|
|
Swap silnika w Ducato I |
Autor |
Wiadomość |
Skwarek
weteran
Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 243/90 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2024-04-21, 22:51
|
|
|
Podziwiam |
_________________
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 33/14 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2024-04-21, 23:09
|
|
|
Lewarek skrzyni biegów. Najpierw wyciąłem w podłodze prostokątny otwór. Przełożyłem linki przez otwór i zapiąłem je tymczasowo do skrzyni biegów. W taki sposób wyznaczyłem miejsce zamocowania lewarka. Pod plastikiem jest metalowe wzmocnienie, do którego przykręciłem wcześniej zrobioną podstawkę. Zdjęcia niestety nie zrobiłem.
16a.jpg
|
|
Plik ściągnięto 13 raz(y) 533,4 KB |
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 33/14 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2024-04-21, 23:29
|
|
|
Z wyczytanych wcześniej relacji ze swapów wynika, że jest problem z licznikiem. W sumie ze wszystkich rozwiązań wybrałem opcję podmiany liczników (wymiarowo są takie same, choć mają inny kierunek przyłącza linki. Przycisk resetu podlicznika jest w innym miejscu - trzeba wiercić). Moją inwencją jest wycięcie kawałka tarczy z Ducato2 i zamocowanie go do starej tarczy. (Będzie problem z doświetleniem tarczy w nocy)
Podsumowując: linka i wkład licznika będzie z Ducato2. Co zyskałem? Dobrze zliczane kilometry i właściwie podawana prędkość. (Średnica kół Ducato1 14 cali z oponami 185 z pełnym profilem jest tylko o 2mm mniejsza od średnicy 15 ze standardowymi oponami Ducata2)
16a.jpg
|
|
Plik ściągnięto 5 raz(y) 493,54 KB |
16b.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 329,39 KB |
16c.jpg
|
|
Plik ściągnięto 6 raz(y) 270,58 KB |
|
|
|
|
|
|
Rudiger
trochę już popisał
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2023 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: z warsztatu
|
Wysłany: 2024-04-22, 23:19
|
|
|
Jestem pod wrażeniem. Gruba rzeźba! Oby efekt był co najmniej satysfakcjonujący. |
|
|
|
|
Skwarek
weteran
Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 243/90 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2024-04-22, 23:55
|
|
|
Oby nie było kłopotów prawnych z licznikiem, jakiś dociekliwy diagnosta może się przyczepić do niezgłoszonej wymiany. Powodzenia.
|
_________________
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 33/14 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2024-04-24, 09:41
|
|
|
Na masowy proceder skręcania przebiegów w samochodach reagujemy co najwyżej krzywym uśmiechem, kawałek niebieskiej tarczy działa jak płachta na byka... Taki paradoks. No cóż, w razie czego odkręcenie niebieskiej tarczy to 5 minut i następna minuta by zrobić korektę licznika w Ducato1.... i to bez komputera |
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 33/14 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2024-05-14, 23:15
|
|
|
Wczoraj były ostatnie przygotowania do odpalenia nowego silnika... Płyny ustrojowe uzupełnione, filtr paliwa odpowietrzony... kilka obrotów wału by odpowietrzyć przewody wtryskowe. Później głęboki wdech i po dwóch obrotach wału silnik zaskoczył i to bez żadnych plaków i innych wspomagaczy.
Dzisiaj podregulowałem zawór upustowy na turbinie, bo wczoraj jakby na 5 biegu nie miał mocy. Teraz jest znacznie lepiej, przyspiesza jak moja corolla 1.6, choć korci mnie jeszcze dokręcenie kilka obrotów na sztandze zaworu upustowego.
Silnik super, odpala na dotyk... Biegi wchodzą jak w osobówce. W kabinie jest znacznie ciszej.
Dzisiaj jeszcze wspawałem tłumik drgań na wydechu, bo na wolnych obrotach cały układ wpadał w niemiły rezonans.
W wolnym czasie wstawię zdjęcia i napiszę kilka moim przemyśleń. |
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 33/14 Skąd: Krajna
|
Wysłany: Wczoraj 14:47
|
|
|
Rudiger napisał/a: | Jestem pod wrażeniem. Gruba rzeźba! Oby efekt był co najmniej satysfakcjonujący. |
Dla mnie to po prostu inne auto... bym powiedział współczesne auto, a nie historyczne - toporne. To po prostu inna bajka. Do 100km/h rozpędzam się żwawo, wcześniej do 100, jak było pod wiatr lub lekką górkę, nie byłem w stanie się rozpędzić.
Nie będę ukrywał, że wiele wysiłku, nerwów ten cały swap mnie kosztował. Czy było warto? Pojeżdżę to się okaże.
Niewątpliwą zaletą mojego swapu jest to, że poznałem napęd 2.8 idtd w szczegółach, a to w naszych podróżach jest ważne by samemu zdiagnozować usterkę i w miarę możliwości samodzielnie naprawić. I to jest rzecz, której nie można wycenić i jest poza wszelkimi poniesionymi kosztami. |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|