Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z ładowaniem akumulatora pokładowego Ducato
Autor Wiadomość
tomzu 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 1996 1.9 TD Kanus
Dołączył: 31 Maj 2020
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-06-23, 22:26   Problem z ładowaniem akumulatora pokładowego Ducato

Witam
Mam problem z ładowaniem akumulatora pokładowego
Fiat Dukacato '96
Zabudowa Knaus
Przetwornica EVS 30/12DS
Energoblok Bord Contro 845

Zgodnie ze schematen brązowy kabel poprzez bezpiecznik 2A dochodzi do generatora. Czy dobrze myśle że jest to alternator?? czy coś innego powinno wzbudzić przetwornice
Gdy silnik pracuje napiecie ładowania na akumulatorze startowym jest 13,9 - 14,2 na pokładowym 12.

Gdzie moge szukać przyczyny - bezpiecznika.
Dodam że wypinam wiązkę to na jednym z przewodów jest napięcie z aletrnatora 14,2V

Wiązka gdzieś ginie pod podlogą

W załączeniu poglądowy schemat

Schaltplan02_469e.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 115,54 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Kombatant
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 235/308
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2022-06-23, 23:00   

tomzu napisał/a:
Gdy silnik pracuje napiecie ładowania na akumulatorze startowym jest 13,9 - 14,2 na pokładowym 12.

Czyli wszystko jest w porządku, więc gdzie jest problem?
Z alternatora zawsze jest ładowany jeden akumulator, w tym przypadku rozruchowy, po naładowaniu go energoblok przełączy na ładowanie pokładowego.
Po wypięciu wiązki, masz właśnie napięcie z alternatora - 14,2V czyli prawidłowo.
:spoko
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tomzu 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 1996 1.9 TD Kanus
Dołączył: 31 Maj 2020
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-06-24, 05:20   

Problem jest w tym ze aku samochodu jest naładowany a aku pokładowe nie chce sie ładować.....
Mnie najbardziej zastanawia ten bezpiecznik 2A gdzie on może być umieszczony
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Kombatant
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 235/308
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2022-06-24, 11:25   

tomzu, jak w wiązce masz 14,2V to ten bezpiecznik jest OK...
Bezpiecznik 2A prawdopodobnie masz w komorze silnika, taki przelotowy umieszczony na kabelku. Tak przynajmniej ja mam.
Jeżeli jesteś pewien, że aku rozruchowy masz na 100% naładowany, to problem raczej po stronie separatora ładowania, który masz umieszczony w EVS 30/12DS. Trzeba by grzebnąć i odnaleźć schemat do tego bloku.
Prawdopodobnie masz sklejone styki na przekaźniku i nie puszcza ładowania na pokładowy, bądź uszkodzone sterowanie tego przekaźnika.
Będę miał więcej czasu, to poszukam tego schematu i spróbuję Ci pomóc :spoko

PS
Zanim to wybebeszysz, upewnij się na 100%, że masz naładowany akumulator rozruchowy!
Jeżeli ma już kilka lat, to cały czas może ładować rozruchowy, bo nie ma parametrów do przełączenia na pokładowy i widzi go separator jako nie naładowany.
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erni 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: fiat ducato 1.9 TD 1997 knaus
Nazwa załogi: beretki
Dołączył: 29 Maj 2020
Skąd: Marcinkowice
Wysłany: 2022-06-24, 14:05   

Mam identyczny panel i energoblok i w czasie zapalenia samochodu bez względu na to który akumulator jest jak naładowany obydwa akumulatory się "spinają" i świeci się ta kontrolka na której sa dwa połączone akumulatory . W tedy na obydwu akumulatorach jest to samo napięcie . Inaczej jest przy podłączeniu do kampera sieci jak kamper stoi . W tedy u mnie ładuje się akumulator zabudowy , natomiast gdy spada napięcie w akumulatorze rozruchowym dodatkowa zaświeca sie ta kontrolka łącząca obydwa akumulatory . Tak to wygląd u mnie . Ja miałem problem innego rodzaju że po podłączeniu z sieci ładowania nie ładował sie aku zabudowy . Wszystkie bezpieczniki były sprawne i nie poradziłem sobie z tym problemem. Wysłałem energoblok do firmy C-systemPaweł Małachowski Piastów 70 lok. 12331-625 Kraków -miły Pan zdiagnozował usterke - było coś popalone , domontował dodatkowe urządzenie na energobloku i wszystko działa . Nie wiem czy coś pomogłem ale w/w firme polecam .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Brodacz77 
stary wyga


Twój sprzęt: Challenger Mageo 163, 2.8JTD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2016
Piwa: 45/261
Skąd: Snochowice
Wysłany: 2022-06-24, 14:57   

erni napisał/a:
w czasie zapalenia samochodu bez względu na to który akumulator jest jak naładowany obydwa akumulatory się "spinają" i świeci się ta kontrolka na której sa dwa połączone akumulatory . W tedy na obydwu akumulatorach jest to samo napięcie


Dokładnie to samo miałem napisać. Po odpaleniu samochodu, sygnał bodajże D+ z alternatora - masz go opisanego na schemacie, to ten z bezpiecznikiem 2A wysterowuje przekaźnik wewnątrz energobloku i zwiera plusy akumulatora silnikowego i zabudowy. Na obu akumulatorach po odpaleniu musi być dokładnie to samo napięcie. Jeżeli na bezpieczniku 2A masz napięcie, to alternator zasygnalizował energoblokowi, że ma złączyć akumulatory. Szukaj więc przekaźnika, zimnych, wypalonych lutów pod przekaźnikiem albo wymień przekaźnik.

Darku - podejrzewam, że w 1996 nie było aż takiej automatyki aby ładowało akumulatory w kolejności. U mnie jest tak jak opisałem - zwiera po odpaleniu silnika.
_________________
Przygarnę każdą ilość używanych / zużytych / uszkodzonych baterii do laptopa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
FilipDucato 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Peugeot J5 z 88r.
Dołączył: 20 Maj 2021
Piwa: 2/2
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2022-06-24, 17:56   

wow, czy ma ktoś taki schemat do Eura Mobil 88r. na J5? Płaciłbym jak za prezydenta.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tomzu 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 1996 1.9 TD Kanus
Dołączył: 31 Maj 2020
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-06-25, 08:26   

Panowie, u mnie jest dokładnie tak jak mówi erni
Nie ma ładowania akumulatora pokładowego, nie świeci się kontrolka sygnalizująca spięcie dwóch akumulatorów
Czy na kablu brązowym na pinie 18 powinno być napięcie gdy silnik pracuje oraz gdzie szukać tego bezpiecznika, bo go nie mogę namierzyć?
Przy podłączeniu do 220v problemów nie ma
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***