Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ile Ah naładuje solar 220W?
Autor Wiadomość
andrzej627 
Kombatant


Twój sprzęt: VW T6 204KM DSG7 4MOTION Stylevan Equinox II
Nazwa załogi: Stylevanek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2015
Piwa: 330/141
Skąd: Francja
Wysłany: 2022-09-17, 19:38   

reaven22 napisał/a:
andrzej627 napisał/a:
Chyba nie stanie się im krzywda, jak będą ładowane trochę niższym napięciem?


będzie ok,

Dzięki za odpowiedź. Właściwie rzadko się podłączam pod 230V. Spróbuję jednak przestawić parametry z GEL na AGM, chociaż jest trudny dostęp do miejsca, gdzie są przełączniki.
_________________
Andrzej
Filmy z moich podróży
Mój profil na Facebooku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 62/63
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2022-09-23, 15:18   

andrzej627 napisał/a:
reaven22 napisał/a:
Boost charge ustawiasz na 14,5V
Float charge na 13,6 V

Ja mam ładowarkę 230V Nordelettronica NE287, która daje napięcia 14,1V/13,5 dla GEL i 14,4V/13,6V dla AGM. Zmieniłem akumulatory GEL na LiFePO4 (2x100Ah), ale NE287 został ustawiony na GEL.

Chyba nie stanie się im krzywda, jak będą ładowane trochę niższym napięciem? :?:

Do zakupionego aku VOLT dostałem dedykowany prostownik który ładuje prądem 12,8V (10A) zatem chyba niższe napięcia ładowania nie są "szkodliwe"🤔
_________________
--------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 212/477
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2022-09-23, 20:39   

ZEUS napisał/a:
Do zakupionego aku VOLT dostałem dedykowany prostownik który ładuje prądem 12,8V (10A)

Do aku "Green Cell" - 125Ah, dostałem prostownik VOLT 14.8V - 20A .
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 62/63
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2022-09-23, 21:00   

może prąd ładowania tylko10A bo mój aku to 100 Ah?
- w instrukcji obsługi aku jest jeszcze info, cyt: "właściwy prąd ładowania wynosi od 0,2 CA do 0,5 CA" koniec cytatu... o co tu chodzi?
_________________
--------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2022-09-27, 18:56   

ZEUS napisał/a:
może prąd ładowania tylko10A bo mój aku to 100 Ah?
- w instrukcji obsługi aku jest jeszcze info, cyt: "właściwy prąd ładowania wynosi od 0,2 CA do 0,5 CA" koniec cytatu... o co tu chodzi?


Owszem można ładować prądem 0,2CA co daje dla aku. 100Ah 20A z tym 0,5 CA to ja bym ostrożnie podchodził bo to 50A a to jest już dużo. Generalnie dla aku. kwasowego prąd ładowania powinien wynosić 0,1CA czyli dla 100Ah prąd 10A - tyle teoriaa to i tak zależy od prostownika, stanu rozładowania aku. i jego stanu zużycia. Prostowniki automatyczne dobierają sobie same parametry. Duże prądy ładowania są na początku ładowania potem spadają przy klasycznych transformatorowych prostownikach, ładowarki automatyczne maja programy i fazy lądowania i cały czas kontrolują parametry. Duże prądy lądowania zmniejszają żywotność akumulatora i mogą go uszkodzić. 0.1CA jest prądem bezpiecznym i zalecanym - i tak proponuje robić.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andrzej627 
Kombatant


Twój sprzęt: VW T6 204KM DSG7 4MOTION Stylevan Equinox II
Nazwa załogi: Stylevanek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2015
Piwa: 330/141
Skąd: Francja
Wysłany: 2022-10-27, 09:20   

krzlac napisał/a:
Tak Pi razy drzwi w letni słoneczny dzień możesz się spodziewać 50Ah. Ty masz skośny dach, przy ustawieniu płaszczyzny dachu na południe może dostaniesz 60Ah.

Wracając do tematu wątku, we wrześniu w Normandii zostałem specjalnie w tym samym miejscu na drugą noc. Solar naładował 40 Ah. :spoko

Juno Beach.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 640,53 KB

_________________
Andrzej
Filmy z moich podróży
Mój profil na Facebooku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***