Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kamper na Baranie z napędem na 4 racice
Autor Wiadomość
Darson 
weteran


Twój sprzęt: MCLOUIS 252, MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 122/42
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2025-02-03, 11:40   

joko,
Cytat:
Pojeździłem wczoraj pobrudzić się w błotku i jestem w szoku jak to idzie

A filmik jakiś z tego masz może ? :bigok
My też chcemy być w szoku 🤪
_________________
Nie zaglądam do tematu:
"Sylwester, Koninki Turbacz, Niedźwiedź Termy," 😁
No chyba że Komplecik tam pojedzie i to opisze 😂
Darson ®
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 483/29
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2025-02-03, 14:19   

Ale ja nie jestem youtuberem , tylko zwykłym obywatelem :szeroki_usmiech

A nawet gdybym nagrywał to zdarzenie i chciał je upublicznić to film musiał by być bez dźwięku , bo mięso latało bardziej jak błoto :szeroki_usmiech
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 131/3
Skąd: ZDR
Wysłany: 2025-02-03, 17:32   

Darson napisał/a:
Nie wiem, czy to takie proste :?:
W kamperach mamy opony wzmacniane.
Czy AT-ki są również wzmacniane ? Raczej nie.
Opony offroadowe mają miękkie boczki.

Policzyłeś już, ile całość będzie ważyć ?
Czy dopiero będziesz wiedział, gdy poskładasz ? Tak sądzę.
Może lepiej poczekać ?

"Nośność opony:
W przypadku pojazdów dostawczych, busów i kamperów, klasyczne opony szosowe z reguły są dodatkowo oznaczone symbolem C (Cargo lub Commercial). Symbol ten oznacza, że jest to opona wzmacniana i dedykowana dla tego typu pojazdów. Niestety wśród opon terenowych, znalezienie takiej z oznaczeniem C jest prawie niemożliwe. Pozostaje więc dobranie takiej opony, której indeks nośności będzie zgodny z homologacją pojazdu. To też nie jest łatwe zadanie, gdyż indeks nośności opony jest dopasowany do DMC pojazdu (dopuszczalna masa całkowita określona w dowodzie rejestracyjnym). Pojazdy terenowe mają DMC z reguły niższe niż pojazdy dostawcze, więc dobranie właściwej opony zajmie trochę czasu. Pamiętajmy jednak, żeby nie ignorować indeksu nośności opony. To jeden z ważniejszych parametrów wpływających na bezpieczeństwo jazdy."
Cały artykuł TUTAJ
A tutaj TEST 1 i TEST 2 opon AT



A kto ci powiedział, że opony terenowe mają miękkie boczki? To by je dyskwalifikowało do użytkowania w terenie.
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Cze 2011
Piwa: 255/547
Skąd: Kraków

Wysłany: 2025-02-03, 17:44   

joko napisał/a:

Wszędzie króluje "chińczyk" i wszyscy uważają te opony za najlepsze.
Po doświadczeniu z Sailunem w kamperze wydaje mi się to mocno prawdopodobne.


Nawet nie wiesz co się w związku z tym stało, nasza reklama zrobiła to, że nie kupimy już Sailuma za 1000zł z haczykiem, teraz trzeba sporo dołożyć :szeroki_usmiech
:spoko
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 483/29
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2025-02-04, 00:43   

Komplecik napisał/a:
joko napisał/a:

Wszędzie króluje "chińczyk" i wszyscy uważają te opony za najlepsze.
Po doświadczeniu z Sailunem w kamperze wydaje mi się to mocno prawdopodobne.


Nawet nie wiesz co się w związku z tym stało, nasza reklama zrobiła to, że nie kupimy już Sailuma za 1000zł z haczykiem, teraz trzeba sporo dołożyć :szeroki_usmiech
:spoko


No tak , ciężko już kupić te Sailuny całoroczne , które używamy z takim powodzeniem w naszych kamperkach poniżej 1000PLN ......... oczywiście 1000PLN za komplet :haha: :spoko
Teraz komplet 4szt wychodzi jakieś 1400PLN :szeroki_usmiech

Są droższe, ale mam nadzieję że tak samo genialne jak wcześniej :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 483/29
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2025-02-04, 01:12   

Wracając do wyboru opon do mojego Barana.
Oponki BFG w rozmiarze calowym jaki potrzebuję nie są produkowane. Dostępne są metryczne o zbliżonych rozmiarach (285/55 R20) . Są trochę mniejsze i węższe i to nie byłby problem, ale są to opony typowo letnie , a mnie jednak bardziej pasował by wielosezon.
Mają je na stanie niedaleko ode mnie i dzisiaj je nawet oglądałem . Cena 1300PLN/szt, jak na te oponki nawet niezła. Mają ich trochę , więc się póki co nie przypalam i szukam innych opcji.

Cały czas po głowie chodzą mi te Radar Renegate R/T+ i tak czuję po kościach że finalnie na nich się skończy i będzie to dobry wybór.

W stosunku do BFG mają kilka zalet, m.in : są wielosezonowe , mają lepsze opinie w sieci (zwłaszcza te bezpośrednio porównujące obie opony),mają wyższe parametry (np.nośność) ,lepiej wyglądają i są w cenie przy której nie będzie bólu jak wybór okaże się nie trafiony :haha:

Jest ryzyko jest zabawa .... a o zabawę tutaj przecież idzie :spoko



  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zbynek 
zaawansowany


Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2017
Otrzymał 9 piw(a)
Skąd: Białystok
Wysłany: 2025-02-04, 16:26   

joko napisał/a:
Wracając do wyboru opon do mojego Barana.
Oponki BFG w rozmiarze calowym jaki potrzebuję nie są produkowane. Dostępne są metryczne o zbliżonych rozmiarach (285/55 R20) . Są trochę mniejsze i węższe i to nie byłby problem, ale są to opony typowo letnie , a mnie jednak bardziej pasował by wielosezon.
Mają je na stanie niedaleko ode mnie i dzisiaj je nawet oglądałem . Cena 1300PLN/szt, jak na te oponki nawet niezła. Mają ich trochę , więc się póki co nie przypalam i szukam innych opcji.

Cały czas po głowie chodzą mi te Radar Renegate R/T+ i tak czuję po kościach że finalnie na nich się skończy i będzie to dobry wybór.

W stosunku do BFG mają kilka zalet, m.in : są wielosezonowe , mają lepsze opinie w sieci (zwłaszcza te bezpośrednio porównujące obie opony),mają wyższe parametry (np.nośność) ,lepiej wyglądają i są w cenie przy której nie będzie bólu jak wybór okaże się nie trafiony :haha:


Jako argument za BFG jest ich popularność - na forach 4x4 piszą że gdzie byś się nie wybrał, w razie potrzeby dokupisz jedną sztukę po zniszczeniu swojej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 131/3
Skąd: ZDR
Wysłany: 2025-02-05, 08:15   

joko napisał/a:
Wracając do wyboru opon do mojego Barana.
Oponki BFG w rozmiarze calowym jaki potrzebuję nie są produkowane. Dostępne są metryczne o zbliżonych rozmiarach (285/55 R20) . Są trochę mniejsze i węższe i to nie byłby problem, ale są to opony typowo letnie , a mnie jednak bardziej pasował by wielosezon.
Mają je na stanie niedaleko ode mnie i dzisiaj je nawet oglądałem . Cena 1300PLN/szt, jak na te oponki nawet niezła. Mają ich trochę , więc się póki co nie przypalam i szukam innych opcji.


Ja ci radzę rób jak chcesz ;)
ale BFG AT to opony M+S zatem jak najbardziej nadają się na zimę przynajmniej w kwestii mieszanki gumowej. Może w kwestii jakiejś tam nadrukowanej "śnieżynki: nie, może nie mają jakiejś cudownej dodatkowej "lamelki", ale od strony praktycznej tak. Kilka lat ćwiczyłem te opony na co dzień (a mieszkam gdzie mieszkam) do tego liczne górskie wyrypy, tudzież codzienna mieszana jazda terenowo -drogowa. Jak na oponę o dobrych właściwościach terenowych (a takie ma, chyba najlepsze z grupy AT - no MT-ek to to nie jest, ale MT ków nie chcesz bo są głośne). Nie znam innego AT-eka który tak dobrze robi w terenie. Dopóki męczyłem land rovery niczego innego nie chciałem używać (a możesz przyjąć, że jakąś tam praktykę mam). Teraz nie używam z banalnego powodu, w takim rozmiarze jak potrzebuję do mojeo dyliżansu tych opon nie ma. Jeżdżę więc na codzień na MT-kach.
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
weteran


Twój sprzęt: MCLOUIS 252, MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 122/42
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2025-02-05, 09:06   

bert,
Cytat:
kto ci powiedział, że opony terenowe mają miękkie boczki? To by je dyskwalifikowało do użytkowania w terenie.

Miałem na myśli to, że nie są wzmacniane. Nie są specjalnie miękkie, bo przeznaczenie terenowe wymusza odpowiednio mocną budowę.
"opony terenowe mają wzmocnione ściany boczne w celu zwiększenia odporności na przekłucia."
Ale pisaliśmy wtedy o nośności.
"Zwiększony udźwig jest charakterystyczną cechą wyróżniającą opony wzmacniane. Co to znaczy w praktyce? Ogumienie tego rodzaju dostosowane zostało do obciążenia i ciśnienia większego niż przewidziane dla wersji bazowej danego rozmiaru. Projektuje się je, gdy charakter użytkowania opony wymusza dodatkową, większą od standardowej nośność."
Specjalistą/ wulkanizatorem nie jestem.
Posiłkuję się doświadczeniem innych i tym, co przeczytam 😉
Edit: ale wierzę Bert, że znasz się bardziej :mrgreen:
_________________
Nie zaglądam do tematu:
"Sylwester, Koninki Turbacz, Niedźwiedź Termy," 😁
No chyba że Komplecik tam pojedzie i to opisze 😂
Darson ®
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 131/3
Skąd: ZDR
Wysłany: 2025-02-05, 14:26   

Darson napisał/a:
bert,
Cytat:
kto ci powiedział, że opony terenowe mają miękkie boczki? To by je dyskwalifikowało do użytkowania w terenie.

Miałem na myśli to, że nie są wzmacniane. Nie są specjalnie miękkie, bo przeznaczenie terenowe wymusza odpowiednio mocną budowę.
"opony terenowe mają wzmocnione ściany boczne w celu zwiększenia odporności na przekłucia."
Ale pisaliśmy wtedy o nośności.
"Zwiększony udźwig jest charakterystyczną cechą wyróżniającą opony wzmacniane. Co to znaczy w praktyce? Ogumienie tego rodzaju dostosowane zostało do obciążenia i ciśnienia większego niż przewidziane dla wersji bazowej danego rozmiaru. Projektuje się je, gdy charakter użytkowania opony wymusza dodatkową, większą od standardowej nośność."
Specjalistą/ wulkanizatorem nie jestem.
Posiłkuję się doświadczeniem innych i tym, co przeczytam 😉
Edit: ale wierzę Bert, że znasz się bardziej :mrgreen:



Opona "C" użytkowana w pojeździe terenowym czy "paraterenowym" nie niesie za sobą żadnych korzyści. Może nie jestem "ekspertem" ale od 40 lat więcej jeżdżę w terenie niż po asfaltach, moim zdaniem "C" w przeładowanym dostawczaku, owszem tak, w terenówce bez sensu.
Boki opon terenowych to nie tylko kwestia "przekłucia" (jak to określiłeś) to przede wszystkim możliwość jazdy an bardzo niskim ciśnieniu. Nawet poniżej 0.5atm, ba(!) są take gdzie można zejść do 0.2 i wówczas jazda jest w zasadzie na "kapciu" Zatem boki dobrej opony terenowej muszą być konstrukcyjnie (osnowa i stosowna grubość nalewki) mocne.

Co do możliwości wyższego ciśnienia... spytam a po co w takim aucie robić z "pneumatyka opony" opnę o charakterystyce "metalowej obręczy"? Charakterystyka zawieszenia w terenówkach (poza oczywiście zawieszeniem pneumatycznym, ale ono nie jest zbyt często spotykanym rozwiązaniem) wpływa na obniżenie komfortu, dodawanie do tego opon nabombanych na > 3 atm to kiepski pomysł.
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemo.d 
zaawansowany

Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2011
Piwa: 21/99
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2025-02-05, 19:10   

Joko szuka widać złotego środka.
Ale jak na 10kkm po asfalcie 10km ma być po za utwardzonymi szlakami to ja osobiście wolał bym ciszę opony szosowej. A w razie kłopotów w terenie windą się ratować niż męczyć się z At czy tam Mtkami i słuchać huku opon trasą. Wszystko jak zawsze zależy od sposobu w jaki będzie użytkowany.
Bert dobrze gada jak w teren wjeżdżasz z oponami nabitymi w kamperku na 4-4.5Bara to każda jest plastikowa. Dużo jak zawsze zależy od "mięcha" za sterem, jak nie ma kierowcy to auto nie pomoże :lol:
Często wystarczy na początku coś podłożyć, upuścić ciśnienie a nie trzeć do Chin i biadolić na opony itd. :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Cze 2011
Piwa: 255/547
Skąd: Kraków

Wysłany: 2025-02-05, 22:54   

Ja myślę że joko nabiera apetytu i powinien założyć łopaty terenowe lub gąsienice :haha: , zresztą kilkaset metrów od domu wykorzysta właściwość :haha: baranka , takie coś polecam,
Tylko co na to Małżonka ;) ciekawe jak zareaguje :szeroki_usmiech
:spoko

Screenshot_20250205_225546.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 112,24 KB

_________________
komplet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
weteran


Twój sprzęt: MCLOUIS 252, MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 122/42
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2025-02-06, 11:49   

Komplecik, ale te służą do ...pływania 😁
SHERP

c5683cf954c1b21266f2f24f54f08247.-1030x773.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 87,96 KB

_________________
Nie zaglądam do tematu:
"Sylwester, Koninki Turbacz, Niedźwiedź Termy," 😁
No chyba że Komplecik tam pojedzie i to opisze 😂
Darson ®
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Cze 2011
Piwa: 255/547
Skąd: Kraków

Wysłany: 2025-02-06, 14:10   

Darson napisał/a:
Komplecik, ale te służą do ...pływania 😁
SHERP

Co Ty Darson nie czytasz o czym pisze joko, przecież chce pływać :szeroki_usmiech
:spoko
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 483/29
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2025-02-06, 14:32   

Panowie robicie mi wioche z tematu :szeroki_usmiech

Ja chyba po prostu jak już zrobię co mam zrobić to pokażę kilka fotek jak wyszło i tyle :-P :mrgreen: :spoko

Ja naprawdę nie mam wielkich wymagań ani co do właściwości terenowych mojego pojazdu , ani tych opon.
Mnie wystarczy jak będę sobie mógł delikatnie zjechać z asfaltu i pojeździć po takich kamyczkach i żwirku jak ci panowie tutaj :haha: :spoko



Swoją drogą to ujęcie z drona tych dwóch truck'ów na szczycie robi robotę :bigok
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***