Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomocy, zablokowana skrzynia biegów w ducato 2,3 multijet
Autor Wiadomość
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 300/13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-06-19, 14:45   

Kazik II napisał/a:
...Chyba przyjdzie mi jechać na Bałkany na drugim biegu. Ale co tam, nie spieszy mi się :haha:


to zawsze lepiej niż na wstecznym.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 68/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-06-20, 14:51   

Gewehr napisał/a:
Prawdopodobnie odpieła się linka, lub zatarł się element wybieraka na skrzyni. Na 99% nic się nie stało w skrzyni. Ten model tak się nie psuje.

Pytałem w serwisie i powiedziano mi że samo wyjęcie włożenie tej skrzyni w ducato ma kosztować 1800 zł - bo tam trzeba odkręcać całą ławę. Pytam o to, bo miałem wrażenie że szef tego warsztatu jakby chciał mnie zbyć, bo nie bardzo mu się chce walczyć z kamperem.
Drugi zaś powiedział, że może pomóc odłączenie klem akumulatora - co wydało mi się teorią zaskakującą. Co o tym sądzisz?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skoczek 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Jumper 3.0hdi
Dołączył: 04 Sty 2013
Postawił 1 piw(a)
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 2022-06-20, 15:00   

Jak będą wyciągać skrzynię to zwróć uwagę na geometrię zawieszenia bo mój ściągał na prawo i kilka razy poprawiali mocowanie tej ławy. :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 436/317
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2022-06-20, 15:31   

Kazik II,

Jeśli mówiąc "ława" masz na myśli tzw. kołyskę pod silnikiem to w Ducato po 2006r (czyli obecny model Kaziczku masz, jak mniemam?) NIE wyjmuje się w celu wyjęcia skrzyni lub silnika. Skrzynię da się wyjąć odłączając ją od silnika (potrzebny kanał lub podnośnik) lub niektórzy wyjeżdżają z całym zespołem napędowym czyli razem z silnikiem. Asystowałem kilka razy przy takiej operacji więc wiem o czym mówię.
Tak czy siak roboty z tym jest sporo.
Powodzenia życzę :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
voice 
weteran
Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły


Twój sprzęt: Bürstner Lyseo T 710
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Piwa: 20/21
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2022-06-20, 16:06   

Kazik II napisał/a:

Pytałem w serwisie i powiedziano mi że samo wyjęcie włożenie tej skrzyni w ducato ma kosztować 1800 zł

Tak naprawdę ceny mechaników lakierników poszybowały makabrycznie do góry.

ale tak jak pisali poprzednicy bez wyciągnięcia się nie da. Możesz ewentualnie spróbować popsikać jakimś odrdzewiaczem od góry tego wodzika - wybieraka on musi chodzić góra dół może puści. J też musiałem wymienić ten wybierak jednak mój był skrzywiony przy wypadku. jak. Już rozebrałem to wymieniłem synchronizatory bo już były podjechanie. Za samą naprawę razem z wymianą wodzika i synchronizatora nie pamiętam którego biegu zapłaciłem 800 zł skrzynię demontowałem i wkładałem sam.
_________________
Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 68/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-06-20, 18:43   

LukF napisał/a:
NIE wyjmuje się w celu wyjęcia skrzyni lub silnika.

Czyli rozumiem, że ten warsztat "lekko" przesadził z nakładem robocizny :shock:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 436/317
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2022-06-20, 19:15   

Kazik II napisał/a:
LukF napisał/a:
NIE wyjmuje się w celu wyjęcia skrzyni lub silnika.

Czyli rozumiem, że ten warsztat "lekko" przesadził z nakładem robocizny :shock:


Nie ustosunkuję się do ceny 1800zł bo nie wiem co zawiera. Do wyjęcia skrzyni potrzeba sporo pracy. Lecz kołyski nie wyjmujemy pod żadnym pozorem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2011
Piwa: 179/376
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-06-20, 19:33   

Kazik II napisał/a:
LukF napisał/a:
NIE wyjmuje się w celu wyjęcia skrzyni lub silnika.

Czyli rozumiem, że ten warsztat "lekko" przesadził z nakładem robocizny :shock:

Kaziczku Dziecko drogie, zrób tak :ok otwórz Google zadzwoń do 3 słownie trzech warsztatów a nawet serwisu Fiata zapytaj ile za wyciągnięcie i zamontowanie skrzyni i będziesz wiedział, w necie jest sporo firm regenerujących skrzynie za dwa dni masz nowete starą oddajesz montują i będziesz Pan zadowolniony :szeroki_usmiech
:spoko

Np. https://allegro.pl/oferta/skrzynia-biegow-ducato-boxer-jumper-2-3-6-biegow-12292773231

https://allegro.pl/oferta/skrzynia-biegow-ducato-boxer-jumper-2-3-jtd-6b-11709014082

Dojeżdżają :ok

Aaaaa i jeszcze warsztaty jak byś nie mógł znaleźć ;)

https://dobrymechanik.pl/uslugi/naprawa-manualnych-skrzyn-biegow/szczecin/
_________________
komplet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2022-06-20, 20:00   

Super te skrzynie. Za 1500 z robotą. Komplet dobrych łożysk i uszczelniaczy, to ponad 1000zł. Żeby dobrze umyć tą skrzynię, musisz użyć ponad 2 litry benzyny ekstrakcyjnej i z litr nerty. Teraz oddać z tego vat i podatek. To ile biorą za robotę? 150zł?
Za tyle się nie da :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
voice 
weteran
Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły


Twój sprzęt: Bürstner Lyseo T 710
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Piwa: 20/21
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2022-06-20, 20:01   

LukF napisał/a:
Lecz kołyski nie wyjmujemy pod żadnym pozorem.


ja demontowałem przedni pas czyli zderzaki belkę całe chłodnice, od góry obudowę filtra powietrza wyjmowałem póloś wykręcałem skrzynie i przodem ją wyciągałem montaż odwrotnie.
Samemu jest to robota na pół dnia.
Acha i najważniejsze. uszczelniacz półosi to tylko oryginał z obudową. Ja kupowałem dwa same simeringi i ciekło i nie były tanie. Ale chytry dwa razy traci. Więc Tadziu tylko oryginał żebyś nie dał się naciągnąć na sam simering nawet najlepszy będzie ciekł.
_________________
Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2022-06-20, 20:05   

Belki ani pasa nie ruszasz. Jak robimy we dwóch, to wyjęcie M20 max 2 godziny. Jak robi to sam pracownik, to jakieś 3. Ja słabo pomagam :haha:

Z uszczelniaczem to prawda. Nawet OE potrafi się wysunąć z obudowy.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 300/13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-06-20, 21:07   

weź pod uwagę to, że jak zdejmą skrzynię, aby ocenić stan sprzęgła, bo może się okazać, iż za pół roku, rok, będziesz musiał płacić za następny demontaż skrzyni.

moim zdaniem jak tarcza sprzęgła będzie zużyta w 50% warto wymienić za jednym razem.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 68/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-06-20, 23:01   

Cyryl napisał/a:
moim zdaniem jak tarcza sprzęgła będzie zużyta w 50% warto wymienić za jednym razem.

Jasne, nawet wymieniłbym tak na wszelki wypadek, ale jakoś nigdzie nie znalazłem ofert samej tarczy. Są tylko kompletne sprzęgła. Chociaż lepiej poczekać aż wszystko (i cała prawda) będzie na wierzchu.
LukF napisał/a:
Nie ustosunkuję się do ceny 1800zł bo nie wiem co zawiera

Powiedzieli jasno, że ta kwota to wyłącznie samo wyjęcie i założenie skrzyni z powrotem. A tyle, ponieważ najpierw całuśki dzionek boży będą skrzynię wyjmować, a potem znowu przez dzionek cały zakładać. "Langsam, langsam aber sicher" - jak mawiał Kramer z Vabanku :haha:
A poza tym, liczę na to, że to jakiś niewielki problem, coś tam się poplątało albo zacięło z wybierakami, bo od samego stania na podwórku skrzynia się nie rozsypała. Zauważyłem, że jest mocno wybite jabłko lewarka biegów - może to powodowało niezbyt precyzyjną pracę wybieraków, aż coś się zablokowało. Te dzisiejsze skrzynie chyba bardziej wrażliwe niż w takim np Starze 28 którego skrzynia chodziła równie dobrze na smalcu jak i na krochmalu ziemniaczanym :wyszczerzony:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2022-06-30, 05:17   

No i co z tą skrzynią?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 68/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-06-30, 10:35   

Gewehr napisał/a:
No i co z tą skrzynią?

Skrzynię trzeba było jednak wymontować bo nic nie dało się ruszyć. Na szczęście jest tu na miejscu kolega kamperowiec , który podjął się wyjęcia skrzyni od razu. Po rozebraniu u specjalisty od skrzyń okazało się, że uszkodzone były jakieś elementy mechanizmu wybierania - wyrobione sprężyny czy coś takiego. Skrzynia jako taka jest zdrowa poza tym. Pewnie niedługo odbiorę auto ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***