Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ranking akumulatorów LiFePo4
Autor Wiadomość
jachu 
początkujący forumowicz

Dołączył: 28 Lis 2021
Postawił 4 piw(a)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-01-09, 23:43   

voice napisał/a:
jachu napisał/a:
Czesc , poszukuje postu w ktorym ktos pokazywal zdjecia obudowy lifepo4 z PCV spienionego. Nie pamietam gdzie i kto . Szukam i znalesc nie moge. Pomozecie ?


POMOŻEMY ,
Coś słabo szukasz hehehehe :lol: Tutaj


big thx :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robert-4 
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner TravelVan T690
Dołączył: 26 Maj 2020
Piwa: 22/30
Skąd: Władysławowo
Wysłany: 2023-01-25, 22:27   

LukF napisał/a:
Robert-4,
Tylko 200Ah.
Mam taki, ładuję dwie baterie od rowerów równocześnie. Prądu już mi nie zabrakło i skończyłem nawet sprawdzać ile go mam. Nawet zimą.
Polecam :spoko

LukF
dzięki za podpowiedź.
Dopytam jeszcze:
1. czy lepiej 2 x 100 ah, czy 1x200af?
2. używasz poza rowerami ekspresu do kawy?
3. masz dodatkowe ładowarki do life? - chodzi mi o dedykowaną ładowarkę podczas jazdy, po podpięciu pod słupek czy też podczas jazdy.
Jestem zielony w temacie i nie chcę zakupić life jak trzeba później wszystko zmieniać. Nie wiem jak energoblok zachowa się podczas jazdy i ładowaniu z alternatora.
_________________
Pozdrawiam
Robert
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-01-26, 00:46   

Polecał bym 1x200Ah...
Ja używam ekspresu...
Ładowarki...lepiej mieć dedykowane, a co Ty masz i jak to zadziała, to nie wiemy :-(
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 186/406
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-01-26, 02:01   

Robert-4 napisał/a:
LukF napisał/a:
Robert-4,
Tylko 200Ah.
Mam taki, ładuję dwie baterie od rowerów równocześnie. Prądu już mi nie zabrakło i skończyłem nawet sprawdzać ile go mam. Nawet zimą.
Polecam :spoko

LukF
dzięki za podpowiedź.
Dopytam jeszcze:
1. czy lepiej 2 x 100 ah, czy 1x200af?
2. używasz poza rowerami ekspresu do kawy?
3. masz dodatkowe ładowarki do life? - chodzi mi o dedykowaną ładowarkę podczas jazdy, po podpięciu pod słupek czy też podczas jazdy.
Jestem zielony w temacie i nie chcę zakupić life jak trzeba później wszystko zmieniać. Nie wiem jak energoblok zachowa się podczas jazdy i ładowaniu z alternatora.


Najlepiej 1 duży, lifepo4 akumulatory nie bardzo lubią łącznie w pary, można ale po co.
Do ładowania większym prądem niż z energobloku który już pewnie masz w kamperze a kamperowy energoblok zbyt wolno ładuje Twój akumulator i nie wystarcza Tobie , stosuję się dedykowane ładowarki do lifepo4 takie ładowarki by był sęs ich kupowania powinny mieć większą moc ładowania od energobloku oryginalne montowanego w kamperze 15A np. i tak ładowarka z alternatora DC/DC chociaż 30, 40A podobnej mocy ładowarka sieciowa AC/DC, spory solar dachowy od całość by się przydał i taki zestaw ma sęs, można klimy używać i innych mocnych sprzętów :szeroki_usmiech
Jeśli znasz się na prądzie tak jak większość nas tu na forum kup za radą kolegów 200Ah LiFePO4 podłącz do oryginalnego energobloku korzystaj z prądu rozsądnie nie powinno go zabraknąć.
:spoko
_________________
komplet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
adaml61 
weteran


Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sty 2017
Piwa: 142/106
Skąd: LUBUSKIE- FSD
Wysłany: 2023-01-26, 07:20   

Mam 200 Ah , ładuję 2 rowery przez przetwornicę , lodówka na 12V (przy kwasiakach nieraz szwankowała , też było 200Ah ) ładowarki , telewizja , bardzo często wentylator dachowy ,ekspresu nie mam . LiFePo4 to spokój z prądem .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Otrzymał 47 piw(a)
Skąd: kielce
Wysłany: 2023-01-26, 15:34   

Tak jak opisał Komplecik. Wszystko to prawda. Ja używam nawet airfryera i 200 Ah daje radę. Dodam tylko z praktyki. Warto z góry oszacować jaki ma być prąd ładowania i rozładowania. W przypadku ładowania bms musi być większy niż 60 A bo tyle daje alternator. Inaczej będzie problem i trzeba stosować ładowarkę dc dc aby obniżyć prąd ładowania do np 30 A. Druga sprawa to prąd rozładowania. I tu w zależności od urządzeń których używamy lub zamierzamy używać. Miałem 100 A i musiałem zmienić na 200 A. Inaczej mówiąc jeśli chcemy podłączyć jakieś urządzenie powyżej 1200 wat warto szukać bms z prądem 200 A. Będzie drożej ale warto.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robert-4 
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner TravelVan T690
Dołączył: 26 Maj 2020
Piwa: 22/30
Skąd: Władysławowo
Wysłany: 2023-01-26, 20:50   

Panowie,
małe podsumowanie:
1. MisioKrak - ma ekspres i poleca dedykowane ładowarki. Rozumiem, że obie DC/DC i AC/DC. Mam fabryczny energoblok i solary - raczej nie korzystam ze słupka, ale nie wykluczam.
2.Adaml61 nie ma ekspresu - a to ważne. Również w kontekście odpowieci Orkaaa
3. Orkaaa - właśnie o prąd rozładowania mi chodzi. Boję się, że 100A zostanie rozłączone przez BMS dlatego 200A, ale...
Czy wielkość przetwornicy ma znaczenie? Zawsze myślałem, że jej max np. 1500/3000 lub 2000/4000 to tylko dla bezpieczeństwa, ale ostatnio kolega powiedział, że nawet jak nie potrzebuje tyle, to pojedynczy impuls może być na maksa i BMS może odciąć wszystko.
Ktoś objaśni gamoniowi energetycznemu? A może jeśli już potrzebne to wskaże ładowarki do dwusetki. Czy wielkość regulatora mppt też ma znaczenie?
_________________
Pozdrawiam
Robert
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 258/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2023-01-26, 21:03   

Jeszcze lepsze rozwiązanie mieć 2x 150AH
Robię cztery kawy jedna po drugiej i z Aku spada może z 3%
Wszystko zależy ile masz miejsca na Aku , ale zasada jest jedna czym większy Aku tym lepiej , a jak wejdzie jeden duży to najlepiej. :spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 442/327
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2023-01-26, 21:08   

Wszystko powyżej = AMEN :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robert-4 
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner TravelVan T690
Dołączył: 26 Maj 2020
Piwa: 22/30
Skąd: Władysławowo
Wysłany: 2023-01-26, 21:29   

Andrzej 73 napisał/a:
Jeszcze lepsze rozwiązanie mieć 2x 150AH
Robię cztery kawy jedna po drugiej i z Aku spada może z 3%
Wszystko zależy ile masz miejsca na Aku , ale zasada jest jedna czym większy Aku tym lepiej , a jak wejdzie jeden duży to najlepiej. :spoko


Andrzej 73 - masz Lifepo4? dodatkowe ładowarki DC/DC? AC/DC?
_________________
Pozdrawiam
Robert
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Otrzymał 47 piw(a)
Skąd: kielce
Wysłany: 2023-01-26, 21:57   

Tak jak pisałem najważniejszym parametrem akumulatora oprócz pojemności jest bms. On decyduje o granicy płynącego prądu. Im wyższe parametry bms tym lepiej. Jeżeli mówimy o wielu urządzeniach elektrycznych to minumum bms to 100 A ładowanie i 200 A rozładowanie. 200 A to jakieś 2400 wat mocy urządzenia. W tej wartości mieści się większość urządzeń.
Przetwornica. Po pierwsze pełny sinus bo daje normalny prąd. I teraz moc 2000/4000 daje stabilny prad przy obciążeniu okolo 2000 wat.
Ładowarka. Jeśli jest stabilne ładowanie z alternatora to dc dc nie jest potrzebne. Jeśli masz inteligentny alternator to konieczność minimum 30 A.
Ładowarka 230/12 . Jeśli Twój energoblok daje np 10 A to ładowarka będzie ładowała tylko że wolno. Nie są konieczne specjalne dedykowane.
Akumulator jeśli myślimy o dużych obciążeniach to 200 Ah to minimum. I jeśli nie ma miernika aplikacji bms to koniecznie kup bocznik wówczas wiesz ile masz rzeczywiście prądu i jakie jest aktualne zużycie lub ładowanie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robert-4 
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner TravelVan T690
Dołączył: 26 Maj 2020
Piwa: 22/30
Skąd: Władysławowo
Wysłany: 2023-01-26, 22:07   

orkaaa napisał/a:
Tak jak pisałem najważniejszym parametrem akumulatora oprócz pojemności jest bms. On decyduje o granicy płynącego prądu. Im wyższe parametry bms tym lepiej. Jeżeli mówimy o wielu urządzeniach elektrycznych to minumum bms to 100 A ładowanie i 200 A rozładowanie. 200 A to jakieś 2400 wat mocy urządzenia. W tej wartości mieści się większość urządzeń.
Przetwornica. Po pierwsze pełny sinus bo daje normalny prąd. I teraz moc 2000/4000 daje stabilny prad przy obciążeniu okolo 2000 wat.
Ładowarka. Jeśli jest stabilne ładowanie z alternatora to dc dc nie jest potrzebne. Jeśli masz inteligentny alternator to konieczność minimum 30 A.
Ładowarka 230/12 . Jeśli Twój energoblok daje np 10 A to ładowarka będzie ładowała tylko że wolno. Nie są konieczne specjalne dedykowane.
Akumulator jeśli myślimy o dużych obciążeniach to 200 Ah to minimum. I jeśli nie ma miernika aplikacji bms to koniecznie kup bocznik wówczas wiesz ile masz rzeczywiście prądu i jakie jest aktualne zużycie lub ładowanie.


Dzięki Orkaaa
A jak sprawdzić czy mam "inteligentny energoblok"? Bo ode mnie na pewno :)
Przetwornicę mam 1500/3000 pełny sinus
_________________
Pozdrawiam
Robert
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 258/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2023-01-26, 22:57   

Robert-4 napisał/a:
Andrzej 73 - masz Lifepo4? dodatkowe ładowarki DC/DC? AC/DC?

Tak mam 2X Volta 150 AH z bluetooth i podglądem poprzez aplikację tego co się dzieje w aku.
Ładowarki pod Lifepo4 nie zamontowałem ponieważ uznałem że jest nie potrzebna przy ładowaniu z solarów i inteligentnym regulatorze.
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robert-4 
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner TravelVan T690
Dołączył: 26 Maj 2020
Piwa: 22/30
Skąd: Władysławowo
Wysłany: 2023-01-26, 23:45   

Andrzej 73 napisał/a:
Robert-4 napisał/a:
Andrzej 73 - masz Lifepo4? dodatkowe ładowarki DC/DC? AC/DC?

Tak mam 2X Volta 150 AH z bluetooth i podglądem poprzez aplikację tego co się dzieje w aku.
Ładowarki pod Lifepo4 nie zamontowałem ponieważ uznałem że jest nie potrzebna przy ładowaniu z solarów i inteligentnym regulatorze.


:pifko :oko
_________________
Pozdrawiam
Robert
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-01-27, 11:31   

Przy ładowaniu LiFePO4 (solar, sieć, alternator), trzeba jeszcze uważać na napięcie ładowania by nie było za wysoki...Co fla kwasiaka nie problem, tu może okazać się problematyczne...szczególnie dla osoby, która mniej wie o prądzie i o tym co tu się dzieje...
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***