Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Co dzisiaj naprawiłem w swoim kamperze
Autor Wiadomość
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 93/181
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2024-06-09, 10:15   

Rudiger napisał/a:
Ponieważ nie stać mnie na wskaźnik poziomu jak w prawdziwym kamperze :lol: dokończyłem dziś rok temu przygotowany obwód elektryczny. Mam teraz pięknie podświetlone podwozie :-P

piwo za nieszablonowe myślenie... :)

a i efekt ciekawy....
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maro88pl 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2023
Piwa: 13/33
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2024-06-09, 21:40   

Kaczorek wrócił dzisiaj z tournee po kraju, nastąpiło przekazanie kluczyków i oczywiście od razu zabieramy się do kolejnych prac modernizacyjnych.

Na pierwszy ogień poszła kuchenka i lodówka. Zdemontowane. Lodówka czeka na wymianę - poszukiwany jakiś godny polecenia model kompresorowej w wymiarach zewnętrznych:
- szerokość - 52,5 cm
- wysokość - 80 cm

Kuchenka leci natomiast na ogólny przegląd do speca od kuchenek gazowych - sprawdzenie zaworków, wymiana uszczelek pod palnikami.



Dodatkowo zacząłem dobierać się do energobloku - lekko zmienię jego lokalizacje ponieważ obok chcę wpasować skrzyneczkę elektryczną z automatycznym selektorem źródła zasilania 230 (przetwornica / słupek), nowymi bezpiecznikami dla instalacji 230 oraz przekaźnikiem odłączającym ładowanie akumulatora gdy 230 pochodzi z przetwornicy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 93/181
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2024-06-09, 21:53   

maro88pl napisał/a:
...... oraz przekaźnikiem odłączającym ładowanie akumulatora gdy 230 pochodzi z przetwornicy.


myślę, że ten przekażnik nie jest potrzebny.
Jeśli podłączysz się z ładowarką przed selsktorem zasilania (który jak mniemam jest również przekażnikiem),
czyli do gniazda poboru to tam jest tylko napięcie ze słupka.

chyba że masz na myśli dodatkowe odłączanie niskiego napięcia na linii prostownik - aku...
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
maro88pl 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2023
Piwa: 13/33
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2024-06-09, 22:18   

Ładowanie aku mam realizowane przez powerblok (EBL 264-3).

Obecny układ (wykonany przez poprzedniego właściciela) wygląda tak, że przyłącze ze słupka wchodzi do kampera, następnie kabel idzie do bezpiecznika B16A, a z niego rozchodzi się na:
1) prawa strona kampera - gniazda 230V
2) lewa strona kampera - gniazda 230V
3) wejście na powerblok, na kórym napięcie trafia na transformator, jest prostowane i już sam powerblok wyrzuca na jednym z wyjść napięcie do ładowania akumulatora.

Ponieważ nie chcę grzebać w kablach na wyjściach z powerbloku (nie chce ruszać fabrycznych wiązek kabli idących do panelu przycisków czy dalej po kamperze) to postanowiłem, że zestyk dodatkowego przekaźnika (w trybie NC) będzie znajdował się na kablu idącym na zasilanie powerbloku, a cewka wyzwalana będzie napięciem pojawiającym się na wyjściu z przetwornicy napięciem i wtedy zestyk będzie się otwierał.

Rozwiązanie takie daje mi to że:
1) nie ruszam fabrycznych wiązek wychodzących z powerbloku
2) niezależnie od źródła zasilania 230V mam napięcie we wszystkich gniazdkach 230 w kamperze
3) przy zasilaniu z przetwornicy nie podaję 230 na powerblok (które to w nim służy, jak dobrze czytam jego schemat, tylko ładowaniu aku, bo gniazda 230 zasilane są z jego pominięciem), a więc nie tworzę błędnego koła: akumulator -> przetwornica -> powerblok -> akumulator

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maro88pl 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2023
Piwa: 13/33
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2024-06-09, 22:20   

Chociaż tak po szybkim przemyśleniu :D myślę że Twój pomysł robba też może mieć coś w sobie :)

Dzięki za pewne naprowadzenie warte przemyślenia :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 93/181
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2024-06-09, 22:37   

maro88pl napisał/a:
Chociaż tak po szybkim przemyśleniu :D myślę że Twój pomysł robba też może mieć coś w sobie :)

Dzięki za pewne naprowadzenie warte przemyślenia :)


skoro i tak zakładasz przekaznik na wejsciu ładowarki to i tak ingerujesz w polaczenia.
wiec przepnij samą tylko ładowarkę do zasilania przed separatorem a za separatorem cały PB.

po obejrzeniu schematu to wlasciwie PB zasilany jest z tego trafo to właściwie możesz a nawet musisz cały PB przepiąc przed separator - bezposrednio do gniazda.
a separator bedzie tylko przelaczac gniazda pod przetwornice lub pod wejscie ze słupka, bo zapewne one teraz tez są podłączone pod gnazdo wejsciowe. przynajmniej nie ma ich w schemacie PB (EB)
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
Ostatnio zmieniony przez robba 2024-06-09, 22:46, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris_66 
weteran

Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Piwa: 16/36
Skąd: warszawa
Wysłany: 2024-06-09, 22:43   

Rudiger napisał/a:
Ponieważ nie stać mnie na wskaźnik poziomu............


do tak oświetlonego basenu :haha: możesz jakieś foczki zapraszać wieczorem :diabelski_usmiech
_________________
Yossarian ani razu nie przyszedł pomóc przy budowie, za to później, gdy klub już ukończono, przychodził bardzo często, i Yossariana przepełniało uczucie niekłamanej dumy, ilekroć spojrzał na nią i pomyślał, że nawet nie kiwnął palcem przy jej wznoszeniu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maro88pl 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2023
Piwa: 13/33
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2024-06-10, 07:00   

robba napisał/a:
maro88pl napisał/a:
Chociaż tak po szybkim przemyśleniu :D myślę że Twój pomysł robba też może mieć coś w sobie :)

Dzięki za pewne naprowadzenie warte przemyślenia :)


skoro i tak zakładasz przekaznik na wejsciu ładowarki to i tak ingerujesz w polaczenia.
wiec przepnij samą tylko ładowarkę do zasilania przed separatorem a za separatorem cały PB.

po obejrzeniu schematu to wlasciwie PB zasilany jest z tego trafo to właściwie możesz a nawet musisz cały PB przepiąc przed separator - bezposrednio do gniazda.
a separator bedzie tylko przelaczac gniazda pod przetwornice lub pod wejscie ze słupka, bo zapewne one teraz tez są podłączone pod gnazdo wejsciowe. przynajmniej nie ma ich w schemacie PB (EB)


Dokładnie tak - gniazda zasilanie są sprzed PB.
Jakieś chwilowe zaciemnienie myślowe złapałem i zafiksowałem się, że na wejście separatora mogę podpiąć tylko przetwornicę i słupek, a że reszta musi być na wyjściu. Dopiero po n-tym przeczytaniu Twojego posta doszło do mnie jak banalny błąd był w logice mojego myślenia :oops:

Jak to jednak dobrze czasami rzucić krótki post w nawet trywialnej zdawałoby się sprawie :dzieki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 184/139
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2024-06-10, 18:11   

Dziś odebrałem kamperka z serwisu Kamperomania.pl :mrgreen:
Wymieniono mu po 8-miu latach bezproblemowej eksploatacji :
- na mocniejszy/nowszy panel solarny 200W
- na nowy akumulator AGM green cel 100 Ah
- nowy regulator ładowania Magic MPPT
- poprowadzono nowe kable do przetwornicy

Teraz siedzę i studiuję instrukcję obsługi regulatora :haha:
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maro88pl 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2023
Piwa: 13/33
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2024-06-15, 23:26   

W ramach prac przy podciągnięciu nowego zasilania do lodówki kompresorowej, dokończyłem kwestię automatycznego przełączania zasilania 230V pomiędzy przetwornicą, a zasilaniem zewnętrznym.



Taka skrzyneczka zasilania się z tego zrodziła.

EDIT - uzupełnienie opisu

Co do samej skrzynki i układu w niej stworzonego to
Kolejno od lewej:
- pierwsze 2 zaciski - przyłączenie 230V z przetwornicy i podane dalej na przełącznik automatyczny
- pierwsza 3 zaciski - przyłączenie 230V ze słupka (z zewnątrz) i podane dalej na przełącznik automatyczny oraz na zaciski z wyjściem do energobloku (zasilanie 230V energo bloku [ładowanie akumulatora] tylko ze słupka)
- drugie 3 zaciski - zmostkowane z wcześniejszymi trzema zaciskami i wychodzące na energoblok
- automatyczny przełącznik zasilania przetwornica / zaś. zewnętrzne firmy C-system
- bezpiecznik B16 przed wyjściem na gniazda 230V w kamperze
- zaciski N i PE jako uzupełnienie wyjścia fazowego z bezpiecznika
Całość wykonana na złączkach WAGO z serii 2002-130x oraz 2002-130x na szynę TH
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
weteran


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 285/106
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2024-06-16, 20:00   

Dzisiaj miałem leżenie pod samochodem, przeciągnąłem kable od LIFPO4 pod siedzeniem pasażera do "garażu" by zasilić lodówko-zamrażarkę do -6C. Ponieważ to nieprzyjemna robota to przeciągnąłem dwie linie bo może się ta druga do czegoś przydać.
Lodówka mała 15litrów, 40W, agregat ciągnie niecałe 4A ale włącza się niezbyt często.

Wyjąłem ją z tej mini przyczepki.

Teraz letni sezon i dodatkowa zimna przestrzeń się przyda.

:spoko

lodówka.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 173,92 KB

_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 265/75
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2024-06-16, 20:58   

Posprzątałem i umyłem całego kampera z dachem i markiza włącznie.
Dodatkowo markizę zaimpregnowalem preparatem z Juli.
Kamper gotowy. Odliczamy dni do wyjazdu... :spoko

IMG_20240616_201949_copy_2906x3875.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 969,56 KB

IMG_20240616_205230_copy_3928x2946.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 957,44 KB

IMG_20240615_093705_copy_3264x2448.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 916,49 KB

IMG_20240616_192500_copy_3072x4096.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 973,95 KB

_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maro88pl 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2023
Piwa: 13/33
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2024-06-16, 22:55   

Niedziela, nie niedziela - robić dalej trzeba :D

Dzisiaj kończyłem wczorajszej rozprowadzanie przewodów pod lodówkę oraz zrobiłem ostateczne podłączenie i sprawdzenie skrzyneczki automatycznego przełączania zasilania 230V. Ponadto uporządkowałem okablowanie w bakiście akumulatora i dodałem tam nowe:
- główny wyłącznik zasilania
- skrzyneczkę bezpieczników z optyczną sygnalizacją przepalenia

Czekam jeszcze tylko na podstawę głównego bezpiecznika 400A i sam bezpiecznik (są w drodze z Alledrogo) i tą część kampera będę mógł uważać za zamkniętą na chwilę obecną z pracami.



Ostatnio zmieniony przez maro88pl 2024-06-18, 23:14, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maro88pl 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2023
Piwa: 13/33
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2024-06-18, 23:13   

Przedwakacyjnych prac ciąg dalszy.

Dzisiaj Kaczorek miał poprawione wklejenie uszczelki / maskownicy dookoła szyby przedniej (frontowej) ponieważ lekko zaczęła odchodzić na dolnych rogach.
Ponadto trafił również na warsztat w celu wymiany paska klinowego i jednego mocowania rury wydechowej, które okazało się pęknięte i rura na nim "klekotała".

Doszedł też do mnie bezpiecznik (wraz z podstawą) główny zasilania mieszkalnego (400A) - będzie montowany jutro :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 76/8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-06-19, 11:06   Dodatkowy podłokietnik kierowcy i nowa okleina blatu

A ja zrobiłem sobie taki podłokietnik z wałka od kanapy. W każdej chwili można zdjąć. Teraz przy dłuższych przejazdach np autostradą lewa ręka ma wygodne podparcie
Jak również położyłem nową estetyczną okleinę meblową na blacie nieco powycieranym.

20240530_203623.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 686,28 KB

Podłokietnik.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 830,7 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***