Benimar Tessoro 442 NK - dlaczego padło na niego |
Autor |
Wiadomość |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 180/132 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2022-10-23, 13:24
|
|
|
To jednak mój dwudziestoletni wielbłąd ma większy garaż
Wkładam cztery bez obracania kierownic
Tylko to sporadyczne extremum ; normalnie jadą dwa + kajak + SUP
20171104_124236.jpg
|
|
Plik ściągnięto 6 raz(y) 183,12 KB |
|
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 446/329 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2022-10-23, 15:18
|
|
|
MILUŚ napisał/a: |
Wkładam cztery bez obracania kierownic
|
Twoje nie są MTB |
|
|
|
|
Kondziorro
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Benimar Tesorro 442 NK
Dołączył: 09 Wrz 2022 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-10-25, 12:15
|
|
|
W szafie była tylko jedna półka i drążek na wieszaki, dorobiłem dwie dodatkowe półki a drążek przeniosłem nizej aby dalej służył do wieszania ubrań.
20221022_164331.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,47 MB |
20221022_164251.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 1,27 MB |
|
|
|
|
|
Kondziorro
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Benimar Tesorro 442 NK
Dołączył: 09 Wrz 2022 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-11-07, 20:48
|
|
|
marcincin napisał/a: | I jeszcze jeden patent - zasłona zimowa kabiny. Uszyliśmy (zleciliśmy uszycie) z grubego materiału zasłony o wy miarach 180x350. Sprawdziła się na tegorocznym wyjeździe. Zasłona na zdjęciu nie jest dobrze naciągnięta - to było zdjęcie poglądowe dla żony jak ją przymierzałem pierwszy raz. W normalnym użytkowaniu nie ma takich falbanek jak na załączonym zdjęciu. Docelowo pewnie zakupię profesjonalną osłonę zewnętrzną na okna, drzwi i komorę silnika. Ta zasłona sprawdza się na krótkich postojach - jednorazowy nocleg pod stokiem, czy nocleg gdzieś w drodze. |
Zastanawiam się nad taką kotarą chroniącą część mieszkalną przed wychładzaniem. Z jakiegoś materiału najlepiej uszyć? |
|
|
|
|
marcincin
zaawansowany
Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 45/34 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-11-08, 17:07
|
|
|
Materiał kupiliśmy w leroy'u - był cięty z beli z tego co pamiętam - oryginalne zastosowanie to zasłony pokojowe. Materiał z drugiej strony jest "podgumowany" - nie przepuszcza światła i powietrza - dobrze sprawdza się jako membrana izolująca część zimną od części mieszkalnej. |
_________________ Marcincin
|
|
|
|
|
thelv
początkujący forumowicz
Dołączył: 29 Cze 2014
|
Wysłany: 2023-04-15, 07:22
|
|
|
marcincin napisał/a: | Bania napisał/a: | Witam,
Jestem na etapie oczekiwania na przyjazd 442. Chciałem dobrać akumulator do części mieszkalnej. Mam ogromną prośbę czy mógłbyś zmierzyć skrzynię pod siedzeniem jaki wymiar akumulatora tam wejdzie? Sprzedawca mówi że max 35 długi na 19 wysoki. Ciężko jest dobrać coś o większej pojemności żeby tam pasowało dlatego potrzebny jest mi dokładny wymiar do milimetra żeby klapa się zamknęła. Niestety nie stoi obecnie żaden nowy na salonie ani nie znalazłem info w specyfikacji. |
18.5 x 36.5 x 12 (sz x dl x wys). Mój obecny 90Ah ma wysokość ok 17cm. 19 wejdzie na styk. Zawsze można skrzynkę usunąć i zamiast niej dać coś pod sam akumulator. Bez skrzynki można pokombinować z dłuższym aku, ale bez demontażu siedzenia to nie mogę sprawdzić ile jest zapasu. Nie rozumiem o jakiej klapie napisałeś. Aku nie jest zamykany od góry - ograniczeniem jest wysokość obrotnicy siedzenia. |
A czy ma znaczenie czy plus będzie z lewej czy z prawej strony akumulatora? Rozważam zakup poniższego Lifepo4, ale na kampera jeszcze czekam i nie mam jak sprawdzić możliwego podłączenia?
https://carbonzorro.com/pl/products/100ah-akumulator-lifepo4-12-8v-ultimatron-1322.html |
|
|
|
|
WaldekR
stary wyga
Twój sprzęt: Challenger/Ducato/98
Nazwa załogi: Waldek i Wiesia
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2022 Piwa: 19/54 Skąd: Przasnysz oklice
|
Wysłany: 2023-04-15, 08:58
|
|
|
Jeżeli przewody przyłączeniowe są z zapasem aby można było je zamienić miejscami to żaden problem. W Twojej sytuacji tego nie sprawdzisz dokąd domek nie dojedzie. |
|
|
|
|
orkaaa
weteran
Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Otrzymał 47 piw(a) Skąd: kielce
|
Wysłany: 2023-04-15, 09:26
|
|
|
Teoretycznie nie ma znaczenia jak stoi akumulator / lifepo4/. Podstawowe pytanie jest inne. Jak idą oryginalne kable, i czy są na tyle długie by założone na krzyż wystarczyły.
Nie myśl tyko czy się tam zmieści. Musisz określić, po co Ci ten akumulator i jakie planujesz urządzenia elektryczne. Czy będziesz miał ładowarkę dc dc czy planujesz przetwornicę itd.
To wszystko ważne od samego początku bo może warto od razu przedłużyć przewody zasilające. I jeszcze jedno nie ma sensu kupować 100 Ah. Mało prądu i kiepskie bardzo parametry. Wskazany przez Ciebie model /20 A wejścia/, bez ładowarki dc dc nie będzie ładowany przez alternator. Z kolei prąd wyjścia 50 A uniemożliwia w praktyce zastosowanie mocniejszej przetwornicy. Za te pieniądze można samemu złożyć cały akumulator pod wymiar albo dołożyć kasy kupić 200 Ah z mocnym bms i zmienić miejsce akumulatora przedłużając przewody zasilające. |
|
|
|
|
thelv
początkujący forumowicz
Dołączył: 29 Cze 2014
|
Wysłany: 2023-04-15, 21:09
|
|
|
dzięki za porady; nie mam kompetencji ani czasu żeby budować sobie samemu akumulator; szukam akumulatora lekkiego do typowego zastosowania w alkowie (pompa wody, oświetlenie led, łądowanie USB, może dokupię przetwornice żeby ładować laptopa, może wstawię wtedy ekspres do kawy o mocy 1450W);
jako laik rozumiem opis tego aku, że daje 1920 W mocy ciągłej to powinno wystarczyć do tego co napisałem powyżej;
dla mnie główna zaleta tego aku to jego masa niecałe 13 kg;
nie rozumiem dlaczego nowoczesny energoblok nie zapewni ładowania tego aku z alternatora? |
|
|
|
|
orkaaa
weteran
Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Otrzymał 47 piw(a) Skąd: kielce
|
Wysłany: 2023-04-15, 23:02
|
|
|
Po pierwsze . Twój bms przyjmuje max 50 A. Alternator daje np 60 A. Wówczas bms odcina ładowanie.
Po drugie. Jeżeli masz inteligentny alternator to on po naładowaniu samochodowego automatycznie ogranicza dalsze ładowanie czyli w praktyce nie ma ładowania z alternatora. Nie wiem czy Twój energoblok ma ładowarkę dc dc. Raczej wątpię bo gdyby miał to fabrycznie wsadzaliby lifepo4. Niektórzy producenci dorzucają ładowarki dc dc i tu trzeba znać jej parametry.
Źle obliczyłeś moc prądu z Twojego akumulatora. 100 A to max 1200 wat i to chwilowo. Zaraz po tym bms odetnie zasilanie. Więc zapomnij o ekspresie. Dlatego sugestia kupuj 200 A z dobrym bms 100/200 dołożysz grube przewody na przedłużenie zasilania i wsadź go w dolną szafkę. Kupisz przetwornice 2000/4000 pełny sinus i wówczas pociągnie ekspres, suszarkę do włosów itd. Mnie tez się na początku wydawało że kwas wystarczy i wszystko na 12 V. Ale apetyt rósł i na szczęście sam składałem lifepo4 więc mogłem dowolnie wymieniać podzespoły pod nowe elektryczne potrzeby. |
|
|
|
|
rjas
stary wyga
Twój sprzęt: Chausson 720 Titanium
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Piwa: 21/12 Skąd: Przybysławice/Kraków
|
Wysłany: 2023-04-16, 21:34
|
|
|
thelv napisał/a: | ale na kampera jeszcze czekam i nie mam jak sprawdzić możliwego podłączenia? |
Podaj na jakim podwoziu będzie Twój kamper i jaka zabudowa i na pewno ktoś podpowie jak z kablami. |
_________________ Nasz pierwszy którym cieszy się ktoś inny
|
|
|
|
|
marcincin
zaawansowany
Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 45/34 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2023-04-16, 23:56
|
|
|
W fordach pod siedzeniem pasażera mieszczą się dwa akumulatory 95Ah (ja miałem dwie osobne plastikowe skrzynki - jedna była zajęta przez akumulator kwasowy - druga pusta na dodatkowy akumulator - otrzymałem w pakiecie zimowym dodatkowe przewody połaczeniowe do drugiego akumulatora. Po zakupie LiFePO4 z dwóch skrzynek zrobiłem jedną (wyciąłem przylegające boki i położyłem akumulator na boku ponieważ był wyższy od kwasowego i pionowo mi się nie mieścił. Kładąc akumulator na boku nie ma znaczenia jak są rozłożone plus i minus - zawsze można go obrócić i położyć na drugim boku.
orkaaa napisał/a: |
Po pierwsze . Twój bms przyjmuje max 50 A. Alternator daje np 60 A. Wówczas bms odcina ładowanie.
Po drugie. Jeżeli masz inteligentny alternator to on po naładowaniu samochodowego automatycznie ogranicza dalsze ładowanie czyli w praktyce nie ma ładowania z alternatora. Nie wiem czy Twój energoblok ma ładowarkę dc dc. Raczej wątpię bo gdyby miał to fabrycznie wsadzaliby lifepo4. Niektórzy producenci dorzucają ładowarki dc dc i tu trzeba znać jej parametry.
Źle obliczyłeś moc prądu z Twojego akumulatora. 100 A to max 1200 wat i to chwilowo. Zaraz po tym bms odetnie zasilanie. Więc zapomnij o ekspresie. Dlatego sugestia kupuj 200 A z dobrym bms 100/200 dołożysz grube przewody na przedłużenie zasilania i wsadź go w dolną szafkę. Kupisz przetwornice 2000/4000 pełny sinus i wówczas pociągnie ekspres, suszarkę do włosów itd. Mnie tez się na początku wydawało że kwas wystarczy i wszystko na 12 V. Ale apetyt rósł i na szczęście sam składałem lifepo4 więc mogłem dowolnie wymieniać podzespoły pod nowe elektryczne potrzeby. |
Orkaa a gdzie Ty wyczytałeś, że akumulator z linka ma ograniczenie na prąd wyjściowy do 50A? Ja nie znalazłem takiej informacji. Jest określona moc ciągła 1920 W co daje 150A - więc ekspres 1500W powinien pociągnąć.
Prąd ładowania można ograniczyć dodatkową linką za kilkanaście PLN (odpowiednio dobraną) - ja ograniczyłem do max 30A - dodają takie ograniczenie BMS nie będzie odcinał przy ładowaniu. Inteligentny alternator może mieć znaczenie - tutaj bez danych "widelca" nic nie doradzę.
Jeśli planujesz zimowe kamperowanie to ja bym jednak poszukał większe aku - 150-200Ah. Na letnie wyjazdy bez bez jakiś dużych odbiorników 100Ah wystarczy, ale jak planujesz w przyszłości ładować np rowery elektryczne to 150-200 jest dobrym wyborem - wszystko zależy od tego z jakich odbiorników będziesz korzystał. |
_________________ Marcincin
|
|
|
|
|
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 193/416 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-04-17, 06:25
|
|
|
Tu masz lifepo4 o małych wymiarach, standardowo wkładają bms 120A jeśli poprosisz mogą zamontować większy, akumulator zbliżonych wymiarami do kwasiakow powinien wejść w jego miejsce, słupki + - umieszczone z jednego boku
https://www.olx.pl/d/ofer...D5-IDSy7Ka.html
Screenshot_20230417_062553.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 79,23 KB |
|
_________________ komplet |
|
|
|
|
Kondziorro
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Benimar Tesorro 442 NK
Dołączył: 09 Wrz 2022 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2024-02-19, 20:32
|
|
|
Hej. W Benimarach wersji NK jest montowany fabrycznie panel 140W. Ma ktoś pełną specyfikacje tego panela? Chcę zamontować drugi taki ale fachowiec który ma to montować powiedział ze musi znać pełną specyfikacje bo nie wie czy fabrycznie montowany w Benimarze kontroler Redac obsłuzy dwa panele. |
|
|
|
|
suzu4x4
zaawansowany
Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 13/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2024-02-21, 18:05
|
|
|
Kondziorro napisał/a: | Hej. W Benimarach wersji NK jest montowany fabrycznie panel 140W. Ma ktoś pełną specyfikacje tego panela? Chcę zamontować drugi taki ale fachowiec który ma to montować powiedział ze musi znać pełną specyfikacje bo nie wie czy fabrycznie montowany w Benimarze kontroler Redac obsłuzy dwa panele. |
a jaką masz gwarancje że nasze panele mają taką samą specyfikację jak Twój ? Producent mógł coś pozmieniać w trakcie produkcji w zależności od dostępności. Jeśli mnie pamięć nie myli to od dołu panelu jest naklejka z parametrami , trzeba wsunąć telefon pomiędzy dach i panel i zrobić zdjęcie tej naklejki powinno się udać.
Jeśli nie znajdziesz to mogę poszukać u siebie .
Jeżeli masz takiego samego Redarca jak mój (BCDC1240) to obsłuży nawet cztery takie panele bo ma limit 600W . Wszystko jest opisane dokładnie w dokumentacji którą można pobrać ze strony producenta :
https://www.redarcelectro...battery-charger
trzeba pamiętać że producent REDARCA zaleca równoległe podłączenie paneli , ja chciałem mieć panele podłączone szeregowo i z tego względu kupiłem VICTRONA i panele ładują mi przez VICTRONA a przez REDARCA tylko alternator , zwiększyłem przez to moc ładowania co pozwala szybciej ładować aku LiFePo4 .
Dodatkowo VICTRON ma łączność BT i aplikacje w której mogę przeglądać parametry i statystyki ładowania |
|
|
|
|
|