|
|
Campervan Ducato II Rolex |
Autor |
Wiadomość |
Rudiger
trochę już popisał
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2023 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: z warsztatu
|
Wysłany: 2024-03-27, 00:15
|
|
|
Wcześniej trzeba było wykonać kilka dodatkowych żeber z giętej i klejonej sklejki - aby usztywnić przestrzeń pod ścianę łazienki. Bo nie było do czego jej kręcić.
Podobna paroizolacja została zrobiona na suficie. Zaklejone zostały także wszystkie otwory technologiczne w profilach - od strony przestrzeni użytkowej.
Elementy drewniane wklejane i montowane w nadwozie - impregnowane od grzyba. Sklejki ścienne i sufitowe impregnowane lakierem.
Myślę, że będzie OK.
duca133.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 603,81 KB |
duca131.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 555,05 KB |
|
|
|
|
|
Rudiger
trochę już popisał
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2023 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: z warsztatu
|
Wysłany: 2024-04-16, 21:40
|
|
|
Panowie potrzebna mi jest wasza opinia - z praktyki. Jaką rzeczywistą efektywność w stosunku do deklarowanej mocy w piku mają panele fotowoltaiczne? Pytam bo mam na dachu 2x140W, teoretycznie 280 zatem a na razie (wiem - kwiecień dopiero) mogę z nich wycisnąć max 185W.
I drugie pytanie - będę jeszcze dokładał 1 panel na dachu. Są na allegro panele w technologi Shingled, dość wydajne mocowo i nieduże. Warte to coś czy to czary-mary? |
|
|
|
|
maro88pl
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
Dołączył: 11 Lis 2023 Piwa: 12/20 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2024-04-17, 06:51
|
|
|
A nie lepiej zamiast kilku mniejszych dać jeden większy panel (oszczędność miejsca na dachu i wagi)?
Ja w weekend na swoim Kaczorku montowałem ten:
https://suntrack.pl/panele-fotowoltaiczne/3257-elektrownia-sloneczna.html
Jutro ruszam w Bieszczady (pół na dziko - pół na kempingu) więc będę mógł dać znać co do jego realnych możliwości. Do jego obsługi mam regulator Victrona więc będę mógł po wyjeździe podzielić się zrzutami z apki na temat jego wydajności w kwietniowych warunkach. |
|
|
|
|
|
Rudiger
trochę już popisał
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2023 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: z warsztatu
|
Wysłany: 2024-04-17, 07:52
|
|
|
Jakoś wtedy nie mogłem wymiarami dopasować pojedynczego i dałem 2 obok siebie. W przedniej części. A teraz dołożę na końcu dachu (na dachu mam też okno 28x28 i 70x50) mały 75-100W.
Ale...link który wstawiłeś właściwie odpowiedział na moje pytanie. Twój panel ma 410W w piku (STC) ale w bardziej rzeczywistym oświetleniu (NOCT) ma już 310W. Czyli 75%. I tyle pewnie uzyskasz w rzeczywistości.
Czyli u mnie z 280W będzie 210W max. I tyle pewnie w szczycie lata wyduszę z tych szkiełek. |
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2024-04-17, 22:45
|
|
|
185 z 280, na lezaco w kwietniu to bardzo dobry wynik. Mozesz się nie stresować.
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
Rudiger
trochę już popisał
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2023 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: z warsztatu
|
Wysłany: 2024-04-21, 20:05
|
|
|
No to będę testował latem jeszcze. Na razie przerobię ładowanie baterii pokładowych z alternatora na ręczne sterowanie, z przekaźnikiem.. Bo ten załącznik automatyczny to jakaś bzdura...
Kupiłem przekaźnik Cargo 100A. Wykonanie zasadniczo solidne - styk wykonawczy o średnicy 5mm. Cewka elektromagnesu pobiera 0,45A co przekłada się na znaczne nagrzewanie całego przekaźnika - bez przewodzenia jakiegokolwiek prądu styki przyłączeniowe nagrzewają się po paru godzinach do temperatury ponad 70st, a samo uzwojenie do ok 95st C. Kwestia czy w dłuższym okresie drut uzwojenia wytrzyma taką próbę
przekaźnik.jpg
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 267,72 KB |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|