|
|
Cyrix separator / przełącznik akumulatorów |
Autor |
Wiadomość |
Stefunk
początkujący forumowicz
Dołączył: 26 Wrz 2021 Postawił 2 piw(a) Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2022-07-26, 12:34
|
|
|
Orientujecie się czy pod Cyrix Li Ct mogę podłączyć na jakiś czas kwasiaka? Docelowo będe chciał wsadzić lifepo4, ale na ten moment mam zbędną kwasówkę, którą chciałem podpiąć. |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2022-07-27, 08:10
|
|
|
Powinno działać prawidłowo. |
|
|
|
|
Rudiger
trochę już popisał
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2023 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: z warsztatu
|
Wysłany: 2023-09-12, 17:54
|
|
|
Przepraszam, że odświeżam stary wątek ale mam pewien problem.
Założyłem w vancamperze separator CAR GO (taka kostka jakich teraz sporo na allegro). Założyłem go do energobloku rok temu ale dopiero teraz wykańczam busa i podłączyłem wiązkę do alternatora. Nie wnikałem wcześniej jak on działa z solarami.
Instalację mam z solarami (ster.MMPT). Na wiązce pomiędzy alternatorem a separatorem mam w szeregu amperomierz (interesował mnie prąd ładowania który będzie dostarczany z alternatora) i hebel rozłączający.
Efekt jest taki, że po zgaszeniu silnika solary trzymają, powiedzmy, napięcie 14V przez co separator jest dalej zwarty i występuje prąd wsteczny (amperomierz wychyla się w drugą stronę) - ładuję solarami akumulator pokładowy i rozruchowy.
Dopiero odłączenie solarów (heblem) lub zachód słońca powoduje spadek napięcia i rozłączenie separatora. Separator jest podłączony poprawnie (kwestia wejście z alternatora i wyjście na aku pokładowy).
Czy to normalne? Nie chcę z solarów ładować aku rozruchowego. Czy Cyrix posiada układ zapobiegający prądowi wstecznemu? Może te "kostki" tego nie posiadają?
Może zastosować diodę? Jaką? Jakiej mocy?
Doradźcie proszę bo zbliża mi się dziewiczy rejs zbudowanym kamperem... |
|
|
|
|
Zbynek
zaawansowany
Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Dołączył: 22 Kwi 2017 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2023-10-01, 11:54
|
|
|
Rudiger napisał/a: | Przepraszam, że odświeżam stary wątek ale mam pewien problem.
Założyłem w vancamperze separator CAR GO (taka kostka jakich teraz sporo na allegro). Założyłem go do energobloku rok temu ale dopiero teraz wykańczam busa i podłączyłem wiązkę do alternatora. Nie wnikałem wcześniej jak on działa z solarami.
Instalację mam z solarami (ster.MMPT). Na wiązce pomiędzy alternatorem a separatorem mam w szeregu amperomierz (interesował mnie prąd ładowania który będzie dostarczany z alternatora) i hebel rozłączający.
Efekt jest taki, że po zgaszeniu silnika solary trzymają, powiedzmy, napięcie 14V przez co separator jest dalej zwarty i występuje prąd wsteczny (amperomierz wychyla się w drugą stronę) - ładuję solarami akumulator pokładowy i rozruchowy.
Dopiero odłączenie solarów (heblem) lub zachód słońca powoduje spadek napięcia i rozłączenie separatora. Separator jest podłączony poprawnie (kwestia wejście z alternatora i wyjście na aku pokładowy).
Czy to normalne? Nie chcę z solarów ładować aku rozruchowego. Czy Cyrix posiada układ zapobiegający prądowi wstecznemu? Może te "kostki" tego nie posiadają?
Może zastosować diodę? Jaką? Jakiej mocy?
Doradźcie proszę bo zbliża mi się dziewiczy rejs zbudowanym kamperem... |
Moim zdaniem wszystko jest ok. Jak masz źródło prądu to ładuje 2 akumulatory razem niezależnie od tego, co tym źródłem jest (alternator czy solary). A jak nie ma ładowania to rozłącza akumulatory żeby zabudowa nie rozładowała aku silnikowego, bo byś miał problem z uruchomieniem silnika. |
|
|
|
|
chris_66
weteran
Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2007 Piwa: 13/35 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2023-10-02, 16:44
|
|
|
Zbynek napisał/a: | Rudiger napisał/a: | Przepraszam, że odświeżam stary wątek ale mam pewien problem.
Założyłem w vancamperze separator CAR GO (taka kostka jakich teraz sporo na allegro). Założyłem go do energobloku rok temu ale dopiero teraz wykańczam busa i podłączyłem wiązkę do alternatora. Nie wnikałem wcześniej jak on działa z solarami.
Instalację mam z solarami (ster.MMPT). Na wiązce pomiędzy alternatorem a separatorem mam w szeregu amperomierz (interesował mnie prąd ładowania który będzie dostarczany z alternatora) i hebel rozłączający.
Efekt jest taki, że po zgaszeniu silnika solary trzymają, powiedzmy, napięcie 14V przez co separator jest dalej zwarty i występuje prąd wsteczny (amperomierz wychyla się w drugą stronę) - ładuję solarami akumulator pokładowy i rozruchowy.
Dopiero odłączenie solarów (heblem) lub zachód słońca powoduje spadek napięcia i rozłączenie separatora. Separator jest podłączony poprawnie (kwestia wejście z alternatora i wyjście na aku pokładowy).
Czy to normalne? Nie chcę z solarów ładować aku rozruchowego. Czy Cyrix posiada układ zapobiegający prądowi wstecznemu? Może te "kostki" tego nie posiadają?
Może zastosować diodę? Jaką? Jakiej mocy?
Doradźcie proszę bo zbliża mi się dziewiczy rejs zbudowanym kamperem... |
Moim zdaniem wszystko jest ok. Jak masz źródło prądu to ładuje 2 akumulatory razem niezależnie od tego, co tym źródłem jest (alternator czy solary). A jak nie ma ładowania to rozłącza akumulatory żeby zabudowa nie rozładowała aku silnikowego, bo byś miał problem z uruchomieniem silnika. |
tak powinno być, jak stoisz gdzieś w krzakach masz zawsze aku dobite do pełna
mam tak od lat i nigdy mi to nie przeszkadzało |
_________________ Yossarian ani razu nie przyszedł pomóc przy budowie, za to później, gdy klub już ukończono, przychodził bardzo często, i Yossariana przepełniało uczucie niekłamanej dumy, ilekroć spojrzał na nią i pomyślał, że nawet nie kiwnął palcem przy jej wznoszeniu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|