Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Świstak
2020-06-17, 06:25
Opony wielozezonowe
Autor Wiadomość
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 212/477
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2022-11-30, 09:11   

Voku napisał/a:
przód nie wytrzymał jednego sezonu.

Czy opony zużyły się równomiernie , czy jednostronnie?
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Voku 
zaawansowany

Twój sprzęt: Dethleffs
Nazwa załogi: Nasz Karawaniang
Dołączył: 01 Lip 2016
Piwa: 5/8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-12-01, 17:27   

Opony Falkeny 225/75/16 przejechały około 20-23tys możliwe że wykończyły je południowe temperatury
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 119/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2022-12-01, 17:39   

generalnie we fiatopodobnych
na przodzie 15 nie wytrzymywały wiecej niż 55-60 tys km.
Z tym że mówie o oponach typowo letnich,
były i micheliny agilis i vancocamper
Te drugie maja grubszy bieżnik i wizualnie lepiej wygladały niż michelin z drobnym bieżnikiem.

Może problem w nawierzchni po której jeździłeś,
Kolega na ostrym szwedzko - fińskim asfalcie "dojechał" dobrze wygladające opony
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sterciu 
zaawansowany


Twój sprzęt: Karmann Colorado 650
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Piwa: 15/9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-12-01, 19:36   

Ja mam jeszcze na aucie GoodYear Cargo Vector 2 , opony z 2018 roku , przesiadam się z tego syfu na zimowe w zimie i letnie w lecie (te drugie już kupiłem). GoodYear ma 3PMSF oznaczenie , ale co z tego , jak popada deszcz to lepiej na tym nie wyjezdzać nigdzie... tracą przyczepność w takich sytuacjach gdzie nie powinno mieć to miejsca wogóle... w zeszłą zimę jak wjechałem w głęboki śnieg, tak ledwo wyjechałem z niego... Opony z wysokością bieżnika 7mm , w tym sezonie zaczeły się lamelki odrywać z bieżnika... może faktycznie oponom tym też nie służą klimaty południowe , bieżnik żuzyty równomiernie...
_________________
Pozdr. Marcin
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Voku 
zaawansowany

Twój sprzęt: Dethleffs
Nazwa załogi: Nasz Karawaniang
Dołączył: 01 Lip 2016
Piwa: 5/8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-12-01, 20:11   

To moje Falkeny wielosezon
Przód i tył 23tys przejechane

Poniżej też Michelin Algis po 40tys

20221123_130138.jpg
Falkeny Przód po 23tys
Plik ściągnięto 2 raz(y) 976,57 KB

20221123_130119.jpg
Falkeny Tył po 23tys
Plik ściągnięto 4 raz(y) 602,29 KB

IMG_20211202_110659.jpg
Michelin Agilis tył po 40tys
Plik ściągnięto 4 raz(y) 1,83 MB

IMG_20211202_110609.jpg
Michelin Agilis przód po 40tys
Plik ściągnięto 5 raz(y) 1,93 MB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sterciu 
zaawansowany


Twój sprzęt: Karmann Colorado 650
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Piwa: 15/9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-12-01, 21:05   

Voku napisał/a:
To moje Falkeny wielosezon
Przód i tył 23tys przejechane


Ja rozważałem zakup zimówek Falken , ale chyba odpuszczę i... no własnie i... i co... przeskok cenowy spory ale chyba kupie Conti zimowe. Tylko ja mam durny rozmiar 215/60/17C...


Wracając do moich wielosezonowych GoodYearów... U mnie przód ma 7mm, ale do zeszłego roku jeżdził od momentu załozenia nowej opony na tylnej osi , tył ma 5,5mm który wcześniej jeżdził na przedniej osi... kpl jest po przebiegu około 40kkm, jak wrzucę zimówki na felgi to wtedy po demontazu wielosezonowych , jak nie zapomnę przed ich utylizacją , to zrobię fotki jak rwało bieżnik w nich...
_________________
Pozdr. Marcin
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Voku 
zaawansowany

Twój sprzęt: Dethleffs
Nazwa załogi: Nasz Karawaniang
Dołączył: 01 Lip 2016
Piwa: 5/8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-12-01, 22:21   

Ja kupiłem teraz zimowe Falkeny. Ale one będą jeździć może 4 miesiące Na lato zakładam z powrotem Falkeny wielosezonowe i
Poniżej zimowe Falkeny, wydają się dość ciche, albo to takie wrażenie nowych opon.

20221122_130501.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 1,09 MB

20221122_130858.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 1,42 MB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sterciu 
zaawansowany


Twój sprzęt: Karmann Colorado 650
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Piwa: 15/9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-12-04, 18:30   

Dziś pozmieniałem koła w osobówkach na zimowe i okazało się, że mam dwie opony zimowe takie jak potrzebuje w piwnicy , pozostały mi z autolawety , więc wywaliłem dwie wielosezonowe i załozyłem zimówki , teraz jeszcze dwie muszę dokupic zimowe.

A wielosezonowe Goodyeary wyglądają tak, DOT 2018 , wysokośc bieżnika w jednej 5,5mm , w drugiej 4,8mm , jeżdziły w tym sezonie na tylnej osi , przednie są z wyższym bieżnikiem ale tak samo postrzępione (na razie zostały na aucie na tylnej osi) :

Pierwsza opona od lewej na pierwszej fotce to z koła zapasowego gdzie załozyłem też inną oponę przy okazji.



4,8mm


5,5mm












Przejechane na tych oponach nie 40kkm jak pisałem wcześniej a dokładnie co do kilometra 36 271km ;) .

Opona która jeżdziła z tyłu po stronie gdzie jest zbiornik na czystą wodę się zużyła bardziej...
_________________
Pozdr. Marcin
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 98/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2022-12-04, 19:41   

A te w lepszym stanie zakładacie na tył czy na przód? Bo są dwie szkoły.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sterciu 
zaawansowany


Twój sprzęt: Karmann Colorado 650
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Piwa: 15/9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-12-04, 20:41   

Jako , że trochę kiedyś (jakieś ponad 10 lat temu) szkoliłem jako instruktor techniki jazdy to zawsze zalecało się aby lepsze opony dawać na tył. Jednak osobiście pomimo iż sam zalecałem tak , to nie stosuję się do tego i lepsze opony daję na przód (jeżdzę głownie autami z napędem na przód), po pierwsze aby wszystkie równomiernie się zużywały , krótsza droga hamowania była , lepsza trakcja była, aqaplaning , to przód robi ślad w wodzie a tył tylko po nim przejzdza... przy zimówkach , w śniegu wolę też , aby miało co wgryzać się w niego i lepiej ciągnąć w głębokim śniegu... Może też na to ma wpływ , iż trochę poślizgałem się na płycie poślizgowej i możliwe , piszę "możliwe" iż w razie potrzeby był bym bardziej w stanie opanować pojazd z uciekającym tyłem niż przeciętny kierowca. Ogólnie to u mnie zwykle opony są rotowane , przód/tył stąd mam wszystkie mniej więcej z jednakowym bieżnikiem. W kamperze przed wyjazdem wakacyjnym na południe przerzuciłem koła przód na tył , bo juz te opony na przodzie nie wyglądały zbyt dobrze , zresztą to są własnie te dwie z fotek.

Zakładanie lepszych opon na tył tłumaczyło się tym iż , zapewnione jest lepsze utrzymanie toru jazdy , uniknąc nadsterowności czyli uciekaniu tyłu który może doprowadzić nawet do obrócenia pojazdu wokół własnej osi... W razie "uciekania" tyłu gorsze w skutkach mogłoby być uderzenie boczne , niz uderzenie czołowe (przy gorszych przednich oponach), gdzie w nowych autach jest masa systemów bezpieczeństwa redukujących skutki uderzenia przodem.

Także możńa powiedzieć , iż zaprzeczam sam sobie, dlatego polecałbym zakładanie lepszych opon na tył ;) .
_________________
Pozdr. Marcin
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
maro88pl 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
Dołączył: 11 Lis 2023
Piwa: 9/18
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2023-11-29, 13:28   

Odkopię trochę temat i zapytam o opony typowo zimowe.

Panowie czy ktoś takie Nokiany testował w swoim kamperze? Zastanawiam się nad nimi do mojego Pilota na Ducato

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Otrzymał 41 piw(a)
Skąd: kielce
Wysłany: 2023-11-29, 15:29   

Jeśli jeździsz zimą lepiej mieć zimówki i łańcuchy. Zimówka jest ok na ubity śnieg ale jak wjedziesz w sypki i pod górkę tylko łańcuchy. Kilka razy wyciągnąłem kampera dzięki łańcuchom.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maro88pl 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
Dołączył: 11 Lis 2023
Piwa: 9/18
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2023-11-29, 20:39   

Wiem, wiem. Łancuchy będą na wyjazdy w bardziej strome rejony :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2011
Piwa: 179/376
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-11-29, 23:17   

maro88pl napisał/a:
Odkopię trochę temat i zapytam o opony typowo zimowe.

Panowie czy ktoś takie Nokiany testował w swoim kamperze? Zastanawiam się nad nimi do mojego Pilota na Ducato

Obrazek


Miałem takie nokiany w poprzednim kamperze były ok, szersze troszkę 225
Ogłoszenia podają ceny jak by ze złota były, ja kupiłem nowe roczne z fakturą 1400zł, teraz to jakaś abstrakcja :shock:
_________________
komplet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAZUREK 
stary wyga
gitarzysta-chałturnik, wędkarz


Twój sprzęt: CARTHAGO T 40 CHIC 2,8 JTD
Nazwa załogi: LECH i GRAŻYNA
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lip 2007
Piwa: 18/145
Skąd: Radom
Wysłany: 2023-12-01, 13:04   

Mam takie Nokiany od 2 sezonów zimowych, jeżdżę 2 - 3 razy zimą w góry na narty (Alpy i Tatry) i nie miałem problemów. Oczywiście zawsze mam łańcuchy chociaż dawno już ich nie używałem :spoko
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***