Lodówka. nie dochodzi prąd 12V. |
Autor |
Wiadomość |
Marek i Halinka
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: camper CI
Nazwa załogi: Marek i Halinka
Dołączył: 16 Maj 2011
|
Wysłany: 2022-06-20, 21:31
|
|
|
Dziękuję Papamila U mnie różowy kabelek wchodzi do bloku elektronicznego gdzie na płytce górnej jest przekaźnik JQX-105F-1 i na nim brak nap. zasilającego cewkę przekaźnika. |
|
|
|
|
papamila
Kombatant
Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 119/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2022-06-20, 21:54
|
|
|
nie pisałem o różowym
pod lodówką masz kostkę a tam klika przewodów (cienki pomarańczowy lub fioletowy)
czy na którymś z nich pojawia się prąd po uruchomieniu i przegazowaniu ? |
|
|
|
|
kaimar
weteran kaimar
Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2022-06-21, 13:42
|
|
|
Sygnał D+ na złączu lodówki pochodzi z elektrobloku czy jak to zwał. Ale do elektrobloku jeżeli jest to na podwoziu Fiata-a, to sygnał D+ przychodzi w negatywie. Jeżeli po uruchomieniu silnika włącza się ładowanie aku zabudowy to D+ z podwozia jest OK. Nie zalecam rozwiązań z doprowadzaniem bokiem sygnałów z silnika. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
|
Marek i Halinka
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: camper CI
Nazwa załogi: Marek i Halinka
Dołączył: 16 Maj 2011
|
Wysłany: 2022-06-21, 18:52
|
|
|
Po zdjęciu dolnej kratki jest widoczny moduł elektroniczny sterowania rodzajem pracy- 220v,gaz i 12V. Lodówka Thedford N 145 działa na 220V i gaz a po uruchomieniu silnika nie pokazuje się napięcie na styku z napisem engine. Pozostałe nap są ok. To napięcie powoduje włączenie przekaźnika i zasilenie grzałki 12V. Jakie to jest napięcie i skąd się bierze . Z mojego elektrobloku typ AL-BK20 który po włączeniu prądu 220V zasila przez 3 stykowy wtyk przetwornice 12/220V i akumulator kempingowy. Na trzecim styku brak nap. po włączeniu silnika. Czy to tu powinno byc napięcie sterujące moduł lodówki. Mój kamper to CI Eliiot 55p na Fiacie 2010r . Pozdrawiam Marek |
|
|
|
|
Robert-4
stary wyga
Twój sprzęt: Burstner TravelVan T690
Dołączył: 26 Maj 2020 Piwa: 22/30 Skąd: Władysławowo
|
Wysłany: 2022-06-21, 18:53
|
|
|
Podepnę się pod temat:
1. jestem w kraju gdzie słońce nie zachodzi przez całą dobę i wymyśliłem sobie, że zaoszczędzę na gazie jadąc cały czas na aku, bo solary ładują (dzięki papamila ) - czy to normalne, że wtedy lodówka słabiej chłodzi niż na gazie? Zamrażalnik chłodzi, ale nie mrozi, a po przełączeniu na gaz - kamień.
2. Jest dość zimno i może to dlatego, ale wolę dopytać. Poprzednio miałem kominek do góry, więc nic nie widziałem, teraz jest z boku na ściance i na postoju trochę z niego kapie. Różnica temperatur?
pozdrawiam
R |
_________________ Pozdrawiam
Robert |
|
|
|
|
papamila
Kombatant
Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 119/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2022-06-21, 21:27
|
|
|
zasilanie lodówki na 12V to w zasadzie podtrzymanie temp i nie oczekujcie cudów od małej kilkudziesiecio watowej grzałki. |
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 68/7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-06-21, 22:18
|
|
|
Robert-4 napisał/a: | zaoszczędzę na gazie jadąc cały czas na aku, bo solary ładują |
Zużycie gazu na zasilanie lodówki jest znikome - moim zdaniem nie opłaca się kombinować. Kiedyś tytułem eksperymentu zostawiłem na prawie cały czerwiec pracującą na gazie lodówkę. Wydaje mi się, że nie zużyło nawet połowy butli. |
|
|
|
|
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 328/454 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2022-06-22, 09:05
|
|
|
Robert-4, jeżeli chodzi o lodówkę, ja używam tylko na gaz, jest to najskuteczniejsze jej zasilanie.
Jak wspomniał papamila, 12V jest na podtrzymanie na czas przejazdów, gdy ktoś nie posiada reduktora z CS i nie może używać gazu w czasie jazdy oraz potwierdzam słowa Kazika, płomyk lodówki jest porównywalny z płomykiem zapalniczki... i zużycie gazu do chłodzenia jest znikome.
Ja odpalam swoją lodówkę na gazie dzień/dwa przed wyjazdem, a wyłączam po powrocie. Zimne piwko mam zawsze
Na 230V nawet nie sprawdzałem, bo po co?
Robert-4 napisał/a: | Różnica temperatur? |
Dobrze kombinujesz, czysta fizyka
|
_________________ Pozdrawiam - Darek
|
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 68/7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-06-22, 10:00
|
|
|
Banan napisał/a: | Na 230V nawet nie sprawdzałem, bo po co? |
A ja kiedy jestem pod słupkiem odpalam na 230 v. Właściwie to.....chyba z czystego sknerstwa |
|
|
|
|
Marek i Halinka
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: camper CI
Nazwa załogi: Marek i Halinka
Dołączył: 16 Maj 2011
|
Wysłany: 2022-06-25, 22:08
|
|
|
Czy mam racje, że D+ to nap. po włączeniu stacyjki + 12 V z alternatora jest podane na przekaźnik ładowania, który podaje nap na kontrolkę ładowania i ta świeci i gaśnie dopiero gdy silnik zaczyna pracować i alternator ładuje. To znikające nap. kontrolki ładowania podaje masę na kolejny przekaźnik, który dopiero podaje nap. na moduł elektroniczny lodówki thedfort. Czy ktoś wie jakie jest to napięcie sterujące modułem lodówki. Czy mój tok myślenia jest prawidłowy.
Pozdrawiam Marek |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|