Co dzisiaj naprawiłem w swoim kamperze |
Autor |
Wiadomość |
mischka
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 114/122 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2024-04-17, 19:15
|
|
|
Ja wymieniam co roku, ale przebiegi mam min 10tyś/rok. Wszystkie kampery zalewałem 5W30 bo taki olej był zalecany |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2024-04-17, 21:23
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: |
Udowodniłem tylko Wam niedowiarkom, że można co 45 tysi przebiegu przejechane w odpowiednim czasie |
Tak z ciekawości jaki olej lali niemcy? Na rachunku jest?
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
blue60
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Roller Team Zefiro Plus 284TL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2011 Piwa: 6/9 Skąd: pl
|
Wysłany: 2024-04-17, 22:14
|
|
|
Producenci podają nawet 45tys. od wymiany do wymiany i nawet dwa lata.Po takim przebiegu to nie jest olej ale smoła.Niektórym samochodom to nie wychodzi na dobre i przy przebiegu 200tys. na autostradzie silnik się zaciera.Moi mechanicy zawsze zalecali klientom wymiane raz na rok lub co 20tys. km.
Tak długie (45tys. km)okresy między przeglądami wymuszały na producentach ich działy handlowe, ze względu na to żeby być konkurencyjnym we flotach.Po prostu chcieli być bardziej konkurencyjnymi przy obliczaniu kosztu floty liczonego na okres 3-4 lat.
Jeżeli koszt przeglądu to np. 1000 pln to przy flocie 50 sztuk, ten koszt w całości to 50tys. pln. rocznie.
Ale jeżeli zwiększamy okres między przeglądami do dwóch lat i do 40 tys. km, to ten koszt na całą flotę spada do 25 tys.rocznie. Teraz wystarczy przeliczyć klientowi przez zakładany przez niego okres użytkowania i pokazać jak nasze samochody są mało kosztowne w eksploatacji.
Zwróccie uwagę, że wymianę co 10-15tys. i raz w roku km zaleca Toyota.Te samochody są długo sprawne i osiągają duże przebiegi bez remontu.Te samochody nie muszą konkurować niską ceną serwisu bo mają wysoką wartość rezydualną, czyli osiągają wysokie ceny przy odsprzedaży.
Do niedawna jeszcze hyundai zalecał wymianę na 30 tys. lub 1,5 roku.Teraz powrócił do zaleceń 15 tys. i co rok.Było zbyt dużo problemów z silnikami właśnie we flotach.
Wiem co piszę, bo byłem dilerem samochodów przez 27 lat.
Ja w swoich samochodach wymieniam olej raz w roku lub co 15 tys. km. |
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-04-18, 08:05
|
|
|
blue60 napisał/a: | Producenci podają nawet 45tys. od wymiany do wymiany i nawet dwa lata.Po takim przebiegu to nie jest olej ale smoła. |
Jednym z zadań oleju jest zbieranie wszelkich zanieczyszczeń z silnika. W ramach oszczędności wody i energii, kilkuosobowa rodzina może wykąpać się w tej samej wodzie w wannie stosując najnowszej generacji płyny do kąpieli
Ale w myśl zasady, że częste mycie skraca życie, to może faktycznie wymiana oleju w silniku co 45 tyś. km powoduje to, że taki silnik ma wydłużony przebieg i pracuje jak pszczółka |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 215/481 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2024-04-18, 09:05
|
|
|
Janusszr napisał/a: | to może faktycznie wymiana oleju w silniku co 45 tyś. km powoduje to, że taki silnik ma wydłużony przebieg i pracuje jak pszczółka |
No to pochwalcie się ile oleju wchodzi do tych Waszych "silniczków od gokarta"?
bo w moje 3.0 - 9,5l przy rocznych przebiegach 50 tysi , co 10 wymiana |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
|
rigg
stary wyga
Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lis 2014 Piwa: 26/14 Skąd: Kaszubowo
|
Wysłany: 2024-04-18, 09:12
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | No to pochwalcie się ile oleju wchodzi do tych Waszych "silniczków od gokarta"? | Transit 2.0 10 litrów tylko MILLERS OILS XF Premium C2 5w30 wymiana co rok
P.S. Też uważam, że zaśmiecamy wątek |
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-04-18, 09:31
|
|
|
Odnoszę takie wrażenie, że zwolennicy wymiany oleju co 45tyś. chcą tych co dokonują tego co 10-15tyś. wsadzić na minę. Tym bardziej, że kamper jest samochodem zawsze ciężkim, nie tak jak dostawczak, który zazwyczaj połowę swojego przebiegu robi na pusto, albo pod minimalnym obciążeniem.
Moje roczne przebiegi i chyba większości forumowiczów kamperem to 10-15tyś. Może są tacy co robią po 50. Jeżeli tak robią w firmach transportowych, to ich sprawa. Ich cyrk i ich małpy |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 215/481 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2024-04-18, 09:39
|
|
|
Janusszr napisał/a: | . wsadzić na minę. |
Na minę to Ford wsadził nabywców swoich pojazdów |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-04-18, 09:51
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | Janusszr napisał/a: | . wsadzić na minę. |
Na minę to Ford wsadził nabywców swoich pojazdów |
Wiedziałem, że taki wpis nastąpi On musiał nastąpić, bo zniknął ze stopki!
Opinię o Fordach piszą ludzie, którzy wymieniają w nich olej co 45tyś.km i omijają szerokim łukiem dystrybutory z paliwem "premium" |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2024-04-18, 13:57
|
|
|
Janusszr napisał/a: |
Opinię o Fordach piszą ludzie, którzy wymieniają w nich olej co 45tyś.km i omijają szerokim łukiem dystrybutory z paliwem "premium" |
akurat premium tez omijam, po przypadkowym zatankowaniu w szwecji B0... tak ze 300km zrobiłem zanim sie zorientowałem ze ten dziwny dźwięk tarcia chyba dochodzi z okolicy ukladu paliwowego... pewnie skróciłem życie pompy...
Z premium jest taki problem ze maja często mniej dodatków olei roślinnych które bardzo dobrze smarują - choć zanieczyszczaj układ paliwowy... Kiedyś środkiem smarnym w dieslu była siarka, ale to nie nie ekologiczne...
To B0 teraz śni mi się po nocach.
a jak kiedyś zatankowałem premium na granicy PL-D to stracił moc i spalanie wzrosło o 1,0l... ale to może być akurat wina generalnie syfu z Orlenu w dolnośląskim...
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-04-18, 14:09
|
|
|
Również miałem wpadkę z premium w Austrii, ale to zdarzyło się jeden jedyny raz. Przytkało zawór EGR na moment, ale to wystarczyło, aby podnieść mi ciśnienie. Na moment, bo po ponownym uruchomieniu kontrolki zgasły i silnik odzyskał moc. Podłączony komputer pokazał błąd związany z tym właśnie zaworem, który trzeba było płukać.
Ta wpadka nie zniechęciła mnie. Benzyna czy ON zawsze u mnie musi być premium. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2024-04-18, 14:26
|
|
|
mnie sie kiedys zdarzylo zatankowac w Niemczech diesla B100 dla rolnikow... OMG... chmura dymu... maiłem nawet okopcony bok samochodu... NIe wiem czy wtryski ucierpiały, moze nie bardzo... to bylo w 2018
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
mischka
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 114/122 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2024-04-18, 19:05
|
|
|
gdzie wy tankujecie? |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
|
blue60
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Roller Team Zefiro Plus 284TL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2011 Piwa: 6/9 Skąd: pl
|
Wysłany: 2024-04-18, 21:30
|
|
|
J
Olej ma za zadanie smarowanie powierzchni pracujących.Filtr ma zadanie zbieranie zanieczyszczeń z oleju.
Oczywiście olej smarując siłą rzeczy zbiera cały syf z powierzchni ale ten właśnie osad zaciera silniki. |
|
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-04-18, 23:24
|
|
|
blue60 napisał/a: |
Olej ma za zadanie smarowanie powierzchni pracujących.Filtr ma zadanie zbieranie zanieczyszczeń z oleju.
Oczywiście olej smarując siłą rzeczy zbiera cały syf z powierzchni ale ten właśnie osad zaciera silniki. |
Oczywista oczywistość
Jeżeli jednak ktoś preferuje jazdę na emulsji ściernej(wymiana powyżej 15tyś), to jego sprawa i należy taki wybór uszanować. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
|