Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4 Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 466/26 Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-08-26, 22:57
joko napisał/a:
LukF napisał/a:
Pytanie: a czy kontynuujesz projekt elektrycznego kampera lub pływającego bo za chwilę się pogubimy który projekt może się ziścić a co zostanie tylko na ekranie kompa?
Czy ostetcznie zbuduję naczępę -home boat'a czy tę zabudowę na pickup'a , tego dzisiaj nie wiem, ale bez względu na to co wybiorę to tak czy tak potrzebuję F150 (w pierwszym przypadku później w drugim szybciej) i w tej kwestii już poszukiwania trwaja ..... jak się coś urodzi to pokażę
No i coś tam się urodziło i mogę już Łukasz rozwiać Twoje wątpliwości odnośnie tego co ma się szansę ziścić a co (póki co) zostanie na ekranie kompa. Ponieważ "baza" kupiona i będzie szybciej niż później to oznacza że idę w opcję drugą
Na razie nie pokażę , bo zanim baza do mnie dotrze to jeszcze trochę czasu minie (musi jeszcze ocean przepłynąć).
Po przeanalizowaniu wszystkich danych (wymiary, parametry, wyposażenie, konstrukcja, etc.etc.) i pooglądaniu i objeżdżeniu kilku samochodów , wybór padł ostatecznie nie na Forda F150 , którego wcześniej zakładałem, a na RAM'a 1500.
Powodów takiego wyboru jest kilka i pewnie w przyszłości opiszę to dokładniej, a teraz tylko podstawowe czyli :
- lepszy silnik 5,7HEMI + eTorque (czyli Mild Hybrid zrobione na V8 )
- lepsza jakość wykonania
- lepsze wyposażenie
- dogodniejsze i bardziej pasujące do projektu wymiary
Poszukiwania były dość długie i trudne, bo do mojego projektu pasuje tylko jedna wersja RAM'a , która nie jest ani oczywista , ani tym bardziej popularna.
Pod zabudowę kamperową potrzebuję maksymalnego dostępnego rozstawu osi (w przypadku RAM'a to 399cm), a taki mają tylko samochody z dłuższą paką (6'4'') i podwójną kabiną (Crew Cab) ..... a to samo w sobie jest pewnego rodzaju zaprzeczeniem.
Chodzi o to , że długie paki motuje się zazwyczaj do "roboczych" wersji , czyli tych najgorzej wyposażonych (jest to samochód do pracy) , a te posiadają zazwyczaj kabiny pojedyncze lub podwójne skrócone (Quad Cab) . Z kolei lepsze wersje (Laramie, Limited) kupowane są z przeznaczeniem bardziej jako limuzyna niż ciężarówka i w 90% produkowane są z krótką paką (5'7'').
Ponieważ mnie zależało na tym , aby baza była możliwie kompletnie wyposażona (ostatecznie mam tym jeździć na długie wyprawy) a jednocześnie potrzebowałem rozstawu osi 399cm , nie pozostało nic innego jak cierpliwie szukać takiego "rodzynka"
Szukałem, szukałem i w końcu trafił się egzemplarz który spełnia moje oczekiwania nie w 100 a w 120%, bo poza wszystkim co chciałem i potrzebowałem ma kilka ekstra dodatków , których na początku nie planowałem .
Najważniejsze z nich to m.in.:
- napęd hybrydowy eTorque
- 4,5 calowy lift zawieszenia
- zawieszenie terenowe od wersji Rebel
- 22calowe felgi terenowe z porządnym ogumieniem
- szklany el. otwierany dach przez całą podwójną kabinę (będę miał mniej do wycinania w dachu )
- kompletna wersja wyposażenia z wersji Limited z takimi nikomu nie potrzebnymi gadżetami jak np. podgrzewane, klimatyzowane i wentylowane fotele tylne (aż żal to będzie z autka wywalać )
Jeśli chodzi o zabudowę, to mam kilka fajnych pomysłów odnośnie samej konstrukcji jak i rozkładu wnętrza i coś już tam sobie rysuję powoli, ale zanim nie dostanę autka fizycznie do rączek i nie skonfrontuję projektów wirtualnych z realem, to nie biorę się za robienie czegokolwiek fizycznie.
Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4 Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 466/26 Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-08-26, 23:57
Komplecik napisał/a:
Kurde zastanawiam się czy nie iść w zupełnie innym kierunku
TOTALNY minimalizm coś w tym stylu.
Tu poniżej jest filmik co można w ten sposób zobaczyć,
Nie rezygnować z kampera ale poszerzyć horyzonty
Można by inne miejsca zobaczyć
Taki minimalizm ma i owszem swoje zalety, ale dla mnie osobiście jest jednak zbyt daleko posunięty
Jest to sprzęt do uprawiania OffRoad'u , ale Karawaningu już niekoniecznie
W takich konstrukcjach specjalizują się amerykanie. Jest tam sporo firm , które coś takiego produkują w przeróżnych wersjach i wariacjach, ale podobnie jak europejscy producenci "tradycyjnych" kamperków na dostawczakach , też wszyscy kręcą się wokół tych samych oklepanych pomysłów.
Dla mnie głównie trzy rzeczy są nie do przyjęcia:
1. brak kibla (lub co gorsza kibel wyciągany z szuflady w ... kuchni )
2. brak prysznica (albo prysznic tylko zewnętrzny )
3. w częściach otwieranych szmata namiotowa zamiast ocieplonej ściany
Podobają mi się natomiast pewne rozwiązania konstrukcyjne (np. te wszystkie szufladki, schowki, skrzynie, itp.), oraz sposób wykończenia i wystrój wnętrza (styl offroad'owy lub militarny , zamiast drewnianych mebelków sylizowanych na domowe) .
W tym co chcę zrobić na pewno musi być pełnowymiarowe WC oraz prysznic . Rozważam jakieś "patenty" na powiększenie wnętrza typu szufladki lub jakiś podnoszony dach , ale będzie musiało to być zrobione w oparciu o twarde izolowane ściany , a nie te namiotowe wstawki.
Jednym z ważnych dla mnie punktów jest to , aby kamper był całoroczny. Dotychczas nie korzystałem z kampera w zimie i generalnie tego nie lubię, ale głównym powodem tego był sam samochód (po prostu nie kręci mnie jeżdżenie dostawczakiem w zimie).
Kamper zrobiony na rasowej terenówce może wnieść nową jakość (i to zakłądam) , która spowoduje, że zechcę z niego korzystać w czasie śnieżnej zimy
W związku z tym musi być ciepły i szczelny , a taka "hybryda" terenówki z namiotem jest w/g mnie słaba .
Podobnie miałem z rowerem. Mając tradycyjny rower nie używałem go w zimie (sam pomysł był już niedorzeczny) , ale od czasu kiedy przesiadłem się na Fatbike'a , jest to dla mnie najlepszy sport zimowy
Przednionapędowe Ducato o trakcji wozu drabiniastego nie daje w zimie za wiele możliwości (można sobie co najwyżej podjechać na parking pod stok ...... tylko po co ? ) , ale mocne 4x4 to już zupełnie inna liga.
Słowacja, zima , taka nocka gdzieś na górskiej polanie po lusterka w śniegu ....... już mi się podoba
Da się ? .... DA SIĘ
Swoją drogą to fajne filmy puszcza ta Pani Doktór
Mam ją w subskrybcjach ....... Moja Żona poddała ostatnio w wątpliwość czy aby napewno z powodu kamperków
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :) Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 209/461 Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-08-27, 02:27
joko jesteś Konstruktor pasjonat, aż miło będzie patrzeć na zzapowiadajacą się robotę, nie żebym zdezerterował ino manułalny ani projektowy nie jestem więc muszę zdać się na fachowców a to już mniej atrakcyjne więc się rozglądam nóż widelec coś się pojawi od znuzonego Karawaningowca tym właśnie stylem jazdy i nabede drogą kupna taki właśnie pojazd
Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4 Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 466/26 Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-08-27, 18:49
Tak żeś cie mnie Chopy zbałamucili, żem trzy razy patrzał w papiery łot czego ta rama żem kupił
Ale wychodzi mi na to, że rama jest łot Rama ..... czyli szafa gro
Twój sprzęt: MCLOUIS 252
Nazwa załogi: Załoga G. Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 42/11 Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2024-09-04, 15:03
Długo nie trzymałem Musiałem zrobić zdjęcia.
Może ktoś się zainspiruje. 😉
Nie trzeba jechać na targi kamperów.
Wystarczy stanąć w kolejce na prom 😁 Kristiansand - Hirtshals
Pierwszy - "czarnuch z Berlina" - na Volkswagenie Touraregu chyba ? Jest coś większego ? Nie kojarzę. 🤔
Źle to nie wygląda .
* * *
Drugi - białas ze Szwajcarii" .
Na Rangerze. Pan twierdził, że takie nadwozia pasują do RAMA-a i F 150.
Mili państwo nawet powiedzieli, że byli dwa lata temu tym autem w Polen. I bardzo im się podobało.
IMG-20240904-WA0000.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 101,79 KB
IMG-20240904-WA0001.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 117,14 KB
IMG-20240904-WA0002.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 114,85 KB
IMG-20240904-WA0003.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 106,38 KB
IMG-20240904-WA0007.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 104,58 KB
IMG-20240904-WA0009.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 137,1 KB
IMG-20240904-WA0008.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 121,66 KB
IMG-20240904-WA0005.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 89,93 KB
IMG-20240904-WA0004.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 87,55 KB
_________________ THX za wszystkie postawione browary.
Pozdro.
Darson ®
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum