Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nordelettronica NE...? + LiFePo4 + Tracer XTRA4210N-XDS2
Autor Wiadomość
Zuck 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Roller Team Granduca Garage
Dołączył: 24 Cze 2022
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-13, 09:06   Nordelettronica NE...? + LiFePo4 + Tracer XTRA4210N-XDS2

Cześć!

Jestem obecnie na etapie planowania przebudowy elektryki w swoim kamperze. Mam trochę wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu elektryki i mechaniki, narzędzia i zaplecze, więc całość chcę wykonać bezpiecznie i zgodnie ze sztuką. Rozbudowę planuję etapami i chciałbym poradzić się bardziej doświadczonych użytkowników w kilku poniższych kwestiach.

Na początek stan obecny:
- auto to Fiat Ducato 2.8 JTD 2001 r. z "nie inteligentnym" alternatorem, zabudowa Roller Team Granduca Garage
- zabudowa wyposażona jest w energoblok, najprawdopodobniej Nordelettronica, model nie znany + panel TE41 L.
- akumulator zabudowy kwasowy, podłączony pod energoblok (do wymiany na LiFePo4)
- regulator ładowania PWM + panele, podłączone pod energoblok (usuwam ten układ i wstawiam nowy)

Co zamierzam dołożyć do tej instalacji:
- 2x akumulatory LiFePo4 Green Cell 12.8V 125Ah spięte równolegle
- separator akumulatorów Cyrix
- regulator ładowania Tracer XTRA4210N-XDS2 + odpowiednie panele na dach + zabezpieczenie nadprądowe między panelami a regulatorem
- Przetwornica Green Cell 12V/230V 2000W/4000W czysty sinus
- Automatyczny przełącznik źródła zasilania APZ-1 + różnicówka + ładowarka 230V/12V

Moje rozterki dotyczą na dzień dzisiejszy tymczasowego pozostawienia w układzie istniejącego energobloku do obsługi urządzeń zabudowy:
- energoblok posiada wbudowany przekaźnik łączący ze sobą akumulator rozruchowy + akumulator. Z tego co rozumiem, wstawienie w miejscu istniejącego kwasiaka akumulatorów LiFePo4 spowoduje, że przyjmą na siebie cały prąd z alternatora przez obwody płytki energobloku.
- Czy prawidłowym będzie w tej sytuacji odpięcie akumulatorów rozruchowego i zabudowy od styków energobloku, połączenie ich ze sobą separatorem Cyrix CT 120A, dalej podłączenie ich do regulatora MPPT i podłączenie jego wyjścia na styki energobloku? Oczywiście z uwzględnieniem zabezpieczeń prądowych między Cyrixem a akumulatorem zabudowy + pomiędzy regulatorem a energoblokiem.

Załączam dodatkowo zdjęcie panelu bezpieczników na Energobloku i jego schemat.

Zapraszam do dyskusji i mam nadzieję, że nie zostanę zjedzony :oops:

20220701_151952.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 809,2 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zuck 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Roller Team Granduca Garage
Dołączył: 24 Cze 2022
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-14, 08:46   

Wczoraj zacząłem inwentaryzować elektrykę. Okazało się, że skrzynka bezpieczników nie ma zbyt wiele wspólnego z NE185. Jedyne oznaczenie to naklejka na obudowie skrzynki z numerem 1350.342.01. Jeśli ktoś posiada schemat dotyczący tej płytki, byłbym wdzięczny za udostępnienie. Z tego co przeszukałem w internecie to najbliżej jej do schematu NE100, który zamieszczam poniżej.

20220713_171113.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,07 MB

schemat instalacji.png
Plik ściągnięto 7 raz(y) 715,77 KB

rozpiska.png
Plik ściągnięto 0 raz(y) 1,83 MB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***