Zasilanie lodówki na promie |
Autor |
Wiadomość |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2022-05-21, 11:50 Zasilanie lodówki na promie
|
|
|
Czy dobrym pomysłem jest rozwiązanie takie, że do zewnętrznego gniazda zasilającego kampera w napięcie 230V podłączę 230V z przetwornicy?
Chodzi mi o kilkugodzinne zasilanie lodówki na promie. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 179/131 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2022-05-21, 12:33 Re: Zasilanie lodówki na promie
|
|
|
Janusszr napisał/a: | '''''''''
Chodzi mi o kilkugodzinne zasilanie lodówki na promie. |
Jeśli chodzi o promy do Skandynawii to nigdy nie podłączałem lodówki w trakcie rejsu |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
Fordek
stary wyga
Twój sprzęt: Eura Mobil PT 696 EB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Cze 2014 Piwa: 12/5 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 2022-05-21, 14:33
|
|
|
Dobrze zamrożona zawartość zamrażalnika wytrzymuje 10 godzin podróży do Szwecji - sprawdzone wielokrotnie . |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 442/327 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2022-05-21, 16:29 Re: Zasilanie lodówki na promie
|
|
|
Janusszr napisał/a: | Czy dobrym pomysłem jest rozwiązanie takie, że do zewnętrznego gniazda zasilającego kampera w napięcie 230V podłączę 230V z przetwornicy?
Chodzi mi o kilkugodzinne zasilanie lodówki na promie. |
Nie, nie jest to dobre rozwiązanie. Bo osiągasz efekt perpetuum mobile: 230V wyprodukowane z twojego aku przerwornica podaje do zewnętrznego gniazda kampera który to prąd przez elektroblok ładuje aku 12V który to prąd przetwornica zamienia na 230V.... I tak w kółko |
|
|
|
|
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2022-05-21, 18:20
|
|
|
Nie wiem gdzie i kiedy płyniesz. Ja zawsze prosiłem obsługę o ustawienie w zasięgi gniazdka i zawsze mi to umożliwiano. Zapinałem auto do sieci i lodówka szła na 230V.
Nie rozumiem celu zapętlenia: zapięcia pod przetwornicę. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2022-05-21, 18:31
|
|
|
Perpetuum mobile nie będzie to na pewno
Chodzi mi o kilkugodzinne posiadanie 230V w autku bez przeróbek instalacji. Czy taka pętla czegoś nie uszkodzi? Straty energii będą duże. Kilka lat temu na parkingu w Lublanie lodówka nie chciała odpalić na gaz i takie kilkunastogodzinne pobieranie prądu z akumulatora uratowałoby sytuację.
Z tym trzymamiem zimna LukF, to masz rację. Swego czasu zamrożone ryby przetrwały w walizce ponad dobę. Były dobrze chronione przez ciuchy
Gdzieś na naszym forum przeczytałem, że komuś obiecano możliwość podłączenia się na promie pod 230V, a po wjeździe okazało się to nie możliwe. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
|
ZEUS
Kombatant
Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 62/63 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2022-05-21, 20:50
|
|
|
Swego czasu dopytywałem w Stena Line o możliwość podpięcia kampera do prądu, uzyskałem odpowiedź, że na promach pasażerskich nie ma takiej możliwości natomiast jest taka możliwość na promach typu cargo |
_________________ --------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r. |
|
|
|
|
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2022-05-25, 09:18
|
|
|
ZEUS napisał/a: | Swego czasu dopytywałem w Stena Line o możliwość podpięcia kampera do prądu, uzyskałem odpowiedź, że na promach pasażerskich nie ma takiej możliwości natomiast jest taka możliwość na promach typu cargo | Chyba nie zostałeś zrozumiany. Na każdym promie istnieje możliwość podpięcia się pod sieć statku. Dla agregatu okrętowego o mocy 50 kWh lub więcej Twoja lodówka z grzałką o mocy 100W nie ma żadnego znaczenia. Pod sieć promu podłącza się TIRy chłodnie i na tego rodzaju przypadki promy są przygotowane.
Mam morskie papiery elektryczne, trochę popływałem po świecie i wiem co piszę.
Jeżeli będziesz miał wybitnie nietypowe przyłącze w kamperze to okrętowy elektryk podłączy go na krótko.
We flocie też obowiązuje zasada: klient pasażer nasz pan. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
|
|
|
|
|
ZEUS
Kombatant
Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 62/63 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2022-05-25, 10:01
|
|
|
pytanie o możliwość przyłączenia się do sieci promu zadałem telefonicznie na infolinii i taką otrzymałem odpowiedź, jak zostałem zrozumiany tego nie wiem ale chyba była tylko jedna możliwość zrozumienia🤔... Twoje wyjaśnienia napawają optymizmem 👍 zwłaszcza, że niedługo będę po raz kolejny płynął promem do Szwecji i tu nasuwa się pytanie jak, gdzie, kiedy i z kim należy "załatwiać" sprawę przyłączenia kampera do sieci promu? |
_________________ --------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r. |
|
|
|
|
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2022-05-25, 15:35
|
|
|
ZEUS napisał/a: | nasuwa się pytanie jak, gdzie, kiedy i z kim należy "załatwiać" sprawę przyłączenia kampera do sieci promu? |
Podczas wjazdu na prom będziesz kierowany przez obsługę promu na miejsce właściwe dla Twojego pojazdu. Odpowiedni człowiek - rozpoznasz go po ubiorze - pokieruje Ciebie aż do miejsca przeznaczenia. W każdej chwili możesz poinformować go o potrzebie podłączenia pojazdu pod sieć 230 V. Do jego obowiązków należy spełnienie Twojego życzenia lub wezwanie odpowiedzialnego za te sprawy elektryka. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
|
|
|
|
|
Nitrolukas
trochę już popisał
Twój sprzęt: Rimor trimarano 9
Dołączył: 04 Cze 2022 Piwa: 1/4 Skąd: UE
|
Wysłany: 2023-08-15, 01:51
|
|
|
Dziś wracałem że Szwecji (Karlskrona) do Polski (Gdynia) promem stena line. Z racji że lodówka prawie pusta nie byłem wybitnie zainteresowany utrzymaniem w niej temperatury,ale zapytałem Pana z obsługi, który mnie "parkował" na promie o taką możliwość. Powiedział że to trzeba wykupić podczas rezerwacji i teraz już nie ma takiej opcji. Z ciekawości przeszedłem orzez proces rezerwacji biletu na ich stronie i tak jak mi się wydawało, nie ma takiej opcji.
Jeśli chodź o stan lodówki po rejsie to w lodówce temp z ok 4°C->ok11,5 więc tragedii nie było, ale w zamrażarce z - 18°C->ok 4°C spowodowalo rozmrozenie (co prawda w zamrażarce było tylko mięso mielone ok 400-500g i 3 lody na patyku)
Tym razem jechałem na kołach do Szwecji (przez Danie), ale już planujemy powrót i dlatego zainteresowałem się tym tematem. Następnym razem polecimy już promem (legoland już zaliczony, choć Dania też kusi)
Dlatego chciałbym dopytać, jak załatwiacie to podłączenie, u którego przewoźnika, może trzeba wcześniej zapytać, albo opłaca się na miejscu w kieszeń ? |
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2023-08-19, 10:04
|
|
|
Spotkałem sie z tym , że wiele lodówek podczas rejsu chodzilo na gazie i nikt tego nie sprawdzal. |
|
|
|
|
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 139/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2023-08-19, 10:27
|
|
|
zbyszekwoj napisał/a: | Spotkałem sie z tym , że wiele lodówek podczas rejsu chodzilo na gazie i nikt tego nie sprawdzal. |
Czy to na Bałtyku , czy na Śródziemnym nigdy nie zdarzyło mi się wyłączyć gazu |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
|
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2023-08-20, 23:43
|
|
|
To może ja miałem pecha, ale statystycznie w co najmniej 3 przypadkach na 4, kiedy korzystałem z pokładów zamkniętych, obsługa wyraźnie nakazywała zakręcenie butli przy wjeździe na prom. Oczywiście nie sprawdzali tego i wszystko opierało się na mojej deklaracji, jednakże nakaz był wyraźny - butle mają być pozamykane. W zamian z kolei, nie miałem problemów z ustawieniem gdzieś w zasięgu zasilania. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 179/131 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2023-08-21, 21:09
|
|
|
Dwa razy płynąc z Kristansand miałem po kontroli zamknięcia butli nalepiane plomby na drzwiczkach bakisty z butlami |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
|