Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika w Ducato I
Autor Wiadomość
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 35/16
Skąd: Krajna
Wysłany: 2024-05-19, 22:30   

Linka gazu pasuje od Ducato2, tylko trzeba dać jedną nakrętkę m6 jako podkładkę przy pedale gazu.
Linka sprzęgła: Prawie w całości z Ducato1 - pancerz skrócony coś około 12cm (???) tylko końcówka linki pochodzi z Ducato2 + dospawana rurka prowadząca pancerz.

Tutaj mam zapytanie: Czy ktoś ma mieszek gumowy łapy sprzęgła- tego ze zdjęcia? Przez głupotę zniszczyłem i poszukuję nowego.

20a.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 425,2 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 35/16
Skąd: Krajna
Wysłany: 2024-05-19, 22:50   

Jeszcze jedna sprawa. Przed wstawieniem silnika 2.8idtd należy odkręcić podstawę filtra oleju, a nową podstawę (z Ducato1 2.5D) przykręcić dopiero wtedy, gdy silnik zawiśnie na poduszkach. Z podstawą po prostu silnik nie wejdzie na swoje miejsce. Węże wody chłodnicy oleju przyciąć z węży Ducato2, które oryginalnie łączą silnik z nagrzewnicą.

2 czujniki temperatury z Ducato1. Mają te same gwinty, co w Ducato2, tylko są wkręcone w inne miejsca. W Ducato1 w słupek silnika, w Ducato2 w kolektor - tam, gdzie jest termostat.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 35/16
Skąd: Krajna
Wysłany: 2024-05-19, 23:13   

Jeszcze wydech...
Wydech to kompilacja wydechu starego i "nowego" + tłumik drgań. Wiem, że powinny być większe przekroje, ale biorąc pod uwagę, że nie będę przekraczał 100km/h powinno być dobrze.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 35/16
Skąd: Krajna
Wysłany: 2024-05-19, 23:28   

SZEJK napisał/a:
Rumburak!! uparty jesteś i są efekty, super robota mistrzu.
Brawo Ty, piwko leci jak nic. :pifko

Dzięki za dobre słowo. Swap jest niejako konsekwencją wcześniej zrobionego remontu zabudowy. Podwozie bez rdzy, sucha zabudowa, a teraz wydajny napęd...czyli komplet :)
Kto jak kto, ale Ty wiesz jak smakuje jazda kamperem, któremu poświęciło się tyle czasu i wysiłku.

Rudiger Wychodzi na to, że doładowanie jest w okolicach normy. To dobra wiadomość :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 344/476
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2024-05-20, 21:37   

Piwerko i ode mnie :bigok
Kawał dobrej roboty :pifko
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 35/16
Skąd: Krajna
Wysłany: 2024-07-09, 13:48   

Swap po 600km:
Okazało się, że zamontowana stara długa półoś jest już na tyle zużyta (tzn przegub wewnętrzny), że przy ruszaniu w okolicach 40km/h były odczuwalne drgania napędu. Po płaskim efekt był słaby, ale pod górę dawał sygnały do niepokoju. Udało mi się kupić tzw. leżak magazynowy oryginalny Citroena. Wkładanie i wyciąganie półosi podczas swapu przerabiałem kilka razy, więc naprawa poszła sprawnie. Problem zniknął.

Skorygowałem też mocowanie poduszki przy skrzyni biegów.

600 km po drogach krajowych i lokalnych: średnia prędkość wzrosła o 10km/h i jest w okolicach 80...90km/h wg wskazań GPS, pod górę jedzie jak zły :wyszczerzony: Zacząłem zastanawiać się nad montażem poduszek na tylnej osi. Teraz ze sprawniejszym napędem ma to sens.

I najlepsze na koniec. Spalanie ze starym silnikiem 2,5D 75KM to 10,5 litra/100km, z 2,8idtd i to z większą prędkością dokładnie 9litrów/100km. (Metoda pomiaru: zalane pod korek, jazda i zalane pod korek)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***