Panel wskaźników IT20 |
Autor |
Wiadomość |
Skwarek
weteran
Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 306/110 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2024-05-29, 14:36
|
|
|
Jakie oznaczenia ma ten przekaźnik, producent, typ itp. ? Coś pewnie jest opisane. |
_________________
|
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 475/29 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2024-05-29, 23:06
|
|
|
Jak problem z samym przekaźnikiem , a przekaźnik z tych raczej nie najnowszych to zamiast szukać co to jest i gdzie to kupić, lepiej wywalić i założyć coś takiego :
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-samochodowy-gniazdo-5pin-4120-12v-40a-12351581971
Wylutować stary, podlutować przewody od gniazdka , wpiąć nowy przekaźnik i gotowe.
W przekaźniku ważne jest napięcie przełączania i max. prąd jaki można przez niego przepuścić .
Ten z linku jest na 12V (czyli dobrze) i 40A (raczej wystarczy ) a to że ma inny układ wyprowadzeń nie ma znaczenia bo gniazdko jest na przewodach . |
|
|
|
|
Skwarek
weteran
Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 306/110 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2024-05-30, 08:07
|
|
|
Wydaje mi się, że nie jest to taki zwykły przekaźnik a mechaniczny przekaźnik bistabilny. Niewykluczone, że on jest OK a brak odpowiedniego impulsu przełączającego. Trzeba by go wyjąć i sprawdzić działanie.
coś w tym rodzaju:
bi.jpg
|
|
Plik ściągnięto 8 raz(y) 48,63 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
|
redspider
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 1.9 TD 2001 DETHLEFFS A5431
Dołączył: 29 Sie 2023 Postawił 2 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2024-05-31, 08:55
|
|
|
joko napisał/a: | Jak problem z samym przekaźnikiem , a przekaźnik z tych raczej nie najnowszych to zamiast szukać co to jest i gdzie to kupić, lepiej wywalić i założyć coś takiego :
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-samochodowy-gniazdo-5pin-4120-12v-40a-12351581971
Wylutować stary, podlutować przewody od gniazdka , wpiąć nowy przekaźnik i gotowe.
W przekaźniku ważne jest napięcie przełączania i max. prąd jaki można przez niego przepuścić .
Ten z linku jest na 12V (czyli dobrze) i 40A (raczej wystarczy ) a to że ma inny układ wyprowadzeń nie ma znaczenia bo gniazdko jest na przewodach . |
Wywalenie i wsadzenie czegokolwiek odpada. 12V się świeci ale wszystko inne jest sprawne a wstawianie czegoś ot tak może skończyć się tym że za szybko kamperem nie wyjadę.
Na zdjęciu poniżej tyle zostąło z opisów na przekaźniku.
1717099435880.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 671,07 KB |
|
|
|
|
|
|
Skwarek
weteran
Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 306/110 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2024-06-01, 17:08
|
|
|
Tak jak przypuszczałem jest to przekaźnik bistabilny - zatrzaskowy krótki impuls go przełącza i tak zostaje. Jak w długopisie raz naciśniesz i wystaje, drugi raz naciśniesz to się chowa i tak w kółko. I nie jest potrzebny prąd stale by utrzymać go w którymkolwiek ze stanów.
Produkuje Gruner
Karta katalogowa do doboru
https://pdf.directindustry.com/pdf/gruner/relay-704/7279-454495.html
Ale jednak najpierw bym sprawdził bo może jest dobry i wymiana nic nie da bo to może brak impulsu przełączenia.
Gruner.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 85,05 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
|
redspider
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 1.9 TD 2001 DETHLEFFS A5431
Dołączył: 29 Sie 2023 Postawił 2 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2024-06-03, 23:20
|
|
|
przekaźnik działa tylko w jedną stronę czyli potrafi załączyć 12v ale już wyłączyć nie potrafi. Po otworzeniu obudowy przekaźnika w środku było niebiesko i nie pracował w ogóle. Po oczyszczeniu działa tylko załączanie, wyłączanie tylko mechanicznie. Nie mam pomysłu jak go sprawdzić tak by niczego nie uszkodzić podając napięcie nie tu gdzie trzeba. |
|
|
|
|
Skwarek
weteran
Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 306/110 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2024-06-04, 08:59
|
|
|
To, że zaśniedział nie dyskwalifikuje przekaźnika, po oczyszczeniu powinien działać. Te przekaźniki są trudne do zdobycia i to za niemałe pieniądze.
Jeśli chodzi o sprawdzenie.
Lepiej nie podawać napięcia w układzie, dlatego pisałem by ten przekaźnik wymontować i sprawdzić działanie na stole. Można też sprawdzić w układzie czy impuls włączenia i wyłączenia jest podawany na uzwojenie przekaźnika w chwili przełączania. Ale z tym może być kłopot bo impuls może trwać tylko 20ms a to jest nie do uchwycenia zwykłym miernikiem cyfrowym bo nie zdąży zareagować. Nie mając oscyloskopu można równolegle do uzwojenia podłączyć leda dostosowanego do 12V i obserwować czy mrugnie w każdej chwili przełączania. Jeśli mrugnie a nie przełączy to przekaźnik jest uszkodzony i trzeba go naprawić lub wymienić. Jeśli nie mrugnie czyli brak impulsu to wada jest w układzie i tam trzeba najpierw szukać przyczyny. Chodzi o to czy przy wyłączaniu też pojawia się impuls, czy jego brak nie powoduje braku zadziałania.
Trzeba pamiętać, że do swego działania ten przekaźnik nie potrzebuje ciągłego podawania prądu lecz impuls. Inaczej niż zwykły przekaźnik.
Nie wiem czy przy Twoim doświadczeniu dasz radę to zrobić więc lepiej może oddać do serwisu.
Powodzenia |
_________________
|
|
|
|
|
hksnismo
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato
Dołączył: 14 Cze 2024 Skąd: Sweden
|
Wysłany: 2024-06-14, 19:52
|
|
|
I have the same problem on my Fiat Ducato Rotec 2000
I will also check if the relay is stuck.
My 230v light on the panel also doesn't light up, when i use 230v.
But 230v is working in my car but with no light in panel.
Anyone have any suggestion for that problem? |
|
|
|
|
Skwarek
weteran
Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 306/110 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2024-06-15, 11:08
|
|
|
Jeśli wszystko działa lecz nie świeci tylko kontrolka to sprawdź obwód kontrolki. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|