 |
|
Energoblok Calira EVS 30/12 DS |
Autor |
Wiadomość |
Dyziek
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Knaus Traveller 510c
Dołączył: 08 Maj 2020 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2022-07-05, 11:29 Energoblok Calira EVS 30/12 DS
|
|
|
Witam użytkowników, mam problem z energoblokiem a konkretnie z działaniem lodówki na 12v.
Wiem że ma działać na 12v podczas uruchomionego silnika, ale nie działa.
Wypiąłem wtyczki i okazało się że jest upalony pin.
Próbować to czyścić i jakoś podłączyć? czy raczej szukać przyczyny?
Jest to pin 5, czyli odpowiedzialny za lodówkę.
Screenshot_7.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 2191 raz(y) 48,17 KB |
291789664_5251961141507076_7797487363239141300_n.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 2 raz(y) 228,81 KB |
291396387_5251960891507101_4647899049281577414_n (1).jpg
|
 |
Plik ściągnięto 4 raz(y) 313,73 KB |
291857226_5251961031507087_7025395034066098982_n.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 3 raz(y) 250,56 KB |
|
|
|
|
|
 |
Dyziek
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Knaus Traveller 510c
Dołączył: 08 Maj 2020 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2022-07-05, 14:02
|
|
|
Oczyściłem tą spaleniznę i działa a przynajmniej świeci kontrolka 12v na lodówce.
Mam jeszcze kilka innych nurtujących mnie problemów.
1. Akumulatory prawdopodobnie są spięte na stałe bo na tablicy w żadnym przypadku nie zapala się kontrolka rozpięcia (zdjęcie zapożyczona gdzie ta lamka jest zapalona) Chyba to nie jest dla nich zdrowe?
2. Przetwornica 220 która nie jest wyposażeniem standardowy jest podłączona do akumulatora rozruchowego, wydaje mi się że powinna być spięta z kabinowym.
3. Truma podczas mocnego hajcowania w czasie gdy załącza 2gi bieg zapala czerwoną kontrokę, to chyba błędy, robić coś z tym czy używać poprostu na spokojnie?.
4. Czy lodówkę mogę zasilić z 12v podczas postoju jak mam nadmiar energii? 2x100w na panelach, czy to za mało i dać sobie z tym spokój.
SAM_3090.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 3 raz(y) 241,42 KB |
|
|
|
|
 |
AndyS
doświadczony pisarz Andrzej
Twój sprzęt: Ducato II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sty 2011 Piwa: 9/1 Skąd: SOPOT
|
Wysłany: 2022-07-06, 00:36
|
|
|
Dyziek napisał/a: | Mam jeszcze kilka innych nurtujących mnie problemów.
2. Przetwornica 220 która nie jest wyposażeniem standardowy jest podłączona do akumulatora rozruchowego, wydaje mi się że powinna być spięta z kabinowym. | Przetwornicę powinno się podłączać raczej do instalacji "hotelowej" (chociaż może działać i z aku rozruchowego) - powód jest prosty - istnieje niebezpieczeństwo że po jakimś czasie wyładujesz aku rozruchowy i nie odpalisz silnika.
Dyziek napisał/a: | 4. Czy lodówkę mogę zasilić z 12v podczas postoju jak mam nadmiar energii? 2x100w na panelach, czy to za mało i dać sobie z tym spokój. | Lodówka (starszego typu - gaz/230V/12V) pobiera około 120W czyli co najmniej 10A. Na jak długo wystarczy prądu to sam musisz skalkulować. Przy silnym słońcu i dobrym ustawieniu paneli czyli campera chyba będzie O.K. A potem? |
|
|
|
|
 |
erni
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: fiat ducato 1.9 TD 1997 knaus
Nazwa załogi: beretki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Maj 2020 Skąd: Marcinkowice
|
Wysłany: 2022-07-06, 08:24
|
|
|
1. Akumulatory prawdopodobnie są spięte na stałe bo na tablicy w żadnym przypadku nie zapala się kontrolka rozpięcia (zdjęcie zapożyczona gdzie ta lamka jest zapalona) Chyba to nie jest dla nich zdrowe?
Ta kontrolka u mnie przynajmniej świeci się jak są akumulatory spięte. U mnie po podłączeniu 230 do sieci ładuje sie jako pierwszy aku zabudowy jak spadnie napięcie na aku silnika to ta kontrolka sie zaświeca - czyli się spinają i napięcie na wyświetlaczach jest dla obu aku podobne . Akumulatory sa spięte i kontrolka się świeci również w czasie jazdy . Moim zdaniem jak u Ciebie sie nie świeci to znaczy że sa rozpięte cały czas . |
_________________ Erni |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|