|
|
W końcu baza kupiona! Stanęło na Ducato 2007 L3H2 /2.3 120KM |
Autor |
Wiadomość |
krzlac
Kombatant
Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 105/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2017-03-13, 09:09
|
|
|
Szerokie łóżko planujesz. Trochę szkoda miejsca, 1,3 m starczy. Jakie by szerokie nie było to i tak jedno przez drugie musi przechodzić. Coś o tym wiem - po mnie przechodzi "druga połowa". Kombinuj miejsce na łazienkę - z czasem do niej dojrzejesz, będzie jak znalazł.
Masz jakiegoś angielskiego projektanta? |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
|
|
|
|
|
|
turikke
trochę już popisał
Twój sprzęt: Przerabiamy Ducato L3H2 (2007)
Nazwa załogi: BuenaVentura
Dołączył: 15 Sie 2016 Piwa: 6/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-03-13, 09:28
|
|
|
Co do łóżka też mi się wydaje, że odrobine za szerokie. W domu śpimy na szerokości ok 140cm z piesełem jeszcze, ale myślę że faktycznie 130-135 może wystarczyć. Muszę się zorientować ile będziemy potrzebować długości na kuchnię, oraz ile zajmie kibelek z kufrem.
Co do tylnych drzwi - kupować lepiej blaszaki i wycinać okna na podwójne uchylane, czy te standardowe okna już drzwiach od Ducato będą ok? Dodam, że w zimę nie planujemy jeździć (żona jest ciepłolubna), z tym że możliwość uchylenia okna obok łóżka, bez otwierania drzwi byłaby dla nas fajnym rozwiązaniem.
Jeśli chodzi o podłogę to zaraz po wydziale komuniacji przejdę się do sklepu dla lakierników i poradzę się jak to najlepiej czyścić.
Dzisiaj jeszcze jadę do https://www.kmjserwis.pl/karawaning/ na przegląd i naprawę kilku rzeczy, a z tego co widzę panowie 'sami są miłośnikami karawaningu' i kamperami też się zajmują, więc może mi kilka rzeczy doradzą, żebym nie musiał narażać się za bardzo na (czasem znalezienie konkretnej odpowiedzi na pytanie w historii forum jest bardzo czasochłonne jednak |
|
|
|
|
turikke
trochę już popisał
Twój sprzęt: Przerabiamy Ducato L3H2 (2007)
Nazwa załogi: BuenaVentura
Dołączył: 15 Sie 2016 Piwa: 6/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-03-13, 09:38
|
|
|
A jeszcze mam głupie pytanie dotyczące obrotnic (w sumie temat na później, ale mnie gryzie).
Najtaniej obrotnice jak na razie znalazłem używane za 400zł za sztukę, ale 'bez podstawy fotela'. Rozumiem, że podstawa fotela fabrycznie montowanego normalnie pasuje do tej obrotnicy?
Czytałem też na forum o tym, że montowaliście fotele obrotowe z Sharana/Galaxy, ale z tego co pamiętam w wątkach była mowa o wersji Ducato do 2006r. Jak to ewentualnie wygląda z Ducato III? Bawić się w fotele zastępcze czy po prostu dodać obrotnice do fabrycznych foteli? |
|
|
|
|
krzlac
Kombatant
Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 105/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2017-03-13, 10:44
|
|
|
turikke napisał/a: | wycinać okna na podwójne uchylane |
Ja mam takie dwa, 45x45 cm jak na zdjęciu poniżej. Podwójne, uchylne, z moskitierą (ważne), z żaluzją zaciemniającą. To jedyne ze wstawionych okien, które można uchylać w czasie jazdy - dobra wentylacja części mieszkalnej. Polecam.
064d.jpg
|
|
Plik ściągnięto 28 raz(y) 35,91 KB |
|
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
|
|
|
|
|
turikke
trochę już popisał
Twój sprzęt: Przerabiamy Ducato L3H2 (2007)
Nazwa załogi: BuenaVentura
Dołączył: 15 Sie 2016 Piwa: 6/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-03-13, 10:46
|
|
|
O właśnie coś takiego - skąd takie ładne wziąć? |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2017-03-13, 10:47
|
|
|
W Ducato I i II pod fotelami są blaszane skrzynki, natomiast w Ducato 3 są one z rurek*, w dziwaczny sposób kształtowane. W razie obniżana foteli więcej z tym roboty jest.
Jeśli jesteś wysoki to pomyśl aby te podstawy wymontować i obniżyć chociaż o kilka cm.
Ja u siebie obniżyłem fotele, wywalając spod foteli profile o przekroju C uzyskałem około 4 niżej. Trzeba było nowe otwory 8mm nawiercić gdyż rozstaw śrub przy szynach foteli wobec skrzynki różnica była około 10mm.
Ale ja dwupraworęczny uparciuch jestem więc obniżyłem a w ten zysk pod fotel pasażera wstawiłem obrotnicę. Była rzeźba bo obrotnica była lewa, pod fotel kierowcy, ale dopasowałem sobie.
*Takie fotele ktoś tu na forum właśnie obniżał i zdjęcia były. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
turikke
trochę już popisał
Twój sprzęt: Przerabiamy Ducato L3H2 (2007)
Nazwa załogi: BuenaVentura
Dołączył: 15 Sie 2016 Piwa: 6/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-03-13, 11:04
|
|
|
Mam 182cm wzrostu, w sumie już znalazłem fotel pasażera od ducato 3 w fajnej cenie wiec pewnie będę robił na fabrycznych z obrotnicami dedykowanymi. Myśle ze te dwie blachy nie powinny dodać aż tak dużo wysokosci żebym miał problem. Czyli kupuje same obrotnicę bez podstaw i używam tego co jest w fabrycznych fotelach. |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2017-03-13, 11:10
|
|
|
Tak, ale jak skumasz o które profile C mi chodzi to je wywalisz. 4cm to naprawdę istotne. fabrycznie siedzi się jak na taborecie a jak jeszcze dojdzie +4cm obrotnicy to stopki ukochanej będą dyndały.
Jak chcesz to zrobię dla Ciebie zdjęcia jak to pozałatwiałem u siebie. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
McQueen16
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford Transit albo Fiat Ducato
Dołączył: 05 Mar 2017 Piwa: 1/22 Skąd: Guzowatka
|
Wysłany: 2017-03-13, 11:56
|
|
|
loguję się do tematu i będę kibicował |
|
|
|
|
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 238/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2017-03-13, 19:19
|
|
|
Przyłączam się do obserwowania. No i czasem może coś wtrącę, jeśli można. Teraz takie spostrzeżenia jeśli mogę
1. Izolacja. Bez znaczenia, że nie będziecie używać kampera zimą. Izolacja izoluje. Gdyby nie dobra izolacja u mnie, to bym dawno porzucił kampera. Im lepsza, tym latem chłodniej w środku. No a zimą cieplej. Wiosną i jesienią też. No. teraz jest po +9C nocami, +14C w dzień i nie muszę w ogóle włączać ogrzewania. W kamperze teraz +21,9C
Jak? To coś się ugotuje, to pies, człowiek emituje jakieś ciepło, no i trochę słońca przez odsłonięte szyby podgrzeje czasem i do +30C
2. Okna tylko takie jak proponuje Krzlac. Standardowe, mają pojedynczą szybę. Te kemparowe mają nieocenioną moskitierę, a żaluzja to podwójna warstwa aluminium w harmonijce. Gorąco? Zasuwamy żaluzję, podwójna szyba. Naprawdę działa.
3. boczne pojedyncze okno - polecam dociąć na wymiar jakąś alumatę, np. Alufox. Ja 3 zimy i 2 lata w tym jedno w It przy +46C z tymi matami na przednich, pojedynczych oknach. Nie potrzebowałem nawet zimą żadnej kotary. Naprawdę niezły efekt. Nieraz robiłem pomiary i opisywałem różnicę. Skuteczne. Chociaż kamperowe okno wygodniejsze, bo nie trzeba tych osłon gdzieś trzymać. Ale na przednie okna zapewne też zastosujesz, więc jedna więcej nie zrobi dużej różnicy.
Socale w Ducato 2 FL 02-06 też są z rurek. Znaczy ok, Ducato nie wiem, bo mam Jumpera FL i były z rurek
4. Ja wywaliłem całe fotele i zastosowałem z Sharana. Oczywiście ktoś musi Ci pospawać takie koziołki jak ja mam u siebie, coby te z Sharana były na odpowiedniej wysokości. No i zyskujemy 2 szafeczki pod fotelami oczywiście. U mnie na buty
Sama obrotnica z reguły podniesie obecny fotel i kilka cm.
5. Aha i jeszcze wymiary. Twój ma 370cm, mój 336 - 24cm krótszy. Mam łózko 193cm x 130cm, dość dużą łazienkę z osobną kabiną prysznicową. Jak pamiętam 115cm. no i reszta to jeszcze szafa z lodówką i stoliki jak u Ciebie do obracanych foteli. U mnie to zmieściłem na 336cm, Ty masz 24cm więcej. Gdybym ja miał te dodatkowe 24cm. Pewnie bym jeszcze drugą sypialnię wtedy zrobił. Żartuję, ale tu Adam ma rację. Weź jakiś papier na którym da się narysować w skali projekt, albo zrób jak ja zanim cokolwiek zacząłem robić - makieta 3d w domu. Z krzeseł, kartonów itp. Zobaczysz taką fotkę u mnie na początku relacji. Tylko ja nie miałem jeszcze bazy, to w sumie możesz taką kartonową makietę zrobić w środku.
Ja dzięki temu całkowicie wykreśliłem kamperowy brodzik 60 x 60cm.
6. trochę kontynuacja pkt 5, bo jako, że masz 370cm, to bym na 100% proponował osobną kabinę. Miejsca wystarczy. Ja mam kabinę 72cm x 72 cm. Ale da się i większą.
W sumie osobna kabina to przez Adama (Biorcę), bo on zastosował taką, a ja podgapiłem i od razu wiedziałem, że też taką chcę
Jeśli o mnie chodzi, osobna kabina to luksus. Gdybym kąpiąc się codziennie miał wycierać całą łazienkę, to też bym dawno porzucił kampera.
7. Łóżko. Ja mam podobny wzrost. Moja baza ma 199 cm szer od blachy do blachy, Twoja 202 cm. U mnie łóżko 193 cm, Przy 202 cm do wyciągnięcia 195-196 cm. Pomieszałem w ściankach izolację wełna w workach + alufox. Do -12C zimą nie odczuwa się zimnej ściany, jak to ktoś gdzieś pisał mając tylko samego alufoxa. Ściany lodownia ponoć.
Oczywiście każdy cm krótsze łóżko = więcej izolacji. No le do letniego kamperowania szedł bym w komfort i dał po max 2-3 cm w tym miejscu, aby łóżko było jak najdłuższe. Latem boczne izolacje mają ciut mniejsze znaczenie niż ta na suficie. o chyba, że zrobisz sobie dach z paneli, tak jak ja mam. No pół dachu, ale daje efekt. Temp. latem gołej blachy np. +75C, paneli +75C, a dach pod panelami podobna temp do tej w cieniu. Czyli izolacja ma mniej roboty i przepuści mniej gorąca do środka.
Jak będzie klima, to łatwiej jej będzie zbić temperaturę.
No i oczywiście trzymam kciuki |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
|
|
|
|
|
|
krzlac
Kombatant
Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 105/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2017-03-13, 19:57
|
|
|
turikke napisał/a: | O właśnie coś takiego - skąd takie ładne wziąć? |
Te moje okna z tyłu to Dometic 500x450. |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
|
|
|
|
|
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-03-13, 20:14
|
|
|
turikke napisał/a: | Mam 182cm wzrostu, w sumie już znalazłem fotel pasażera od ducato 3 w fajnej cenie wiec pewnie będę robił na fabrycznych z obrotnicami dedykowanymi. Myśle ze te dwie blachy nie powinny dodać aż tak dużo wysokosci żebym miał problem. Czyli kupuje same obrotnicę bez podstaw i używam tego co jest w fabrycznych fotelach. |
Ja mam 188 wzrostu i po dołożeniu obrotnic jest ok, fotel kierowcy ma regulowaną wysokość. Jak kupujesz pojedynczy fotel pasażera zwróć uwagę żeby miał dwa podłokietniki i żeby też miał regulację wysokości, są różne wersje. Ja kupiłem na szybko jeden z jednym podłokietnikiem, drugi z podłokietnikami ale bez regulacji wysokości i dopiero trzeci był trafiony miał wszystko |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2017-03-13, 20:17
|
|
|
Po wpisie Toscanera zabardzo nie ma co dodawac.Ja mam samego alufoxa,bez welny.Szczelnie wylozone auto,rok po zabudowie poprawialem wszystkie ubytki i miejsca gdzie nie dalem.Teraz super ok.w sloncu o 2 do 5 stopni wiecej niz na dworze.Do + 25 sufit nie grzeje,powyzej plyta hdf robi sie cieplejsza,czyli alufox zaczyna przepuszczac cieplo.Kilka wkretow trzymajacych to do wreg po odkryciu zatyczek parzy.Izolacja to najwazniejsza rzecz w kamperze.Bez tego kamper obrzydnie Wam i wyladuje w krzakach.
a kibelek 75 cm zdecydowanie za waski.Co do szybkiej izolacji wodoodpornej lazienki to polecam Raptor.(za naprowadzenie na ten srodek Darkowi Szczecin piwo sie nalezy i wlasnie leci)Zbudowac z byle czego ,poszpachlowac i prysnac raptorem z dodatkiem uelastyczniajacym.Troche sie tym pobawilem ostatnio,mozna pryskac na gladko,pistolet z dysza 2.0 i troche rozcienczalnika wiecej i nie robi dropow.Wlasnie w przyszlym tygodniu maluje calego kamperka dookola Nawet jak go ruda calego wpierdzieli,to na wierzch nie wyjdzie
No i jednak poszedl bym w rozwiazania jak firmowki.Kibelek po stronie drzwi przesuwnych ,a moze na start poszukac sobie jakiegos salonu z blaszakami po zabudowie,Frolika chyna tez macie blisko i zobaczyc firmowke?Dokladnie uklad wnetrza,bo po zabudowie naprawde miejsca jest nie zawiele ,da sie ,ale jeden kiepski mebel potrafi popsuc ergonomie.Ja np przebudowalem cala kuchnie ,za szeroka byla,pomysl z kartonami Toscanera dobry,trzymam kciuki i zycze UKONCZENIA ZABUDOWY,bo zaczynalo sporo chlopakow a ukonczylo kilkunastu z nas
edit:co do kibelka po steonie przesuwnych to sorki,zle dopatrzylem,masz jak kazdy naprzeciwko,to ok |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
|
|
turikke
trochę już popisał
Twój sprzęt: Przerabiamy Ducato L3H2 (2007)
Nazwa załogi: BuenaVentura
Dołączył: 15 Sie 2016 Piwa: 6/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-03-13, 20:45
|
|
|
@toscaner - dzięki wielkie za tak szczegółową rozpiskę.
Odniosę się do poszczególnych punktów:
Ad. 1: Izolację jak najbardziej planujemy - nie planujemy ogrzewania
Ad. 2: Ok rozumiem, że najprostsza wersja to kupno nowego okna Dometic - czyli jakieś 1300-1500zł? , a jest szansa takie rozwiązanie znaleźć używane? (rozważam kupno jakiejś przyczepy dla właśnie okien/lodówki/kuchenki/stołu i co tam się da jeszcze wyjąć) - rozumiem, że musi mieć okno, roletę i moskietierę, żeby to miało sens.
Ad. 3: Tak pewnie zrobię - nie ma w sumie co dodawać kosztów tutaj jeśli już jest okno zrobione.
Ad.4: Kupiłem już fotel pasażera z ducato, więc pozostanę przy tych raczej na razie. Rozważę opcję obniżania jak już trochę pojeżdżę jeszcze przed wakacjami.
Ad.5: Planowaliśmy robić plan w domu, ale faktycznie zrobimy zabudowę z kartonu na początek. Do tego oczywiście projekt w cadzie z dokładnymi wymiarami.
Ad. 6: Nie planujemy prysznica w obecnej zabudowie. Zasłonka na otwartych drzwiach i prysznic turystyczny.
Ad. 7: W sumie nie myślałem o tym, że da się jeszcze wycyganić parę centymetrów po szerokości i nastawiałem się na jakieś 185cm. Dobrze wiedzieć, że da się zrobić więcej!
Dzisiaj udało się zrobić:
- przerejestrowałem samochód
- zdjęliśmy boczne osłonki odsłaniające małe bagienko, podrdzewiałe nadkola i śmieci ekipy brygadowej. Trzeba będzie to wszystko jakoś pod ciśnieniem przemyć.
- zawiozłem auto do warsztatu (https://www.kmjserwis.pl/) - podobno jeden z mechaników udziela się tu na camperteam - jakby czytał to pozdrawiam . Generalny przegląd, wymiana filtrów, płynów, tłumika, tulej wahacza, zbieżność. Pewnie będziemy musieli wymienić rozrząd, chociaż raczej przed wakacjami (był wymieniany przy 130-140tys, teraz ma 260tys)
1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 34 raz(y) 107,44 KB |
2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 22 raz(y) 95,45 KB |
3.jpg
|
|
Plik ściągnięto 11 raz(y) 103,32 KB |
4.jpg
|
|
Plik ściągnięto 12 raz(y) 81,28 KB |
5.jpg
|
|
Plik ściągnięto 14 raz(y) 81,83 KB |
|
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2017-03-13, 20:53
|
|
|
Dziś wywalałem z Ducato III oryginalne fotele 1 +2 . Wsadzam od sharana bo to idealne fotele do tych spraw i do tego tanie , z obrotnicami i podłokietnikami na szrocie daje za sztuke 80 PLN . I tak na końcu tapicer robi pokrowce , więc nawet nie ma co patrzeć na stan tapicerek choć ostatnio aż żal bo trafiam na same w super stanie
podstawę fotela kierowcy trzeba z przodu obniżyć o 4 cm i pozmieniać rozstaw otworów z gwintami do rozstawu otworów sharana , na szerokosci ma być 370 a na długości 405 mm .
więcej zabawy / pozornie / jest z prawą podstawą ... z podwójnego fotela trzeba wyciąć tyle rurek i na taką wysokość by praktycznie zrobić kopię podstawy lewej , wspawać podstawy z otworami z gwintem i gotowe ...
całość zajmuje max 4 h i uwierz , nie ma tańszej opcji , przerobiłem temat na kilku autach .
wykończenie podstaw tak by stworzyć skrzynki z otworami od przodu na buty albo inne duperele .
Teraz uwaga na jeden haczyk , tylne gwinty w podłodze do podstaw są lekko mówiąc często jednorazowe , potrafią się oderwać od podłogi i wpaść do podłużnicy , nie odkładaj tego na koniec prac gdy masz już wykładziny , tapicerki itp bo może spawarka będzie musiała zadziałać , szlifierka i różne takie urządzenia co psują i niszczą |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|