Zastosowanie LiFePO4 w zabudowie. |
Autor |
Wiadomość |
grzegunio
początkujący forumowicz
Nazwa załogi: Szaraki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Mar 2010 Piwa: 4/1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2025-06-24, 15:53
|
|
|
krzlac napisał/a: | A ta 30-stka lub 50-tka ma swój wentylator? |
Ładowarki DC/DC Victron nie mają wentylatorów. Są wyposażone w radiatory. |
_________________ Pozdrawiam,
grzegunio |
|
|
|
 |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 214/139 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2025-06-24, 19:40
|
|
|
orkaaa napisał/a: | Bierz 50 A - ja kupiłem 30 A i trochę żałuję bo się grzeje mimo że zawieszony na szafce gdzie jest obieg powietrza ... |
Ale podobno 50A z kolei potrafi przygrzać baterię.
Bo szybko i dużym prądem ładuje. |
_________________ Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.
Darson ®
 |
|
|
|
 |
tomiy
doświadczony pisarz
Dołączył: 04 Sie 2008 Piwa: 3/11
|
Wysłany: 2025-06-24, 21:59
|
|
|
Darson napisał/a: | orkaaa napisał/a: | Bierz 50 A - ja kupiłem 30 A i trochę żałuję bo się grzeje mimo że zawieszony na szafce gdzie jest obieg powietrza ... |
Ale podobno 50A z kolei potrafi przygrzać baterię.
Bo szybko i dużym prądem ładuje. |
Ładuje takim jaki ustawisz, chyba ze apka kłamie |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2025-06-24, 22:13
|
|
|
Cytat: | podobno 50A z kolei potrafi przygrzać baterię. |
Podobno, podobno
Jak kupisz gów… aku to może tak być |
|
|
|
 |
przemo.d
zaawansowany
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 27/128 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2025-06-24, 22:38
|
|
|
Darson napisał/a: | orkaaa napisał/a: | Bierz 50 A - ja kupiłem 30 A i trochę żałuję bo się grzeje mimo że zawieszony na szafce gdzie jest obieg powietrza ... |
Ale podobno 50A z kolei potrafi przygrzać baterię.
Bo szybko i dużym prądem ładuje. |
Dla 300Ah baterii LIFEPO4 normalny prąd ładowania to 0.5C -> ułatwie liczenie 300x0.5= sam odpowiedź sobie czy 50A to dużo dla takiej baterii.... |
|
|
|
|
 |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 357/143 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2025-06-24, 22:58
|
|
|
tomiy napisał/a: | Ładuje takim jaki ustawisz, chyba ze apka kłamie |
Apką a więc BMSem prądu ładowania nie zredukujesz, BMS wyłączy się po przekroczeniu ustawionego prądu ładowania i po chwili włączy sprawdzając i znów wyłączy, taka czkawka.
Ważne by mieć kable odpowiednie do 50A, przeważnie trzeba wymienić na grubsze. Nie chciałem tego robić więc założyłem 30 tkę.
Victron 30 A wcale tak się nie grzeje. Mam taki i przestraszyli mnie tym grzaniem więc zrobiłem wentylator załączający się przy 45C i dla 30A bardzo rzadko się włącza i tylko w upalne dni.
t_dcdc2_155.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 7 raz(y) 79,5 KB |
|
_________________
 |
|
|
|
 |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 214/139 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2025-06-25, 07:56
|
|
|
Skwarek, Cytat: | Ważne by mieć kable odpowiednie do 50A |
masz na myśli kable od alternatora ?
Czy jakieś inne ?
Uściślij proszę. |
_________________ Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.
Darson ®
 |
|
|
|
 |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 357/143 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2025-06-25, 09:54
|
|
|
Mam na myśli przewody którymi płynie prąd ładowania.
U mnie jest to (+) akumulatora samochodowego i (+) BMSa a po drodze energoblok w nim jakieś przekaźniki i jakaś tam automatyka.
Dla wygody chciałem wykorzystać istniejące już przewody do ładownia bo nie byłoby łatwo je wymienić czy zdublować. Są bardzo zabudowane.
Jednak istniejący obwód ładowania 10mm2 był zabezpieczony bezpiecznikiem 50A co stanowi mniej więcej kres jego możliwości.
Ciągła praca obwodu przy ładowarce 50A nie byłaby zbyt bezpieczna zwłaszcza, że byłaby konieczność zmiany bezpiecznika na większy.
Dla zaoszczędzenia sobie roboty zdecydowałem się na ładowarkę 30A.
Przy moim sposobie podróżowania nie narzekałem nigdy na brak prądu pomimo słabszej ładowarki.
Zawsze zdąży naładować
|
_________________
 |
|
|
|
|
 |
tomiy
doświadczony pisarz
Dołączył: 04 Sie 2008 Piwa: 3/11
|
Wysłany: 2025-06-25, 21:51
|
|
|
Skwarek napisał/a: | tomiy napisał/a: | Ładuje takim jaki ustawisz, chyba ze apka kłamie |
Apką a więc BMSem prądu ładowania nie zredukujesz, BMS wyłączy się po przekroczeniu ustawionego prądu ładowania i po chwili włączy sprawdzając i znów wyłączy, taka czkawka.
. |
Mam na myśli apke Victrona. W demo dla Oriona XS można ustawić dowolny prąd ładowania aku. |
|
|
|
 |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 214/139 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2025-07-08, 09:56
|
|
|
Skwarek napisał/a: | przewody którymi płynie prąd ładowania.
U mnie jest to (+) akumulatora samochodowego i (+) BMSa a po drodze energoblok w nim jakieś przekaźniki i jakaś tam automatyka....
istniejący obwód ładowania 10mm2 był zabezpieczony bezpiecznikiem 50A co stanowi mniej więcej kres jego możliwości.
Ciągła praca obwodu przy ładowarce 50A nie byłaby zbyt bezpieczna zwłaszcza, że byłaby konieczność zmiany bezpiecznika na większy.
Dla zaoszczędzenia sobie roboty zdecydowałem się na ładowarkę 30A.
|
I dla bezpieczeństwa.
Szkoda, że takie wyjaśnienie nie znalazło się wczesniej , w poradach dla chcących wymienić baterię .
Śmiem twierdzić, że również nie dam rady wymienić czy zdublować przewodów w energobloku. Chciałbym to zrobić jak najmniej inwazyjnie. |
_________________ Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.
Darson ®
 |
|
|
|
 |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 23/13 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2025-07-18, 15:40
|
|
|
Rozważał ktoś budowę akumulatora do roweru na bazie cylindrycznych ogniw LiFePO4? |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2025-07-18, 16:00
|
|
|
LiFePO4 nadają się do roweru, ale..
Są zauważalnie cięższe od LiIon tej samej pojemności.
500 cykli ładowania dla LiIon jest wystarczające dla roweru.
Więc można ale LiIon w tym wypadku jest kożystniejsze. |
|
|
|
 |
decumanus
weteran

Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 45/24 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: Wczoraj 4:50
|
|
|
Skwarek napisał/a: | i przestraszyli mnie tym grzaniem więc zrobiłem wentylator załączający się przy 45C i dla 30A bardzo rzadko się włącza i tylko w upalne dni. |
A moja 30tka grzeje się i śmierdzi. I to ten smród jest najgorszy. Mam pod fotelem kierowcy. Mam izolowany, nie wiem czy to różnica. Juz się rozglądam za XS, ale może taki wiatrak przetestuje.
👍
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
 |
|
|
|
 |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 357/143 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: Wczoraj 16:16
|
|
|
decumanus napisał/a: | Skwarek napisał/a: | i przestraszyli mnie tym grzaniem więc zrobiłem wentylator załączający się przy 45C i dla 30A bardzo rzadko się włącza i tylko w upalne dni. |
A moja 30tka grzeje się i śmierdzi. I to ten smród jest najgorszy. Mam pod fotelem kierowcy. Mam izolowany, nie wiem czy to różnica. Juz się rozglądam za XS, ale może taki wiatrak przetestuje.
👍
R |
Wiatrak na takiej zasadzie jak te do lodówek absorpcyjnych, ale nie wiem czy masz pod fotelem jakieś otwory mogące wentylować. Bo jak nie to wiatrak będzie tylko mieszaczem smrodu.
Dołączam schemacik sterowania.
Wiatraczki.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 43 raz(y) 9,23 KB |
|
_________________
 |
|
|
|
 |
|