Ducato - problem z silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
roger
Kombatant
Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2009-07-16, 09:27
|
|
|
Gratulacje i uważaj żeby tego nowego nie zajechać...... .
Jareczku proponuję zrobić sobie w kabinie taki "pstryczek elektryczek" do ręcznego załączania wentylatora chłodnicy prosty patent i przydaje się w kamperku zaręczam ci |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
|
|
|
|
|
JHJKi
zaawansowany
Twój sprzęt: rumburak
Nazwa załogi: MoKaK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2008 Piwa: 7/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-07-16, 09:30
|
|
|
tak, słyszałem już o takim rozwiązaniu, zrobię na pewno, chociaż teraz mam nowy termostat więc powinno być lepiej |
_________________
|
|
|
|
|
bonusik
weteran
Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-07-16, 10:48
|
|
|
JHJ napisał/a: | mam nowy termostat |
JHJ pamietaj,że to nie termostat odpowiada za wlączanie wentylatora chlodnicy ale wlącznik termiczny umieszczony w chlodnicy...
Termostat otwiera i zamyka "maly" i "duży" obieg plynu chlodzącego |
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-07-16, 12:23
|
|
|
ja jeszcze bym zaproponowal takie cudo dodatek do oleju silnikowego ,ktory pozwala na dojechanie gdzies do warsztatu na odleglosc okolo 200km ale koszt ego zamyka sie w kwocie 170 zl bylo to testowane juz w kilku samochodach po zalaniu oleju i po kilku km zlanie oleju i jazda bez niego i do calkowitego zatzrymania sie silnkia przejechano wlasnie okolo 200km |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
JHJKi
zaawansowany
Twój sprzęt: rumburak
Nazwa załogi: MoKaK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2008 Piwa: 7/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-07-16, 13:38
|
|
|
bonusik napisał/a: |
JHJ pamietaj,że to nie termostat odpowiada za wlączanie wentylatora chlodnicy ale wlącznik termiczny umieszczony w chlodnicy...
Termostat otwiera i zamyka "maly" i "duży" obieg plynu chlodzącego |
dobrze wiedzieć, dzięki
ale muszę też sprawdzić czujnik temperatury lub wskaźnik na desce rozdzielczej, bo ostatnio jak jeździłem to wskaźnik pokazywał połowę między 90 a 130 st. C, odkręcałem korek od zbiorniczka płynu chłodniczego i nawet syknięcia nie było, poza tym pan mechanik sprawdzał laserowym czujnikiem i nawet 90 st. C nie było przekroczone
od czego zacząć sprawdzanie?
pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
bonusik
weteran
Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-07-16, 15:01
|
|
|
Często dzieje się tak,że czujnik temperatury który daje wskazania na deskę rozdzielczą ma przeklamania
Na szczęście nie jest to duży wydatek,powinieneś zmięścić się w granicach 20 max 30 zeta.
Natomiast wlącznik termiczny wentylatora waha sie w cenach 45-70 zl zaleznie od producenta.
Zacznij od czujnika wskazującego temperaturę,zwlaszcza że mechanior wykazal jego blędne wskazania |
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
|
roger
Kombatant
Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2009-07-16, 17:54
|
|
|
JHJ napisał/a: | odkręcałem korek od zbiorniczka płynu chłodniczego i nawet syknięcia nie było |
A to dziwne bo być powinno w układzie chłodzenia panuje ciśnienie wyższe od atmosferycznego i w momencie gdy silnik pracuje i jest rozgrzany powinieneś słyszeć wyraźne "pssssss" i ostrożnie z tym odkręcaniem koreczka bo możesz sie nieźle poparzyć .... tam potrafi być i 110 stopni (między innymi dlatego stosuje sie płyn a nie wodę, to oczywiście tylko jeden z wielu powodów) |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
|
|
|
|
|
gino
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2009-07-16, 19:14
|
|
|
roger napisał/a: | JHJ napisał/a: | odkręcałem korek od zbiorniczka płynu chłodniczego i nawet syknięcia nie było |
A to dziwne bo być powinno w układzie chłodzenia panuje ciśnienie wyższe od atmosferycznego i w momencie gdy silnik pracuje i jest rozgrzany powinieneś słyszeć wyraźne "pssssss" i ostrożnie z tym odkręcaniem koreczka bo możesz sie nieźle poparzyć .... tam potrafi być i 110 stopni (między innymi dlatego stosuje sie płyn a nie wodę, to oczywiście tylko jeden z wielu powodów) |
w FIACIE i PEUGEOCIE uklad jest nisko-cisnieniowy...
jesli w zbiorniczku jest prawidlowa ilosc plynu..nie syczy..mozesz nawet jezdzic bez korka..i plyn nie ma prawa ''wyplywac'' ...chyba..ze nalejesz za duzo/powyzej polowy zbiorniczka/ to wtedy troszke wywali...do prawidlowego poziomu..i znowu..bezcisnieniowo...
CIESZE SIE JARKU ze KRZYS CI POMOGL...zreszta..pare razy tam podjezdzalem..i pytalem co i jak... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
|
JHJKi
zaawansowany
Twój sprzęt: rumburak
Nazwa załogi: MoKaK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2008 Piwa: 7/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-07-16, 23:29
|
|
|
a to już wiem skąd to zaangażowanie i chęc pomocy
dziękuję jeszcze raz Gino za polecenia pana Krzysia, zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie, mimo że tylko 2 (czytaj: dwa razy) się powołałem na Ciebie... |
_________________
|
|
|
|
|
gino
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2009-07-17, 07:16
|
|
|
JHJ napisał/a: | mimo że tylko 2 (czytaj: dwa razy) się powołałem na Ciebie... |
hehehe...o 2 za duzo...
on taki jest..na prawde dobry fachowiec..jedynie..z terminami u niego ciezko..bedac tam pewnie zauwazyles ze roboty ma strasznie duzo...rzadko siedza i pija kawke...caly czas w ruchu....
powiedz mi jeszcze Jareczku..czy duzo dalo wyciszenie kabiny..jakie efekty? |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
|
JHJKi
zaawansowany
Twój sprzęt: rumburak
Nazwa załogi: MoKaK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2008 Piwa: 7/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-07-17, 08:09
|
|
|
wiesz co, szukałem maty do wyciszenia, ale w momencie jak już miał silnik wkładać, więc czasu było mało, znalazłem tylko bitumiczną z folią aluminiową, którą ładnie wykleili w miejscach gdzie normalnie nie było szans dostać, efekt: trochę ciszej, poza tym słyszę inne dźwięki
a tak na poważnie, to jeszcze muszę wyciszyć w środku filcem, pewnie dopiero razem da to jakiś powalający efekt |
_________________
|
|
|
|
|
dominik
stary wyga
Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2008 Piwa: 12/18 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2009-07-18, 23:43
|
|
|
potwierdzam, efekt gwarantowany, całkiem inny świat,moje zmagania tu były link |
|
|
|
|
pitersonoola
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5D
Nazwa załogi: PitersonOla
Dołączył: 14 Gru 2009 Skąd: Człopa
|
Wysłany: 2009-12-19, 20:06 zmiana silnika
|
|
|
Witam. Myślę o zmianie silnika w swoim camperku- Fiat Ducato 88r .Obecnie mam 1.9D.Chcę zamienić na 2,5D z Fiata Ducato w roczniku 88-90 .Czy przy takiej wymianie muszę przystosować pozostały osprzęt, "łapy" drążki, .chłodnica itp. przede wszystkim czy skrzynia biegów z 1,9 będzie pasowała do 2,5 ?Ktoś z szanownych forumowiczów robił takie zabiegi? |
|
|
|
|
gino
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2009-12-19, 20:35
|
|
|
chlodnica, zbiorniczki,zostawiasz..ale silnik musisz kupic ze skrzynia..jest inna..
zawieszenie pasuje..jedynie zmieniasz pozniej wszytskie jego ustawienia/kąty,zbieznosc.. |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
|
pitersonoola
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5D
Nazwa załogi: PitersonOla
Dołączył: 14 Gru 2009 Skąd: Człopa
|
Wysłany: 2009-12-21, 17:52
|
|
|
miałem nadzieje że jednak skrzynka bedzie mogła zostać Remoncik starego wyjdzie taniej i mniej problemowy bedzie.Dzięki za odpowiedz.Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|