Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
DC/DC
Autor Wiadomość
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 196/432
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-09-30, 08:54   DC/DC

Może ktoś wie o co chodzi i pomoże ;)
Mam takie zjawisko, zamontowałem ładowarkę dc/dc MR20 20A
i jest tak, po odpaleniu Forda z zabudową CI jeśli nie włączę świateł ładowanie idzie w - tak jakby ubywało prądu z akumulatora według wskazań z aplikacji aku lifepo4, jeśli włączę światła ładowanie wzrasta do 25/27A wacha się, następnie jeśli włączę do tego światła awaryjne ładowanie wzrasta do +- 50A, w experymencie wypieliśmy bezpiecznik z układu energobloku aku rozruchowego zasilającego lodówkę podczas jazdy 12V po tym zabiegu ładowanie jest książkowe 20A zgodnie z danymi producenta MR20 te czynności oczywiście pod nadzorem serwisanta kamperowego, układ wpięty zgodnie z instrukcją producenta
MR20 powinien oszukiwać układ alternatora i pokazywać chęć ładowania aku może gdzieś wcześniej trzeba wpiąć mr20 by alternator nie odcinał ładowania, serwisant ma dzwonić do producenta i znaleźć drogę rozwiązania problemu, na razie muszę jeździć z włączonymi światłami a jeśli chce 50A :haha: z awaryjnymi
Może ktoś zaobserwował takie zjawisko i już uregulował problem
Przed wpięciem mr20 było podobnie tylko bez tych 20A z ładowarki, lifepo4 udaje że jest całkowicie naładowany i nie chce prądu z alternatora :haha:
Co o tym myślicie :spoko

Wiem wiem to jest zabudowa CI Italia tam wszystko w oryginale leży jak chce :haha: no ale może by to trochę uporządkować :haha:
_________________
komplet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 460/25
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2023-09-30, 10:52   

Kompleciku , opis długi ale trochę chaotyczny , więc ciężko coś wykumać i dać jakąś pewną odpowiedź.
Przychodzi mi do głowy wiele rzeczy:

1. Po pierwsze pasowało by mieć schemat jak to masz podłączone bo może być tak, że LiFePO4 masz połączony z alternatorem przez dwa różne obwody (tzn. poprzez MR20 i jakąś inną drogą) i to po prostu głupieje.

2. Czy jesteś pewny , że MR20 nie jest uszkodzony i działa poprawnie ?

3. Czy ten fachowiec, który Ci pomagał robił wcześniej coś podobnego i w podobnej konfiguracji (znaczy, czy u kogoś innego tak samo podłączone działało prawidłowo) ?

4. Piszesz, że jak masz włączone światła to ładowanie masz 50A. Gdzie to jest mierzone , bo rozumiem, że na BMS od LiFePO4. Jeśli tak to przy założeniu, że MR20 ma dawać max 20A, oznacza, że albo MR20 nie trzyma parametrów , albo LiFePO4 dostaje "lewy prąd" jakimś innym obwodem (patrz pkt.1)

5. "Przed wpięciem mr20 było podobnie tylko bez tych 20A z ładowarki, lifepo4 udaje że jest całkowicie naładowany i nie chce prądu z alternatora" - a jak masz ustawione napięcie odcięcia na BMS ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Otrzymał 48 piw(a)
Skąd: kielce
Wysłany: 2023-09-30, 11:18   

Mam tak samo i te same objawy. Sam instalowałem i wiem dlaczego tak działa. Po pierwsze nadal masz podpiętą oryginalną linię zasilania. To ona daje chwilami te 50 A. Dzieje się tak wtedy gdy alternator ładuje na maxa aku samochodowy.
Ja zostawiłem to celowo aby w razie czego / awarii dc/dc/ mieć alternatywę. Dla lifepo4 nie ma znaczenia jakie jest źródło zasilania czy alternator czy solar czy słupek.
Jeżeli potrzebujesz świateł aby włączyć ładowarkę dc dc to …znaczy że dc dc nie oszukuje jednak alternatora albo parametry ładowarki są źle ustawione!!!
Mnie nie chciało się / nie wiedziałem jak sprawnie przejść przewodami z alternatora do dc/dc dlatego podpiąłem są bezpośrednio do przewodów akumulatora samochodowego. I tu sprawa prosta. Aby zmusić alternator do pracy / przy pełnym aku samochodowym / trzeba samochód obciążyć / światła/ .
Ja używam Oriona 30 A i zgodnie ze schematem minus powinien być bezpośrednio z alternatora do ładowarki a plus z alternatora przez akumulator samochodowy do ładowarki . I wówczas ładowarka powinna uruchomić się po włączeniu silnika przy parametrach napięcia jakie podamy. Tu piszę teoretycznie bo takiego połączenia bezpośredniego nie robiłem ale ma to sens. Alternator wykrywa pobór mocy / lodówka / i ładuje nawet gdy aku samochodowy jest full.
U mnie można w aplikacji zmieniać parametry prądu z alternatora / akumulatora samochodowego/ przy jakich chcemy aby ładowarka startowała. Stąd jeżeli wszystkie połączenia są ok to może trzeba w ładowarce ustawić właściwe parametry. A tak swoją drogą te 20 A to trochę mało . Skoro 10 A konsumuje lodówka to zostaje tylko 10 A na akumulator … będzie się ładował i ładował .
Jak ogarniesz temat to pisz gdzie był problem i jak rozwiązałeś to może i u siebie jeszcze raz przerobię zasilanie dc dc.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 196/432
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-09-30, 13:40   

joko napisał/a:
Kompleciku , opis długi ale trochę chaotyczny , więc ciężko coś wykumać i dać jakąś pewną odpowiedź.
Przychodzi mi do głowy wiele rzeczy:

1. Po pierwsze pasowało by mieć schemat jak to masz podłączone bo może być tak, że LiFePO4 masz połączony z alternatorem przez dwa różne obwody (tzn. poprzez MR20 i jakąś inną drogą) i to po prostu głupieje.

2. Czy jesteś pewny , że MR20 nie jest uszkodzony i działa poprawnie ?

3. Czy ten fachowiec, który Ci pomagał robił wcześniej coś podobnego i w podobnej konfiguracji (znaczy, czy u kogoś innego tak samo podłączone działało prawidłowo) ?

4. Piszesz, że jak masz włączone światła to ładowanie masz 50A. Gdzie to jest mierzone , bo rozumiem, że na BMS od LiFePO4. Jeśli tak to przy założeniu, że MR20 ma dawać max 20A, oznacza, że albo MR20 nie trzyma parametrów , albo LiFePO4 dostaje "lewy prąd" jakimś innym obwodem (patrz pkt.1)

5. "Przed wpięciem mr20 było podobnie tylko bez tych 20A z ładowarki, lifepo4 udaje że jest całkowicie naładowany i nie chce prądu z alternatora" - a jak masz ustawione napięcie odcięcia na BMS ?


1.mam podłączone jak na schemacie +dodatkowy na zasilaniu mr w razie możliwość wyłączania

2.wydaje się że działa poprawnie bo po wypieciu bezpiecznika aku samochodu ładował równo 20A i raczej tak ma w parametrach ładowania 100%pewność nigdy nie ma :szeroki_usmiech

3.fachowiec nie montował jecze mr20 ale montował 100takich układów w jednym z większych jak nie największym serwisie w kraju rozmawiał przed z twórcą MR20 jak i oglądał filmy instruktarzowe na YouTube

4.tak mierzę to na aplikacji aku zaraz pokaże jeśli wyłączę MR20 ładuje 30A jesli natomiast MR20 jest włączony na aplikacji ładowanie pokazuje plus minus 50A :shock:

5.tak przed montażem MR20 było podobnie tylko bez tych 20A
prąd ładowania lifepo4 max 100A rozładowania 150A tak mam w instrukcji aku z firmy skladajacej w Polsce pomiary ustawienia bms w czasie montażu przed wydaniem każdego aku firma budzi zaufanie służy pomocą w razie pytań i



:-/ stała się rzecz dziwna myłem kampera i testowałem zachowanie MR20, jest tak jak opisałem to wyżej w punktach lecz układ się uspokoił jakby zaaklimatyzował i nie reaguje podniesieniem ładowania włączając światła i światła awaryjne, chodziło to ponad 2h kable bezpieczniki oraz MR20 nie grzało się nadmierne piękne ładowało jeśli włączyłem to różnica między włączonym a wyłączonyn MR20 była właśnie 20A
CIEKAWE jak by to pomierzyć miernikiem jak jest faktycznie i sprawdzić czy uzwojenie aku się nie grzeje co się dzieje z oryginalnym regulatorem samochodu
Ah skomplikowane to dla mnie :-P

Screenshot_20230930_133812.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 69,43 KB

Screenshot_20230930_140503.jpg
Z Włączonym Mr20
Plik ściągnięto 4 raz(y) 159,2 KB

Screenshot_20230930_140632.jpg
Wyłączony MR20
Plik ściągnięto 1 raz(y) 158,09 KB

Screenshot_20230930_140833.jpg
Wyłączony MR20 po ponad 2h ładowania
Plik ściągnięto 2 raz(y) 159,77 KB

Screenshot_20230930_141020.jpg
Włączony MR20 po ponad 2h ładowania i około 90% naładowania
Plik ściągnięto 2 raz(y) 145,21 KB

_________________
komplet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 196/432
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-09-30, 14:18   

orkaaa napisał/a:
Mam tak samo i te same objawy. Sam instalowałem i wiem dlaczego tak działa. Po pierwsze nadal masz podpiętą oryginalną linię zasilania. To ona daje chwilami te 50 A. Dzieje się tak wtedy gdy alternator ładuje na maxa aku samochodowy.
Ja zostawiłem to celowo aby w razie czego / awarii dc/dc/ mieć alternatywę. Dla lifepo4 nie ma znaczenia jakie jest źródło zasilania czy alternator czy solar czy słupek.
Jeżeli potrzebujesz świateł aby włączyć ładowarkę dc dc to …znaczy że dc dc nie oszukuje jednak alternatora albo parametry ładowarki są źle ustawione!!!
Mnie nie chciało się / nie wiedziałem jak sprawnie przejść przewodami z alternatora do dc/dc dlatego podpiąłem są bezpośrednio do przewodów akumulatora samochodowego. I tu sprawa prosta. Aby zmusić alternator do pracy / przy pełnym aku samochodowym / trzeba samochód obciążyć / światła/ .
Ja używam Oriona 30 A i zgodnie ze schematem minus powinien być bezpośrednio z alternatora do ładowarki a plus z alternatora przez akumulator samochodowy do ładowarki . I wówczas ładowarka powinna uruchomić się po włączeniu silnika przy parametrach napięcia jakie podamy. Tu piszę teoretycznie bo takiego połączenia bezpośredniego nie robiłem ale ma to sens. Alternator wykrywa pobór mocy / lodówka / i ładuje nawet gdy aku samochodowy jest full.
U mnie można w aplikacji zmieniać parametry prądu z alternatora / akumulatora samochodowego/ przy jakich chcemy aby ładowarka startowała. Stąd jeżeli wszystkie połączenia są ok to może trzeba w ładowarce ustawić właściwe parametry. A tak swoją drogą te 20 A to trochę mało . Skoro 10 A konsumuje lodówka to zostaje tylko 10 A na akumulator … będzie się ładował i ładował .
Jak ogarniesz temat to pisz gdzie był problem i jak rozwiązałeś to może i u siebie jeszcze raz przerobię zasilanie dc dc.


Nie wiem co się stało z MR20 mam teraz praktycznie 50A plus minus kilka A jeśli przełącznikiem wyłączę MR20 mam 30A jeśli tak by było to był bym szczęśliwy kable bezpieczniki dcdc nadmierne się nie grzały mr ma wentylator

IMG_20230930_141939.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,79 MB

IMG_20230930_142127.jpg
Ten czarny po prawej to Dubiel do przetwornicy by zwiększyć przekrój bo czerwony był po lewej był zastosowany grubszy
Plik ściągnięto 1 raz(y) 1,91 MB

_________________
komplet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 460/25
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2023-09-30, 14:28   

To co napisał Orkaaa jest zgodne z tym co zawarłem w pkt.1 i 4 i jest to chyba najlepszy trop.
Pozostawienie oryginalnej linii zasilania powoduje, że do LiFePO4 trafia suma prądów z MR20 i tego co idzie bokiem. O ile z punktu widzenia ładowania samego aku nie było by to problemem, o tyle fakt, że w ten sposób na wyjściu MR20 masz to samo napięcie co na jego wejściu powoduje, że nie działa on prawidłowo i istnieje ryzyko jego uszkodzenia.

Cytat:
jeśli nie włączę świateł ładowanie idzie w - tak jakby ubywało prądu z akumulatora według wskazań z aplikacji aku lifepo4


To m.in potwierdza to co napisałem powyżej. Kiedy nie włączysz świateł , a aku masz na tyle naładowane, że nie stanowi on obciążenia dla alternatora, ten się nie załącza . Zwarcie wejścia MR20 z jego wyjściem poprzez oryginalną linię zasilania powoduje, że ciągnie on jakiś prąd z akumulatora zamiast go ładować (stąd info o ujemnym ładowaniu).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 196/432
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-09-30, 14:36   

joko napisał/a:
To co napisał Orkaaa jest zgodne z tym co zawarłem w pkt.1 i 4 i jest to chyba najlepszy trop.
Pozostawienie oryginalnej linii zasilania powoduje, że do LiFePO4 trafia suma prądów z MR20 i tego co idzie bokiem. O ile z punktu widzenia ładowania samego aku nie było by to problemem, o tyle fakt, że w ten sposób na wyjściu MR20 masz to samo napięcie co na jego wejściu powoduje, że nie działa on prawidłowo i istnieje ryzyko jego uszkodzenia.

Cytat:
jeśli nie włączę świateł ładowanie idzie w - tak jakby ubywało prądu z akumulatora według wskazań z aplikacji aku lifepo4


To m.in potwierdza to co napisałem powyżej. Kiedy nie włączysz świateł , a aku masz na tyle naładowane, że nie stanowi on obciążenia dla alternatora, ten się nie załącza . Zwarcie wejścia MR20 z jego wyjściem poprzez oryginalną linię zasilania powoduje, że ciągnie on jakiś prąd z akumulatora zamiast go ładować (stąd info o ujemnym ładowaniu).


Nie wiem co się stał, czy szlak trafił inteligencję alternatora czy co, nie ma reakcji na włączanie wyłączanie świateł, sam alternator ładuje około 30A a z MR20 około 50A ustał problem włączania świateł by wymusić ładowania ale czy można cały czas ładować takim prądem i czy to może mieć wpływ na układ ładowania i degradacje obu akumulatorów, zobaczę jutro czy jak będzie 100% naładowany aku lifepo4 prąd ładowania będzie sukcesywnie malał bo zdaję się tak powinno być :-/
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Otrzymał 48 piw(a)
Skąd: kielce
Wysłany: 2023-09-30, 15:15   

Co do lifepo4 im bliżej 100 proc naładowania będzie spadało natężenie ładowania. Jeśli BSM jest ok to nic mu nie będzie a tylko szybciej naładujesz.

Co do aku samochodowego i alternatora tu niewiadoma … bo nie wiemy jaki jest stan. Nie wiemy jaką po kilku latach, ma pojemność i jak będzie reagował na inteligentny alternator. Ponieważ mój ma już 6 lat /oryginalny Forda /to się zastanawiam jak długo pociągnie i jak na jego parametry będzie reagował alternator.

Co do dc dc nie pomogę . U mnie jest aplikacja i opomiarowanie parametrów wejścia i wyjścia dc dc i mogę je śledzić i zmieniać pod swoje potrzeby.

Jeżeli podczas jazdy była sytuacja że rozładowywany był lifepo4 to normalna sytuacja. Też tak miałem dlatego kupiłem dc dc. Odpowiedź prosta alternator nie ładuje a lodówka potrzebuje prądu więc bierze z aku pokładowego. Przy kwasie tego nie widziałem ale jak kwas mi padł po roku, to złożyłem lifepo4 opomiarowałem i wiem gdzie prąd ucieka.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 196/432
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-09-30, 16:10   

orkaaa napisał/a:
Co do lifepo4 im bliżej 100 proc naładowania będzie spadało natężenie ładowania. Jeśli BSM jest ok to nic mu nie będzie a tylko szybciej naładujesz.

Co do aku samochodowego i alternatora tu niewiadoma … bo nie wiemy jaki jest stan. Nie wiemy jaką po kilku latach, ma pojemność i jak będzie reagował na inteligentny alternator. Ponieważ mój ma już 6 lat /oryginalny Forda /to się zastanawiam jak długo pociągnie i jak na jego parametry będzie reagował alternator.

Co do dc dc nie pomogę . U mnie jest aplikacja i opomiarowanie parametrów wejścia i wyjścia dc dc i mogę je śledzić i zmieniać pod swoje potrzeby.

Jeżeli podczas jazdy była sytuacja że rozładowywany był lifepo4 to normalna sytuacja. Też tak miałem dlatego kupiłem dc dc. Odpowiedź prosta alternator nie ładuje a lodówka potrzebuje prądu więc bierze z aku pokładowego. Przy kwasie tego nie widziałem ale jak kwas mi padł po roku, to złożyłem lifepo4 opomiarowałem i wiem gdzie prąd ucieka.


jokotelefonicznie mi wytłumaczył że to połączenie dcdc może być nie do końca fajne ponieważ wejście do dc plusa z aku rozruchowego wchodzi na wyjście z aku zabudowy to się zapięta i nie jest dobrze znaczy te 30A zapetla się z tymi 20A z Dcdc sam tego jak znam życie nie ogarnę ale coś wiem mniej niż więcej będzie serwisant zobaczymy :)
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 196/432
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-10-02, 08:26   

orkaaa napisał/a:
Mam tak samo i te same objawy. Sam instalowałem i wiem dlaczego tak działa. Po pierwsze nadal masz podpiętą oryginalną linię zasilania. To ona daje chwilami te 50 A. Dzieje się tak wtedy gdy alternator ładuje na maxa aku samochodowy.
Ja zostawiłem to celowo aby w razie czego / awarii dc/dc/ mieć alternatywę. Dla lifepo4 nie ma znaczenia jakie jest źródło zasilania czy alternator czy solar czy słupek.
.

Ja byłbym zadowolony gdybym miał te 30A z alternatora i dodatkowo dołączyć 20A z MR20, joko nie bardzo widzi ten układ ja też się boję że może się coś sfajczyć, czy Tobie ten układ działa jednocześnie sumując Victrona oraz alternator z oryginalnego układu kampera?
:spoko
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Otrzymał 48 piw(a)
Skąd: kielce
Wysłany: 2023-10-02, 12:37   

Trudno powiedzieć czy sumuje. Alternator może dać i 60 A. Warunek akumulator samochodowy musi być rozładowany . Taka sytuacja rzadko zachodzi, bo nie mam odbiorników które obciążałyby samochód na postoju. Efekt alternator ładuje minutę i wówczas jest np 40 A i po minucie koniec. Stąd konieczność dc dc.
Generalnie prąd mam z dc dc 30 A ale zdarza się że bywa więcej ale nie sprawdzałem czy to wynik sumowania czy w danym momencie alternator dał więcej.
Ale pytanie zadałeś ? A czy sumują się wyniki alternator lub dc dc i solar ????
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 196/432
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-10-02, 15:30   

orkaaa napisał/a:

Ale pytanie zadałeś ? A czy sumują się wyniki alternator lub dc dc i solar ????

O to właśnie pytam :-/
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 460/25
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2023-10-02, 16:41   

Kompleciku tak szybko, krótko i za pomocą odręcznego schematu bo nie mam za bardzo czasu teraz, ani miejsce nie to, aby rysować profesjonalne schematy :-P

Przez tel. tłumaczyłem Ci to, ale jeden obraz wart tysiąca słów.

Nie możesz do LiFePO4 na zabudowie podłączać jednocześnie i wyjścia z DC/DC i bezpośrednio alternatora i aku rozruchowego, bo plus alternatora podajesz wtedy jednocześnie i na wejście i na wyjście DC/DC. To jest tak jakbyś połączył wejście z wyjściem i nie ma prawa do dobrze działać

DC/DC jest niczym innym jak stabilizatorem napięcia o odpowiednio dużej wydajności prądowej.
Ten który masz powinien dawać 14.4V na wyjściu jeżeli na wejściu ma napięcie w zakresie 12-15V. Maksymalny prąd jaki poda to 20A. Podając mu na wejście i wyjście to samo napięcie (czyli zwierając mu wejście z wyjściem) powodujesz że przestaje on spełniać swoją rolę jako stabilizator.

Jeżeli chcesz aby DC/DC działał Ci prawidłowo musisz przerwać ten dodatkowy obwód .
Sam mówiłeś że jak wywaliłeś bezpiecznik akumulatora zabudowy to zaczęło to działać prawidłowo bo w ten sposób przerwałeś właśnie ten obwód.

Wiem że tam dodatkowym problemem u Ciebie jest to że z aku rozruchowego i altka zasilasz lodówkę i po wyjęciu bezpiecznika odłączasz też tę lodówkę.
Wepnij ją po prostu przed ten bezpiecznik a nie za i po temacie (oczywiście w obwodzie lodówki załóż sobie inny dodatkowy bezpiecznik ).

Nie sugeruj się też chwilowymi wartościami prądu ładowania jaki daje alternator czy DC/DC bo ten jest zależny od wielu czyników , a głównie od tego ile w danym momencie pobierają podłączone odbiorniki . To że alternator może dać np.60A to nie oznacza że cały czas musi.
Alternator poda tyle prądu ile potrzebuje odbiornik i nie więcej niż wynika z jego wydajności.
To samo dotyczy DC/DC.

20231002_160246.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 277,17 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 196/432
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-10-02, 17:22   

Nie robię żadnych ruchów, przyjedzie serwis zgodnie z Twoją sugestią pomierzy jak te prądy mam podłączone, wtedy to zepniemy, bardzo dziękuję Chłopaki za zainteresowanie moim tematem :spoko

IMG_20231002_172452.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 1,71 MB

_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 196/432
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-10-08, 11:17   

Przejechałem 400km znów coś się zmieniło w myśleniu kampera, jest tak że ładuje jak w pierwotnej wersji 20A z MR20, chwilowo po uruchomieniu kampera jest więcej, jeśli wyłączę DC/DC i światła ubywa mi z aku prądu, więc jeżdżę z włączonym mr20 po naładowaniu do pełna aplikacja nie wskazuje żadnych ruchów jest 0,0 nic się nie grzeje nadmiernie, wersja z sumowanie alternatora i mr20 bardziej mi się podobała bo mogłem wybierać i dołączać większy Amperaż, no ale fordzik na umiał się wszystkiego wydaje się że samoistnie i jest jak jest, serwisanta jeszcze nie było zarobiony jest ;)
:spoko
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***