Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Truma C 6002 AWARIA
Autor Wiadomość
antal 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Hymer B 514sl
Nazwa załogi: Ania i Jacek
Dołączył: 07 Gru 2013
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2024-02-01, 17:30   Truma C 6002 AWARIA

Witam wszystkich.
Mam pytanie do Szanownych Kolegów.
W czasie wyjazdu na Węgry padło ogrzewanie. Na początku zapaliła się czerwona lampka w sterowniku, a po kilku próbach uruchomienia wszystko zgasło i poczułem lekki swąd. Po powrocie oddałem samochód do serwisu gdzie stwierdzono uszkodzenie wentylatora spalinowego (załączam zdjęcie).Próbowali go naprawić wymieniając przepalone kondensatory , ale po próbie podłączenia ponownie uległy przepaleniu. Niestety nowa część jest niedostępna i serwis rozłożył ręce proponując wymianę na nowe urządzenie .Może ktoś z Kolegów wie ,gdzie tą część można naprawić? Znalazłem jedynie firmę w UK (kraj spoza Unii ,kłopot z płatnością i wysyłką )-może da się gdzieś bliżej?
Będę wdzięczny za pomoc.
Jacek
https://www.ebay.pl/itm/1...ABk9SR5b9jtWsYw

PHOTO-2024-01-31-11-21-20.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 153,95 KB

PHOTO-2024-01-31-11-20-57.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 175,38 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-02-01, 18:25   

A skąd pewność, że to uległ uszkodzeniu wentylator a nie płytka sterująca? Ja miałem podobną awarię, ale to była właśnie elektronika wentylatora a nie sam wentylator. Jest w mieście Biskupice dobry fachowiec od tych spraw. Znajdę namiary to podam.
O i właśnie znalazłem: Serwis :yay:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
antal 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Hymer B 514sl
Nazwa załogi: Ania i Jacek
Dołączył: 07 Gru 2013
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2024-02-01, 18:40   

Serwis stwierdził ,że uszkodzeniu uległa widoczna zielona płytka sterująca.Dziękuję za pomoc-jutro spróbuję tam zadzwonić ale nie mam pewności czy to jest jedyna usterka.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2024-02-01, 21:11   

Na forum jest kolega o nicku Mirekmat.
Wiem, że ma tych płytek trochę-uszkodzonych. Możliwe, że wie, gdzie można nabyć nową.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
antal 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Hymer B 514sl
Nazwa załogi: Ania i Jacek
Dołączył: 07 Gru 2013
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2024-02-01, 21:16   

Dzięki.Będę próbował.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-02-02, 11:11   

antal napisał/a:
Serwis stwierdził ,że uszkodzeniu uległa widoczna zielona płytka sterująca.Dziękuję za pomoc-jutro spróbuję tam zadzwonić ale nie mam pewności czy to jest jedyna usterka.

Awarie tych płytek to zdaje się typowa rzecz w Trumach. Serwis w Biskupicach powinien to na prawić bo się na tym zna. Nową można kupić ale to spore koszty.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekR 
trochę już popisał


Twój sprzęt: J5 Burstner 1.9TD '91
Dołączył: 21 Sie 2023
Piwa: 7/3
Skąd: Włóki/Świdnica
Wysłany: 2024-02-02, 13:25   

Nie miałem styczności z tym urządzeniem, ale idąc tropem.
Widać że było mocno ryte na płytce, a wymieniane były mosfety.
Czy próbowałeś podać ręcznie 12V na styki silnika ?
Stawiam że jest to zwykły silnik szczotkowy, może zachodzić sytuacja gdzie w konkretnym jednym położeniu występuje zwarcie na silniku, które pali właśnie mosfety. Może to być uszkodzenie komutatora, zwarcie powodowane sprężynką ze zyżytej szczotki, wewnętrzne zwarcie uzwojenia.
Jeżeli praca silnika będzie wyraźnie odbiegała od normy, to tutaj jest problem.
Jeżeli silnik będzie sprawny, to szukać trzeba na płytce. Wymieniłbym jeszcze raz mosfety i podłączył inny mały silniczek 12V i sprawdził jaka będzie reakcja.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
antal 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Hymer B 514sl
Nazwa załogi: Ania i Jacek
Dołączył: 07 Gru 2013
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2024-02-02, 17:34   

Dziękuję wszystkim za pomoc.Po rozmowie telefonicznej element wysłałem do Biskupic.
Niestety na elektronice się nie znam.
Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-02-03, 18:38   

TomekR napisał/a:
Nie miałem styczności z tym urządzeniem, ale idąc tropem.
Widać że było mocno ryte na płytce, a wymieniane były mosfety.
Czy próbowałeś podać ręcznie 12V na styki silnika ?
Stawiam że jest to zwykły silnik szczotkowy, może zachodzić sytuacja gdzie w konkretnym jednym położeniu występuje zwarcie na silniku, które pali właśnie mosfety. Może to być uszkodzenie komutatora, zwarcie powodowane sprężynką ze zyżytej szczotki, wewnętrzne zwarcie uzwojenia.
Jeżeli praca silnika będzie wyraźnie odbiegała od normy, to tutaj jest problem.
Jeżeli silnik będzie sprawny, to szukać trzeba na płytce. Wymieniłbym jeszcze raz mosfety i podłączył inny mały silniczek 12V i sprawdził jaka będzie reakcja.

Tam jest silnik bezstykowy sterowany elektronicznie. Więc nic z tego, bez płytki nie pochodzi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekR 
trochę już popisał


Twój sprzęt: J5 Burstner 1.9TD '91
Dołączył: 21 Sie 2023
Piwa: 7/3
Skąd: Włóki/Świdnica
Wysłany: 2024-02-03, 21:55   

Kazik II napisał/a:

Tam jest silnik bezstykowy sterowany elektronicznie. Więc nic z tego, bez płytki nie pochodzi.


No to klops. Chociaż ja widzę tam dwa wyprowadzenia, chyba że śruby służą za kolejne. Ciężko stwierdzić nie mając tego w ręku. Ale autor oddał sprzęt do fachowca, tam na pewno to ogarną.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
antal 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Hymer B 514sl
Nazwa załogi: Ania i Jacek
Dołączył: 07 Gru 2013
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2024-02-29, 20:18   

Witam ponownie, serwis w Biskupicach sprawdził się na medal.Kazik II jeszcze raz dziękuję za kontakt. Stawiam :pifko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***