 |
|
Kamper na Baranie z napędem na 4 racice |
Autor |
Wiadomość |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 214/139 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2025-02-23, 10:36
|
|
|
Czy dobrze pamiętam ,że kupowałeś specjalne okna, które miały umożliwiać wysuwanie części ruchomej kampera ? Co z tym pomysłem ? Będziesz to robił czy zaniechałeś ? 🤔
Screenshot_2025-02-21-00-04-33-066_com.android.chrome-edit.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 7 raz(y) 538,49 KB |
Screenshot_2025-02-06-23-47-37-668_com.android.chrome-edit.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 8 raz(y) 542,65 KB |
Screenshot_2025-02-06-23-51-48-211_com.android.chrome-edit.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 9 raz(y) 553,05 KB |
Screenshot_2025-02-06-23-49-36-475_com.android.chrome-edit.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 7 raz(y) 285,66 KB |
|
_________________ Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.
Darson ®
 |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 519/31 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2025-02-23, 19:27
|
|
|
Darson napisał/a: | Czy dobrze pamiętam ,że kupowałeś specjalne okna, które miały umożliwiać wysuwanie części ruchomej kampera ? Co z tym pomysłem ? Będziesz to robił czy zaniechałeś ? 🤔 |
Będę .... ale nie tak jak na tych fotkach z tymi namiocikami |
|
|
|
 |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 214/139 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2025-02-24, 02:10
|
|
|
Nic podobnego , na szybko nie udało mi się znaleźć na SUV- ie 😉
No to czekamy dalej |
_________________ Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.
Darson ®
 |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 519/31 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2025-03-06, 08:53
|
|
|
darek 61 napisał/a: | https://www.remotecont.com/detail?path=eeqbhkn4k&cl=pl_pl&source=2&gad_source=2&gclid=CjwKCAiAiaC-BhBEEiwAjY99qIt0X4j5Ok8B9Azs7vkyPhM7b-9T8dHn0Ef9QM8XJSlMxF7b9fZ82RoCtfQQAvD_BwE
Może się przydać |
Dobre
Dzięki |
|
|
|
 |
Zbynek
zaawansowany

Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2017 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2025-05-06, 08:23
|
|
|
joko napisał/a: | Darson napisał/a: | Czy dobrze pamiętam ,że kupowałeś specjalne okna, które miały umożliwiać wysuwanie części ruchomej kampera ? Co z tym pomysłem ? Będziesz to robił czy zaniechałeś ? 🤔 |
Będę .... ale nie tak jak na tych fotkach z tymi namiocikami |
Jak będziesz uszczelniał ścianki dachu do ścian bocznych zabudowy? Jakakolwiek uszczelka gumowa przylegająca do ścianki spowoduje po jakimś czasie widoczne ślady od tarcia podczas podnoszenia/opuszczania dachu. A jak nie będzie przylegać to po jeździe będziesz miał pełno kurzu w środku. |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 519/31 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2025-05-06, 09:50
|
|
|
Zbynek napisał/a: |
Jakakolwiek uszczelka gumowa przylegająca do ścianki spowoduje po jakimś czasie widoczne ślady od tarcia podczas podnoszenia/opuszczania dachu. A jak nie będzie przylegać to po jeździe będziesz miał pełno kurzu w środku. |
Uszczelka nie może przylegać do ścianki cały czas , a zwłaszcza w momencie podnoszenia/opuszczania z kilku powodów ,z których jeden już zauważyłeś (rysowanie powierzchni lakierowanych lub niszczenie uszczelki przez powierzchnie pokryte np.Raptorem) .
Ponadto kilkanaście mb uszczelki przylegającej do ściany stawiało by spory opór co wymagało by użycia większej siły (mocniejszych siłowników) , aby taki dach podnieść.
Jest jeszcze jedna kwestia , która w/g mnie jest tutaj najważniejsza. Podczas podnoszenia lub opuszczania dachu duża ilość powietrza musi zostać "przepompowana" z/do środka i przy szczelnym połączeniu byłby to problem.
Ja rozwiązałem to tak, że uszczelki działają (uszczelniają) w dwóch skrajnych położeniach.
Przy dachu opuszczonym (pozycja do jazdy) zabezpiecza to przed kurzem , a przy dachu podniesionym zapewnia odpowiednią izolację termiczna (przy grzaniu lub chłodzeniu wnętrza), oraz odpowiednią dźwiękoszczelność. |
|
|
|
 |
Zbynek
zaawansowany

Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2017 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2025-05-06, 10:02
|
|
|
joko napisał/a: | Zbynek napisał/a: |
Jakakolwiek uszczelka gumowa przylegająca do ścianki spowoduje po jakimś czasie widoczne ślady od tarcia podczas podnoszenia/opuszczania dachu. A jak nie będzie przylegać to po jeździe będziesz miał pełno kurzu w środku. |
Uszczelka nie może przylegać do ścianki cały czas , a zwłaszcza w momencie podnoszenia/opuszczania z kilku powodów ,z których jeden już zauważyłeś (rysowanie powierzchni lakierowanych lub niszczenie uszczelki przez powierzchnie pokryte np.Raptorem) .
Ponadto kilkanaście mb uszczelki przylegającej do ściany stawiało by spory opór co wymagało by użycia większej siły (mocniejszych siłowników) , aby taki dach podnieść.
Jest jeszcze jedna kwestia , która w/g mnie jest tutaj najważniejsza. Podczas podnoszenia lub opuszczania dachu duża ilość powietrza musi zostać "przepompowana" z/do środka i przy szczelnym połączeniu byłby to problem.
Ja rozwiązałem to tak, że uszczelki działają (uszczelniają) w dwóch skrajnych położeniach.
Przy dachu opuszczonym (pozycja do jazdy) zabezpiecza to przed kurzem , a przy dachu podniesionym zapewnia odpowiednią izolację termiczna (przy grzaniu lub chłodzeniu wnętrza), oraz odpowiednią dźwiękoszczelność. |
Wentylację i tak musisz mieć, a siłowniki elektryczne (bo zakładam że takie zastosujesz do podnoszenia/opuszczania dachu) są na tyle wolne że nie widziałbym problemu z wymianą powietrza.
Bardziej obawiam się stabilności dachu opartego tylko na siłownikach, rozważyłbym dodatkowe prowadnice dach/ściany. |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 519/31 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2025-05-06, 13:07
|
|
|
8m3 powietrza w około 15s , więc przez samą wentylację trochę słabo.
Oczywiście przy otwartych drzwiach czy oknach problem znika, ale zamknięty dach będzie zasłaniał okna w całości , a drzwi w 1/3, tak aby przy opuszczonym dachu nie było żadnej możliwości dostania się do środka.
W takim układzie uszczelek jaki zastosowałem problem wymiany powietrza znika, a i tak robię to w ten sposób ze względu na inne rzeczy.
Prowadzenie dachu oczywiście że na prowadnicach , choćby z powodu zachowania odpowiedniej sztywności poprzecznej. Siłowniki wykonane na śrubach kulowych takiej sztywności nie zapewnią i będą służyły wyłącznie do podnoszenia.
Sztywność konstrukcji ma oczywiście największe znaczenie w czasie jazdy , bo statycznie na postoju siły skręcające raczej żadne. W pozycji opuszczonej poza prowadnicami sztywność poprawi również silny docisk krawędzi dachu do górnego kołnierza ścian z uszczelką (tak jak w pudełku zamykanym wieczkiem).
Z symulacji rozkładu sił dla tej konstrukcji nadwozia którą mam zaprojektowaną obecnie wychodzi mi , że to w pozycji złożonej jest prawie dwukrotnie sztywniejsze niż gdyby było konstrukcją jednolitą w jednym kawałku .
Bardzo duży wpływ na sztywność ma siła docisku obu części, dlatego w układzie sterowania siłownikami chcę zastosować albo tensometry , albo pomiar chwilowego obciążenia silników .
Dzięki temu będę mógł dostosowywać siłę docisku do konkretnej sytuacji. Przykładowo jeśli to ma tylko stać zamkniete to wystarczy lekko domknąć, do jazdy po normalnych drogach lekko dociągnąć, a do off-roadu dociągnąć tak, aby ani drgnęło |
|
|
|
 |
Zbynek
zaawansowany

Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2017 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2025-05-06, 16:40
|
|
|
joko napisał/a: | 8m3 powietrza w około 15s , więc przez samą wentylację trochę słabo. |
Zapomniałem jakie będziesz miał gabaryty
Jak będzie możliwość to chętnie zobaczę efekt finalny, bo chodzi mi po głowie podobny projekt |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 519/31 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2025-05-20, 23:55
|
|
|
... |
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|