Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika w Ducato I
Autor Wiadomość
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2024-03-12, 10:13   

majsterus napisał/a:
Ten mechanizm się nie sprawdzi. Tutaj musi być sztywna pokrywa.

Lepsza byłaby gruba stal nierdzewna i gumowa uszczelka odporna na olej. Tak jak pisałem - zrobiłem zaślepkę z tego, co miałem. Jak będzie puszczać, to będę poprawiał. Może na zdjęciu nie widać, ale zaślepka jest z 4mm blachy, która jest dość sztywna.
Dzięki za czujność.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2024-03-12, 11:51   

To jest silnik, drgania i miejsce gubienia oleju, a wycieczka urlopowa to nie miejsce i czas na testy :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-03-12, 21:27   

Rumburak napisał/a:
Dziękuję za troskę. 6 lat jeździłem bez wspomagania i zdecydowałem, że nie chcę tego zmieniać.


ja pierwsze dwadzieścia parę lat swego życia żyłem bez żony, też mogłem tego nie zmieniać.

Rumburak napisał/a:
Może na zdjęciu nie widać, ale zaślepka jest z 4mm blachy, która jest dość sztywna.
Dzięki za czujność.


ja bym zrobił jakieś przetłoczenie, aby zwiększyć sztywność, coś w tym rodzaju:

images.jpg
Plik ściągnięto 700 raz(y) 2,93 KB

_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2024-03-13, 15:03   

Chcesz coś zrobić po swojemu? Nie pozwolą Ci :lol: Byłem na złomowisku, na który przywożą odpady poprodukcyjne z nierdzewki i kwasówki... po prostu Eldorado. :wyszczerzony: Znalazłem idealny kawałek gruby na 8mm. Także dziękuję chłopaki, że mi pracy dołożyliście... Będzie zaślepka z nierdzewki.

IMG_20240313_125110.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 1,85 MB

IMG_20240313_145022.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 609,55 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2024-03-13, 21:27   

Gotowe :ok

zaslepka.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 514,57 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
SZEJK 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Dukato 2,8 JTD BAVARIA
Nazwa załogi: Grab Klan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Piwa: 204/261
Skąd: Dębica
Wysłany: 2024-03-13, 21:51   

Szybki jesteś :shock:

Zimne leci jak nic :pifko
_________________
Pozdrawiam SZEJK

Ten co zna swoją wartość, nigdy nie będzie niszczył innych, by budować siebie.
Dr. Mateusz Grzesiak

Moje poprzednie i aktualna karawana:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-03-14, 07:17   

Rumburak napisał/a:
Chcesz coś zrobić po swojemu? Nie pozwolą Ci...


w swoim aucie rób co chcesz, nie pozwolę w moim.

każdy ma inne zdanie.

z zaciekawieniem śledzę Twoją przeprawę z pojazdem, większość zrobiłbym tak samo, parę rzeczy inaczej.

zobaczymy co dalej i jakie będzie efekt.

najbardziej mnie interesuje czy rezultat będzie zgodny z oczekiwaniami i czy był wart takiego nakładu sił.
ale to też jest bardzo subiektywne, bo są ludzie którym dużą satysfakcję daje samo grzebanie w samochodzie.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2024-03-14, 19:45   

No, a wyfrezowanie na oring w pokrywce jest??
Ja bym zrobił :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2024-03-27, 14:43   

Będzie potrzebna redukcja 60/68 mm do zmontowania z dwóch kawałków dolotu od filtra powietrza do turbiny. Z rury nierdzewnej 60x2 udało mi się zrobić coś takiego... co najwyżej skrócę na wymiar.

12a.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 614,05 KB

13a.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 397,68 KB

15a.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 501,24 KB

16a.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 592,07 KB

17a.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 564,02 KB

18a.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1019,86 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-03-27, 18:36   

tyle żelastwa dodasz, ale czy ten silnik to uciągnie?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2024-04-17, 11:18   

W poniedziałek ostatni raz stary silnik zaterkotał... Odpalił po zimie od pierwszego obrotu, aż żal było go wyciągać. No więc tak: w poniedziałek udało się wyciągnąć silnik i wymontować z niego podstawę filtra oleju. Na drugim zdjęciu oba silniki, ten pierwszy to 2.8idtd.

11a.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 802,14 KB

11b.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 1,06 MB

Ostatnio zmieniony przez Rumburak 2024-04-18, 15:58, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2024-04-17, 11:29   

We wtorek przedłużyłem wszystkie kable od czujników, przymierzyłem podstawę filtra oleju do nowego silnika. Wszystko pasuje. Czujniki temperatury - 2 sztuki, zamienione ze strego silnika. Około 15:00 we wtorek silnik zawisł na zmodyfikowanej prawej poduszce i nowym wsporniku od skrzyni biegów. Wszystko bez problemu zmontowane bez zbędnych naprężeń. Problemem jest mały luz, a w zasadzie jego brak, nad gruszką sterującą zaworem upustowym na turbinie i mocowania linek biegów, które wchodzą w kolizję z wężami paliwa od wlewu do zbiornika. Właśnie dzisiaj z tym walczę.

12aa.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 1,14 MB

12b.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 622,1 KB

12c.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 818,76 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2024-04-18, 16:18   

Część blachy nad "gruszką" turbiny wypchnąłem do środka. Teraz luz wokół jest wystarczający.

13a.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 295,09 KB

13b.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 763,09 KB

13c.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 484,38 KB

13d.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 515,84 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2024-04-21, 22:30   

Przed zawieszeniem silnika skróciłem ramię zaczepu linki na skrzyni biegów. Jest to niezbędne by silnik zmieścił się w komorze.

14a.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 760,35 KB

14b.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 767,14 KB

14c.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 840,54 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2024-04-21, 22:47   

Wyrzeźbione mocowanie poduszki skrzyni biegów.

15a.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 398,58 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***