|
|
Tylna oś Ducato 4x4 |
Autor |
Wiadomość |
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 454/24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2023-03-05, 21:55 Tylna oś Ducato 4x4
|
|
|
Potrzebuję do przednionapędowego Ducato (rama nie blaszak ) zamontować tylną belkę wraz z piastami od wersji 4x4. Nie potrzebuję półosi , przekładni różnicowej , ani wału napędowego , tylko samą belkę z piastami (ew. tarcze kotwiczne, tarczo-bęben i zaciski hamulcowe, jeśli w wersji 4x4 są inne niż w normalnym).
Pytanie do kogoś kto ma 4x4, lub jest mechanikiem i miał do czynienia z oboma wersjami , czy da się taką przekładkę zrobić 1 do 1 , tzn. czy rama i punkty mocowania są takie same.
W normalnym Ducato tylne zawieszenie składa się ze sztywnej belki z dokręconymi na końcach stałymi sworzniami piast, resorów piórowych, amortyzatorów oraz belki i drążków stabilizatora.
W wersji 4x4 belka główna ma inny kształt , inne są piasty (mają od tyłu gniazda wieloklinowe na półosie) , ponadto z tego co widzę pod przekładnie różnicową jest jakieś dodatkowe ramo pomocnicze . Do tego rama zamontowana jest też dodatkowa przekładnia kątowa i drugi krótki wał (dlatego, że wał napędowy nie idzie środkiem tylko z boku).
Ja nie potrzebuje ani różnicówki , ani półosi ani wału, wiec jak rozumiem nie potrzebuje też tej ramy pomocniczej.
Pytanie czy jak wezmę taką belkę i piasty od 4x4, a zostawię resory, amortyzatory i stabilizator od wersji normalnej to będę w stanie to poskładać bez potrzeby przerabiania ramy ?
Poniżej załączam fotkę jakiegoś podobno kompletnego zestawu zawieszenia do 4x4, która sprzedawca reklamował jako gotową przekładkę . Skoro przekładka to rozumiem że 1:1 , bez cięcia, gięcia i spawania
image.jpg
|
|
Plik ściągnięto 10 raz(y) 669,98 KB |
|
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 454/24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2023-03-05, 22:25
|
|
|
Znalazłem taką fotkę na której jest tylko to co potrzebuję ( oczywiście jeszcze bez amorków i półosi).
Jak patrzę na zdjęcia belki z normalnego Ducato, to wygląda że punkty mocowania do resorów i amortyzatorów są w tych samych miejscach , więc powinno pasować.
zaw2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 470 raz(y) 63,98 KB |
Zaw.jpg
|
|
Plik ściągnięto 5 raz(y) 376,85 KB |
|
|
|
|
|
|
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 193/416 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-03-06, 18:29
|
|
|
Acha widzę że nie tylko mnie temat nurtuje. Na fotkach w necie można widzieć zmontowane takie 4x4, ciekawe czy do rozstawu dłuższego też się uda.
https://youtu.be/HeQxk1Y_X3E |
_________________ komplet |
|
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 454/24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2023-03-14, 02:19
|
|
|
Podjechałem do Fiat Professional , aby zapytać o te piasty przelotowe pod półosie i tylną belkę od wersji 4x4 i dowiedziałem się , że w oficjalnej sieci sprzedaży Fiata ...... nie ma czegoś takiego
Po podaniu numeru VIN od samochodu, który na 100% ma 4x4, system wyrzuca im dokładnie te same rysunki złożeniowe i ten sam wykaz części co od wersji normalnej.
W opisie samochodu jest wyraźnie napisane że jest 4x4, ale belka tylna i piasty są te same co w przednio napędowym , a wału, reduktora, ani różnicówki nie ma na wykazie w ogóle.
Pan na Częściach Zamiennych był tak samo zaskoczony jak ja
Ja do swoich celów zastosuję piasty i półosie te , które idą na przód , a belką będę musiał zmodyfikować we własnym zakresie.
Szukałem z używek, ale generalnie dostępne są tylko całe zestawy , a ja potrzebuję tylko piasty i belkę ........ no chyba żeby kupić zestaw i to co zbędne odsprzedać dalej ...... pomyślę. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|