Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Holowanie w stylu brytyjskim
Autor Wiadomość
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 126/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2023-03-11, 16:37   

Matheus napisał/a:
https://40ton.net/navara-holowala-vivaro-przez-pol-europy-ta-kontrola-mogla-zaskoczyc-obie-strony/


niech ktoś wskaże jaki przepis powiada, że hol ma mieć homologację, nawet w Niemczech. Mam 3 niemieckie hole (sztywne) używane w służbach państwowych Niemiec (straż pożarna i THW) i żaden z nich nie ma homologacji.

W opowiadanej sytuacji kwestią jest
a- masa holowanego pojazdu vs masa holującego
i przedewszystkim
b- holowanie po autostradzie
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-03-14, 20:57   

cytat z artykułu
Jaka jest praktyka? Brak jest doniesień o karach nakładanych przez policję czy GITD za jazdę kamperami powyżej 80 km/h (oczywiście tam, gdzie wolno tak jeździć osobówkami) – wygląda więc na to, że polskie służby nadzorujące ruch drogowy przyjęły taką interpretację przepisów.
tego artykułu.
https://www.google.com/ur...ksohgTJRc3Y8htV
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 300/13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-03-14, 21:14   

bert napisał/a:
Matheus napisał/a:
https://40ton.net/navara-holowala-vivaro-przez-pol-europy-ta-kontrola-mogla-zaskoczyc-obie-strony/


niech ktoś wskaże jaki przepis powiada, że hol ma mieć homologację, nawet w Niemczech...


musisz spytać w Federalnym Urzędzie Transportu Towarowego (BAG) w Muster.

https://www.balm.bund.de/DE/Home/home_node.html
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 434/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2023-03-14, 23:56   

darek 61 napisał/a:
cytat z artykułu
Jaka jest praktyka? Brak jest doniesień o karach nakładanych przez policję czy GITD za jazdę kamperami powyżej 80 km/h (oczywiście tam, gdzie wolno tak jeździć osobówkami) – wygląda więc na to, że polskie służby nadzorujące ruch drogowy przyjęły taką interpretację przepisów.


Tak było , jest i będzie. Problem ograniczenia prędkości dla kamperów nigdy w rzeczywistości nie istniał i jest to jedynie problem wirtualny przywoływany czasami ..... co ciekawe ..... przez właścicieli kamperów powyżej 3,5t ...... pewnie z zazdrości :haha:

Jeśli w Polsce, w której ryzykujemy punktami karnymi problemu nie ma to tym bardziej nie ma go za granicą .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 126/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2023-03-15, 07:35   

joko napisał/a:
darek 61 napisał/a:
cytat z artykułu
Jaka jest praktyka? Brak jest doniesień o karach nakładanych przez policję czy GITD za jazdę kamperami powyżej 80 km/h (oczywiście tam, gdzie wolno tak jeździć osobówkami) – wygląda więc na to, że polskie służby nadzorujące ruch drogowy przyjęły taką interpretację przepisów.


Tak było , jest i będzie. Problem ograniczenia prędkości dla kamperów nigdy w rzeczywistości nie istniał i jest to jedynie problem wirtualny przywoływany czasami ..... co ciekawe ..... przez właścicieli kamperów powyżej 3,5t ...... pewnie z zazdrości :haha:

Jeśli w Polsce, w której ryzykujemy punktami karnymi problemu nie ma to tym bardziej nie ma go za granicą .


a nie przychodzi Ci do głowy, że auta ze styropianu, listewek i cienkiego plastisu (ew blaszki na puszki do piwa) rozpadają się jak domek z kart w razie byle dzwonu, ale to tak na marginesie przepisów i ich genezy.

każdy ma swoje przekonania - jakie chce - ba nawet nadwagowy kamper jawi się jako: żaden problem ;)
Cicho wiem, sam mam jednego do 3.5 i dopóki do niego nie wsiądę to się nawet mieści w tym 3.5 ale tylko dopóki

To, że służby nie reagują... przeciętny ze "służby" po prostu nie bierze na co dzień pod uwagę tej części przepisów, ba większość z nich nawet tego nie ogarnia.
Ale ci co likwidują wypadki wiedzą, biegli wiedzą, pewnie i diabli wiedzą...
:)
a diabeł podobno grasuje w szczegółach :spoko

ciągnik rolniczy też ma określoną w przepisach V-max. Czy to, że są ciągniki które mogą fabrycznie jechać znacznie szybciej zwalnia je z przepisu podstawowego?
No nie.

Problemem jest to co określa DR
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Ostatnio zmieniony przez bert 2023-03-15, 07:49, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 126/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2023-03-15, 07:38   

Cyryl napisał/a:
bert napisał/a:
Matheus napisał/a:
https://40ton.net/navara-holowala-vivaro-przez-pol-europy-ta-kontrola-mogla-zaskoczyc-obie-strony/


niech ktoś wskaże jaki przepis powiada, że hol ma mieć homologację, nawet w Niemczech...


musisz spytać w Federalnym Urzędzie Transportu Towarowego (BAG) w Muster.

https://www.balm.bund.de/DE/Home/home_node.html


wolę nie... brzydzę się urzędami, korespondencja z nimi mi uwłacza ;)
a poza tym po niemcowni jeżdżę z rzadka, bo i po co. Za to znam (+ tamtejsze forum też) takich co za swoimi ciężarówkami holują różne sprzęta).
Tam utrzymują, że nie ma podstawy.
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 300/13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-03-15, 13:59   

no tak, ale nie masz pewności na wiążącą odpowiedź.

więc albo brzydzisz się i jesteś w niewiedzy, albo zasięgasz pewnej informacji przełamując obrzydzenie.

moim zdaniem tamtejsze fora są tak samo wiarygodne jak nasze. może być to prawda, może nie.

ale zawsze możesz tam zadać to samo pytanie, czekam na odpowiedź z zainteresowaniem, bo choć po Niemczech teraz jeżdżę rzadko i nie mam nic do holowania, to ciekawi mnie odpowiedź.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 328/454
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2023-03-15, 17:28   

To tak wracając do tytułu wątku... :roll:

Dla rozwiania wątpliwości, czy można, czy nie można, znalazłem akurat artykuł na ten temat.
Link do materiałów źródłowych tekst i grafikę skopiowałem dla potomnych, by nie zaginął w czeluściach netu za jakiś czas.
Wnioski chyba nasuwają się same :diabelski_usmiech
:spoko




AutoŚwiat napisał/a:
Opel Vivaro na czas transportu stał się... przyczepką

Chociaż niemieccy policjanci patrolujący autostrady widzieli w życiu różne nietypowe sytuacje i rozwiązania stosowane przez kierowców, to jednak ten przypadek raczej zaskoczył także ich. Jak się okazało, kierowca Nissana Navary jechał z doczepionym Oplem Vivaro, który holowany był za pomocą dyszla domowej roboty.
Na autostradzie A38 niemieccy policjanci zatrzymali do kontroli Nissana Navarę. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że pickup holował dużego Opla Vivaro. Funkcjonariuszy zaskoczyło to, że niemieckie auto nie zostało umieszczone na przyczepie, ale samo pełniło jej rolę.
Już po przyjrzeniu się temu nietypowemu zestawowi na jaw wyszło, że Vivaro był przymocowany do haka w Nissanie za pomocą dyszla domowej roboty. Co więcej, z tyłu Opla umieszczono bagażnik rowerowy, którego zadaniem było jedynie pełnienie funkcji tylnego oświetlenia — wiązka elektryczna poprowadzona była od złącza w Nissanie aż do bagażnika rowerowego.
Jak można się domyślać, niemieccy policjanci nie znaleźli zrozumienia dla innowacyjnej konstrukcji i wstrzymali transport Opla Vivaro, który rozpoczął się w Wielkiej Brytanii, a miał zakończyć się w Ukrainie. Mundurowi mieli zastrzeżenia m.in. do braku hamulca najazdowego i stabilności całego zestawu. W efekcie transport zakończył swoją podróż w strefie serwisowej Eichsfeld Süd. Z kolei kierowca musiał wpłacić kaucję i pomyśleć o zorganizowaniu transportu zgodnego z przepisami.

Materiały graficzne i cytowany tekst pochodzą ze strony: auto-swiat.pl

1.png
Plik ściągnięto 1 raz(y) 588,99 KB

2.png
Plik ściągnięto 2 raz(y) 735,61 KB

_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 300/13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-03-15, 17:36   

to jest ten sam tekst co wcześniej przytoczony z 40ton.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***