Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ducato 2.8jtd 2004r
Autor Wiadomość
Bobil 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat 2.8jtd Bürtsner
Nazwa załogi: Bobil
Dołączył: 10 Maj 2025
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Norwegia
Wysłany: 2025-05-12, 11:10   Ducato 2.8jtd 2004r

Cześć, czy wie ktoś jaki luz zaworowy 2.8jtd ?
piszą różnie a w książce same głupoty co do luzu zaworowego 0.45/0.55 :haha:

z góry wielkie dzieki :pifko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jackdruid 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Peugeot J5 AUTOSTAR
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2022
Postawił 5 piw(a)
Skąd: opolskie
Wysłany: 2025-05-12, 15:45   Re: Ducato 2.8jtd 2004r

Bobil napisał/a:
Cześć, czy wie ktoś jaki luz zaworowy 2.8jtd ?
piszą różnie a w książce same głupoty co do luzu zaworowego 0.45/0.55 :haha:

z góry wielkie dzieki :pifko

To rzeczywiście poprawne parametry wg TecCata . Luz obu zaworów ma mieć powyższe wymiary (czyli średnio 0,5mm)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rudiger 
doświadczony pisarz

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2023
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: z warsztatu
Wysłany: 2025-05-12, 18:07   

Tak to poprawne dane. Marcin z AM Serwis to potwierdził. U mnie po 205tyś przebiegu nie było konieczności regulacji.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bobil 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat 2.8jtd Bürtsner
Nazwa załogi: Bobil
Dołączył: 10 Maj 2025
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Norwegia
Wysłany: 2025-05-14, 13:05   

Dziękuję za odpowiedz,
teraz po zmierzeniu luzu mam 0,35 i 0,40 i klepie
więc nie zgodzę się z wami Panowie.
Płytek mam duzo do podmiany i regulacji, więc potrwa to chwilkę dłuzej ale wyreguluje sam.
dziękuję i Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rudiger 
doświadczony pisarz

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2023
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: z warsztatu
Wysłany: 2025-05-15, 09:37   

Serwis Fiata mówi: w 99% przypadków luzy nie wymagają regulacji w 2.8jtd
Serwisowka mowi o luzach jak wcześniej były podane.
Mechanicy mówią o luzach jak wcześniej byly podane.
U mnie w silniku z przebiegiem 200kkm wynosiły 0,45 2 sztuki a reszta 0,5mm.

Te wszystkie dane wejściowe potwierdzają tezę że podane wyżej luzy są poprawne ( mimo że na moje oko też są niestosownie duże).

Szukaj przyczyn klepania w innym miejscu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemo.d 
stary wyga

Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2011
Piwa: 27/141
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2025-05-15, 12:54   

Może to panewka :mrgreen: a nie zwór w dieslu...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dedo Hena 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato Autostar
Nazwa załogi: Samotny
Dołączył: 14 Gru 2022
Skąd: Stara Rudna
Wysłany: 2025-05-17, 11:24   

To nie są głupoty. Zawory ssące 0,45 a zawory wydechowe 0,55. Zawory regulujemy na zimnym silniku.
Jak chcesz sprawdzić który klepie, to odkręć pokrywę zaworów i na pracującym silniku mocno dociskaj każde kowadełko. jak klepie to wyczujesz od razu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 39 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 226/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2025-05-18, 15:47   

Zawory po 0.50. Jak klepie, to wałek w gorę. Ktoraś szklanka przytarta, lub ma pęknięte denko. Generalnie przy sprawdzeniu jak zawory są w granicy 0.45- 0.55, to nic nie musisz robić.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***