 |
|
Hymermobil S700 |
Autor |
Wiadomość |
majsterus
zaawansowany

Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2024-08-13, 07:34
|
|
|
Jest i klimatyzacja
prawie nówka, bo przepracowane ok 20h.
Agregat już jest na dachu. Nie jest to takie proste wrzucić taki klocek na dach, potrzebne było rusztowanie. dodatkowo trzeba było wyciąć blachę ryflowaną która jest na części sypialnej pod flanszę klimatyzatora.
Kabelek schowany w dachu. Pozostaje jeszcze uporządkować wnętrze i podłączyć w obwód.
Chodzi i chłodzi....hałas taki że spać się przy tym nie da Trzeba będzie wychłodzić budę 3-4 godziny przed snem i spać z wyłączonym. |
|
|
|
|
 |
majsterus
zaawansowany

Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2024-11-27, 20:36
|
|
|
No i jest drugi Hymer ! Ahorn sprzedany, szukanie dwa miesiące. Rok 2007, motorek 2300 trochę słaby, ale 3.0 to były zajechane i zniszczone.
Przebieg 99500km
Model B514SL, Gold Edition podwójnym spaniem z tyłu.
Naprawdę ładny i z zewnątrz i wewnątrz bo jaśniutki. Nie jest Mercedes, bo na MB w 3,5t w integrze to ciężko się zmieścić. Rozmiarowo idealny na dwie osoby. Jakoś S700 wydaje się szerszy i dużo, dużo większy.
A, i sie dowiedziałem, że są hymery CL, czyli wersje uboższe i SL wersje lepszym wyposażeniem.
Hymer to hymer, żadne benimary czy sunlighty czy inne wynalazki...
 |
Ostatnio zmieniony przez majsterus 2024-12-13, 23:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 255/547 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-11-27, 20:48
|
|
|
Co to będziesz się przesiadał na mniejsze?
|
_________________ komplet |
|
|
|
 |
majsterus
zaawansowany

Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2024-12-04, 20:31
|
|
|
Jeszcze nie zmieniam! Merc to merc. Kto jeździ mercedesem to wie o czym mówię.
A ten jest rodziców. Może w przyszłości odkupię jak mi obrzydną Etole i podobne złodziejstwa.
A tutaj niestety mała ładowność bo pewnie waży powyżej 3t na pusto.
 |
|
|
|
 |
peja76
zaawansowany

Twój sprzęt: Roller team
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2023 Piwa: 36/41 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 2024-12-06, 07:02
|
|
|
Czy on nie stoi/stał na Przeżmierowie
|
|
|
|
 |
majsterus
zaawansowany

Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2024-12-06, 08:48
|
|
|
Żadnego auta nie kupiłem w Polsce😁 |
|
|
|
 |
Sewek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: FFB Tabbert 705 MQ
Nazwa załogi: Seweryn i Kamila
Dołączył: 01 Wrz 2017 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2025-02-04, 15:03
|
|
|
Fajny ten Twój Hymer S700
Mój FFB jest zrobiony na tej samej bazie, czyli Sprinter 412 z '98 roku, dlatego dobrze rozumiem problemy o których wspomniałeś. W swoim podniosłem moc za pomocą czipa z seryjnych 122 KM na 150 KM co w zupełności wystarcza do całkiem dynamicznej jazdy. Z przyczepą 1800 kg też sprawnie sobie radzi. Wygłuszyłem też matą bitumiczną i kauczukową ścianę grodziową, oraz całe podszybie. Hałas zdecydowanie mniej teraz doskwiera, powiem nawet, że jest dosyć cicho. Mój nie miał w ogóle żadnej klimatyzacji, dlatego założyłem na dachu Dometica FJX4 2200, do tego akumulator LIFEPO4 200Ah, alternator 200A, trochę gadzetów od Victrona i teraz w czasie jazdy i na postoju jest chłodno . Też nie miałem zegarów z obrotomierzem, ale udało mi się znaleźć używany z obrotomierzem. Jeszcze obrotomierza nie podłączyłem, ale już wiem jak to zrobić. Nie wiem jakie rozwiązanie jest w Twoim Hymerze, ale jeśli masz ogrzewanie Alde, to polecam montaż wymiennika ciepła. |
|
|
|
 |
majsterus
zaawansowany

Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2025-02-05, 21:30
|
|
|
Dzięki!
Jak to wygląda z tym chipem? Wpina się to gdzieś czy program w sterowniku silnika?
Sama podmiana zegarów nie zadziała. Wcześniej trzeba dołożyć czujnik w skrzyni.przynajmniej u mnie zamieniłem z z Vito automatu i nie wyświetlał biegów, prędkości nie sprawdzałem bo auto stało. Przekładka samego obrotomierza też nie dała efektów. Trzeba chyba zaprogramować pamięć w liczniku.
Akumulatory mam 2x100 kwasowe, póki działają nie ruszam.
Ogólnie jakość wykonania i rozwiązania biją na łeb wszystkie nowe benimary challengery carado itp...
Jest stary ale to hymer i napęd ma na tył.
A z klimą to taki myk, że trzeba mieć szczelnie odgrodzoną szoferkę, bo cały chłód spierdziela na tył |
|
|
|
|
 |
Sewek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: FFB Tabbert 705 MQ
Nazwa załogi: Seweryn i Kamila
Dołączył: 01 Wrz 2017 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2025-02-06, 09:58
|
|
|
W tym przypadku trzeba wyjąć sterownik i wylutować stare i wlutować nowe kości.
Można to zrobić nawet wysyłkowo, nie trzeba jechać autem. |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 256/1259 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2025-02-06, 20:38
|
|
|
HYMER S 700
Daimler -Benz HymerMobil S-700 – Ten oszałamiający flagowy model S Class 700 z zabudową firmy Hymer ma 33 lata i został zbudowany jako rok modelowy 1989. Pojazd pomimo swojego sędziwego wieku jak dotąd świetnie wytrzymuje próbę czasu, służy nam już ponad 12 lat i nigdy nie zawiódł! a zjeździłem nim przez ten okres większość Europejskich krajów. Ten kamper jest hołdem dla wszystkiego, co reprezentuje Hymer i jest prawdziwym klasycznym modelem tego producenta. Niewiele z tych wyjątkowych maszyn pozostało dotąd w eksploatacji
Wyposażenie
Wyposażenie obejmuję m.in: 2 obrotowe fotele kapitańskie z pasami
bezpieczeństwa oraz dwie boczne kanapy – bez pasów, ponadto duże podwójne łóżko na tyle pojazdu, kolejne podwójne opuszczane nad kabiną. W kamperze może komfortowo spać
nim 5 osób dorosłych, chociaż zarejestrowany jest na 8. Łazienka składa się z
toalety kasetowej, umywalki i oddzielnej kabiny prysznicowej. Pozostałe
wyposażenie jak to z reguły bywa w kamperach jest podobne czyli kuchenka
gazowa, lodówka, dwa niezależne systemy ogrzewania Trumatic, radio, telewizor, mnóstwo szafek i
inne dodatki. Nie jest on może tak bogato wyposażony jak współczesne pojazdy tego typu, lecz uważam iż posiada wszystko co jest potrzebne w podróży, a komfort i wygoda podróżowania przewyższa niejednego nowszego kampera.
Specyfikacja Techniczna
Kilka słów o specyfikacji technicznej oraz wymiarach : Kamper posiada Podwozie Mercedesa Benz 410D, model 611.4. Silnik 2874cc 5 cylindrów Diesel o mocy 115KM, oraz 5-biegowa manualna skrzynie biegów. Posiada również wspomaganie kierownicy, przez co manewrowanie nim pomimo sporych gabarytów i masy nie stanowi próby sprawdzenia swojej siły dla kierowcy. Ten wyjątkowy kamper mierzy 7,41m długości, 2,81m wysokości oraz 2,42m szerokości, dlatego poruszanie się nim po drogach zwłaszcza w zatłoczonych miastach wymaga nieco umiejętności od kierującego.
2.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 77 raz(y) 70,05 KB |
3.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 77 raz(y) 67,02 KB |
4.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 77 raz(y) 58,76 KB |
5.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 77 raz(y) 65,11 KB |
6.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 77 raz(y) 59,9 KB |
7.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 77 raz(y) 59,99 KB |
8.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 77 raz(y) 55,76 KB |
9.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 77 raz(y) 77,87 KB |
|
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
majsterus
zaawansowany

Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: Wczoraj 10:35
|
|
|
Z uwagi, że nie mogę? potrafię wysłać PW, a może mam zablokowane piszę tutaj
Masz może kontakt do firmy od tych chipów?
Jaki był koszt? Warte to? |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|