Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kamper na Baranie z napędem na 4 racice
Autor Wiadomość
Darson 
Kombatant


Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 214/139
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2025-02-23, 10:36   

Czy dobrze pamiętam ,że kupowałeś specjalne okna, które miały umożliwiać wysuwanie części ruchomej kampera ? Co z tym pomysłem ? Będziesz to robił czy zaniechałeś ? 🤔

Screenshot_2025-02-21-00-04-33-066_com.android.chrome-edit.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 538,49 KB

Screenshot_2025-02-06-23-47-37-668_com.android.chrome-edit.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 542,65 KB

Screenshot_2025-02-06-23-51-48-211_com.android.chrome-edit.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 553,05 KB

Screenshot_2025-02-06-23-49-36-475_com.android.chrome-edit.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 285,66 KB

_________________
Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.

Darson ®
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2025-02-23, 19:27   

Darson napisał/a:
Czy dobrze pamiętam ,że kupowałeś specjalne okna, które miały umożliwiać wysuwanie części ruchomej kampera ? Co z tym pomysłem ? Będziesz to robił czy zaniechałeś ? 🤔


Będę .... ale nie tak jak na tych fotkach z tymi namiocikami :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
Kombatant


Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 214/139
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2025-02-24, 02:10   

Nic podobnego , na szybko nie udało mi się znaleźć na SUV- ie 😉
No to czekamy dalej
_________________
Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.

Darson ®
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2025-03-06, 08:37   

https://www.remotecont.co...2RoCtfQQAvD_BwE

Może się przydać
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2025-03-06, 08:53   

darek 61 napisał/a:
https://www.remotecont.com/detail?path=eeqbhkn4k&cl=pl_pl&source=2&gad_source=2&gclid=CjwKCAiAiaC-BhBEEiwAjY99qIt0X4j5Ok8B9Azs7vkyPhM7b-9T8dHn0Ef9QM8XJSlMxF7b9fZ82RoCtfQQAvD_BwE

Może się przydać


Dobre :ok
Dzięki :spoko :bukiet:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zbynek 
zaawansowany


Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2017
Otrzymał 9 piw(a)
Skąd: Białystok
Wysłany: 2025-05-06, 08:23   

joko napisał/a:
Darson napisał/a:
Czy dobrze pamiętam ,że kupowałeś specjalne okna, które miały umożliwiać wysuwanie części ruchomej kampera ? Co z tym pomysłem ? Będziesz to robił czy zaniechałeś ? 🤔


Będę .... ale nie tak jak na tych fotkach z tymi namiocikami :spoko


Jak będziesz uszczelniał ścianki dachu do ścian bocznych zabudowy? Jakakolwiek uszczelka gumowa przylegająca do ścianki spowoduje po jakimś czasie widoczne ślady od tarcia podczas podnoszenia/opuszczania dachu. A jak nie będzie przylegać to po jeździe będziesz miał pełno kurzu w środku.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2025-05-06, 09:50   

Zbynek napisał/a:

Jakakolwiek uszczelka gumowa przylegająca do ścianki spowoduje po jakimś czasie widoczne ślady od tarcia podczas podnoszenia/opuszczania dachu. A jak nie będzie przylegać to po jeździe będziesz miał pełno kurzu w środku.


Uszczelka nie może przylegać do ścianki cały czas , a zwłaszcza w momencie podnoszenia/opuszczania z kilku powodów ,z których jeden już zauważyłeś (rysowanie powierzchni lakierowanych lub niszczenie uszczelki przez powierzchnie pokryte np.Raptorem) .
Ponadto kilkanaście mb uszczelki przylegającej do ściany stawiało by spory opór co wymagało by użycia większej siły (mocniejszych siłowników) , aby taki dach podnieść.

Jest jeszcze jedna kwestia , która w/g mnie jest tutaj najważniejsza. Podczas podnoszenia lub opuszczania dachu duża ilość powietrza musi zostać "przepompowana" z/do środka i przy szczelnym połączeniu byłby to problem.

Ja rozwiązałem to tak, że uszczelki działają (uszczelniają) w dwóch skrajnych położeniach.
Przy dachu opuszczonym (pozycja do jazdy) zabezpiecza to przed kurzem , a przy dachu podniesionym zapewnia odpowiednią izolację termiczna (przy grzaniu lub chłodzeniu wnętrza), oraz odpowiednią dźwiękoszczelność.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zbynek 
zaawansowany


Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2017
Otrzymał 9 piw(a)
Skąd: Białystok
Wysłany: 2025-05-06, 10:02   

joko napisał/a:
Zbynek napisał/a:

Jakakolwiek uszczelka gumowa przylegająca do ścianki spowoduje po jakimś czasie widoczne ślady od tarcia podczas podnoszenia/opuszczania dachu. A jak nie będzie przylegać to po jeździe będziesz miał pełno kurzu w środku.


Uszczelka nie może przylegać do ścianki cały czas , a zwłaszcza w momencie podnoszenia/opuszczania z kilku powodów ,z których jeden już zauważyłeś (rysowanie powierzchni lakierowanych lub niszczenie uszczelki przez powierzchnie pokryte np.Raptorem) .
Ponadto kilkanaście mb uszczelki przylegającej do ściany stawiało by spory opór co wymagało by użycia większej siły (mocniejszych siłowników) , aby taki dach podnieść.

Jest jeszcze jedna kwestia , która w/g mnie jest tutaj najważniejsza. Podczas podnoszenia lub opuszczania dachu duża ilość powietrza musi zostać "przepompowana" z/do środka i przy szczelnym połączeniu byłby to problem.

Ja rozwiązałem to tak, że uszczelki działają (uszczelniają) w dwóch skrajnych położeniach.
Przy dachu opuszczonym (pozycja do jazdy) zabezpiecza to przed kurzem , a przy dachu podniesionym zapewnia odpowiednią izolację termiczna (przy grzaniu lub chłodzeniu wnętrza), oraz odpowiednią dźwiękoszczelność.


Wentylację i tak musisz mieć, a siłowniki elektryczne (bo zakładam że takie zastosujesz do podnoszenia/opuszczania dachu) są na tyle wolne że nie widziałbym problemu z wymianą powietrza.
Bardziej obawiam się stabilności dachu opartego tylko na siłownikach, rozważyłbym dodatkowe prowadnice dach/ściany.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2025-05-06, 13:07   

8m3 powietrza w około 15s , więc przez samą wentylację trochę słabo.
Oczywiście przy otwartych drzwiach czy oknach problem znika, ale zamknięty dach będzie zasłaniał okna w całości , a drzwi w 1/3, tak aby przy opuszczonym dachu nie było żadnej możliwości dostania się do środka.
W takim układzie uszczelek jaki zastosowałem problem wymiany powietrza znika, a i tak robię to w ten sposób ze względu na inne rzeczy.

Prowadzenie dachu oczywiście że na prowadnicach , choćby z powodu zachowania odpowiedniej sztywności poprzecznej. Siłowniki wykonane na śrubach kulowych takiej sztywności nie zapewnią i będą służyły wyłącznie do podnoszenia.

Sztywność konstrukcji ma oczywiście największe znaczenie w czasie jazdy , bo statycznie na postoju siły skręcające raczej żadne. W pozycji opuszczonej poza prowadnicami sztywność poprawi również silny docisk krawędzi dachu do górnego kołnierza ścian z uszczelką (tak jak w pudełku zamykanym wieczkiem).

Z symulacji rozkładu sił dla tej konstrukcji nadwozia którą mam zaprojektowaną obecnie wychodzi mi , że to w pozycji złożonej jest prawie dwukrotnie sztywniejsze niż gdyby było konstrukcją jednolitą w jednym kawałku .
Bardzo duży wpływ na sztywność ma siła docisku obu części, dlatego w układzie sterowania siłownikami chcę zastosować albo tensometry , albo pomiar chwilowego obciążenia silników .
Dzięki temu będę mógł dostosowywać siłę docisku do konkretnej sytuacji. Przykładowo jeśli to ma tylko stać zamkniete to wystarczy lekko domknąć, do jazdy po normalnych drogach lekko dociągnąć, a do off-roadu dociągnąć tak, aby ani drgnęło :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zbynek 
zaawansowany


Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2017
Otrzymał 9 piw(a)
Skąd: Białystok
Wysłany: 2025-05-06, 16:40   

joko napisał/a:
8m3 powietrza w około 15s , więc przez samą wentylację trochę słabo.

Zapomniałem jakie będziesz miał gabaryty :wyszczerzony:
Jak będzie możliwość to chętnie zobaczę efekt finalny, bo chodzi mi po głowie podobny projekt :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2025-05-20, 23:55   

...
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***