|
|
Otwarty przez: Banan 2021-12-16, 21:34 |
KONIEC PRZERab. BLASZAKÓW NA KAMPERY ? +opowieści fantastów |
Autor |
Wiadomość |
franu
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato
Dołączył: 23 Gru 2018 Piwa: 1/17 Skąd: częstochowa
|
|
|
|
|
przemek_kwl
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Mam nadzieję że będzie :)
Dołączył: 04 Kwi 2017 Skąd: Lublin/Warszawa
|
Wysłany: 2023-01-12, 01:30
|
|
|
Nowy rok i nowe przepisy weszły, podobno nie można już przerobić blaszaka w ogóle na osobowy 2,3,4 miejscowy, ktoś coś wie na ten temat? |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 212/477 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2023-01-12, 09:35
|
|
|
przemek_kwl napisał/a: | podobno nie można już przerobić blaszaka w ogóle na osobowy 2,3,4 miejscowy, |
ale temat jest o kamperach |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 436/317 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2023-01-12, 13:21
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | przemek_kwl napisał/a: | podobno nie można już przerobić blaszaka w ogóle na osobowy 2,3,4 miejscowy, |
ale temat jest o kamperach |
Oraz o opowieściach fantastów... |
|
|
|
|
VooR
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Kampervan
Dołączył: 31 Sty 2023 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2023-01-31, 12:30
|
|
|
Cześć czołem! Moi drodzy zaprawieni w bojach towarzysze, powiedzcie co sądzicie o tym... (zaznaczę, że czytałem cały wątek, ale poniższe info zbiło mnie dość mocno z tropu.)
Chciałem sobie zrobić kampervana dla zestawu 2+2, znalazłem nawet bazę (Master 2008 L2H2 brygadówka, zarejestrowany jako osobowy) i już miałem go nabyć i brać się do roboty, ale postanowiłem jeszcze się upewnić na ogarniętym SKP jak to potem będzie wyglądać z przeglądami i ewentualnymi kontrolami. No i mi teraz smutno, bo wychodzi na to, że nie mogę go zrobić legalnie...
Miła pani diagnosta uświadomiła mnie, że po 1 stycznia 2023 jakiekolwiek zmiany konstrukcyjne pojazdu zostały drastycznie ograniczone, a prawodawstwo dążyć będzie to do tego, że będą finalnie całkowicie niemożliwe.
Głównym problemem jest kwestia siedzeń - jeżeli siedzenia nie będą zamocowane w miejscu fabrycznych siedzeń, to jedyne legalne auto w tej kwestii będzie takie, któremu PIMOT wystawi zaświadczenie po badaniach. Czyli w praktyce trzeba zrobić dwa auta i dać jedno do rozwalenia, przepraszam, przebadania.
Sprawy nie rozwiązują też (podobno) żadne stelaże z homologacją itd. jeżeli nie będą zamocowane w miejscach fabrycznego montażu foteli.
Problem poza kamperami będzie dotyczył też brygadówek, które nie będą miały zaświadczenia z PIMOT (czyli np ciągniętych już przerobionych z zagranicy) - teoretycznie również nie powinny przechodzić przeglądów. I nie będzie miało znaczenia ani to, że do tej pory przechodziły, ani to co mają w dowodzie.
Pani przy mnie dzwoniła do eksperta z zakresu zmian konstrukcyjnych z PISKP, więc zakładam że ta opinia jest wiążąca i nie wyssana z palca.
W związku z tym mój cały misterny plan poszedł w pomidory. Chyba że macie jakiś pomysł na to, żeby zrobić auto legalne na 4 miejsca do jazdy. Bo jedyne co na ten moment mi przychodzi do głowy to brygadówka z grodzią i zabudowa do której nie można przejść, co z grubsza jest kompletnie bez sensu...
Aha, i doskonale wiem jak działają diagności w PL i co można załatwić, jednak zależy mi żeby auto było w 100% zgodne z przepisami (jakkolwiek durne by nie były) i bezproblemowe w tym zakresie. Wiem, jestem dziwny. 😉 |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 212/477 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2023-01-31, 14:28
|
|
|
VooR napisał/a: | jeżeli nie będą zamocowane w miejscach fabrycznego montażu foteli. |
Niech te "mondrzałki" pokażą Ci gdzie są miejsca "fabrycznego montażu" w dostawczaku |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2023-01-31, 17:48
|
|
|
nie sledze tematu, co sie zmieniło?
fragment warunków...
Wersja od: 1 stycznia 2023 r. do: 30 czerwca 2023 r.
9f. 59 [Zmiana liczby siedzeń w samochodzie ciężarowym - zmiana rodzaju pojazdu na samochód osobowy lub specjalny]
W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) o nadwoziu rodzaju BA oraz BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zwiększeniu liczby siedzeń lub zmianie położenia siedzeń, powodujące zmianę rodzaju pojazdu na samochód osobowy lub specjalny, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów, jeżeli są spełnione wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania oraz kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14 i 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ. W przypadku zmiany rodzaju pojazdu na samochód osobowy:
1)
zaczepy ISOFIX oraz liczba siedzeń wyposażonych w takie zaczepy powinny być zgodne z wymaganiami Regulaminu nr 14 lub 145 EKG ONZ;
2)
pojazd nie powinien spełniać wymagań, o których mowa w pkt 3.6 części A załącznika I do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE.
wspomniany 3.6
3.6. Pojazdy muszą wykazać zdolność przewozu ładunków równą lub wyższą niż zdolność przewozu osób
wyrażona w kg.
jakieś inne przepisy?
R
tak z ciekawosci pytam |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
dukat
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: blaszano/laminatowy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2016 Piwa: 7/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: 2023-02-03, 20:45
|
|
|
Ja pier..... a wy dalej cały czas ta sama śpiewka, ten przepis dotyczy zmiany ilości foteli podczas zmiany przeznaczenia auta .Nie zmieniasz przeznaczenia - przepis nie ma zastosowania czyli po staremu leci wszystko. Ale potrzebny inteligentny diagnosta z umiejętnością czytania ze zrozumieniem przepisów. |
|
|
|
|
Zibi Drakula
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Bus VW T5
Nazwa załogi: Żona ma Małgorzata
Dołączył: 31 Sty 2023 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2023-02-05, 18:50
|
|
|
Też miałem plany - przestrzeń, obrotowe fotele, firaneczki, etc. - jednak za namową diagnosty - a jakże, byłem się informować - i nie wywaliłem przegrody, a na miejsce podwójnej ławki z przodu wstawiłem fotel z podłokietnikami dla żony mej Małgorzaty.
... I tak od trzech lat podróżujemy sobie naszym ciężarowym ,,Drakulowozem'' , przechodzącym coroczne badanie techniczne i przewożącym na ,,pace'' składane łóżko z Ikei, drobne mebelki wykonane z listewek i sklejki, kuchenkę gazową, lodówkę i chemiczny kibelek - wszystko jako bagaż - nie przekraczając przy tym 3 tony DMC.
Nam to odpowiada, przyzwyczailiśmy się do przegrody, a jako że nasze dzieci już dawno ,,poszły na swoje'' , jeździmy sobie we dwójkę i nie mamy problemu z wnukami, gdyż po prostu nie posiadamy trzeciego fotela - to taki mały bonus na te nasze ,,stare'' lata.
Rozumiem jednak doskonale ludzi jeżdżących rodzinnie, lub mających w planie takie podróże z dwójką, lub trójką dzieci. Owszem można to zrobić, ale zmiana przeznaczenia, to duży wydatek, dużo stresu i papierologia połączona z biurokracją, nie do ogarnięcia we własnym zakresie i w mniejszych pieniądzach. Jeszcze kilka lat temu nie było z tym problemów, teraz jednak urzędnicy się zorientowali, że można z tego ciągnąć kasę zgodnie, z ustanowionym prawem . Ech |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 212/477 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2023-02-05, 20:00
|
|
|
Zibi Drakula napisał/a: | gdyż po prostu nie posiadamy trzeciego fotela - to taki mały bonus na te nasze ,,stare'' lata. |
a w DR ile miejsc? |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
rivg
początkujący forumowicz
Dołączył: 16 Lut 2023 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 2023-02-16, 13:16
|
|
|
Czesc dzisiaj kupilem busa ciezarowy to musze placic akcyze 18.6% rejestrujac na siebie? a pozniej rejestrujac zmiane na specjalny potrzeba zaplacic akcyze 18.6% drugi raz? I czy akcyze place z wartoscia zabudowy tak jak rzeczoznawca wyceni? |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 436/317 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2023-02-16, 13:32
|
|
|
rivg,
Cześć,
Fajnie, że się na forum zarejestrowałeś i już 10 minut później aktywnie uczestniczysz w życiu CT zadając pytania
Odpowiedzi na każde z nich kilka razy padło na wcześniejszych 123 stronach. Zachęcam do lektury
Ps. |
|
|
|
|
|
franu
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato
Dołączył: 23 Gru 2018 Piwa: 1/17 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 2023-02-19, 14:02
|
|
|
Zmiana ilości miejsc na większą nie jest problemem, problemem są koszty tej zmiany. Osobiście zrezygnowałem z foteli i mam auto na 2 osoby. Koszt zakupu, montażu, dokumentacji itd... to obecnie kilkanaście do 20 tys. złotych w zależności od zastosowanego rozwiązania. Jeżeli ktoś czuje taka potrzebę chętnie polecę firmę koło KRK, która tym się zajmuje. |
_________________ franu
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=32359
www.FORTBelweder.pl
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
slavia
trochę już popisał
Twój sprzęt: Crafter I, obecnie Crafter II
Nazwa załogi: AJRA
Dołączył: 23 Lut 2017 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 2023-03-07, 18:35
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | VooR napisał/a: | jeżeli nie będą zamocowane w miejscach fabrycznego montażu foteli. |
Niech te "mondrzałki" pokażą Ci gdzie są miejsca "fabrycznego montażu" w dostawczaku |
Dzisiaj wystosowałem oficjalnie pytanie do VW Group Polska, czy VW Crafter II posiada podłogę w każdym takim pojeździe taką samą, czy podłoga się różni w modelach dla osobówek i dla blaszaków i tym samym posiada miejsca mocowania (kotwiczenia) foteli. Zobaczymy co odpiszą. |
|
|
|
|
voice
weteran Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły
Twój sprzęt: Bürstner Lyseo T 710
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Piwa: 20/21 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 2023-04-21, 17:11
|
|
|
Panowie i ja mam pytanie bo stanąłem teraz w momencie opłacenia akcyzy, a, że silnik 2.3 to koszty 12tys zł. Żeby tą cenę mi znimalizować to podpowiedziano mi, że najpierw muszę go zarejestrować jako dostawczy, a później z odpowiednim PKD zmienić przeznaczenie samochodu na osobowy. tym sposobem zamiast zapłacić 12 tys za kempingowy można zaoszczędzić prawie połowę na akcyzie.
Akcyza za osobowy jest mniejsza.
Czy ktoś zmieniał przeznaczenie s dostawczaka na osobowy, pytałem u mnie na OSKP ale powiedzieli, że musze mieć homologację ???
Podpowie ktoś coś, może być na priv |
_________________ Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|