Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Jerzy
2007-12-17, 19:46
przyczepka do kampera
Autor Wiadomość
Mazur 
weteran
Robert


Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Piwa: 84/110
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-08-19, 16:27   

Drodzy,
Trochę szukałem, ale chyba za mało. W każdym razie nawet jeżeli chodzi o uprawnienia na "B" (3500 + lekka np. N250) które rozumiem, to wywodów RÓŻNYCH było mnóstwo, ale nie o tym. Jako że samochód mam długi i sam w sobie ciężki + hak, to pytanie brzmi: Czy jak zrobię zestaw z "pustą" przyczepą lekką do 750 DMC i razem , powtarzam , razem nie będzie więcej MWłasnej ZESTAWU niż np. 4250kg, jest ok. ? Czyli kamper trochę przeładowany, ale przyczepa dosłownie lekka ?
Przeładowany pewnie mam jak jedziemy wszyscy , jakieś 100-200 kg, chociaż jak pozbyłem się pontonu i silnika to może w sam raz. Cena spokoju w zamian za opłaty via toll , to już indywidualne podejście.
Proste pytanie:
Czy liczy się suma zestawu , czy ważenie osobno kampera i osobno przyczepy ? Krótko i na temat proszę , zostanie dla innych ;) Jakieś ewentualne odnośniki do przepisów też się przydadzą :spoko
_________________
Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu'
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 339/462
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2020-08-19, 17:51   

Mazur napisał/a:
Czy liczy się suma zestawu , czy ważenie osobno kampera i osobno przyczepy ?

Na 100% ważony jest zestaw, czyli zespół pojazdów - 4250kg
:spoko

Cytat:
Prawo o Ruchu Drogowym Dział IV Rozdział I Art. 88.ust.2. pkt. 3 oraz 10:


Kategoria B uprawnia do kierowania:


pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,
ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym.

Tak więc sama kategoria B uprawnia do kierowania pojazdem samochodowym o DMC (dopuszczalnej masie całkowitej) nie przekraczającej 3,5 t wraz z przyczepą, której DMC nie przekracza masy własnej pojazdu ciągnącego oraz DMC zespołu pojazdów nie przekracza 3,5 t, co wynika z art. 88, ust. 2, pkt. 3 lit. b PoRD (Prawo o Ruchu Drogowym). Dopuszcza się również, na mocy Konwencji Wiedeńskiej, ciągnięcie przyczepy lekkiej, czyli takiej, której DMC nie przekracza 750 kg, praktycznie bez względu na masę pojazdu ciągnącego, a zatem łączna DMC zespołu pojazdów może w takim przypadku wynosić 4,25 t, wynika to z art. 88, ust. 3, pkt. 3 PoRD.
_________________
Pozdrawiam - Darek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mazur 
weteran
Robert


Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Piwa: 84/110
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-08-19, 18:38   

Darku, dziękuję za info. Druga część to chyba czyjaś interpretacja, czy tak jest w praktyce ? Czy mając DMC kampera 3500kg , ale załadowanego np. do 3800kg , jak ciągnę pustą przyczepkę DMC 750kg o wadze rzeczywistej np. 200kg.(razem mam rzeczywistej 4000kg) to jest OK. To znaczy że w myśl przepisów "nie jestem przeładowany" ?
Wiem że na "B" mogę (akurat w tym przypadku) 3500 kamper +750 przyczepka lekka (warunek , przyczepka lekka) czyli razem 4250kg

Tak więc sama kategoria B uprawnia do kierowania pojazdem samochodowym o DMC (dopuszczalnej masie całkowitej) nie przekraczającej 3,5 t wraz z przyczepą, której DMC nie przekracza masy własnej pojazdu ciągnącego oraz DMC zespołu pojazdów nie przekracza 3,5 t, co wynika z art. 88, ust. 2, pkt. 3 lit. b PoRD (Prawo o Ruchu Drogowym). Dopuszcza się również, na mocy Konwencji Wiedeńskiej, ciągnięcie przyczepy lekkiej, czyli takiej, której DMC nie przekracza 750 kg, praktycznie bez względu na masę pojazdu ciągnącego, a zatem łączna DMC zespołu pojazdów może w takim przypadku wynosić 4,25 t, wynika to z art. 88, ust. 3, pkt. 3 PoRD.
_________________
Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu'
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
adaml61 
weteran


Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sty 2017
Piwa: 145/106
Skąd: LUBUSKIE- FSD
Wysłany: 2020-08-19, 20:31   

Banan napisał/a:
Na 100% ważony jest zestaw, czyli zespół pojazdów - 4250kg
Napewno nie , według ciebie zestawem sam. ciężarowy DMC16 T + przyczepa DMC16 T razem 32 T , samochód wazy 20 T a przyczepa 12 T , jest okej . ITD nie pozwoli ci odjechać bez przeładowania. Przecież jest 32T powinno być dobrze , jednak nie jest. Każdy pojazd ważony jest osobno a RMC nie może przekraczać DMC kazdego z osobna i suma RMC nie może przekraczać DMC zespołu pojazdów , nieważne czy to ciężarówka czy inny pojazd RMC nie może być wyższe od DMC , dotyczy to każdego pojazdu z osobna i złożonego z nich zespołu pojazdów .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 339/462
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2020-08-19, 21:45   

adaml61 napisał/a:
Napewno nie

Na pewno tak, to dotyczy tego konkretnego przykładu.
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 339/462
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2020-08-19, 21:47   

Mazur napisał/a:
Czy mając DMC kampera 3500kg , ale załadowanego np. do 3800kg , jak ciągnę pustą przyczepkę DMC 750kg o wadze rzeczywistej np. 200kg.(razem mam rzeczywistej 4000kg) to jest OK. To znaczy że w myśl przepisów "nie jestem przeładowany" ?

Dokładnie tak.
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
adaml61 
weteran


Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sty 2017
Piwa: 145/106
Skąd: LUBUSKIE- FSD
Wysłany: 2020-08-19, 22:13   

Spróbuj przewieżć busem, DMC 3,5t o ładowności 1,8 t z zapięta przyczepką 750kg ładunek o nie podzielnej masie 2,3 tony . Napewno przy kontroli nie odjedziesz dalej . A w razie wypadku żadna firma ubezpieczeniowa nie wypłaci odszkodowania z twojej polisy OC Art. 88.ust.2. pkt. 3 oraz 10 - Ten artykuł dotyczy uprawnień do kierowania pojazdem a nie możliwosci transportowych.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sardynia 
początkujący forumowicz

Dołączyła: 17 Sie 2020
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-20, 15:24   

LukF napisał/a:
sardynia napisał/a:
nie wiem czy dobrze się podłączam, ale nie chcę wątku zakładać i zaśmiecać. Mam mały camping, dla 2-osobowej rodziny wystarczał, ale teraz dziecko w drodze i tak myślę, warto wymieniać na kamperwana? A może większa kupić i tyle? Nowe mi się podobają, ale byliśmy na targach MT w PO i widzieliśmy, ile to kosztuje...


Ale na Twoje pytania jak ktoś odpowie: zrób tak a tak, to będzie jego zdanie. A przecież decyzję co robić lub co kupić musisz podjąć w swojej rodzinie :lol:
Jak już będziesz wiedzieć na co się zdecydować to wtedy na forum można konkretniej doradzić :bukiet:
Lub skrytykować :bajer To ostatnie lubimy fest 8-)


Dobrze wiedzieć ;D. No tak, właściwie to na poznaniu innych zdania pod kątem wygody mi zależało. Chodzi mi raczej o część praktyczną, także o wjazdy do miasta i inne takie. Kwestia wygody najważniejsza, wyglądu mniej ;D . A właśnie z mężem nie wiemy, co zrobić, to napisaliśmy tutaj... ;p
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 447/331
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2020-08-20, 16:32   

Wygoda i wjazd do miasta, na plażę = tylko kamper. Amen.

Postawić na kempingu i zwiedzać wszystko wokoło = tylko przyczepa kempingowa z autem. Amen.

Jak widać każdy sprzęt ma swoje zastosowanie. A Wy do czego chcecie używać? Jak odpowiesz sobie na to pytanie to będziesz wiedziała na co lepiej się zdecydować.
Zazwyczaj zakup przyczepy jest spoooro tańszy. Za wszechstronność kampera trzeba zapłacić więcej :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jol030 
początkujący forumowicz

Dołączyła: 18 Sie 2020
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-09-18, 13:11   

Mnie znowu wszyscy dookoła polecają kampervana, bo na początek będzie wygodniejszy i nowocześniejszy i nie trzeba będzie jeździć dużym kamperem. Macie takie samo zdanie w tym temacie? Za każdym razem wypożyczamy po prostu busa, ale w przyszłym roku chcielibyśmy spróbować czegoś nowego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 447/331
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2020-09-18, 15:10   

jol030 napisał/a:
Mnie znowu wszyscy dookoła polecają kampervana, bo na początek będzie wygodniejszy i nowocześniejszy i nie trzeba będzie jeździć dużym kamperem. Macie takie samo zdanie w tym temacie? Za każdym razem wypożyczamy po prostu busa, ale w przyszłym roku chcielibyśmy spróbować czegoś nowego.


A jak wypożyczasz tego busa to jest on wygodniejszy od np. Twojej przyczepy? I nowocześniejszy w znaczeniu części "do mieszkania" od Twojej przyczepy ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jol030 
początkujący forumowicz

Dołączyła: 18 Sie 2020
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-09-20, 10:43   

No właśnie znajomi, którzy korzystali mówią, że jest to bardzo wygodna opcja. Nowoczesna moim zdaniem, jeśli chodzi o całość, bo wcześniej takiego czegoś nie było, a w zasadzie raczej zwykły bus to nie jest.

Już teraz nie wiem, co będzie lepsze. Jeszcze mam czas na przemyślenia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-03-17, 20:53   

Trzeba odświeżyć temat bo jak mają zacząć ważyć kampery to przyczepki nam zostaną :gwm

Tak na poważnie to mam pytanie. Kto zakładał sam hak z belkami w kamerze i ile taka atrakcja waży? W poprzednich kamperach hak był lub sam zakładałem ale na szczęście była solidna rama więc tylko belka z hakiem i gotowe.
Teram pod garażem mam tylko dwa delikatne ceowniki i trzeba by dołożyć kawałek ramy i dopiero belka z hakiem...

Pytałem w jednym miejscu i odpisali mi że ok 50 kg ... :shock:

Drugie pytanie - kto jeździ z tymi krótkimi przyczepkami i jak to się sprawdza. Nie chodzi o ładowność tylko o parkowanie na mieście czy miejsce na kempingach i związane z tym opłaty.
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-03-17, 21:04   

najlepiej wywalić te profile co sa i założyć taką ramę

a o taką przyczepkę mi chodziło

rama pod kampera.png
Plik ściągnięto 3437 raz(y) 234,28 KB

przyczepka do kampera.png
Plik ściągnięto 3426 raz(y) 78,03 KB

_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Ostatnio zmieniony przez EwaMarek 2021-03-17, 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aviator 
zaawansowany


Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Sie 2017
Piwa: 20/102
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2021-03-17, 21:12   

Kupiłem kampera z nowozalozonym hakiem podobno wyszło okolo 30kg+. Mając samą kat.B pojezdzilem trochę z krótka przyczepka - kontener, w jeździe do przodu możesz zapomniec, ze ja masz, opłat dodatkowych na kempingach nie uświadczyłem ale było po sezonie. Parkowanie i cofanie w wąskich uliczkach upierdliwe ale po nabraniu wprawy już mi to nie przeszkadzało. Najgorzej sprawdza się taki zestaw wjeżdżając w różne dzikie miejsca, gdzie jest mało miejsca na zawrócenie i cofanie i zdarzylo mi się odpiąć i odwrócić....
Na koniec uznałem to jednak za męczące rozwiązanie i zrobiłem C+E - teraz zapne co najwyżej lawetę z małym autem a nie mała przyczepke :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***