-10, 09:33   

Horte napisał/a:
Do energoblok + i - dochodzą tyle, że jest w tym ustrojstwo tylko jedno takie polaczenie. Skąd w takim razie moduł ma pomiar baterii auta?

Pomiar jest dopiero po pośpiechu kampera do 230V. Może tak ma być?!

Po odpaleniu nie swieci się ikona ładowania dwóch akumulatorów, więc chyba jedna jest coś nie tak.


Najprawdopodobniej masz wersję energobloku z usuniętą funkcją łączenia akumulatorów (brak przekaznika łączącego i brak połączenia do konnektora B1 [zasilanie z alternatora]. Ładowanie akumulatora zabudowy z alternatora jest realizowane przez osobny separator. Twój energoblok nie ma funkcj ładowania akumulatora rozruchowego i dlatego nie pokazuje jego napięcia. To co widzisz po podpięcu 230V to jest napięcie ładowarki.
Niedawno na forum był opisywany dokładnie taki sam przypadek.

https://www.camperteam.pl...ghlight=#897214
_________________
Marcincin
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 13/8
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2022-05-10, 12:52   

Wiesz może co i w którym miejscu trzeba zainstalować, żeby uruchomić tą funkcję?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 45/34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-05-11, 09:30   

Horte napisał/a:
Wiesz może co i w którym miejscu trzeba zainstalować, żeby uruchomić tą funkcję?


Bez przerabiania instalacji raczej się nie obędzie.

Jest kilka opcji:
1. Twój energoblok został fabrycznie pozbawiony tej funkcji przez brak montażu pewnych elementów - można pokusić się o wlutowanie brakujących elementów (przekaźnika i być może coś jeszcze) - raczej ryzykowne - nie gwarantujące powodzenia

2. Wymiana energobloku na wersję wspierającą ładowanie aku rozruchowego - opcja kosztowna.

3. Dodanie do istniejącej instalacji separatora akumulatorów - ja tak zrobiłem w moim projekcie:
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=33059
wersja prostsza:
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=32474

Dla opcji 1 i 2 trzeba także usunąć/zbypasować obecny separator akumulatorów, który przepuszcza prąd tylko w jednym kierunku - alternator/aku rozruchowy -> aku zabudowy
Dla opcji 3 wyjście separatora, które ma zasilać akumulator rozruchowy, należy podłączyć przed obecnym separatorem - pomiędzy akumulatorem rozruchowym a wejściem separatora.

Wszystkie trzy opcje wymagają ingerencji w instalację. Pytanie, czy "gra jest warta świeczki" - w jakich sytuacjach potrzebujesz ładowania akumulatora rozruchowego?
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2022-05-11, 16:46   

To może trochę wyjaśnień bo coś tu za dużo nieścisłości.
W tym systemie akumulator rozruchowy jest doładowywany samoczynnie prądem 2A - priorytet aku zabudowy.
Pomiar napięcia akumulatorów i całe zarządzania następuje w panelu kontrolnym a nie na płycie DS300.
Pomiędzy panelem a płytą DS300 jest 16 żyłowy kabel czyli duże prawdopodobieństwo że coś nie będzie nie tak.
W wersji panela PC-200 można nawet ustawić rozdzielczość wskazań napięcia akumulatora.
Symbol dwóch akumulatorów zapala się podczas pracy silnika gdy akumulator rozruchowy jest w pełni naładowany.
Do urządzenia nie podłącza się D+. Sygnał ten jest symulowany w urządzeniu. Jeżeli DS300 ma pracować w nowszym samochodzie z inteligentnym alternatorem to jest kłopot.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 45/34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-05-11, 17:16   

kaimar napisał/a:
To może trochę wyjaśnień bo coś tu za dużo nieścisłości.
W tym systemie akumulator rozruchowy jest doładowywany samoczynnie prądem 2A - priorytet aku zabudowy.
Pomiar napięcia akumulatorów i całe zarządzania następuje w panelu kontrolnym a nie na płycie DS300.
Pomiędzy panelem a płytą DS300 jest 16 żyłowy kabel czyli duże prawdopodobieństwo że coś nie będzie nie tak.
W wersji panela PC-200 można nawet ustawić rozdzielczość wskazań napięcia akumulatora.
Symbol dwóch akumulatorów zapala się podczas pracy silnika gdy akumulator rozruchowy jest w pełni naładowany.
Do urządzenia nie podłącza się D+. Sygnał ten jest symulowany w urządzeniu. Jeżeli DS300 ma pracować w nowszym samochodzie z inteligentnym alternatorem to jest kłopot.


Są wersje DS300 z okrojona funkcjonalnością łączenia akumulatorów

https://www.camperteam.pl...d.php?id=314976
I z tego co napisał kolega, taką właśnie wersję posiada - złącze B1 jest niepodłączone tak jak na zdjęciu, brak przekaźnika RL6 więc nie ma szans na ładowanie aku rozruchowego.
_________________
Marcincin
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2022-05-11, 22:03   

Pierwszy raz spotykam się z taką wersją. Może to wersja do przyczep?
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***