Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż TEMPOMATu Fiat Ducato, Jumper, Boxer E4 X250
Autor Wiadomość
davidek102 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: X250
Dołączył: 06 Paź 2017
Piwa: 7/1
Skąd: Tychy
Wysłany: 2018-04-12, 20:36   Montaż TEMPOMATu Fiat Ducato, Jumper, Boxer E4 X250

Hej, jako że temat przechodziłem jakiś czas temu, i wiem że informacje w internecie są dosyć lakoniczne, oraz nie każdy może sobie poradzić z elearn, to zakładam temat i mam nadzieję że kilka osób skorzysta.


Opis dotyczy montażu tempomatu w samochodzie: Ducato, Jumper, Boxer silnik 3.0 od 2006 roku Tylko i wyłącznie Euro 4!
..czyli tym najpopularniejszym :)




Potrzebne:
1. Manetka Tempomatu 5 lub 6 pinowa- najlepiej zakupić z Fiata Cromy, bo są najtańsze.
2. Wiązka czterożyłowa do sterowania- 1 metr + 0,5m pojedynczy dla 12V włącznika manetki.
3. Cztery piny żeńskie, które wepniemy w kostkę sterownika silnika(polecam jechać na złom i kupić oryginalne, bo pasują z większości aut,a także kostkę do manetki(bardzo łatwo jest dopasować ją z czegokolwiek, ja np. przerobiłem kostkę iso radia)

4. Narzędzia(taśma izolacyjna, lutownica, koszulki termokurczliwe, kombinerki ect.)





Montaż:
1. Odłączyć klemę akumulatora
2. Podnieść pokrywę silnika, zlokalizować sterownik silnika po prawej stronie i wypiąć jego prawą kość.



3. Zlokalizować wolne piny o numerach: 77 78 38 56 (Kość jest numerowana, nie ma możliwości się pomylić) oraz rozebrać górną pokrywkę i zabezpieczenia kości, celem wpięcia naszych pinów do sterowania- uprzednio wyciągając białe zaślepki.



4. Wpiąć nasze nowe piny w wolne miejsca, uprzednio lutując je z naszym przewodem.
UWAGA: Należy upewnić się, że piny weszły do końca kości i blaszka blokująca pin o kość działa poprawnie.



5. Zapisać na kartce połączenie danego pinu z danym kolorem żyły.
Zaizolować, włożyć kość do sterownika silnika, zamknąć pokrywę silnika i zapomnieć.



6. Przewód przeciągnąć oknem wiązki, które znajduje się za reflektorem.
Polecam zdemontować cały reflektor, co znacznie ułatwi pracę.

PRZECHODZIMY DO KABINY.

7. W celu prawidłowego poprowadzenia wiązki, należy zdemontować plastikowy panel przed kolanami, a także dolną osłonę kierownicy. Możemy przy okazji zamontować już naszą manetkę. (w przypadku manetki z cromy, należy usunąć dodatkowy zatrzask-inaczej nie wchodzi do końca)



8. Pomagając sobie poniższym schematem, oraz opisem naszych kabli, ponownie łączymy (za pomocą lutownicy, koszulek, taśmy) nasz przewód, ale tym razem z kostką manetki.
77>>>4
38>>>1
78>>>5
56>>>6


SCHEMAT STEROWNIK>>>MANETKA

9. Do naszej manetki musimy dodatkowo podłączyć 12V po stacyjce. Można je wziąć z kilku miejsc ze skrzynki bezpieczników.
Poprawię ten punkt później o dokładną lokalizację żyły w kolorze BH, tak jak na schemacie, bo tak mam zrobione to u siebie.



10. Gdy podłączymy manetkę, zrobimy porządek z wiązką i upewnimy się że wszystko zostało zrobione należycie, możemy składać obudowy. W tym celu wycinamy nożykiem otwór na naszą manetkę w obudowie kierownicy (ja zrobiłem to lutownicą do plastiku) i montujemy wszystko na swoje miejsce



11. Podłączamy akumulator, przekręcamy zapłon na START, czekamy aż zgasną kontrolki i przekręcamy manetkę w pozycję ON- w tym momencie powinna zaświecić zielona kontrolka na tablicy wskaźników, informując o gotowości tempomatu.

Jeśli tak się nie dzieje, konieczne będzie podłączenie interfejsu diagnostycznego i przez program MES lub FES należy wykonać osiowanie proxy, dodając nowe funkcje.
Jeśli posiadamy interfejs, oraz któryś z powyższych programów- możemy w pełni sprawdzić działanie każdej funkcji naszej manetki, jeszcze zanim wyjedziemy na drogę.

Uwaga! Jeśli komputer wyświetla błędy silnika typu przepływomierz, egr - tempomat nie będzie działać podczas jazdy.

Należy pamiętać, że tempomat nie zadziała poniżej określonej przez producenta prędkości, oraz użytego biegu.
W przypadku Fiata jest to 3 bieg i 30/50km/h minimum, a także określone obciążenie silnika bodajże minimum 1700obr/m
(sprawdzę dokładnie i poprawię to miejsce)


Bywa tak, że oryginalna wiązka jest już przystosowana do działania z tempomatem. Aby to sprawdzić, należy zdemontować dolną obudowę kolumny kierowniczej i zlokalizować płaską, brązową kostkę na wysokości pająka/przełączników




Jeśli komuś ułatwiłem zadanie, to bardzo mi miło.
Postaram się również dodać moje relacje z montażu kierownicy wielofunkcyjnej, czujnika temperatury, rozwiązania cieknącego podszybia i z kilku innych przydatnych zabiegów.
Użyte zdjęcia zostały znalezione w internecie, jednak nie jestem w stanie wskazać źródła, ze względu na to, że robiłem to dawno.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
rigg 
stary wyga


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lis 2014
Piwa: 26/14
Skąd: Kaszubowo
Wysłany: 2018-04-12, 21:44   

Bardzo fajny tutorial :brawo: :brawo: Chętnie poczekam na następny, bo czujnika temperatury nie mam, jest z zabudowy, ale czasem podczas jazdy też by się przydał.
Póki co piwko ode mnie leci :pifko :spoko :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Hubert15_29 
początkujący forumowicz

Dołączył: 16 Paź 2019
Skąd: Orchowo
Wysłany: 2019-10-16, 22:23   Witam

Witam davidek mam pytanko zasilanie do manetki 12v podlaczyles pod 2 w kostce . Puściłes to przez bezpiecznik. I czy udało się podłączyć multifunkcje czekam na odp będę bardzo wdzięczny
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2019-10-23, 22:40   

Ze zniecierpliwieniem czekam na reszte :pifko
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bennet 
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2020
Skąd: google
Wysłany: 2020-03-15, 12:04   

Sam jestem na etapie instalacji tempomatu i ponieważ pinout na kostce wcale nie był dla mnie oczywisty wklejam poniżej. To ta po prawej stronie

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kapitan-Leni 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Ducato III 2.3 L3H2
Dołączył: 11 Mar 2020
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2022-08-04, 15:12   

Hej, ma problem. Nie wiem skąd pozyskać i jakie to są piny. Zna ktoś ich symbol?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maugustynow 
początkujący forumowicz

Dołączył: 25 Wrz 2023
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2023-09-25, 09:53   

Kapitan-Leni napisał/a:
Hej, ma problem. Nie wiem skąd pozyskać i jakie to są piny. Zna ktoś ich symbol?



Witam, czy udało się znaleźć piny do podłączenia tempomatu w Ducato? Jestem właśnie na takim etapie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***