Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy czy stary?
Autor Wiadomość
LupekT
początkujący forumowicz

Dołączył: 12 Maj 2010
Wysłany: 2024-01-04, 22:48   Nowy czy stary?

Witam.
Mamy kampera marki Adria z 2009 roku, z silnikiem Fiat Ducato 2.3 96 kW MultiJet, Euro 4, bez filtra cząstek stałych (DPF), przebieg 280 000 km, jesteśmy pierwszymi właścicielami. Dotychczas nie mieliśmy większych problemów, regularnie serwisujemy pojazd, wymieniliśmy sprzęgło, rozrząd, alternator, auto jeździ bez problemów. Zastanawiamy się, czy nadal warto eksploatować kampera, czy też kupić nowego. Prosimy o porady, zwłaszcza od osób, które mają kampery na Ducacie z znacznie większymi przebiegami lub prowadzą usługi transportowe na Ducato. Czy warto nadal eksploatować taki pojazd w kontekście możliwych częstszych napraw? Nasz roczny przebieg to około 20 000 km po Europie, więc prawdopodobnie awarie mogą wystąpić za granicą. Jeśli rozważalibyśmy zakup nowego pojazdu, wchodzi w grę Fiat z silnikiem 2.2. Nie chcemy Citroenów, Peugeotów ani Fordów (ze względu na złe opinie). Jakie macie doświadczenia z nowymi Fiatami Ducato 2.2, czy były jakieś poważne naprawy. Czy posiada ktoś z Was ma ten pojazd z większym przebiem np. 100 000 km i może napisać o nim swoją opinię?
Dziękuję za odpowiedzi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-01-04, 23:05   

LupekT napisał/a:
Fiat z silnikiem 2.2. Nie chcemy Citroenów, Peugeotów
A czym one się wg Ciebie różnią? Skoro już masz takie wyrafinowane poglądy na solidność różnych marek, to najlepiej kup niemiecki. W końcu "Volkswagen ist gut maschinen" jak mówi ludowa mądrość. :wyszczerzony: A tak w ogóle model ducato z silnikiem 2,3 130 koni to był bardzo udany i trwały dostawczak. Ja bym przy nim pozostał.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LupekT
początkujący forumowicz

Dołączył: 12 Maj 2010
Wysłany: 2024-01-06, 18:55   

Dziękujemy za wszystkie odpowiedzi. Chciałbym zapytać również o jakość silnika w obecnych modelach Renault Master 2.3 104 kW Biturbo, ponieważ taki jest montowany w niektórych nowych kamperach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 186/411
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-01-06, 19:20   

LupekT napisał/a:
Dziękujemy za wszystkie odpowiedzi. Chciałbym zapytać również o jakość silnika w obecnych modelach Renault Master 2.3 104 kW Biturbo, ponieważ taki jest montowany w niektórych nowych kamperach.

Renówka ma dobre silniki większość jeździ w miedzynarodówce, alternatywą z niezłym silnikiem jest mercedes 2.0 oczczedzasz 15% na akcyzie, mercedesy montowane są do lepszych zabudów.
Że tak zapytam o jakiej marce zabudowy myślisz, skupienie się na samochodzie jest ok ale większe znaczenie ma zabudowa samochodu, rozbieżność ceny to nieraz 100% pomiędzy marką zabudowy np. Hymer a Ci :spoko
_________________
komplet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 454/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-01-07, 01:21   

Przebieg 280tys km to dla dostawczaków , zwłaszcza tzw. międzynarodówek , to nie jest nic wielkiego. Samochody jeżdżące w firmach transportowych robią podobny wynik w 2 lata ,a nawet szybciej i nie ma z nimi problemów , ale jest to trochę inna eksploatacja niż w przypadku kampera. Zrobić 280 tys km w dwa lata , głównie po autostradach , a w kilkanaście lat w sposób nie regularny to dwie różne sprawy.
Na stan samochodu większy wpływ ma jego wiek i sposób eksploatacji niż sam przebieg, a silnik nie jest największym z problemów.
Stary samochód jest problematyczny , a jego eksploatacja zwłaszcza w czasie długich i dalekich wyjazdów bywa ryzykowna.
Nowe zawsze jest lepsze niż stare , nawet jeśli panuje powszechna opinia , że nowe samochody są gorzej zrobione i bardziej awaryjne ...... i nawet pomimo tego, że w sumie jest to prawda ;)
Ducato 2,3 z 2009 r z pewnością było lepiej wykonane i wytrzymalsze niż obecnie produkowane .... ale to było w 2009r ..... dzisiaj te pojazdy są już "zmęczone" życiem nawet jak mają niskie przebiegi .
Dwuletnia międzynarodówka z przebiegiem 280tys km , zrobi bez problemu kolejne 280tys w następne dwa lata ..... co do kilkunastoletniego kampera mam juz poważne wątpliwości.

Kolejna sprawa to EURO 4. Na chwilę obecną jest to już w pewnych miejscach problem a za niedługi czas będzie to już problem znaczący.
Strefy czystego transportu, podatki zależne od normy emisji i temu podobne rzeczy w niedługim czasie staną się wyczuwalnie dotkliwe, a wtedy siła rzeczy pojazdy nie spełniające norm stracą mocno na wartości , lub staną się wręcz nie sprzedawalne.

Jeśli rozważasz zakup nowego , a w budżecie na jego zakup uwzględniasz kwotę jaką weźmiesz za starego, to ja na Twoim miejscu bym nie czekał i zrobił wymiankę póki stary trzyma jeszcze wartość.
Jeśli natomiast pieniądze nie są problemem, to poczekał bym jeszcze trochę , aż sytuacja się wyklaruje. Obecnie jesteśmy w takim dziwnym momencie przejściowym. Z jednej strony jest ogólnoświatowa tendencja do zero-emisyjności i idące za tym różne formy nacisku , a z drugiej nie ma jeszcze satysfakcjonującego rozwiązania zgodnego z tymi tendencjami (przynajmniej w temacie karawaningu) .
Kolejne 2,3 lata powinny dać odpowiedź , a w tym czasie możesz spokojnie dojechać staruszka :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Yans 
weteran
wielbiciel pieczonych pyrek, grilla i wędzenia


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Piwa: 106/1683
Skąd: Pobiedziska
Wysłany: 2024-01-07, 12:46   

Komplecik napisał/a:
Renówka ma dobre silniki większość jeździ w miedzynarodówce,


Mam inny pogląd na tą sprawę. Jeszcze niedawno miałem do czynienia z tymi silnikami w kilkudziesięciu oplach movano firmowej floty.Sprawa pierwsza, to przy długim rozstawie osi skręt jest fatalny. Zawieszenie średniej jakości. Co do silnika ,to kiepski jest osprzęt i elektryka,głównie połączenia.
Niejednokrotnie koledzy przy przebiegach nieprzekraczających 100 tyś. mieli wymieniane sprężarki (moja padła przy46 tyś.) rozruszniki i alternatory. Najbardziej uciążliwe są wieczne choinki na wyświetlaczu. Lub różne cuda na trasie.Mój ten pierwszy miał wieczne problemy z pracą tempomatu,wycieraczek,podczas jazdy szalały centralne zamki ,poduszki powietrzne,czujniki abs. Przy 30 tyś sobie spokojnie jechałem landówką, a samochodzik wysłał komunikat bym odpalał silnik przy wciśniętym sprzęgle i sobie zgasł... Kilka prób i nic...Poszedłem do lasu w wiadomym celu...A jak wróciłem,to odpaliłem i pojechałem dalej. Kolega z oddziału stanął na rondzie w środku miasta.Przyjechała laweta.Po kilku dniach na parkingu samochodzik odpalił i jeździ do dziś. Takich,lub podobnych zdarzeń było dość sporo. Dostałem innego i przy przebiegu 96 tysi pokazała się niewielka kałuża na środku kabiny,a po kilku dniach szaleństwo na desce . Okazało się,że konstruktorzy jakąś ważną sekcję sterowania umieścili pod odpływem klimy.Każde zapchanie powoduje zalanie słabo zabezpieczonej elektroniki. :gwm
Hamulce ,to osobny temat. Naszym zdaniem są kiepskie i dodatkowo szybko się zużywają, zapiekają tłoczki i linki.Można by tak długo ,ale ogólnie jeździłem Masterami,bliźniaczymi Movano gdzie były wymieniane max po przebiegu 180 tyś lub co 3 lata. Flotowiec stwierdził,że ma już dość. Poczeka na to co reprezentują najnowsze Movano na Fiacie.
Naszym zdaniem silniki są ogólnie mulaste. Przy dość pustym blaszaku ujdzie w tłoku, ale przy nawet średnim obciążeniu do wyprzedzania trzeba się zebrać. Kamper jest praktycznie cały czas obciążony.

Może na międzynarodowych trasach przeważają ale w kurierce i wśród kamperów to rzadkość... :spoko
_________________
Praca jest najgorszą formą spędzania wolnego czasu....

A każdy dzień jest raz w życiu...


Tomek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 454/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-01-07, 13:25   

Potwierdzam uwagi odnośnie Movano. Nie mam wprawdzie całej floty a tylko jedną sztukę , rocznik 2017 z aktualnym przebiegiem około 250 tys km ale większość przypadłości , które opisał Yans wystąpiła i u mnie. Samochód jest w wersji międzynarodowej (8-mio paletowa plandeka z kabiną sypialną) , ale w firmie używamy go lokalnie i dość okazjonalnie.
Promień skrętu porażka, turbina była regenerowana przy 170 tys km , notoryczne problemy z klimą, jak poślę kierowcę w dalszą trasę to mi dzwoni , że chyba coś z kołami bo huczy i piszczy jakby coś z hamulcami , a po powrocie okazuje się że wszystko ok. Przez długi okres samochodów zostawiał tłuste kleksy na kostce i dopiero za którymś razem mechanik wyczaił, że w gumowych wężach zbierał się olej (najpewniej z turbiny) i powolutku przeciekał na łączeniach.
Elektryka słaba, a jak się otworzy maskę to obraz nędzy i rozpaczy, wszystko pokorodowane , śruby, uchwyty, nawet serwo hamulca zgnite jakby 2 lata leżało w wodzie.

Jeżdzi się tym wprawdzie lepiej jak ducato (większy komfort), ale wytrzymałościowo porażka.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Misio 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Toskana 1,9 TD
Nazwa załogi: MisioKot
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 15 Maj 2010
Piwa: 743/1144
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-07, 13:25   

Takich problemów jak LupekT jest więcej. Też mamy taki i zastanawiam się co zrobią Rajcy z kamperami,. Czy zakwalifikują je jako samochody osobowe czy specjalne. Czy będziemy płacić więcej, czy lepiej teraz sprzedać starego i rozglądać za nowym? A jak za nowym, to co kupić? Jaka zabudowa i z którego roku? Może ktoś, coś...
Dzięki.
_________________
Pozdrawiamy - Danusia-Kotek i Henio-Misio

Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą...ks.Jan Twardowski
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***