Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka L4H3 na CamperVana i rozkminy prawno-techniczne
Autor Wiadomość
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-08-03, 21:37   Przeróbka L4H3 na CamperVana i rozkminy prawno-techniczne

Witam

Przymierzam się do budowy kampera na bazie Ducato L4H3.
Nie mam jeszcze auta i tutaj nurtuje mnie jaka opcja będzie najlepsza.

Wszystko przez te cudowne regulacje ze stycznia tego roku.
Nie byłoby problemem, gdyby nas dwoje było, ale potrzebuję auto którym mogę przewieźć 4 osoby, dwie dorosłe i dwoje dzieci (ale chcę, żeby było zarejestrowane na 5 osób).

Jazda na przypale (w sensie, że zamontuje sobie fotele bez zmian miejsc w dowodzie i zmiany kategorii pojazdu) nie wchodzi w grę. Pomijając już bezpieczeństwo, temat ubezpieczeń itp, to przy kontroli mandat i problem z dalszą jazdą.

1. Wymyśliłem sobie, że najlepszą opcją będzie zakup brygadówki (oczywiście idealną opcją byłoby znaleźć auto zarejestrowane na 5 osób) i zmniejszenie liczby siedzeń w dowodzie (i tutaj pojawia się pytanie nr 1 - czy to jest prostsze niż zwiększenie liczby miejsc?? niby wydawałoby się, że powinno być logiczne, że tak, ale w naszym kraju ....).

A co gdyby tak mieć w DR 7 miejsc, a w aucie tylko 4 siedzenia?
Podejrzewam, że przy pierwszym przeglądzie diagnosta będzie się rzucać o to (a dodam, że auto muszę mieć zarejestrowane jako specjalny - kempingowy).

2. Druga opcja.
Niestety brygadówek jest mało i wyboru nie ma wcale.
Więc kupuję blaszaka i dokładamy siedzenia.
Jak wiadomo, nie jest to proste.
Skontaktowałem się z firmą którą robi zabudowy busów, itp.
I to co się dowiedziałem odnośnie kosztów:
- najtańsze fotele - 1350 zł + 350 zł el. montażowy / sztuka (nie wiem czy netto, czy brutto
- 1150 zł netto - opłata do ITS
- gość powiedział, że organizacja papierów do powyższego + zmiany na kemping to u nich 5600 (nie pytałem, czy netto, czy brutto) - tutaj przyznam, że nie wiem co wchodzi w pakiet, powiedział tylko, że mają homologacje na każdy model i pomoże z każdym autem
wydaje mi się to trochę dużo, jak za samą robotę papierkową, zważywszy na fakt, że wg przepisów przerobienie na kempingowy nie jest problematyczne, a jedynie dodanie siedzeń

I tutaj pytanie do osób, które mają to już za sobą, albo ogarniają temat na dzień dzisiejszy - jak to naprawdę jest i jak sobie najtaniej z tym poradzić.
A może macie jakieś polecane firmy, które zrobią to dobrze i legalnie w małopolsce lub jakichś sensowych okolicach (od Krakowa)

pozdrawiam i z góry dziekuje za wszelkie odp.
będę tutaj pewnie kontynuowac jak się temat rozwija, a tymczasem szukam bazy, więc jakby ktoś miał coś na oku, to piszcie śmiało

Moje preferencje:
- Ducato/Jumper/Boxer L4H3 (must)
- Klima (must)
- Tempomat (nice to have)
- 3.0 (optymalnie)
- nie biały (marzenie)
- po 2010 roku (must)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Norbertp83 
zaawansowany
TAK - Towarzystwo Anonimowych Kamperoholików

Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3 3.0HDI
Nazwa załogi: Family Team
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Piwa: 12/6
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2020-08-03, 22:02   

Szukaj, bo naprawdę warto, ale przygotuj się na dłuuuugie poszukiwania, jeśli zależy Ci na prostej i bezwypadkowej budzie.
Na przebieg patrz z przymrużeniem oka, zaś przebiegi rzędu 300-400 tys. to raczej bus po dobrej rozgrzewce.
Oczywiście możesz kupić takiego z przebiegiem 200 tys., ale bierz poprawkę, że to będzie przebieg raczej na 1 koło.

Ad. 1 - tak będzie prościej (redukcja miejsc).
Ad. 2 - na forum nadal jest gównoburza o to jak podejść właściwie do tematu na chwilę obecną. Ja postaram się niebawem rejestrować na kempingowy z próbą dołożenia miejsc. Zobaczymy co z tego będzie.

Pozdrawiam,
Norbert.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-08-04, 09:05   

Norbertp83 napisał/a:

Szukaj, bo naprawdę warto, ale przygotuj się na dłuuuugie poszukiwania, jeśli zależy Ci na prostej i bezwypadkowej budzie.


na prostej tak, z wypadkowością to już różnie
auto które ma pół miliona na liczniku bez żadnej przygody to raczej rzadkość i ja mam tego świadomość
choć sam zrobiłem w swoim życiu pewnie z pół mln kilometrów i nie miałem większych przygód, poza bardzo drobnymi obcierkami

Przebiegu się jakoś nie boję, bo zdaje sobie sprawę co kupuję
poza tym przebieg to loteria
może być auto które ma 600kkm i jest po dwóch generalkach albo wymianie silnika, albo takie co ma 250kkm i jest właśnie przed remontem

co do długich poszukiwań, to wszystkie auta jak do tej pory (chyba z wyjątkiem jednego) kupiłem na pierwszy lub drugi strzał i nie miałbym nic przeciwko temu, żeby to powtórzyć


Dodam jeszcze, że mam DG i dopisanie kodu, żeby wystawić fakturę sam sobie nie stanowi problemu (to w temacie przerejestrowania na kempingowy).

Tylko właśnie chciałbym się dowiedzieć coś więcej w tematach formalnych, z życia wzięte, jak wygląda to obecnie.
Nie mam teraz czasu, ale za 2-3 tygodnie zrobie sobie tournee po OSKP i pogadam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-08-04, 11:52   

Przy okazji, może ktoś podrzuci jakieś pomysły jak rozwiązać kwestię spania dla 4 osób.

Pomysł mam taki, żeby zrobić oczywiście łóżko w poprzek vana na tyle. (pewnie coś około 140 cm) i teraz pytanie co z dziećmi (obecnie 2 i 7 lat, jak skoncze budowe to bedzie juz 3 i 8).
Rozważam opcję brania dodatkowego namiotu na dłuższe wypady, ale na krótsze i ogólnie musze mieć spanie dla 4 osób.

Łóżko zamontuje najwyżej jak się da, żeby zrobić wysoki garaż.

Opcja na drugie łóżko jest przedstawiona tutaj: https://www.yolovans.com/yoloi.
Może się ktoś wypowiedzieć technicznie na ten temat?

Co ważne - zamierzam wstawić prysznic i WC z kasetą, więc organizacja spania po przeciwnej stronie drzwi nie wchodzi w grę, stąd szukam miejsca.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
necvip 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Ducato 2,3 campervan
Dołączył: 25 Lip 2018
Piwa: 9/2
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2020-08-04, 12:03   

Poszukaj sobie brygadówkę tak będzie najprościej , jak mojego rejestrowałem to diagnosta mówił mi że zmniejszyć ilość w dowodzie można, ale zwiększyć to za nic w świecie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-08-04, 12:22   

necvip napisał/a:
Poszukaj sobie brygadówkę tak będzie najprościej , jak mojego rejestrowałem to diagnosta mówił mi że zmniejszyć ilość w dowodzie można, ale zwiększyć to za nic w świecie.


problem jest właśnie z zakupem brygadówki
jest ich mało, są droższe i wszystkie które oglądałem są zaciorane


jestem po rozmowie z inną firmą i pan za 8k netto zrobi mi takie rzeczy:
- wstawi 2 fotele
- obszyje przednie fotele pod kolor tylnych
- załatwi papiery do zwiększenia liczby miejsc i przerobienia na kempingowy (z rozmowy wynika, że to ITS podjeżdża do niego na "przegląd" zmian)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
necvip 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Ducato 2,3 campervan
Dołączył: 25 Lip 2018
Piwa: 9/2
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2020-08-04, 13:07   

Brygadówka : kupujemy dwa fotele + rama - jakieś max 700 zł
tapicerowanie przednich + tylnych foteli - w tym samym materiale - około 1600 zł
rzeczoznawca + diagnosta - 500 zł
Mamy 2900 brutto

Ty masz do wydania 9840 brutto - oszczędzasz 7000 brutto

Nadal brygadówka wydaje się ciekawszą opcją. Jeszcze dostaniesz całkiem ładną kasę jak sprzedaż tylną ławkę z tego samochodu oraz przegrodę.

Jeszcze jedna istotna sprawa - brygadówka ma okna , blaszak trzeba sobie wstawić - kolejne oszczędności tak na oko sam materiał 800.

Ja tam widzę korzyści same 8-) [/list]
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-08-04, 14:06   

necvip napisał/a:
Brygadówka : kupujemy dwa fotele + rama - jakieś max 700 zł
tapicerowanie przednich + tylnych foteli - w tym samym materiale - około 1600 zł
rzeczoznawca + diagnosta - 500 zł
Mamy 2900 brutto

Ty masz do wydania 9840 brutto - oszczędzasz 7000 brutto

Nadal brygadówka wydaje się ciekawszą opcją. Jeszcze dostaniesz całkiem ładną kasę jak sprzedaż tylną ławkę z tego samochodu oraz przegrodę.

Jeszcze jedna istotna sprawa - brygadówka ma okna , blaszak trzeba sobie wstawić - kolejne oszczędności tak na oko sam materiał 800.

Ja tam widzę korzyści same 8-) [/list]


może się nie zrozumieliśmy
nie wzbraniam się przed brygadówką, widzę jej zalety, choć jest też kilka problemów

W ogóle to wyszedłem od brygadówki, jako, że założyłem że zwiększenie liczby miejsc będzie niewykonalne
Problem taki, że jeszcze nie widziałem brygadówki, którą bym chciał kupić, a szukam już trochę i oglądałem kilka

Co do wątpliwości:

1. samo zmniejszenie liczby miejsc OK, ale nie wiem jak podejdzie do tego diagnosta jak zobaczy nowe fotele zamontowane w innym miejscu, bo to de facto już podpada pod nowe przepisy (nie tylko zwiększenie liczby miejsc w dokumentach, a faktyczny montaż foteli)
wiem, że może tragizuję sobie tutaj, ale ja lubię być przygotowany na każdą ewentualność

2. Okna - tutaj faktycznie widzę zalety brygadówki, choć nie do konca, w tym co by mi się marzyło
Okna chciałbym mieć po lewej stronie - jakieś kamperowe (przesuwne czy uchylne), a po prawej najlepiej wcale.
Z tego co widzę to brygadówki starsze mają okna po prawej,
przykład: https://www.otomoto.pl/of...html#55d7a9ae55
a nowe mają po obu stronach, a po lewej nie jest otwierane.
przykład: https://www.otomoto.pl/of...html#4160a4d5f2


Problemem jest głównie L4H3, jest ich mało i wybór żaden.
L3H2, L4H2 można przebierać do woli w ofertach, ale te są dla mnie zdecydowanie za małe, na to co chcę do niego zmieścić
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 44/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2020-08-04, 14:29   

Tomek84 napisał/a:
Przy okazji, może ktoś podrzuci jakieś pomysły jak rozwiązać kwestię spania dla 4 osób.

Pomysł mam taki, żeby zrobić oczywiście łóżko w poprzek vana na tyle. (pewnie coś około 140 cm) i teraz pytanie co z dziećmi (obecnie 2 i 7 lat, jak skoncze budowe to bedzie juz 3 i 8).
Rozważam opcję brania dodatkowego namiotu na dłuższe wypady, ale na krótsze i ogólnie musze mieć spanie dla 4 osób.

Łóżko zamontuje najwyżej jak się da, żeby zrobić wysoki garaż.

Opcja na drugie łóżko jest przedstawiona tutaj: https://www.yolovans.com/yoloi.
Może się ktoś wypowiedzieć technicznie na ten temat?

Co ważne - zamierzam wstawić prysznic i WC z kasetą, więc organizacja spania po przeciwnej stronie drzwi nie wchodzi w grę, stąd szukam miejsca.



w H3 wchodzi łózko opuszczane, spod sufitu w przedniej części dokładnie jak z linku który zamieściłeś... dla dzieci do 150cm może być w poprzek... niestety wiąże się to z brakiem doświetlenia w przedniej części, działającego za dnia, ale coś za coś. wentylacja - myślę - będzie działać tak czy inaczej.
Ja tak bede w nastepnym robil na bank... o ile trafi mi sie L4H3 w metanie :D
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2020-08-04, 14:45   

Jeżeli H3 to łóżko piętrowe z tyłu. Dolne trzeba zamontować na wysokości szyb bocznych bo jest tam najszerzej, wchodzi łóżko 192-195cm. 60-70cm wyżej drugi poziom. Wchodzi łóżko 165cm długie.




  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2020-08-04, 16:39   

Tu masz świetne plany co gdzie i jak
Prawdopodobnie też rusze z budową i Malibu to jest to :spoko

https://www.malibu-cartha...model-overview/

Z takimi planami to jest to prostrze jak budowa cepa :haha:

https://www.google.com/se...chrome&ie=UTF-8
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2020-08-04, 17:13   

andi at napisał/a:
Tu masz świetne plany co gdzie i jak
Prawdopodobnie też rusze z budową i Malibu to jest to :spoko



Pierwsze co się rzuca w oczy to w zasadzie brak kuchni i brak jakiegoś blatu roboczego. Dla mnie była by to dyskwalifikacja przy jeździe w głównie na dziko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
smok_wawelski 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Kwi 2019
Piwa: 122/77
Skąd: Kraków-przedmieścia
Wysłany: 2020-08-04, 18:06   

reaven22 napisał/a:
to w zasadzie brak kuchni i brak jakiegoś blatu roboczego.
Dodałbym że rzuca się jeszcze w oczy klaustrofobiczny trochę łazienko-kibel.

Tomek84 napisał/a:
gość powiedział, że organizacja papierów do powyższego + zmiany na kemping to u nich 5600 (nie pytałem, czy netto, czy brutto)
Hitbus Kraków ?- jeśli tak to prawda i cena netto.
_________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2020-08-05, 11:28   

reaven22 napisał/a:
Jeżeli H3 to łóżko piętrowe z tyłu. Dolne trzeba zamontować na wysokości szyb bocznych bo jest tam najszerzej, wchodzi łóżko 192-195cm. 60-70cm wyżej drugi poziom. Wchodzi łóżko 165cm długie.



dzięki za fotki
bardzo fajnie rozwiązane, masz może więcej fotek tego auta?
albo jakiś link do twojego tematu, miałbym pewne pytania o konkretne użyte materiały

czemu wyżej jest tylko 165 cm? szafki?

rozważałem 2 łóżka piętrowe z tyłu, ale nie do końca mi to pasuje
raz, że chciałbym mieć jak najwiekszą przestrzeń pod łóżkiem i chować tam rowery
a dwa, że nie zawszę będę auta używał 2+2, mogą się zdarzyć wyjazdy 2+0
i takie łóżko opuszczane z przodu bardziej mi się widzi,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
necvip 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Ducato 2,3 campervan
Dołączył: 25 Lip 2018
Piwa: 9/2
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2020-08-05, 11:43   

Tomek84 napisał/a:


czemu wyżej jest tylko 165 cm? szafki?


Auto zwyczajnie zwęża się ku górze.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***