|
Ducato 2.8jtd 2004r |
| Autor |
Wiadomość |
Bobil
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat 2.8jtd Bürtsner
Nazwa załogi: Bobil
Dołączył: 10 Maj 2025 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Norwegia
|
Wysłany: 2025-05-12, 11:10 Ducato 2.8jtd 2004r
|
|
|
Cześć, czy wie ktoś jaki luz zaworowy 2.8jtd ?
piszą różnie a w książce same głupoty co do luzu zaworowego 0.45/0.55
z góry wielkie dzieki |
|
|
|
 |
jackdruid
trochę już popisał
Twój sprzęt: Peugeot J5 AUTOSTAR
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Kwi 2022 Postawił 5 piw(a) Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2025-05-12, 15:45 Re: Ducato 2.8jtd 2004r
|
|
|
| Bobil napisał/a: | Cześć, czy wie ktoś jaki luz zaworowy 2.8jtd ?
piszą różnie a w książce same głupoty co do luzu zaworowego 0.45/0.55
z góry wielkie dzieki |
To rzeczywiście poprawne parametry wg TecCata . Luz obu zaworów ma mieć powyższe wymiary (czyli średnio 0,5mm) |
|
|
|
 |
Rudiger
doświadczony pisarz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2023 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: z warsztatu
|
Wysłany: 2025-05-12, 18:07
|
|
|
| Tak to poprawne dane. Marcin z AM Serwis to potwierdził. U mnie po 205tyś przebiegu nie było konieczności regulacji. |
|
|
|
 |
Bobil
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat 2.8jtd Bürtsner
Nazwa załogi: Bobil
Dołączył: 10 Maj 2025 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Norwegia
|
Wysłany: 2025-05-14, 13:05
|
|
|
Dziękuję za odpowiedz,
teraz po zmierzeniu luzu mam 0,35 i 0,40 i klepie
więc nie zgodzę się z wami Panowie.
Płytek mam duzo do podmiany i regulacji, więc potrwa to chwilkę dłuzej ale wyreguluje sam.
dziękuję i Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Rudiger
doświadczony pisarz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2023 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: z warsztatu
|
Wysłany: 2025-05-15, 09:37
|
|
|
Serwis Fiata mówi: w 99% przypadków luzy nie wymagają regulacji w 2.8jtd
Serwisowka mowi o luzach jak wcześniej były podane.
Mechanicy mówią o luzach jak wcześniej byly podane.
U mnie w silniku z przebiegiem 200kkm wynosiły 0,45 2 sztuki a reszta 0,5mm.
Te wszystkie dane wejściowe potwierdzają tezę że podane wyżej luzy są poprawne ( mimo że na moje oko też są niestosownie duże).
Szukaj przyczyn klepania w innym miejscu |
|
|
|
 |
przemo.d
stary wyga
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 27/141 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2025-05-15, 12:54
|
|
|
Może to panewka a nie zwór w dieslu... |
|
|
|
 |
Dedo Hena
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato Autostar
Nazwa załogi: Samotny
Dołączył: 14 Gru 2022 Skąd: Stara Rudna
|
Wysłany: 2025-05-17, 11:24
|
|
|
To nie są głupoty. Zawory ssące 0,45 a zawory wydechowe 0,55. Zawory regulujemy na zimnym silniku.
Jak chcesz sprawdzić który klepie, to odkręć pokrywę zaworów i na pracującym silniku mocno dociskaj każde kowadełko. jak klepie to wyczujesz od razu. |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2025-05-18, 15:47
|
|
|
| Zawory po 0.50. Jak klepie, to wałek w gorę. Ktoraś szklanka przytarta, lub ma pęknięte denko. Generalnie przy sprawdzeniu jak zawory są w granicy 0.45- 0.55, to nic nie musisz robić. |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|