 |
|
|
Skuter jako obowiązkowe wyposażenie kampera. |
| Autor |
Wiadomość |
Sewek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: FFB Tabbert 705 MQ
Nazwa załogi: Seweryn i Kamila
Dołączył: 01 Wrz 2017 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2025-11-11, 10:10
|
|
|
| Komplecik napisał/a: | | Sewek napisał/a: | | Mała aktualizacja postępów: |
Pięknie to wygląda i oczywiście piwko za ogrom pracy jak i zdolność konstruktorskie
Ja też lubię ułatwiać sobie
Myślisz że to nie jest ciut przekombinowane
|
Wiesz, przy wykorzystaniu gotowego mechanizmu fabrycznej windy nie jest to jakaś super-skomplikowana konstrukcja. Gdybym miał ją wykonywać samodzielnie od a do z, to chyba bym się zdecydował na coś prostszego. Jeśli założeniem była łatwość załadunku motocykla, to nie uważam żeby to było przekombinowane. |
|
|
|
 |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 36 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 339/86 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2025-11-11, 12:18
|
|
|
Sewek, Zapytam tak z ciekawości , potrzebujesz na wyjazdach tak ciężki motocykl?
Lubię szybko jeździć na motorze sam mam VFR- kę , ale do głowy mi nie przyszło aby ją wozić kamperem. Proszę jeśli możesz zaspokój moją ciekawość.
|
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
 |
Sewek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: FFB Tabbert 705 MQ
Nazwa załogi: Seweryn i Kamila
Dołączył: 01 Wrz 2017 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2025-11-11, 12:43
|
|
|
| Andrzej 73 napisał/a: | Sewek, Zapytam tak z ciekawości , potrzebujesz na wyjazdach tak ciężki motocykl?
Lubię szybko jeździć na motorze sam mam VFR- kę , ale do głowy mi nie przyszło aby ją wozić kamperem. Proszę jeśli możesz zaspokój moją ciekawość.
|
Mam skuter 125ccm, chociaż on może nawet mniej nadaje się na wożenie kamperem niż mój drugi motocykl. Mówię o BMW C1. Moim "podstawowym" motocyklem jest Buell Ulysess. Nie chcę kupować trzeciego motocykla tylko do kampera, poza tym bardzo lubię jeździć na Buellu, Nie chcę z niego rezygnować na wyjazdach z przyczyn, które jestem w stanie wyeliminować moim bagażnikiem. |
|
|
|
 |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 36 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 339/86 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2025-11-11, 13:00
|
|
|
Dzięki , generalnie to rozumiem , bo sam lubię mieć więcej mocy w manetce.
Zakładam , ze wyjazdy kamperem , to wyjazdy wypoczynkowe i nie muszę się na nich spieszyć Mając więcej czasu mogę się kulać jakimś skuterkiem. Czego się nie robi dla swoich pasji. |
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
 |
przemo.d
stary wyga
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 27/142 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2025-11-12, 10:52
|
|
|
Dobra robota zakołkowałeś te profile ? , tak dla zasady pytam
Ja ciągle windami z wypożyczalni często na sprinterkach wożę ciężkie palety z ołowiem . Taka rampa dla tego pojazdu to śmiech. Jak na windzie 750kg z ponad toną na palecie ustawi się na końcu platformy i dwóch musi pomagać podnieść ją do poziomu to pewnie nie ma żadnych przeciążeń Na budzie takiego auta i 6,5 T się zdarza + zdejmowanie towaru 1T z windy a auta mają od 300kkm do 800kkm na blatach... ( i często 2.0( 2.2) motorki nie wiem jak to niektórzy przeżyją...) i nie sporadycznie są użytkowane tylko tyrane na maxa całymi dniami.
Ale pewnie jak wyskoczysz z 2m przy 100km/h kamperkiem do góry to może coś Ci się oderwać od tej konstrukcji wtedy
Rozumiem i te żale, że zacznie cieknąć ale każdy stary kamper i tak zacznie w końcu cieknąć nie ma co się martwić na zapas
Wstawie Ci to rozwiązanie SAWIKO z lampami bo przydały były się nie sądzisz ?
Ta belka z lampami podłączona jest do gniazda haka i obraca się po zluzowaniu tych cwanych uchwytów o 90 stopni zależnie czy złożona czy rozłożona jest sama rampa ( te dwa skręcane uchwyty + 2 śruby które mają samohamowne nakrętki i plastikowe podkładki lekko skręcone) .. ja dorobiłem w tej belce z lampami dodatkowe światła cofania VX120S-WD bo lubię widzieć w nocy gdzie cofam, polecam:)
Powodzonka.
lampy.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 5 raz(y) 923,29 KB |
uchwyty.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 9 raz(y) 915,87 KB |
|
| Ostatnio zmieniony przez przemo.d 2025-11-12, 21:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Sewek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: FFB Tabbert 705 MQ
Nazwa załogi: Seweryn i Kamila
Dołączył: 01 Wrz 2017 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2025-11-12, 12:58
|
|
|
| przemo.d napisał/a: | Dobra robota zakołkowałeś te profile ? , tak dla zasady pytam
Ja ciągle windami z wypożyczalni często na sprinterkach wożę ciężkie palety z ołowiem . Taka rampa dla tego pojazdu to śmiech. Jak na windzie 750kg z ponad toną na palecie ustawi się na końcu platformy i dwóch musi pomagać podnieść ją do poziomu to pewnie nie ma żadnych przeciążeń Na budzie takiego auta i 6,5 T się zdarza + zdejmowanie towaru 1T z windy a auta mają od 300kkm do 800kkm na blatach... ( i często 2.0( 2.2) motorki nie wiem jak to niektórzy przeżyją...) i nie sporadycznie są użytkowane tylko tyrane na maxa całymi dniami.
Ale pewnie jak wyskoczysz z 2m przy 100km/h kamperkiem do góry to może coś Ci się oderwać od tej konstrukcji wtedy
Rozumiem i te żale, że zacznie cieknąć ale każdy stary kamper i tak zacznie w końcu cieknąć nie ma co się martwić na zapas
Wstawie Ci to rozwiązanie SAMKO z lampami bo przydały były się nie sądzisz ?
Ta belka z lampami podłączona jest do gniazda haka i obraca się po zluzowaniu tych cwanych uchwytów o 90 stopni zależnie czy złożona czy rozłożona jest sama rampa ( te dwa skręcane uchwyty + 2 śruby które mają samohamowne nakrętki i plastikowe podkładki lekko skręcone) .. ja dorobiłem w tej belce z lampami dodatkowe światła cofania VX120S-WD bo lubię widzieć w nocy gdzie cofam, polecam:)
Powodzonka. |
Jeszcze nie zrobiłem kołków, ale oczywiście będą. Dodatkowo w profilach przykręconych do ramy pojazdu zastosowałem ślizgi teflonowe dla łatwiejszego montażu i demontażu platformy. A na końcu tych wewnętrznych profili, tuż pod samą windą dam małe, prawie niewidoczne kółeczka plastikowe dla łatwiejszego manewrowania całym urządzeniem podczas m/d. Co do lamp: oczywiście będą razem z trzecią tablicą rejestracyjną. Dodatkowe lampy cofania miałem już wcześniej, teraz muszę zmienić tylko ich lokalizację.
Wszystkie uwagi traktuję poważnie, mam świadomość, że mój pomysł jest trochę nietypowy, ale wydaje mi się, że wszystko dokładnie przemyślałem i wykonałem z dużym zapasem wytrzymałości, więc nie powinno być problemów. Chcę zastosować również dodatkowe zabezpieczenie przez niekontrolowanym opuszczeniem się platformy. Myślę o mechanicznym zabezpieczeniu w postaci zamknięcia do burt przyczepki spinającym rozkładające się ramiona.
Zabawna (i trochę przerażająca) jest Twoja historia o przeciążaniu (delikatnie mówiąc ) dostawczaków. Tak się składa, że zawodowo zajmuję się ciężarówkami i słyszałem już wiele tego typu historii, kilka razy widziałem również "efekty" dosyć swobodnego podejścia do wytycznych producenta. Ważne, by mieć umiar Pozdrawiam |
|
|
|
 |
| Wyświetl szczegóły |
 |
przemo.d
stary wyga
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 27/142 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2025-11-12, 22:15
|
|
|
Ten demontaż całości to słownie jeden raz chciałem zobaczyć jak to zdemontować z ciekawości:
Wtyczka od przyczepy do wypięcia z gniazda, dwa motyle do poluzowania i dwa kołki do wyjęcia z profili. Całość tak z minutę bez pośpiechu ale nie wiem po co to demontować, jakoś powodu nie znalazłem nigdy skoro można złożyć
Te kołki to pręt gładki 10mm2 zagiety o 90 stopni na końcu a w drugim końcu otworek nawiercony i przekładana przez niego zawleczka. Łatwizna : wiercisz otwór przez profile i w pozycji końcowej/startowej, wkładasz bolec do zagięcia a z 2 strony zawleczkę i masz głowę spokojną
To dobra droga aby unieruchomić mechanizm blokadą mechaniczną w pozycji do jazdy
Wszystkie windy pod UDT podlegają ale nie wiem czy będziesz z tym walczył choć jak byś jakiego /tfu oby nigdy służbiste trafił na drodze / to taka blokada mech "do jazdy" może sytuację uratować . A i głowa spokojniesza będzie windy na busach mają coroczny UDT i mech. blokadę w pozycji zamkniętej także.
U Ciebie nie widać, że to winda-> tego sie trzymaj /musiał by się straszny cfaniak trafić/ bo te ramiona wyglądają jak wzmocnienia, w razie co to platforma jest i tyle to wolne jest pewnie to i na nogę ciężko będzie komuś postawić a to jedyna sytuacja gdzie ktoś by wnikał "jak do tego doszło" |
| |
|
|
|
 |
Sewek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: FFB Tabbert 705 MQ
Nazwa załogi: Seweryn i Kamila
Dołączył: 01 Wrz 2017 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2025-11-12, 23:28
|
|
|
| przemo.d napisał/a: | Ten demontaż całości to słownie jeden raz chciałem zobaczyć jak to zdemontować z ciekawości:
Wtyczka od przyczepy do wypięcia z gniazda, dwa motyle do poluzowania i dwa kołki do wyjęcia z profili. Całość tak z minutę bez pośpiechu ale nie wiem po co to demontować, jakoś powodu nie znalazłem nigdy skoro można złożyć
Te kołki to pręt gładki 10mm2 zagiety o 90 stopni na końcu a w drugim końcu otworek nawiercony i przekładana przez niego zawleczka. Łatwizna : wiercisz otwór przez profile i w pozycji końcowej/startowej, wkładasz bolec do zagięcia a z 2 strony zawleczkę i masz głowę spokojną
To dobra droga aby unieruchomić mechanizm blokadą mechaniczną w pozycji do jazdy
Wszystkie windy pod UDT podlegają ale nie wiem czy będziesz z tym walczył choć jak byś jakiego /tfu oby nigdy służbiste trafił na drodze / to taka blokada mech "do jazdy" może sytuację uratować . A i głowa spokojniesza będzie windy na busach mają coroczny UDT i mech. blokadę w pozycji zamkniętej także.
U Ciebie nie widać, że to winda-> tego sie trzymaj /musiał by się straszny cfaniak trafić/ bo te ramiona wyglądają jak wzmocnienia, w razie co to platforma jest i tyle to wolne jest pewnie to i na nogę ciężk
o będzie komuś postawić a to jedyna sytuacja gdzie ktoś by wnikał "jak do tego doszło" |
Demontaż urządzenia musi być możliwy i prosty do wykonania z jednego głównego powodu: potrzebuję czasami holować przyczepę... Winda zasłania hak. Poza tym nie zawsze zabieram moto, dlatego nie chcę wozić ze sobą takiego klamota na plecach.
Z tym UDT sprawa jest niejednoznaczna. Urządzenia o udźwigu do 200 Kg nie podlegają pod dozór. ITD i diagnosta na SKP nie byli w stanie powiedzieć, czy takie urządzenie podlegają pod taki obowiązek. Brak przepisów. |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|