Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Geometria zawieszenia
Autor Wiadomość
AndyS 
doświadczony pisarz
Andrzej

Twój sprzęt: Ducato II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2011
Piwa: 9/1
Skąd: SOPOT
Wysłany: 2023-03-01, 20:38   Geometria zawieszenia

Piszę bo potrzebuję wskazówek i naprowadzenia w temacie jw. Trzy lata jeździłem kamperem (Ducato 2) bezproblemowo jeżeli chodzi o zawieszenie i opony. Na wiosnę zeszłego roku okazało się że jest mały luz w przednim zawieszeniu ze wskazaniem na końcówkę drążka kierowniczego. OK wymieniłem obie końcówki. Oczywiście trzeba było ustawić geometrię. Z kłopotami znalazłem warsztat który miał komputerowy system do geometrii z 4-ma głowicami i odpowiednią wysokość hali. Niemniej był duży problem przy ustawianiu geometrii i "koleś" mocno się nagimnastykował żeby dokonać pomiarów i ustawić jak trzeba bo w moim kamperku koła tylnej osi są mocno schowane w zabudowie.
No i okazało się że nie wszystko poszło jak trzeba. Korzystając z ostatnio świecącego słoneczka zajrzałem tak mocniej do kampera (stoi na podwórku) i między innymi pomacałem opony. Lewy przód tak mocno zdarty od środka że będę musiał wymienić oponę. :evil:
Wniosek jest jeden - złe ustawienia geometrii (zbieżności) przy kłopotach z zamocowaniem do kół głowic urządzenia.
I teraz pytanie do tych którzy mieli podobną sytuację - jak obejść problem zbyt głęboko osadzonych kół w zabudowie skoro zamocowana głowica pomiarowa zbyt mało wystaje przy pomiarach?
Będę wdzięczny za rady.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aviator 
zaawansowany


Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Sie 2017
Piwa: 20/99
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2023-03-01, 20:49   

U mnie w ASO mercedesa (także auta dostawcze) zbieżność ustawiają bezproblemowo - kamper to po prostu jedna z wielu specjalnych zabudów sprintera - a koła mam wyjątkowo głęboko osadzone w zabudowie.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/479
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2023-03-01, 21:38   

AndyS napisał/a:
Lewy przód tak mocno zdarty od środka że będę musiał wymienić oponę.

a jak prawy?
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AndyS 
doświadczony pisarz
Andrzej

Twój sprzęt: Ducato II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2011
Piwa: 9/1
Skąd: SOPOT
Wysłany: 2023-03-02, 00:10   

SlawekEwa napisał/a:
AndyS napisał/a:
Lewy przód tak mocno zdarty od środka że będę musiał wymienić oponę.

a jak prawy?

Prawy na wygląd i dotykowo raczej jest OK. Opony kilkuletnie Michelin Agilis.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/479
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2023-03-02, 10:24   

AndyS napisał/a:
Prawy na wygląd i dotykowo raczej jest OK.

to zbieżność raczej w porządku - pochylenie lewego wymaga sprawdzenia.
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 13/8
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2023-03-02, 11:13   

Jak w kamperze ducato ustawiali mi zbieżność, to mocowali tylne felgi na "lewą stronę" żeby wyszły z zabudowy. Strasznie ciężko było im zamocować urządzenia pomiarowe na tylną oś.

Jak masz koło głęboko osadzone a plastiki mocno je zakrywają, to możne nie być łatwo.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AndyS 
doświadczony pisarz
Andrzej

Twój sprzęt: Ducato II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2011
Piwa: 9/1
Skąd: SOPOT
Wysłany: 2023-03-02, 12:17   

Horte napisał/a:
Jak w kamperze ducato ustawiali mi zbieżność, to mocowali tylne felgi na "lewą stronę" żeby wyszły z zabudowy.
To już jest jakiś pomysł
Horte napisał/a:
Jak masz koło głęboko osadzone a plastiki mocno je zakrywają, to możne nie być łatwo.
Tak właśnie mam i stąd problem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***