Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Śruby, wkręty - nierdzewka czy ocynk
Autor Wiadomość
sapero 
trochę już popisał

Dołączył: 03 Lis 2021
Piwa: 1/4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-07-26, 07:28   Śruby, wkręty - nierdzewka czy ocynk

Na zewnątrz samochodu (okna dachowe, mocowanie solarów) używam śrub/wkrętów z nierdzewki. Wiadomo, woda, brud, ocynk szybko by skorodował.

Zastanawiam się jednak z jakiego materiału śrub użyć do mocowania listewek do profili samochodu? Niby wewnątrz, ale jak to w aucie, zawsze jakaś wilgoć może się wdać. Wystarczy ocynk, czy jednak dla bezpieczeństwa nierdzewka. Chcę użyć nitonakrętek sześciokątnych, więc jeśli użyję ocynku i mi zacznie gnić, to wymiana może być mocno kłopotliwa.

A co z mocowaniami typowo wewnątrz zabudowy (meble, ściany wewnętrzne, itp) ? Tam już zupełnie wystarczy ocynk, czy jednak z jakiego powodu też nierdzewka ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2022-07-26, 15:58   

Z pewnością nierdzewka Ciebie nie zrujnuje.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CezaryGM 
początkujący forumowicz

Dołączył: 04 Sie 2022
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2022-08-04, 14:39   

od wilgoci też może skorodować, więc brałbym nierdzewkę
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2022-08-04, 22:23   

Nierdzewka sie przeciez gryzie z ocynkiem...
http://www.stalenierdzewn...tala-nierdzewna
Hustawka mi z tego powodu rdzewieje...
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2022-08-04, 23:36   

decumanus napisał/a:
Nierdzewka sie przeciez gryzie z ocynkiem...
http://www.stalenierdzewn...tala-nierdzewna
Hustawka mi z tego powodu rdzewieje...
R

Jestem zaskoczony tą wiadomością. Mam od czterech lat platformę do przewozu rowerów i silnika zaburtowego wykonaną ze stali ocynkowanej i nierdzewki. Nierdzewka jest połączona z ocynkowaną ramą kampera, śrubami galwanizowanymi cynkiem. Oprócz tego mam taki chytry wózek również z ocynku i nierdzewki do wodowania pontonu. Zero ( no prawie zero) korozjizji, a przecież trudno sobie wyobrazić bardziej agresywne środowisko jak woda morska.
Z pewnością jakaś mikro korozja występuje, ale nie wpływa na cechy użytkowe moich konstrukcji.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2022-08-05, 15:11   

ja byłem zaskoczony jak mi zaczęło rdzewieć, zacząłem sie martwic swoimi nierdzewnymi śrubami wkręconymi w zwykle nitonakretki na dachu (markiza). Może nie ma się czym martwić...
co prawda na łańcuchu huśtawki jest tylko mała nierdzewna śrubka (podobno wielkość ma znaczenie) ale z drugiej strony układ jest nie narażony na sól...
W każdym bądź razie, lepiej być świadomym i ewentualnie doglądać .
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
weteran


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 243/88
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2022-08-05, 20:47   

Takie połączenie wytrzyma lata ale jest kwestia czy otwór na śrubę był wywiercony po galwanizacji czy przed. Jeśli tam brak ocynku to sprawa zdumiewająco szybkiej korozji się wyjaśnia.
Mam mieszane odczucia do stosowania śrub nierdzewnych, zacierają się i po pewnym czasie walcząc z nakrętką można tylko ukręcić śrubę. Wiem są specjalne pasty do smarowania przy przykręcaniu ale kto to robi ;)
Wkręty do drewna są OK.
:spoko
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artix 
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Paź 2020
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Sweden
Wysłany: 2022-12-30, 11:58   

A jak radzicie sobie z odkręcaniem starych skorodowanych wkrętów na zewnątrz które rdzewieją pod listwami maskującymi?
Często joz prawie bez łebków 😉
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
weteran


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 243/88
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2022-12-30, 13:10   

Artix napisał/a:
A jak radzicie sobie z odkręcaniem starych skorodowanych wkrętów na zewnątrz które rdzewieją pod listwami maskującymi?
Często joz prawie bez łebków 😉


Jak nie ma łebków to jest pół roboty mniej, gdy są to próbuję odkręcić, gdy się ukręcą to nie jest źle. Później zdejmuję odkręcany element i usuwam reszki urwanych śrub. Niektóre odkręcam szczypcami, czasem można naciąć pod płaski śrubokręt, niektóre obcinam. Często zardzewiały wkręt tkwi w zgniłym elemencie, więc trzeba go naprawić, wymienić.

Odkręcanie, demontaż to nie problem, trudno jest zdobyć odpowiednie wkręty do listew z dość grubą śrubą i małym łebkiem tak by nie kolidowała z plastikowym klinem. A o takich nierdzewnych to chyba trzeba zapomnieć.
Kiedyś tokarką zmniejszałem łebki nierdzewnych ;)

:spoko
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Artix 
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Paź 2020
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Sweden
Wysłany: 2022-12-30, 23:31   

Skwarek napisał/a:
Artix napisał/a:
A jak radzicie sobie z odkręcaniem starych skorodowanych wkrętów na zewnątrz które rdzewieją pod listwami maskującymi?
Często joz prawie bez łebków 😉


Jak nie ma łebków to jest pół roboty mniej, gdy są to próbuję odkręcić, gdy się ukręcą to nie jest źle. Później zdejmuję odkręcany element i usuwam reszki urwanych śrub. Niektóre odkręcam szczypcami, czasem można naciąć pod płaski śrubokręt, niektóre obcinam. Często zardzewiały wkręt tkwi w zgniłym elemencie, więc trzeba go naprawić, wymienić.

Odkręcanie, demontaż to nie problem, trudno jest zdobyć odpowiednie wkręty do listew z dość grubą śrubą i małym łebkiem tak by nie kolidowała z plastikowym klinem. A o takich nierdzewnych to chyba trzeba zapomnieć.
Kiedyś tokarką zmniejszałem łebki nierdzewnych ;)


:spoko


Tak też zamierzam zrobić w miejscach w których listwy będę demontował, gorzej z dachowymi. Coś będę musiał wymyślić.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
weteran


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 243/88
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2022-12-31, 10:12   

Artix napisał/a:

Tak też zamierzam zrobić w miejscach w których listwy będę demontował, gorzej z dachowymi. Coś będę musiał wymyślić.


Ale listwy dachowe robi się tak jak inne tyle tylko, że potrzebna jest drabina ;)
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***