Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Hymer - Ducato I 88r - 5 bieg
Autor Wiadomość
tomekfff 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hymer B534 1988
Nazwa załogi: Ravel.Travel
Dołączył: 01 Gru 2021
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-06-30, 14:04   Hymer - Ducato I 88r - 5 bieg

Czołem,

No i stało się - padł piąty bieg - częsta przypadłość tego kampera.
Mimo że piątka była wrzucana powyżej 80kmh i zrzucana podczas jazdy w górę, to latka robią swoje.

Skrzynia biegów: 2HE95
Przełożenie: 43/33

Niestety części zamiennych brak - albo ja nie umiem ich znaleźć.
Dostępna jest jedynie część która ma ciut inne przełożenie 45/33 (2 zęby różnicy).

Facet od skrzyni tłumaczy to tak że będę szybciej jechał ale i będę miał mniejszą moc na 5tym biegu i zachowawczo woli mi nie radzić ... choć pod skórą czuje że chętnie by mnie wystawił za okno bo ma "prostsze" zlecenia.

Znalazłem też kowala co dorabia takie części, ale tu mnie wszyscy przestrzegają że nie będzie tanio.

Może ktoś z was ma większą wiedzę i może mi doradzić :) co z tym zrobić albo wie gdzie szukać części.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WaldekR 
stary wyga

Twój sprzęt: Challenger/Ducato/98
Nazwa załogi: Waldek i Wiesia
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2022
Piwa: 19/54
Skąd: Przasnysz oklice
Wysłany: 2023-06-30, 15:00   

Dorobieni koła zębatego jest pracochłonne a więc i drogie ale problem moim zdaniem tkwi w materiale z jakiego będzie koło.
Będzie z miększej stali to się szybko zużyje. Za twarda zużyje koło zdawcze. Gatunki stali z jakich są robione koła producenci skrzyń trzymają to w tajemnicy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tomekfff 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hymer B534 1988
Nazwa załogi: Ravel.Travel
Dołączył: 01 Gru 2021
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-07-01, 10:12   

A te 2 zęby w rozmiarze robią tak dużą różnicę?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WaldekR 
stary wyga

Twój sprzęt: Challenger/Ducato/98
Nazwa załogi: Waldek i Wiesia
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2022
Piwa: 19/54
Skąd: Przasnysz oklice
Wysłany: 2023-07-01, 10:59   

Ja bym wziął to gotowe koło jeżeli pasuje. Tym bardziej, że to rzadkość.
Te dwa zęby będą robić nie wielką różnicę. Najwyżej 5-tkę będziesz wrzucał przy troszkę większej prędkości. Moim zdaniem spadek mocy to może poczujesz przy jakichś większych górkach a nie po w miarę równym ternie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 328/457
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2023-07-13, 00:04   

tomekfff napisał/a:
Facet od skrzyni tłumaczy to tak że będę szybciej jechał ale i będę miał mniejszą moc na 5tym biegu

Miałem dokładnie ten sam problem i też wymieniłem na "szybką piątkę".
Bierz tą zębatkę +2 zęby bez zastanawiania, zdecydowanie lepiej się jeździło. Na 5 biegu nie potrzebujesz więcej mocy, szybciej się jedzie i było zdecydowanie ciszej w kabinie.
:spoko
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***