|
|
Ucieka ciśnienie z poduszki |
Autor |
Wiadomość |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 71/7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2023-11-05, 18:55 Ucieka ciśnienie z poduszki
|
|
|
Co jakiś czas muszę podpompować jedną poduszkę powietrzną. Mam nabite do 4 atm. i ta jedna po 2 tygodniach ma 2 atm. Wiem, że to w różnych miejscach może uciekać, ale zanim zabiorę się do rozbierania wszystkiego: może są jakieś newralgiczne punkty, z których powietrze ma zwyczaj uciekać najczęściej? Będę wiedział, od czego zacząć szukanie. |
|
|
|
|
aviator
zaawansowany
Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Sie 2017 Piwa: 20/99 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2023-11-05, 19:07
|
|
|
Też się bujałem z podobną sytuacją. Zacząłem od poduszki, później przewody i nic. W MTT system też poszli moją drogą aż doszli, że to zawór zwrotny w okolicach kompresora. |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) |
|
|
|
|
jacek2214
doświadczony pisarz
Nazwa załogi: sadza
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2021 Piwa: 2/2 Skąd: czluchow
|
Wysłany: 2023-11-05, 19:19
|
|
|
Na poczatek proponuje,wode z plynem do mycia naczyn,butelka z pompka i szukamy. |
_________________ Anita i Jacek |
|
|
|
|
Bogdaj
początkujący forumowicz
Dołączył: 09 Lip 2023 Piwa: 1/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 2023-11-06, 07:40
|
|
|
Kazik II napisał/a: | Co jakiś czas muszę podpompować jedną poduszkę powietrzną. Mam nabite do 4 atm. i ta jedna po 2 tygodniach ma 2 atm. |
Łacze się w bólu.
Ja muszę podpompować do moich 2 atm.przed kazdym wyjazdem, po jednym dniu postoju. Jakoś umyka mi ten problem przy moich wewnętrznych przegladach jak i tych robionych przez "fachowców". Trwa to już w sumie parę lat, a że nie jest to jakoś dramatycznie uciążliwe, wpadłem w rutynę. Przypomniałeś mi o moim problemie.
Przy okazji, podłącze się z pytaniem. Jak to jest, że część kamperowców ma poduszki pompowane do 4 atm. a cześć do 2 atm. Jako laik w tej sprawie, myślę sobie ze w samochodzie do 3,5t powinno być jednakowe ciśnienie w układzie, niezależnie od materiałów użytych do budowy miecha? |
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 71/7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2023-11-06, 10:36
|
|
|
Właściwie to nie wiem, dlaczego pompuję do 4 atm. Tyle było jak kupiłem i tyle daję.
U Ciebie musi być spora nieszczelność jak spada po jednym dniu i przy tak niewielkim ciśnieniu. Nawet przy zimowaniu uzupełniam ciśnienie aby kamper nie "siedział" cały czas na samych resorach.
Swoją drogą poprzednio miałem oldtimera z 1990 roku i było to samo, a nawet gorzej. Zrobiłem ryzykowny eksperyment i wpuściłem trochę piany ze spraju naprawczego przez wentyl po czym natychmiast podłączyłem kompresor i napompowałem do 4 atm. O dziwo nic się nie zatkało w układzie który natychmiast zrobił się szczelny. Teraz już nie chcę ryzykować ale jak chcesz, możesz spróbować. |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
Bogdaj
początkujący forumowicz
Dołączył: 09 Lip 2023 Piwa: 1/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 2023-11-06, 11:27
|
|
|
W moim układzie jest oryginalna instrukcja, max 2 at. Pomysł z uszczelniaczem do przemyślenia |
|
|
|
|
|
przemo.d
zaawansowany
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 15/60 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2023-11-06, 17:02
|
|
|
Zazwyczaj do jazdy zalecane ciśnienie jest 2,5.
Na postoju dla wypoziomowania beż różnicy.
Poduszka ma ta wadę, że im większe ciśnienie tym staje się twardsza i przez to do jazdy mniejsze ciśnienie jest bardziej komfortowe dla podróżujących i dla samej budy.
Zazwyczaj min. ciśnienie do jazdy to 2 bary czyli 2,5 jest takie zalecane do jazdy dla komfortu.
Co do uszczelniacza to musi być to zrobione z głową bo jak wiadomo powietrze cofa się podczas pracy poduszki i jak uszczelniacz dojdzie do bloku zaworów to koszty naprawy znacząco wzrosną
Pozdr. |
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2023-11-06, 20:15
|
|
|
Nie mam czasu pisać. Jeśli macie jakieś problemy z poduchami, to śmiało można do mnie zadzwonić. Podpowiem co i jak sprawdzić. Tak samo jak ktoś by potrzebował sobie zamontować takie wspomaganie zawieszenia, to również służę pomocą. Montujemy to na codzień i jesteśmy przedstawicielem MttSystem
Telefon macie na amwarsztat.pl Tu go nie podaje, bo nie chcę garnków i fotowoltaiki
Ps: dzwonić tylko w ludzkich godzinach. |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
yamah
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Sty 2019 Piwa: 258/106 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2023-11-06, 22:17
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Jeśli macie jakieś problemy z poduchami,. |
Muszę się umówić z tobą na przegląd moich poduch a podjechać gdyż stoi i mocy nabiera dla ciebie Johny za sugestie, odnośnie skrzyni biegów
[/list]
1.png
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 611,63 KB |
|
_________________ Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
olka411
początkujący forumowicz
Dołączyła: 16 Paź 2023 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2023-11-11, 11:13
|
|
|
to masz problem z poduszka powietrzna w kamperze, co? 😕 znam to. po pierwsze, warto sprawdzic polaczenia i zawory. to czeste miejsca, gdzie powietrze moze uciekac. szczegolnie zawory moga byc slabe punkty. 😉inne miejsce, to miejsca, gdzie poduszka laczy sie z ramą pojazdu. tam tez moze byc nieszczelnosc. warto tez sprawdzic, czy nie ma przetarc czy dziur na samej poduszce. czasami to male uszkodzenia, ale robią swoje.jesli masz dostep do mydla w plynie, to mozesz zrobic prosta sztuczke. zmieszaj wode z mydlem i posmaruj podejrzane miejsca. jak zobaczysz babelki, to znaczy, ze tam jest nieszczelnosc. 👍jesli to nie pomoze, to moze byc problem z samą poduszka. moze byc uszkodzona wewnetrznie. ale to juz wieksza robota, bo trzeba ja wyjac i dokladnie obejrzec. na koniec, sprawdz jeszcze, czy nie masz problemu z kompresorem czy systemem napełniania. czasami to on moze byc przyczyna, a nie sama poduszka. powodzenia! 🚐💨 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|