|
|
2.5td 95km - raz jedzie, a potem nie :) (pompa wtryskowa?) |
Autor |
Wiadomość |
mrskoku
trochę już popisał
Twój sprzęt: Peugeot J5 1991
Dołączył: 12 Lip 2019 Piwa: 1/2 Skąd: wwa
|
Wysłany: 2021-11-06, 17:09 2.5td 95km - raz jedzie, a potem nie :) (pompa wtryskowa?)
|
|
|
witajcie.
Przejrzałem wątki fiata i peugeota i potrzebuję rady/potwierdzenia lub zaprzeczenia
Zauważyłem, że auto nie przyspiesza równo. To znaczy raz jedzie jak dzik, innym razem ledwo przyspiesza.
Różnica jest taka, że pod tę samą górkę raz ledwo wdrapię się na dwójce, a następnego dnia spokojnie z zapasem mocy idzie na trójce..
Szukałem w wątkach i znalazłem informacje o zaworze na pompie wtryskowej. Idzie do niego przewód podciśnieniowy z kolektora. Objawy pasują. Raz idzie - raz nie- jakby zawór się zacinał i pompa nie zmieniała dawki paliwa..
Jeżeli mam rację - możecie polecć kogoś w mazowieckiem, kto jeszcze zna te pompy i byłby w stanie to sprawdzić?
Jeżeli nie mam racji - czy wiecie co może być przyczyną?
W przewodzie podciśnieniowym mam trójnik - odchodzi z niego przewód do zegara (tam widzę, czy i jak pompuje turbo).
teoretycznie z układem wtryskowym powinno być wszystko ok - były regenerowane wtryski i pompa wtryskowa ale objawy za bardzo mi tutaj pasują..
pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2021-11-06, 19:13
|
|
|
Bez sprawdzenia nikt nie napisze co jest przyczyną. Może być w pompie zatarty przyspieszacz, albo np zatkane sitko w baku Najłatwiej to odpalić bezpośrednio na bańce paliwa, pomijając zbiornik, filtr i pompę paliwa wstępną. Jak sobie nie poradzisz, to zapraszam do siebie https://facebook.com/AMWarsztat/ |
|
|
|
|
mrskoku
trochę już popisał
Twój sprzęt: Peugeot J5 1991
Dołączył: 12 Lip 2019 Piwa: 1/2 Skąd: wwa
|
Wysłany: 2021-11-06, 22:20
|
|
|
Wtryski czy pompe już regulowałeś (nie pamiętam które). Auto odstawiam na zimowanie. Przypomnę się z tym przy przeglądzie. |
|
|
|
|
FilipDucato
trochę już popisał
Twój sprzęt: Peugeot J5 z 88r.
Dołączył: 20 Maj 2021 Piwa: 2/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2022-05-16, 22:18
|
|
|
No i jak, rozwiązała się sytuacja?
A co się dzieję ze wskazówką na zegarze od turbiny? Skacze czy ładnie wstaje i się utrzymuje?
Można też sprawdzić jak leją wtryskiwacze, aczkolwiek widzę, że już były regenerowane. |
|
|
|
|
mrskoku
trochę już popisał
Twój sprzęt: Peugeot J5 1991
Dołączył: 12 Lip 2019 Piwa: 1/2 Skąd: wwa
|
Wysłany: 2022-05-17, 06:40
|
|
|
FilipDucato napisał/a: | No i jak, rozwiązała się sytuacja?
A co się dzieję ze wskazówką na zegarze od turbiny? Skacze czy ładnie wstaje i się utrzymuje?
Można też sprawdzić jak leją wtryskiwacze, aczkolwiek widzę, że już były regenerowane. |
ciężko powiedzieć. nie jeździłem nim za dużo ostatnio.
powrót od Gewehra był ok. auto jechało "normalnie". ale nie jest powiedziane, że znowu się nie "przytka".
zdjęty bak, sprawdzony układ paliwowy- tu wszystko ok. podejżenie padło na turbinę - ale narazie nie będę tego ruszał. turbo wstaje równo. pompuje 0.6 Bara - tu wg Gewehra za mało (i jest jeszcze podejżenie zacinającego się zaworu w turbinie). |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|