|
|
Swap silnika w Ducato I |
Autor |
Wiadomość |
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 33/14 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2024-03-12, 10:13
|
|
|
majsterus napisał/a: | Ten mechanizm się nie sprawdzi. Tutaj musi być sztywna pokrywa. |
Lepsza byłaby gruba stal nierdzewna i gumowa uszczelka odporna na olej. Tak jak pisałem - zrobiłem zaślepkę z tego, co miałem. Jak będzie puszczać, to będę poprawiał. Może na zdjęciu nie widać, ale zaślepka jest z 4mm blachy, która jest dość sztywna.
Dzięki za czujność. |
|
|
|
|
|
majsterus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2024-03-12, 11:51
|
|
|
To jest silnik, drgania i miejsce gubienia oleju, a wycieczka urlopowa to nie miejsce i czas na testy |
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2024-03-12, 21:27
|
|
|
Rumburak napisał/a: | Dziękuję za troskę. 6 lat jeździłem bez wspomagania i zdecydowałem, że nie chcę tego zmieniać. |
ja pierwsze dwadzieścia parę lat swego życia żyłem bez żony, też mogłem tego nie zmieniać.
Rumburak napisał/a: | Może na zdjęciu nie widać, ale zaślepka jest z 4mm blachy, która jest dość sztywna.
Dzięki za czujność. |
ja bym zrobił jakieś przetłoczenie, aby zwiększyć sztywność, coś w tym rodzaju:
images.jpg
|
|
Plik ściągnięto 848 raz(y) 2,93 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 33/14 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2024-03-13, 15:03
|
|
|
Chcesz coś zrobić po swojemu? Nie pozwolą Ci Byłem na złomowisku, na który przywożą odpady poprodukcyjne z nierdzewki i kwasówki... po prostu Eldorado. Znalazłem idealny kawałek gruby na 8mm. Także dziękuję chłopaki, że mi pracy dołożyliście... Będzie zaślepka z nierdzewki.
IMG_20240313_125110.jpg
|
|
Plik ściągnięto 18 raz(y) 1,85 MB |
IMG_20240313_145022.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 609,55 KB |
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 33/14 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2024-03-13, 21:27
|
|
|
Gotowe
zaslepka.jpg
|
|
Plik ściągnięto 14 raz(y) 514,57 KB |
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
SZEJK
weteran
Twój sprzęt: Fiat Dukato 2,8 JTD BAVARIA
Nazwa załogi: Grab Klan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Piwa: 204/262 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2024-03-13, 21:51
|
|
|
Szybki jesteś
Zimne leci jak nic |
_________________ Pozdrawiam SZEJK
Ten co zna swoją wartość, nigdy nie będzie niszczył innych, by budować siebie.
Dr. Mateusz Grzesiak
Moje poprzednie i aktualna karawana:
|
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2024-03-14, 07:17
|
|
|
Rumburak napisał/a: | Chcesz coś zrobić po swojemu? Nie pozwolą Ci... |
w swoim aucie rób co chcesz, nie pozwolę w moim.
każdy ma inne zdanie.
z zaciekawieniem śledzę Twoją przeprawę z pojazdem, większość zrobiłbym tak samo, parę rzeczy inaczej.
zobaczymy co dalej i jakie będzie efekt.
najbardziej mnie interesuje czy rezultat będzie zgodny z oczekiwaniami i czy był wart takiego nakładu sił.
ale to też jest bardzo subiektywne, bo są ludzie którym dużą satysfakcję daje samo grzebanie w samochodzie. |
_________________
|
|
|
|
|
majsterus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2024-03-14, 19:45
|
|
|
No, a wyfrezowanie na oring w pokrywce jest??
Ja bym zrobił |
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 33/14 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2024-03-27, 14:43
|
|
|
Będzie potrzebna redukcja 60/68 mm do zmontowania z dwóch kawałków dolotu od filtra powietrza do turbiny. Z rury nierdzewnej 60x2 udało mi się zrobić coś takiego... co najwyżej skrócę na wymiar.
12a.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 614,05 KB |
13a.jpg
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 397,68 KB |
15a.jpg
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 501,24 KB |
16a.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 592,07 KB |
17a.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 564,02 KB |
18a.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1019,86 KB |
|
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2024-03-27, 18:36
|
|
|
tyle żelastwa dodasz, ale czy ten silnik to uciągnie? |
_________________
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 33/14 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2024-04-17, 11:18
|
|
|
W poniedziałek ostatni raz stary silnik zaterkotał... Odpalił po zimie od pierwszego obrotu, aż żal było go wyciągać. No więc tak: w poniedziałek udało się wyciągnąć silnik i wymontować z niego podstawę filtra oleju. Na drugim zdjęciu oba silniki, ten pierwszy to 2.8idtd.
11a.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 802,14 KB |
11b.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 1,06 MB |
|
Ostatnio zmieniony przez Rumburak 2024-04-18, 15:58, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 33/14 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2024-04-17, 11:29
|
|
|
We wtorek przedłużyłem wszystkie kable od czujników, przymierzyłem podstawę filtra oleju do nowego silnika. Wszystko pasuje. Czujniki temperatury - 2 sztuki, zamienione ze strego silnika. Około 15:00 we wtorek silnik zawisł na zmodyfikowanej prawej poduszce i nowym wsporniku od skrzyni biegów. Wszystko bez problemu zmontowane bez zbędnych naprężeń. Problemem jest mały luz, a w zasadzie jego brak, nad gruszką sterującą zaworem upustowym na turbinie i mocowania linek biegów, które wchodzą w kolizję z wężami paliwa od wlewu do zbiornika. Właśnie dzisiaj z tym walczę.
12aa.jpg
|
|
Plik ściągnięto 5 raz(y) 1,14 MB |
12b.jpg
|
|
Plik ściągnięto 5 raz(y) 622,1 KB |
12c.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 818,76 KB |
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 33/14 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2024-04-18, 16:18
|
|
|
Część blachy nad "gruszką" turbiny wypchnąłem do środka. Teraz luz wokół jest wystarczający.
13a.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 295,09 KB |
13b.jpg
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 763,09 KB |
13c.jpg
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 484,38 KB |
13d.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 515,84 KB |
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 33/14 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2024-04-21, 22:30
|
|
|
Przed zawieszeniem silnika skróciłem ramię zaczepu linki na skrzyni biegów. Jest to niezbędne by silnik zmieścił się w komorze.
14a.jpg
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 760,35 KB |
14b.jpg
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 767,14 KB |
14c.jpg
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 840,54 KB |
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 33/14 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2024-04-21, 22:47
|
|
|
Wyrzeźbione mocowanie poduszki skrzyni biegów.
15a.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 398,58 KB |
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|